Kirjoittaja Aihe: Kauden 2012 ratatuunaukset ja valmistelut  (Luettu 2807 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Kauden 2012 ratatuunaukset ja valmistelut
« Vastaus #15 : 27.02.12 - klo:19:37 »
Eikö noissa ratapyörissä nyt ole ihan paikallaan satsata alustaan? Voi tosiaan jättää tehopuolen ensin tuunaamatta jos vähänkin tuntuu alustassa fiilattavaa. Sehän voi riippua paljonkin vaikka kuskin massasta.
« Viimeksi muokattu: 27.02.12 - klo:19:39 kirjoittanut hidas57 »

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Kauden 2012 ratatuunaukset ja valmistelut
« Vastaus #16 : 27.02.12 - klo:21:41 »
Perän nosto kuulostaa omituiselta. Vakiona ainakin piti keulaa nostaa, ja ainakin Suomessa kilpamopoissa ovat samaan ratkaisuun päätyneet.

Tätä mäkin vähän ihmettelin kun en ole moista kuullut Rääräässä ennen tehtävän.
Mut toisaalta toi SPK on lihaksikas(sopivasti pullukka) poika, joten en mene ruotimaan sen enempää vaan odottelen vastausta. :mrgreen:

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Kauden 2012 ratatuunaukset ja valmistelut
« Vastaus #17 : 28.02.12 - klo:08:04 »
Perän nosto kuulostaa omituiselta. Vakiona ainakin piti keulaa nostaa, ja ainakin Suomessa kilpamopoissa ovat samaan ratkaisuun päätyneet.

Varmaan tässä on muilla enemmän tietoa ja kokemusta.
Perää nostan kun haluan kokeilla kuinka se vaikuttaa ohjattavuuteen.
Kisapelihän toi ei ole eikä ole kuskikaan.
Tässä on paljon opittavaa, ja oma perstuntuma on oleellinen osa omaan ajamiseen.

RR:n perähän nousee aika kivuttomasti kun kääntää sen kiinnitysholkin ympäri.
Toinen vaihtoehto on nostaa iskarin alaosasta.

Tätä mäkin vähän ihmettelin kun en ole moista kuullut Rääräässä ennen tehtävän.
Sen mitä katselin niin kaikissa UAE:n kisamopoissa moinen on tehty.
=> Voi toki olla että palvelee paremmin isommilla radoilla?
=> Kommentoidaan lisää kun perstuntuma (ei /c) kasvaa.

Säädätitkö alustan ammattilaisella vai itte?
Sekä että :). Kamat tuli Dan Kyleltä mun painolle tuunattuna, trimmaus Rod Scott nimisen herrasmiehen kanssa joka on noita Yamahan kisamopoja kasaillut aika menestyksekkäästi.
Muistatko tarkkoja painaumia?
Lähtökohtana 20 ja 30mm
Miltäs tuntu noin tarkemmin, kääntyykö ketterämmin, loppuiko keulan lähes pohjaaminen, tuliko vakaampi
Ei käänny ketterämmin, jarrupaikat sai heti siirtää myöhäisemmäksi, lähinnä sen takia että keula painuu tosi nätisti.
Ketterämpään kääntymiseen voisin veikata että perän nosto vaikuttaa.  hesse_fool
BTW:
Mielenkiintoista katseltavaa:
- Dave Moss Two Click out airrev
- TT3D Closer to the edge  jumpie
TT3D : Closer To The Edge - Official Trailer [HD]
« Viimeksi muokattu: 28.02.12 - klo:08:26 kirjoittanut spk_1978 »
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
eilen kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal