Kirjoittaja Aihe: 10tkm huolto  (Luettu 21857 kertaa)

Poissa Pepsi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • S1000RR
10tkm huolto
« : 30.07.10 - klo:10:37 »
RR kävi kympin huollossa eilen, 11900km ajettu.

Mulla on kytkin takellellut vähän, kahvassa tuntuu kun ei palaudu tasaisesti vaan ikäänkuin takertuu johonkin loppuakohden.
Vaihtovat sitten kytkin vaijerin takuuseen, kotiin ajaessa ei takellellut. Aika ja lisäkilometrit näyttää korjaantuiko.

Perusjutut, öljyt, ö-suodatin ja ilmanputsari. Ei muuta.

Lainapyörä huollon ajaksi F800GS, kahvia niin paljon kun jaksaa/kehtaa juoda.
Huollossa käyminen on melkein miellyttävä kokemus...

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #1 : 30.07.10 - klo:10:49 »
Mulla menee 40 kympin huoltoon 2.8. ja ihan basic öljynvaihtohuolto se on. Edellinen 30 tkm huolto oli isoin kuulemma mitä ässään tehdään. Täytyy sanoa että kun huollattaa niin pelaa mutta myös maksaa kun on hankala itse tehdä. Edellisessä jaappanilaisessa tein lähes kaikki itse. Ei ollut kuivasumppupeli. Mutta kyllä se tien päällä korvaa kaiken...
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #2 : 30.07.10 - klo:14:34 »
Ei se kuivasumppu tuota paljoa hankalammaksi tee, öljyt pitää vaan laskea ulos koneesta ja säiliöstä. Hankalaksi sporttibemarin huoltamisen tekee se, että sitä ei ole suunniteltu helpoksi, vaan jälkimarkkinointimielessä. Pikkujuttujenkin takia joutuu purkamaan puoli mopoa. Ei siis lähtökohtaisesti ole edes tarkoitettu, että upporikas BMW-moottoripyöräilijä huoltaa sitä itse vaan vie huoltoon ja itse vaan ajelee puhtain ja silkinpehmein kätösin. Rasvatkoon prolet niitä pyöriä :P

K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Pepsi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • S1000RR
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #3 : 30.07.10 - klo:15:21 »
Ainakaan tällä jumalan hylkäämällä saarella, UK.
Ei käytännössä ole juurikaan eroa huoltohinnoissa Honda vs. Suzuki vs. BMW.
Muista merkeistä ei oma kohtaista kokemusta.
RR:n kympin huolto makso £174, ei ilmasta mutta ei minusta nyt ryöstökään.

Ja BMW huolto on ollut miellyttävin asioida.

Nasu

  • Vieras
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #4 : 16.08.10 - klo:16:31 »
F800S:n 10tkm:n huolto maksoi Heinolla 244€. Sopiva hinta tai ei, pakko se kait on.   ashamed

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #5 : 16.08.10 - klo:19:30 »
F800S:n 10tkm:n huolto maksoi Heinolla 244€. Sopiva hinta tai ei, pakko se kait on.   ashamed
Biketeamissa K12S:n kympin huolto maksoi 189e. Ja jarrunesteetkin vaihdettiin tuohon.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #6 : 22.09.10 - klo:15:48 »
20tkm huolto tänään EMC:llä, hintaan 214€.

Aktioina tuli kaatumistunnistin ja joku huohotinletku.

Poissa Jetwave

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 87
  • S1000RR
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #7 : 22.09.10 - klo:16:20 »
20tkm huolto tänään EMC:llä, hintaan 214€.

Aktioina tuli kaatumistunnistin ja joku huohotinletku.

Onko tosta kaatumistunnistimesta oikeesti jotain hyötyä? Kuinka herkästi se aktivoituu?
Ilmeisesti vaatii huoltokäynnin, että pääsee jatkamaan matkaa?

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #8 : 22.09.10 - klo:17:32 »
20tkm huolto tänään EMC:llä, hintaan 214€.

Aktioina tuli kaatumistunnistin ja joku huohotinletku.

Onko tosta kaatumistunnistimesta oikeesti jotain hyötyä? Kuinka herkästi se aktivoituu?
Ilmeisesti vaatii huoltokäynnin, että pääsee jatkamaan matkaa?

Mulla jäi mootori käymään, kun kaaduin Alastarossa. Voi olla kehno juttu kun öljyt on aivan väärissä kohdin...

Ohjekirjassa lukee, että se vaan ilmottaa sammuttaneensa koneen. Virta vaan pois, ja starttaa taas.

Kyllä se varmaan aktivoituu lipatessa.

Poissa Jetwave

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 87
  • S1000RR
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #9 : 22.09.10 - klo:20:48 »
Ok. Jos lähtee käyntiin noin, niin ei siitä haittaakaan ole.

Nasu

  • Vieras
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #10 : 22.09.10 - klo:20:54 »
Jos tämä nyt on samanlainen toiminto kun kawassa oli niin mopo pystyyn ja virrat pois kokonaan ja päälle, niin nollautuu ja lähtee käyntiin.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #11 : 23.09.10 - klo:08:17 »
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #12 : 23.09.10 - klo:08:28 »
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.

Totta ja vielä nolompaa oli jälleen kerran EMC:llä kun menin sinne jo aamulla klo:9.00 ja mopon sain vähän ennen klo:15.00.

Kysyin mikä siinä oikein noin kauan kesti, vastasi että ei saatu millään Saksasta tietoa minne se tunnistin tulee, mä olisin voinut kertoa että sinne slick-mooti palikan toisella puolella olevaan vapaaseen liittimeen, joka löytyy penkin alta. knuppel2 :mrgreen:

Nasu

  • Vieras
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #13 : 26.09.10 - klo:20:13 »
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.

Pitäiskö näissä puimureissa muuten olla tollanen palikka, siis vakiona, muissakin kun RR:ssä?
Voin nyt kokemuksesta kertoa, että ainakaan F ei sammu jos kellahtaa kyljelleen.  :mrgreen:

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #14 : 27.09.10 - klo:09:30 »
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.

Pitäiskö näissä puimureissa muuten olla tollanen palikka, siis vakiona, muissakin kun RR:ssä?
Voin nyt kokemuksesta kertoa, että ainakaan F ei sammu jos kellahtaa kyljelleen.  :mrgreen:
Eikä K12S    oops2

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal