Kirjoittaja Aihe: 40 000 km huolto ym  (Luettu 20546 kertaa)

Poissa akkep

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
  • K 1200 S -05
40 000 km huolto ym
« : 06.08.11 - klo:16:43 »
Tervehdys.
Mitäs kuuluu 40 tkm huoltoon ja onko tuo hintava toimenpide?

ja toinen kysymys; ohjekirjan mukaan jos akkua lataa suoraan akun napojen kautta,tulisi kaapelit irroittaa..onko kokemusta,tarviiko irroitella?Bemarin oma laturi kuulostaa olevan hiukan turhan kallis, yli 120 euroa..vaikkakin pistokkeen kautta lataus olis aika helppoa..

Tässäpä ens alkuun kysymyksiä..
kyseessä -05 K1200S siis

-kiitos-

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #1 : 06.08.11 - klo:20:30 »
BMW:n omalle laturille vaihtoehtona ainakin Optimaten uusi CAN-väylään yhteensopiva laturi, jolla hintaa on n. 60€ ja DIN-pistokkeesta vielä muutama euro päälle.

Normaaleja latureita käytettäessä on ylijännitteen vaara, joka voi polttaa pyörän elektroniikkaa, eli siksi kaapelit tulisi irroittaa navoista latauksen ajaksi.

Pistokkeen kautta lataus on kyllä tosi helppoa...

t. juke

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #2 : 06.08.11 - klo:21:08 »
Olenpa tietenkin ladannut kaapeleita irroittamatta, mutta vain sellaisella pikkuruisella Liiterin laturilla. Ylijännitettä voi tosiaan syntyä, varsinkin jos akku alkaa olla finaalissa. Sen huomasin tänään, kun oman pyörän orig akku kuoli yhtäkkiä, eikä lataus onnistunut, kaapelit irti. Jännite nousi jopa yli 20V! hesse_blink

Joo, ja 40tkm huolto pitäis kanssa buukata, enää tonni jäljellä.

Poissa akkep

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
  • K 1200 S -05
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #3 : 06.08.11 - klo:21:27 »
itsellä 37 tkm täynnä joten 40 tkm huolto taitaa mennä ens kesälle.Onkohan näin että latauspistokkeen ns keskusta on +-napa ja ns reunat miinusta? taitaa jäädä tuo bemarin oma laturi ostamatta ja vaikka tehdä itse pistokkeeseen sopiva liitin.120 eurolla saa jo kaks uutta akkua.

Muistaako joku on jakopään huolto vasta 60 tkm kohdalla?

ps. useamman pyörän olen omistanut ja luullut että kaikki on lähes samanlaisia,mutta kyllä on mahtava pyörä ajaa tämä bemari,kertakaikkiaan. ajelu

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #4 : 06.08.11 - klo:21:37 »
Näin on, plussa on aina piikissä ja miinus reunalla. Ei sitä akkua tartte oikeastaan koskaan latailla, kunhan vaan otat miinuskaapelin talveksi irti, etkä seisota mopoa viikkoja virta-avain paikoillaan. Liitin on muuten ihan tavallinen DIN-liitin ja sellaisen saat mistä vaan autotarvikeliikkeestä,
40 tkm huolto taitaa olla lähinnä öljynvaihtohuolto - jos en ihan väärin muista..

Neljäs kesä / vajaa 40 tkm alkuperäisellä akulla ja "ikinä" ei ole latailtu.. Uskokaa nyt  hedari - siis muutkin aiemmin kirjoittamani ohjeet.

Ja joo, sen virtapistokeen kautta ei voi ladata akkua ainakaan tavallisella laturilla. Virtaakin sieltä saa vain kymmenisen minuuttia virta-avaimesta katkaisun jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 06.08.11 - klo:21:48 kirjoittanut j@ck »

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #5 : 06.08.11 - klo:21:47 »
Itsellä sama tilanne edessä, 30 tkm huolto tuli teetettyä juhannuksen tienoilla mutta lomien aikana kun tuli 10 tkm lisää mittariin niin pitäis taas huoltaa  hesse_blink  Noh.. voi olla että minullakin jää se kevääseen, töiden alettua ei juuri ole ehtinyt ajelemaan ja viikonloppusinkin näyttäisi olevan jos jonkinlaista ohjelmaa.

Ainut mikä suoraan kuuluu 40 tkm huoltoon on ilmansuodattimien vaihto, sitten näistä 20 tkm välein suoritettavista tulee peräöljyt ja luultavasti jarrunesteet (muistaakseni sanottu 2 vuotta tai 20 tkm). Toki normi öljynvaihto ja checklistit siihen päälle joten kyllä sitä varmaan sen 300-400 euroa taas pääse köyhtymään.

Jos seuraava "jakopään huolto" tarkoittaa venttiilivälysten tarkistusta ja tulppien vaihtoa niin vastaus on kyllä, ne on 30 tkm välein  BMWsmile

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #6 : 06.08.11 - klo:22:12 »
Jos yhtään kiinnostaa, eikä peukku ole ihan keskellä..
Tuon 40 tkm huollon tekee helposti itsekin, eikä montaa kymppiä maksa. Sanoisin mieluummin 30-40, kuin 300-400 €
« Viimeksi muokattu: 06.08.11 - klo:22:13 kirjoittanut j@ck »

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #7 : 06.08.11 - klo:22:46 »
Eihän se itse huoltaminen vaikeata ole, henk. koht uupuu "vain" työkalut ja tila missä tehdä, joten homma tyssää siihen. Näissä vanhemmissa on vielä rasitteena ne servojarrut jotka kuulemma tekee jarrunesteiden vaihdosta suht v-mäisen homman.

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #8 : 06.08.11 - klo:23:05 »
Optimaten laturi näyttäis olevan tarjouksessa Storm:lla ja hintaa 41,30€. Siihen vielä lisäksi DIN-pistoke, niin lataus onnistuu pistokeliitännän kautta. Laturin mukana tulee ohjeet, miten se asetetaan "CAN-väylä"-modeen. Kuten jo aikaisemmin j@ck totesi, ei pistokkeen kautta voi ladata, vaikka asentaisi tavalliseen laturiin DIN-pistokkeen, vaan pitää olla CAN-väylään sopiva laturi.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #9 : 11.08.11 - klo:19:27 »
Tänään tehty 40 t km huolto K1200S:n. Helppo homma kun mieki osasin  hali_peukku
Moottori öljyksi laitoin Q8 SBK Racing 10W-50 ja peräöljyksi Castrol Syntrax Longlife 75W-90.
Ilmanpuhdistajat jäi vielä odottamaan vaihtoa.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #10 : 24.08.11 - klo:11:21 »
Nonii, tyhmä ja laiska teetätti 40tkm huollon kivijalkaliikkeessä. Vaihdettiin moottoriöljy+suodatin, peräöljyt ja jarrunesteet. Töineen ja tarvikkeineen 220€.  hesse_ok

Poissa veetee

  • HP
  • *
  • Viestejä: 340
  • Z 1000 SX Blue
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #11 : 24.08.11 - klo:12:45 »


 BMWsmile

Huoltoliikkeen leima kuittaa kyllä parin sadan kulut, kun rupeat pyörää joskus vaihtamaan.
Vauhti korjaa virheet.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #12 : 20.12.12 - klo:14:47 »
Itse kyllä teen mitä pystyn huolto-ohjelman mukaan.
http://www.ascycles.com/service_schedules.aspx
Bin laden

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #13 : 21.12.12 - klo:00:41 »
Jos vähääkään osaat itse huoltohommia tehdä, niin suosittelen että ostat huoltorompun ko. pyörään.
Itse hankin sen Heinolta kun aloin vaihtamaan etupään (K1200S) isoja palloniveliä. Maksoi muistaakseni jotain 85€ mutta on kyllä maksanut itsensä takaisin moninkertaisesti. Venttiileiden säätöön en vielä ole uskaltautunut, säädettiin 30tkm huollossa. Kaikki muut huollot meinaan tehdä omin avuin mutta ehkä 60tkm:n huoltoon vien liikkeeseen. Siinä kun taas tuo venttiilihomma. Nyt ajettu joain 42tkm. No tuo jarrunesteet vähän askarruttaa mutta eiköhän sekin siitä yritys-erehdys-yritys toimenpiteillä suju hesse_biggrin
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 40 000 km huolto ym
« Vastaus #14 : 21.12.12 - klo:07:06 »
Jos vähääkään osaat itse huoltohommia tehdä, niin suosittelen että ostat huoltorompun ko. pyörään.
Itse hankin sen Heinolta kun aloin vaihtamaan etupään (K1200S) isoja palloniveliä. Maksoi muistaakseni jotain 85€ mutta on kyllä maksanut itsensä takaisin moninkertaisesti. Venttiileiden säätöön en vielä ole uskaltautunut, säädettiin 30tkm huollossa. Kaikki muut huollot meinaan tehdä omin avuin mutta ehkä 60tkm:n huoltoon vien liikkeeseen. Siinä kun taas tuo venttiilihomma. Nyt ajettu joain 42tkm. No tuo jarrunesteet vähän askarruttaa mutta eiköhän sekin siitä yritys-erehdys-yritys toimenpiteillä suju hesse_biggrin


Huoltorompusta olen samaa mieltä. Kannattaa hankkia jos vain itse tekee noita huoltohommia.

Venttiilien säätö ei sekään ole kummoinen homma. Kunhan ei pudottele säätöpaloja sinne sun tänne. On hiukan ahtaat paikat onkia niitä takaisin.

Jarrunesteiden kanssa ei kannata leikkiä yritys-erehdys-yritys -leikkiä, ainakaan jos on tehostimellinen ajopeli. Siitä tulee yrityksen ja erehdyksen kautta helposti kallis homma, kun homman lopuksi vie mopon liikkeeseen ilmattavaksi. Ilman tehostinta olevissa mopoissa jarrunesteiden vaihto käy ihan normaalisti.
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal