Kirjoittaja Aihe: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin  (Luettu 2649 kertaa)

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« : 29.09.11 - klo:15:19 »
Periaatteessa vois joskus käydäkin, mutta oli pakko laittaa rasti ruutuun "en ole kiinnostunut rata-ajamisesta".
Nyt on niin, että Lähivakuutuksen kasko korvaa radalla vain koulutustilaisuuksissa tapahtuneet vahingot. Jos ajelen omatoimisesti radalla ja käy hassusti, niin korvaus on tasan 0 €. Jos mahdollinen vahinko olis täystuho, niin se tietäis pauttiarallaa 35 ke menoa - ja se ei oikein huonostikaan sovi suunnitelmiin  angst

Onkos kaikki rataketut selvittäneet miten teidän vakuutusyhtiöt suhtautuvat rata-ajeluun? Jos ei, niin kannattanee kysäistä..

Vakuutuksia vertaillessani hieman selvittelin asioita ja Aktia on kaiken huippu. Aktian kasko korvaa suljetulla alueella vain ajokortin saamiseen edellyttävät koulutukset. Siis jopa kaikki ruosteenpoistot sun muuut ennakoivan ajon kurssit jäävät kaskon ulkopuolelle. Jos jollain on kasko Aktiassa, niin kannattaa miettiä..


Aktian vakuutusehtoja..

Mitä tulee radalla ajamiseen, siihen vastaa kohta 24.7.11. Radalla kasko ei siis ole voimassa, poikkeuksena liikenneopettajan antama ajokortin saamisen edellytävä ajokoulutus. Liikennevakuutus on voimassa.

Vastaus lisäkysymykseeni, joka koski ennakoivan ajon kursseja:

"Se mitä ehtokohdassa mainitaan, niin raja kulkee siinä. Tämä siksi että on mahdotonta ehdoissa eritellä mitkä kurssit ja radat olisivat hyväksyttäviä. Ehtokohdassa puhutaan suljetuista alueista, ei normaalille liikenteelle tarkoitettuja alueita, joissa on muun muassa nopeusrajoituksia."
 
Eli ikävä kyllä tuo rajautuu pois meidän ehtokohtamme perusteella, koska linja on vedettävä johonkin selkeyden vuoksi. Toivottavasti tarjous miellyttää muilta osin!
« Viimeksi muokattu: 29.09.11 - klo:15:30 kirjoittanut j@ck »

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #1 : 29.09.11 - klo:16:38 »
Ei hajuakaan miten vak yhtiö suhtautuu. Jokainen kilpurin kippauskin meni aikanaan omasta taskusta, suhtaudun koko touhuun samalla asenteella. Toki jos jotain saa vakuutusista, niin se on plussaa.

Koko ratatouhu lähti mun mielestä lapasista, kun porukalla ei ollut kassapelko selkärangassa ja edelleen ratapäivillä näkee sellaista touhottamista joka jäisi pois kun menisi omasta taskusta.

Rata on hyvä paikka treenata, mutta ei oikein sovellu mun ideologiaan että omaa ajotaitoa kasvatetaan tietoisesti muiden vakuutusten maksajien kanssa jaetulla riskillä. Toki samaa harrastetaan liikenteessä, mutta siellä Darwin korjaa tyhmimmät/huono-onnisimmat pois tekojaan uusimasta.

Nyt on tiedossa että jokkiksen kisatilanteissa tapahtuneita kolareita on korvattu liikennevakuutuksesta. Syypää myöntää ja toinen mopo korjataan. Ei kuulu mielestäni kisahommiin, ukkoja varten toki vakuutukset, mutta kisatilannekolarit pitäs olla automaattisesti kuljettajan omia kalustotappioita. Jos ei perse kestä, älä mene kisaamaan. Ajoharjoittelupäivillä kun kilvettömät ja kilvelliset on sekaisin, tilanne kimurantimpi. Toki itseäkin v*tuttaisi jos joku mut lanaa mennessään. Ja silloin tuolla liikennevakuutuksella on paikkansa.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #2 : 29.09.11 - klo:17:12 »
Mitä tulee radalla ajamiseen, siihen vastaa kohta 24.7.11. Radalla kasko ei siis ole voimassa, poikkeuksena liikenneopettajan antama ajokortin saamisen edellytävä ajokoulutus. Liikennevakuutus on voimassa.

Mun mielestä rata-ajon pitäisi kuulua kaikkien moottoripyöräkorttien suorittamiseen.

Ei siellä tarvi kaikkien korva maassa ajaa.

Toki joku K16GT on kotonaan enempi maantiellä kuin radalla.
Toisaalta jos GeeTeellä ei uskalla ajaa radalla niin miten uskaltaa liikenteessä?
Jos se ei maantiellä taitu mutkaan niin ongelmat on aika nopeasti paljon isompia kuin vain vakuutusyhtiön suhtautuminen.

Ihmeellistä on ettei rataharjoitteluun ole omaa vakuutustansa ikäänkuin lisäoptiona.
Mitä tulee noihin toisten aiheuttamiin kaatoihin niin ratapäivän järjestäjällä on iso rooli pitää huoli että kaikki ovat oikeassa ryhmässä.
« Viimeksi muokattu: 29.09.11 - klo:17:15 kirjoittanut spk_1978 »
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #3 : 29.09.11 - klo:18:28 »
Tuosta olen samaa mieltä, radalle pitäisi olla oma vakuutuksensa. Ehkäpä osa kyynisyyteeni on että olen viimeisen 15v aikana toiminut kouluttajana kymmenissä rata- ja ajoharjoittelutapahtumissa. Koulutettavia nelinumeroinen määrä. Suuressa osassa näkee jo aamulla kuka konttaa päivän aikana. Eikä auta vaikka käy kehottamassa malttiin.

Vakuutuksiin menneistä kaadoista varmasti 80% on ollut omien rajojen hakemisen tulos, ei pyörän parempaan hallintaan maantietilanteissa tähtäävää harjoittelua.

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #4 : 29.09.11 - klo:18:30 »
Samasta syystä kun J@ck tuossa mainitsi niin omatkin rata-ajot jää vähäiselle, eli perse ei kestä maksella omasta pussista jos sattuu koheltamaan. Laskin tuossa ovh-hinnaston perusteella että jos sen sille kalliimmalle (pakoputki) puolelle kaata niin muovit, tarrat, peili sekä jarrupoljin ja -kahva + putki kustantaa hieman päälle 3k €. Siinä kusee koko kesän lomabudjetti kiitettävästi.

Minulla taitaa tosin Tapiolassa olla 50% omavastuu radalla tapahtuvissa kaadoissa, muttei sekään paljoa lämmitä. Ennen tuo taisi olla 4x perusomavastuu, eli 600 euroa, ja sen verran voisi vielä ajatella makselevansa oppirahoja.

Ainakin omalla kohdalla tuolla on ihan psykolooginen vaikutus, eli ne harvat kerrat kun radalle eksyy niin paljon varovaisemmin (ja jopa hitaammin) tulee ajeltua kun normiliikenteessä  hesse_blink

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #5 : 29.09.11 - klo:20:04 »
Mulla on vakuutus Turvassa.

Vielä muutama vuosi sitten korvasivat rata-ajossa sattuneita vahinkoja kaskosta nelinkertaisella omavastuulla, mutta eivät ilmeisesti enää.

Nthän tuolla minun pyörälläni ei enää ole paljonkaan arvoa jäljellä, joten olen ajellut sitten omalla riskillä.

Onhan minulla "halpa" kilvetön Motoguzzi pääasillisesti rata-ajoa varten, mutta kyllähän sitä Bemullakin tulee käytyä kokeilemassa.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #6 : 29.09.11 - klo:21:44 »
.. Jos mahdollinen vahinko olis täystuho, niin se tietäis pauttiarallaa 35 ke menoa - ja se ei oikein huonostikaan sovi suunnitelmiin
...
Onkos kaikki rataketut selvittäneet miten teidän vakuutusyhtiöt suhtautuvat rata-ajeluun? Jos ei, niin kannattanee kysäistä..
...
...
Koko ratatouhu lähti mun mielestä lapasista, kun porukalla ei ollut kassapelko selkärangassa ja edelleen ratapäivillä näkee sellaista touhottamista joka jäisi pois kun menisi omasta taskusta.

Rata on hyvä paikka treenata, mutta ei oikein sovellu mun ideologiaan että omaa ajotaitoa kasvatetaan tietoisesti muiden vakuutusten maksajien kanssa jaetulla riskillä. Toki samaa harrastetaan liikenteessä, mutta siellä Darwin korjaa tyhmimmät/huono-onnisimmat pois tekojaan uusimasta.

... Ei kuulu mielestäni kisahommiin, ukkoja varten toki vakuutukset, mutta kisatilannekolarit pitäs olla automaattisesti kuljettajan omia kalustotappioita. Jos ei perse kestä, älä mene kisaamaan. Ajoharjoittelupäivillä kun kilvettömät ja kilvelliset on sekaisin, tilanne kimurantimpi. Toki itseäkin v*tuttaisi jos joku mut lanaa mennessään. Ja silloin tuolla liikennevakuutuksella on paikkansa.

Jos ei halua käydä radalla, niin ok. Äänestyksellä KLIKS on tarkoitus selvittää moniko on kiinnostunut radalla ajamisesta, jotta saataisiin arvioitua järjestetäänkö ja miten ratapäiviä foorumin toimesta. Foorumin omat päivät vs. muiden yhteisöjen kanssa yhteistyössä järkättävät.

 offtopic
J@ckin logiikka ei ihan aukene? Kuinka moni foorumin ratapäivillä kävijä lähtee päiville kokeilemaan kuinka nopeesti radan pystyy kiertämään? Ihan tosissaan, kukat käteen tai kummulle? Jos "ei pysty" ajamaan kykyjensä mukaan radalla niin kuinka maantiellä? Nopeuttahan säätelee aina kuskin oikee käsi. :grin:
Varmasti on niitäkin jotka haluavat mitata omaa kehittymistään kellolla, ja siihenhän radat on tarkoitettukin. Mutta näillä kolmella kerralla kun olen ollut foorumin päivillä mukana niin useimmat jättävät marginaalin tietoisesti tai tiedostamattaan. Mutta en ole kuullut kenenkään harmitelleen ratapäiville tuloaan.

- Radalla voi treenata ajamista ilman että vetää limiitillä.
- Pyörän saa rahalla kuntoon. Kuskin fyysiset vauriot on usein vaikeammin korjattavia, aina ei auta raha eikä Tulikoura. Mutta taatusti radalla se oma pyörä tulee tutummaksi ja hallittavammaksi. Useimmilla omat kyvyt selviää radalla helpommin kuin liikenteessa, useimmat jopa kehittyvät.
- Vahinko voi sattua niin radalla kuin maantielläkin. Radalla ne fyysiset vammatkin jää pienemmiksi kuin maantieltä nissanhiacen keulan kautta ojarummusta petäjän kylkeen kahdella pompulla.
- Henkilövahingot liikennevakuutus korvaa, vaikka olisi itseaiheutettuja radalla.
- Radallakin syyttömän vahingot korvataan. Raaserin kanssa samaa mieltä että jokkisvahingot jne. kilvettömien keskinäisten vahinkojen korvaus liikennevakuutuksesta on "kaikkien lompakolla käymistä"

Vakuutusyhtiö Pohjolan heppu piti, ohjatun ajoharjoittelun alussa, lyhyen luennon mp-vakuutuksista maksettavista korvauksista. Keskiarvot tais olla luokkaa pyörä 2000-3000€ vs. kuski 10000-15000€. Tarkkoja summia en muista, mutta suhde oli luokkaa: kuskin vahingot = 5-6 kertaa pyörän korjaus.

Toistan: En ymmärrä logiikkaa, että "lopetin radalla käymisen kun vakuutusyhtiö ei korvaa." => Eli muiden pitää maksaa mun mokat? hesse_blink

Edit: Ja radalla on edullisempi kokeilla "kovaa ajamista": +200 km/h á 70€/pvä vs. kertarykäisy maantiellä á xx päiväsakkoa * ??€ (xx vuoden vakuutukset). Jälkimmäisellä tavalla saa tietty kirjallisen todistuksen.
« Viimeksi muokattu: 03.10.11 - klo:15:53 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #7 : 30.09.11 - klo:08:29 »
Konttasin viimeksi radalla ja kyllähän se maksoi, tosin vain muutaman satasen, koska kaatumasuojat hoiti pääosin hommansa. Itse maksoin. Ihan tarkkaan en tiedä miksi pyörä kellahti nurin, mutta joka tapauksessa kallistuksessa lähti alta, onneksi aika hitaassa kohdassa. Omaan piikkiin menee kuitenkin.

Järkevästi ajaen radalla kyllä voi kokeilla aika turvallisesti pyörän ja kuskin suorituskykyä. Jälkimmäistä voi jopa hieman parantaakin. Vauhdit kohtuulliset, jarrumerkit riittävän aikaisin, mutkat ilman repimistä, niin aika turvallisella puolella ollaan. Eli ei se rata itsessään tee hommaa vaaralliseksi, vaan kuski. Meidän rata-ajoissa kun ei ole ollut ruuhkaakaan, joten ohitustilanteidenkin vaarat ovat vähäiset.

Joskus aikoinaan kävin radan varressa Motoparkissa ja silloin tuumasin, että ei ole meikäläisen hommaa. Mutta myöhemmin muutaman ratakierroksen jälkeen käsitys muuttui.




Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #8 : 30.09.11 - klo:09:50 »
JTK:lle. Ei logiikkani aukene?
Aukenisiko sitten, jos kerron etten ajaisi 35 ke mopolla edes kadulla ilman kaskoa. Enkä edes halvemmalla, tosin vaikea sanoa missä raja menisi.. Vahinko voi sattua missä vaan ja milloin vaan, eikä siinä tarvita mitään omien rajojen ylityksiä.

Ja spk:lle. Kyse ei ole uskaltamisesta "uskaltamismielessä". Totta hitossa uskallan ajaa myös radalla ihan samoin kuin maantiellä. Kyse on kaskon voimassaolosta ja siksi on pakko sanoa, kiitos ei.

Edit: Muiden ei tarvitse maksaa minun, eikä mielestäni tarvitsisi maksaa kenenkään muidenkaan mokia radalla. Jos olisin mr. vakuutusyhtiö, niin radalle vaatisin erillisen kaskovakuutuksen. Jos sellainen olisi saatavilla, niin ehkäpä voisin joskus radalla vieraillakin.
Mutta tosiaan, ilman minkäänmoista kaskoa en radalle lähde. Aiemmassa vakuutuksessa kasko korvasi myös ratavahinkoja ja asia oli silloin toinen.
Kun pyörä vaihtui, niin hinta ja vanhan vakuutuksen ehdot rata-ajonkin suhteen muuttuivat = täysin eri vakuutus kuin ennen > sitten muuttui vakuutusyhtiö. Ehdot näyttäis olevan muuten ok, mutta tämä(kään) ei korvaa ratavahinkoja.

Kyse on yksinkertaisesti vain rahasta. Kun sitä on rajallisesti, niin pyörän mahdollinen hajottaminen omaan piikkiin ei vaan käy. Ideaali tilanne olisi muutaman tonnin ratapyörä erikseen, mutta sellaista tuskin hommaan..

Eräs täälläkin kirjoittava nykyinen GT-mies voisi kertoa miten helposti ja kuinka mitättömältä tuntuneen vahingon seurauksena pyörä voi olla lunastuskunnossa..  BMWsmile
« Viimeksi muokattu: 30.09.11 - klo:16:48 kirjoittanut j@ck »

Poissa KB66

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 29
  • S 1000RR
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #9 : 30.09.11 - klo:18:57 »
Mitens tää keksustelu kääntyi noihin vakuutuksiin ja pelkoon et lipattaa? Itse voin sanoa noista omista tämän vuoden 3 ratakerrasta ,että ekalla kerralla kun oli GT alla ni pelotti niin perusteellisesti jo ajatus et saa päästellä radalla vapaasti = jos vaikka kaatuun. Missään vaiheessa ei ollut kuitenkaan edes läheltä piti tilannetta. Olin tosi tyytyväinen pyörääni, opin tuntemaan sen paremmin tuolla Kemorassa kuin siihen mennessä tiellä ajaessani.
Sit sain kipinän tuohon rata-ajoon ja vaihdoin GT:n pois RR:ään, jotta saisin tulevaisuudessa kaiken ilon irti noista päivistä.
Vakuutuksista en tiedä mitä saan ja mitä en ,mutta tähän mennessä ei ole ollut tosiaan pelkoa radalla et tarvis mitään lippoja maksella. Enempi pelkäsin tänään tuolla Haminan museotiellä....

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #10 : 30.09.11 - klo:19:21 »
Ja spk:lle. Kyse ei ole uskaltamisesta "uskaltamismielessä". Totta hitossa uskallan ajaa myös radalla ihan samoin kuin maantiellä. Kyse on kaskon voimassaolosta ja siksi on pakko sanoa, kiitos ei.

Jep jep,
Kuten sanoin ei GT:tä ole tehty radalle.
Turvallisempaa silti reenata radalla kuin liikenteessä.

Kuka tekee aloitteen / kilpailuttaa vakuutusyhtiöt tekemään rataharjoitteluvakuutuksen?
tyyliinyksi niille jotka ajaa kelloa vastaan ja yksi niille jotka reenaa huvikseen.
Foorumialennukset tottakai, veikkaisin että olis kysyntää.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #11 : 03.10.11 - klo:14:35 »
Mitens tää keksustelu kääntyi noihin vakuutuksiin ja pelkoon et lipattaa?

No ihan siksi, kun huomasin vakuutusyhtiöiden suhtautumisen ratavahinkoihin olevan täysin erilaista yhtiöstä riippuen. Edelleen suosittelen, että kannattaa ottaa selvää, mitä vakuutusyhtiö radalla korvaa, jottei mahdollinen vahinko seuraamuksineen tule ihan yllätyksenä. Ulkomailla reissaajille on yhtä tärkeää  selvittää, miten kaskon voimassaolo ja omavastuut toimii ulkomailla - niissäkin on eroja.

Jos minulla meinaat lippauspelkoa olevan, niin tavallaan olet oikeassa, mutta toisaalta ihan väärässä.
Kyse on siitä, ettei vahinko tule kello kaulassa ja siksi en ajaisi ilman kaskoa missään. Edes kaverin pyörään en lainaa, jollei siinä ole kaskoa ja koeajoillakin selvitän aina omavastuun suuruuden. Joku 1500 omavastuu on vielä ok, mutta jos on paljon suurempi, niin saa muut ajella..
Miten vaan ja jokainen tyylillään, ehkä joillekin uusi >20 ke mopo on taskurahaa..

Olishan tästä voinut tosiaan tehdä oman topiikin, sattumalta asia vaan tuli tässä yhteydessä mieleen.

Jaa, tämä olikin sirretty - hyvä niin  hali_peukku
« Viimeksi muokattu: 03.10.11 - klo:15:59 kirjoittanut j@ck »

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #12 : 03.10.11 - klo:15:51 »
Mitens tää keksustelu kääntyi noihin vakuutuksiin ja pelkoon et lipattaa?

No ihan siksi, kun huomasin vakuutusyhtiöiden suhtautumisen ratavahinkoihin olevan täysin erilaista yhtiöstä riippuen. Edelleen suosittelen, että kannattaa ottaa selvää, mitä vakuutusyhtiö radalla korvaa, jottei mahdollinen vahinko seuraamuksineen tule ihan yllätyksenä. Yhtä tärkeää on selvittää, miten kaskon voimassaolo ja omavastuut toimii ulkomailla - niissäkin on eroja.
.....

Olishan tästä voinut tosiaan tehdä oman topiikin, sattumalta asia vaan tuli tässä yhteydessä mieleen.

Tehty oma topikki.

Joo, hyvä pointti on tietää mitä vakuutus korvaa. Itsestään selvää, mutta on hyvä tarkistaa omasta yhtiöstä. Ehdoissa on isojakin eroja, myös ulkomailla tapahtuvissa vahingoissa, varkauskorvauksissa jne. Etenkin Baltian maat, Venäjä, jne.. maissa omavastuut ja korvaukset ylimalkaan erilaiset eri yhtiöillä.

Edit: Matkailijoille lienee tuttua, mutta itseni yllätti kun aikoinaan selvittelin silloisen yhtiöni ja muiden varkausvakuutusten voimassaoloa ulkomailla. Omavastuut vaihteli täyskasko: 4x(kotimaa) ... 25% vahingosta,... osakasko: Venäjällä varastetusta omavastuu 100%. 
« Viimeksi muokattu: 03.10.11 - klo:16:09 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #13 : 03.10.11 - klo:16:46 »
osakasko: Venäjällä varastetusta omavastuu 100%.

No tollaseen lappuun kannattaa heti vetää nimi.
100% ja kaikkee.. hesse_kalja
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Vakuutuksien vaikutus rata-ajoon ja muuhunkin
« Vastaus #14 : 14.01.12 - klo:08:05 »
Käykää äänestämässä:
Motoristille paras henkivakuutus liikenteessä on oman ajotaidon ylläpitäminen ja ajoharjoittelu yllättävien tilanteiden varalle turvallisella alueella.
linkki:
http://www.elakoon.fi/idea/303#keskustele
Bin laden

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal