Kirjoittaja Aihe: Ratailua 2011  (Luettu 5999 kertaa)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #105 : 18.07.11 - klo:15:55 »
No perhana, olisko ongelma vaan tuossa, ei jaksa tukee tätä teinipojan roppaa tarpeeksi kun kurvaa oikeelle. icon_rolleyes

Pitääkö tässä mennä ostaan semmonen lehemän utareilla varustettu pomppupallo ja jumpata sillä töiden lomassa.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #106 : 18.07.11 - klo:17:29 »
Hei muuten arvoisat ratatietäjät, mulla on pieni ongelma...

nimittäin kun kallistelen vasemmalle puolelle, siirrän sujuvammin persusta, roikun rennommin ja tuntuu hiton hyvältä syöksyä esim. karusellin ekaan vasempaan.

Mut annas olla kun tulee oikea, yritän siirtää samoin persusta, tukea kunnolla vasenta säärtä pyörään, polvea ja jopa kyynärpäätä tankkiin ennenkuin alan siirtään painoa kurvin puolelle ja käy näin...

ei tunnu rennolta, fiilis on kuin olis irtonainen pyörän kanssa ja väliin tuntuu jotta putoo pyörän oikeelle, eli kurvin puolelle.

...

Edit: Tuli mieleen semmonenki perusjuttu et onko se vaan niin et toinen puoli on auttamatta huonompi jostain miehisestä aivovammasta johtuen?
...

offtopic

Sama asia askarruttaa, ihan sama ajanko radalla vai normi hidasajoa, vasemmalle kääntyy helpommin. Voisko syynä olla että ku ulkokurvin puoleisella kädellä hoituu ohjaus (enimmäkseen kait) niin vasemmalle olis oikea kätisen helpompi kääntää? hesse_fool
Inehmot lienee epäsymmetrisiä.

Toivottavasti joku tietäis, oikeesti, miksi? hesse_blink
Quot homines, tot sententiae.

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #107 : 18.07.11 - klo:17:39 »
Hei muuten arvoisat ratatietäjät, mulla on pieni ongelma...

nimittäin kun kallistelen vasemmalle puolelle, siirrän sujuvammin persusta, roikun rennommin ja tuntuu hiton hyvältä syöksyä esim. karusellin ekaan vasempaan.

Mut annas olla kun tulee oikea, yritän siirtää samoin persusta, tukea kunnolla vasenta säärtä pyörään, polvea ja jopa kyynärpäätä tankkiin ennenkuin alan siirtään painoa kurvin puolelle ja käy näin...

ei tunnu rennolta, fiilis on kuin olis irtonainen pyörän kanssa ja väliin tuntuu jotta putoo pyörän oikeelle, eli kurvin puolelle.

...

Edit: Tuli mieleen semmonenki perusjuttu et onko se vaan niin et toinen puoli on auttamatta huonompi jostain miehisestä aivovammasta johtuen?
...

offtopic

Sama asia askarruttaa, ihan sama ajanko radalla vai normi hidasajoa, vasemmalle kääntyy helpommin. Voisko syynä olla että ku ulkokurvin puoleisella kädellä hoituu ohjaus (enimmäkseen kait) niin vasemmalle olis oikea kätisen helpompi kääntää? hesse_fool
Inehmot lienee epäsymmetrisiä.

Toivottavasti joku tietäis, oikeesti, miksi? hesse_blink




Ei tiedä hänkään, kun nyt oppis edes vasempaan edes jotenkin edes joskus jossakin. Ehkä vähän Kemorassa?
Arvatkaas kummalle puolelle kurviin sattuu enemmän vahinkoja?
No vasemmalle  hesse_wink2

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #108 : 10.08.11 - klo:20:27 »
Hitaimmissa mutkissa joskus häiritsee kun jarrua ja kaasua käyttävä käsi on aivan linkussa. Kahva tulee vaan liian lähelle etukenossa ollessa, ja ranne on huonossa asennossa. Silloin siis käännytään oikealle. Vasemmalle kääntyessä käsi on mukavasti oikosenaan, ja säätö on helpompaa.
Oisko tässä itua?

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #109 : 12.08.11 - klo:15:44 »
Huomenna tosiaan lupaa hyvää keliä ja Kemoralla vapaat päivät pelkästään mopoille, sinne siis!! airrev

Muita tulossa?

Poissa Jetwave

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 87
  • S1000RR
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #110 : 12.08.11 - klo:17:10 »
Noup, Huomenna Alastaro päivä.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #111 : 09.11.11 - klo:21:02 »
Herrat Carbon ja Atomic hali_sikalovena  mahdollistivat tämän kivan videon viime kesän ratapäiviltä, joten leikkelin pienen clipin kohottaakseni miehisyyttäni.

Tässä parin minuutin jälkeen näette tyylipuhtaan ohituksen:


Ps. tosiasiassa oltiin todella lähellä ajautua ulos ja kanttarin päältä taiteiltiin takas radalle. :grin:

PPs.ei heikkohermoisille, eikä ens suvena radalle ensi kertaa aikoville, tätä se ei todellisuudessa ole, kilpailu on kielletty, kaikissa muodoissaan

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jm28v2zdMPE[/youtube]

Carbon

  • Vieras
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #112 : 09.11.11 - klo:22:39 »
Olipa kiva clippi. Ei sen tähden että olin siinä itse vaan kesän, radan, sinisen taivaan yms tähden. Tuostakin on jo yli 3 kk.
Oon ollut tässä kahden vaiheella (taas) että lopetanko tuon ratahomman vallan ja ostan täysin erilaisen pyörän ja ......mitä tilalle ?
Kyllä vielä ens vuonna täytyy yrittää kun tämä vuosi meni ihan penkin alle. Ajelin Zetorilla parempia aikoja kun nyt Bemulla ? Pyörästä ei ole kiinni vaan korvien välistä.
Korpiaho tänään soitti että voisin viedä pikkuhiljaa Bemun synttärituunaukseen tongue2 , kerron myöh lisää.
Yritän päästä paikalle videokameran kanssa kun dynotetaan, after and before....

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #113 : 10.11.11 - klo:08:32 »
Hyvä-hyvä. Videossa oli todellakin seesteistä kesäpäivän tunnelmaa, mitä nyt joku pomperi (entinen) vähän häiriköi. Kelpo linjat sillä kuitenkin.

Tuunaussessiosta odottelemme myös dokumentaatiota, toivottavasti ei paljon tehot vähene.  hesse_ok

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #114 : 10.11.11 - klo:11:36 »
Herrat Carbon ja Atomic hali_sikalovena  mahdollistivat tämän kivan videon viime kesän ratapäiviltä, joten leikkelin pienen clipin kohottaakseni miehisyyttäni.
....

hesse_blink angst Jos pidettäis noi kohottamiset ihan omana tietona?

reps

Kyllä tommoset videot piristää ankeeta marraskuuta. Mukavasti palautui mieleen tuokin lämmin kesäpäivä hesse_ok

Olipa kiva clippi. ...
Korpiaho tänään soitti että voisin viedä pikkuhiljaa Bemun synttärituunaukseen tongue2 , kerron myöh lisää.
Yritän päästä paikalle videokameran kanssa kun dynotetaan, after and before....

Tuntuu olevan tuunausta ilmassa. Tuo on lupaus rules2 bmw_yllapito, joten raporttia odotellessa jumpie.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #115 : 10.11.11 - klo:13:00 »
Kyllä vielä ens vuonna täytyy yrittää kun tämä vuosi meni ihan penkin alle. Ajelin Zetorilla parempia aikoja kun nyt Bemulla ? Pyörästä ei ole kiinni vaan korvien välistä.

Sä olet nyt kyllä liian ankara ittelles, hyvinhän tuo kulki ja kovaa menit. hali_peukku

Mut perfektionisti mikä perfektionisti, eihän se sovi että Kawalla tullaan kovaa perässä, tai sitten ohitte. :mrgreen:



Herrat Carbon ja Atomic hali_sikalovena  mahdollistivat tämän kivan videon viime kesän ratapäiviltä, joten leikkelin pienen clipin kohottaakseni miehisyyttäni.
....
hesse_blink angst Jos pidettäis noi kohottamiset ihan omana tietona?
reps

Kyllä näistä asioista pitää rehellisesti kertoa, viiskymppii lähenee ja sillon kuulemma jo puolella on tiettyjä ongelmia miehisyyden kanssa. reps

Carbon

  • Vieras
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #116 : 10.11.11 - klo:17:56 »
Naureskelin myös ittekseni tuota " miehisyyden kohotusta ". On siinä Maria ollut kovilla kun Jarska kattelee videoita Kemorasta, ennen katteltiin Schwarzwald-bumsen..
Vielä yleisesti forumin ratayhdessäoloista, niin kyllä ne näin jälkikäteen on ollut kesän kohokohtia !
Vaikka 50 32 onkin. En onneksi kuulunut siihen puolikkaaseen jota pelkäsin, tarkistin heti aamulla kun synttärit oli ohi hesse_blum

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #117 : 27.11.11 - klo:17:32 »
Kävin tiistaina tosiaan paikalla, otin mopon pois kärrystä, ja laitoin lämppärit päälle. Sitten kopille maksamaan ratamaksua, ja oho! kurssipäivä  oops2.

Eilen paikkasin virheen, ja huonosta tuntumasta huolimatta sain kun sainkin klo 19.10 tienoilla omasta ennätyksestä 1.2 s pois, lukemaan 1.31.05. Sitten kaks kierrosta, ja pääsuoran jälkeen ensimmäisessä vasemmalle kääntyvässä mutkassa perä irtosi avauksessa tykkänään. Lippa tuntui olevan kohdalla, kun mopo oli aivan speedway asennossa, mutta ihme ja kumma kädet pysyi sarvissa, ja mopo nousi kun nousikin itsestään takaisin pystyyn. Jalat oli tapeilta irti, ja olin rähmälläni tankin päällä, kun menin sisäkurvin puolelta suoran alussa hiekalle. Etujarrulla pystyin ottamaan kaikeksi onneksi vielä vauhdin pois, ja pysyin kun pysyinkin
pystyssä. Maapohja oli just siinä kohtaa niin tiivistä, ettei edes etupyörä ollut huteran tuntuinen. Nyt selvis sekin, että ei sitä kaasua voi reippaasti avata liian aikaisin, ja luottaa
luistonestos hoitelevan homman. Eniwei, tämän kesän tavoite 1.30 alitus otetaan tähtäimeen
ens viilolla uusien renkaiden kera, kun aikomus on olla paikalla joka päivä MP-TUKI:n viikolla.


Kaatumisenestoa odotellessa...

Löysin tän App:n kesällisen kirjoituksen ja pohdin miten tää luistonesto todellisuudessa menee?
Testit ainakin hehkuttaa että pystyt huoletta avaan kaasun vaikka pohjaan, mopon ollessa kallellaan ja elektroniikka hoitaa homman kotiin, moniko tätä on uskaltanut kokeilla?

Mulla lähti Kawa pari kertaa Kemorassa luistolle mutkasta ulos tullessa, kun innostuin liikaa nopeemman perässä ja avasin reilummin.

En mä ainakaan huomannut et elektroniikka jollain tavalla puuttui peliin,sai pyörän takasin pystyyn vaan löysäsin automaattisesti kaasua ja jotennii rimpuillen oikeni.

Voihan se olla että toimi juurikin niin hyvin etten huomannut mitään ja kuvittelin itte pelastaneeni tilanteet, mene ja tiedä.

Mut ei mulle kylläkään jäänyt fiilistä et jopas toimikin hyvin ja nyt uskallan entistä enemmän avata kaasua mutkissa, päinvaston.

En tarkota millään tavalla vähätellä luistonestoo vaan kysellä onko jollain kokemuksia et pystyy huoletta avaan mutkista vai onko lopullinen esto siellä kahvaa pitelevässä kädessä?

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #118 : 27.11.11 - klo:18:01 »
Pirellin renkailla lähti pari kertaa oikein kunnon luistoon, mutta molemmat oli lähes maksimikallistuksessa, jolloin ei kaasua vielä ihmeemmin avattuna. Nämä luistot melkeinpä siis liian suuren tilannenopeuden seurausta. Myös tuo yllä ollut tapaus, vaikka avatessa kirjoitinkin. Oli siis ihan heti kaasulle tullessa, ei niinkään johtunut kaasun asennnosta. Molemmilla kerroilla "race"-asetus.

Oma tuntuma on se että pitää olla jo jonkun verran pystymmässä mutkan jälkeen, jos voi luottaa luistonestoon. Kokeilkoon joku muu luistonestoa vasten täysillä avaten. Raaserikin kirjoitti, ettei ole arvannut mennä sinne asti vielä.

Lisäys: Suomenkielen sana luistonesto on huono, se kun antaa käytännössä pyöräyttää ennen puuttumista peliin. Traction kontrol on oikeampi termi.

Ja vielä toinen lisäys: Tuo oli viimeisnen kerta Pirellin SC-renkailla. Läheltä piti-tilanteen takia päädyin vaihtamaan liimarenkaat. 2 päivää myöhemmin palasin Alastaroon alla Raaserilta ostamani Dunlop-rengastus. Tais olla toinen setti, kun paras kierros meni 129,25. Seos oli 7712 takana. 2 sekuntia siis lähti yksin tein. Ja vielä samalla viikolla 1,28,05, takana silloin 7813.
« Viimeksi muokattu: 27.11.11 - klo:18:30 kirjoittanut app »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #119 : 28.11.11 - klo:17:09 »
Noilla SBK-kuskeilla lienee se hienompi luistonesto (14 pykälää tms) käytössä. Onko kukaan kysynyt tuota 'rajoitinta' vasten vetämistä?

Sen huomasin Motoparkin päätöskisassa, että Erkan pyörän perä vatkasi selvästi avauksessa, mutta muilla beemereillä ei juurikaan.

En usko vakioluistonestolla kannattavan kokeilla täysavausta kallistettuna.  horisko

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal