Kirjoittaja Aihe: RR viriviriä  (Luettu 14295 kertaa)

Poissa Logger

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • BMW S1000RR
Vs: RR viriviriä
« Vastaus #15 : 05.04.11 - klo:16:16 »
Akrasta vielä, että Evolution-putkethan ovat kalliita, kun ovat titaania. Racing-versio on hippasen painavampi, mutta muuten sama, hintaa paljon vähemmän, toki riittävästi. Vai onko bemarin kitin kanssa pakko ostaa Evolution? Kyselen kun en jaksa itse tsekata!

Ei kai kukaan käske tuota putkistoa vaihtamaan. Luulisi että sen saa vaikka vakiovaimentimille. Putki ja boksi on hinnoiteltu erikseen.  Sieltä kyllä löytyy Soppaa lisää vielä se, että Acran vaimentimia on kolmea eri mallia nohin putkistoihin. Lyhyt tynkä  ja kaksi pidempää mallia. (M-R01905 ja  M-HR02005). Jälkimmäinen noista on ns. katulaillinen, eli arvelisin sen olevan hieman painavampi ja hiljaisempi. Valitettavasti vaan ei juurikaan halvempi.

Acran putkiston halkaisija vaimentimen kohdalta on muistaakseni 55mm, (tai ainakin 5mm suurempi kuin yleensä) eli siihen on lippojen jälkeen paha hankkia halvempaa vaimenninta tilalle. Äkkiä alkaa käymään lompakon päälle, kun tuollaisen puolen metrin pätkän hinta hipoo 800 euroa.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: RR viriviriä
« Vastaus #16 : 05.04.11 - klo:16:47 »
Lainaus
Yleensä kun nuo Lambda-anturitkin kun on poistettu putkiston vaihdon yhteydessä, poistuu myös seosten itsesäätyminen, eli yleensä siellä on aiha hieman liian rikas seos optimiin nähden. Kolme kautta ajetussa moottorissa tämä jo näkyykin sitten.

Tässä Devilin rännissä on kaksi lambda-anturia. Arrowiin olisi saanut yhden. Onkos Akrassa sitten ollenkaan, vai hoidetaanko homma sen oman boxin kanssa toisella tapaa? Kuitenkin minä valitsin Devilin titaaniputket syystä että se saattaa olla toiminnallisestikin hyvä noiden haisteluantureiden myötä.

Lainaus
-Seosrenkaat ja rengaslämmittimet. (peräkärry tai pakettiauto siinä sivussa)
-Öhlinsin alusta
-halpa täysputkisto ( painonsäästön ja keskialueväännön vuoksi)
-kuitukatteet (halvemmat kaatokustannukset.. niitä alkaa tässä vaiheessa tulla vastan)
-toinen vannesarja
-viriboksi
-viriboksin säädättäminen.

Alustaa ja viriboksia lukuunottamatta olen jo nuo listan vermeet hankkinutkin, ja taakse tulee myös Öhlins. Etuputkia pitää vielä katsoa, kunhan ensin katson lompakkoon. Ne joutaa ensi kesällekin. Takaiskari on tietäväisten toimesta todettu tärkeämmäksi.

Lainaus
Edellä oleva lista on samalla hyvä syy myös siihen, miksi hankin tällä kertaa valmiiksi rakennetun pyörän. Hieman käytetty ja kaaduttu, mutta tuossa listassa pääsee monta riviä alemmas samalla rahalla. Ensi kesä näyttää monenko rivin ominaisuuksista oikasti sitten hyödyn.

Minä kaaduin itse tämän oman jo. Ei tarvii tätä hommaa enää murehtia. Ja varmasti kaadutaan vielä uudestaankin, mutta ei sentään tahallaan.


En malta olla kirjoittamatta tätä asiaan kuulumatonta sivuhaaraa, kun tuli tuo titaani jo matskuna esille. Meidän Nappi-koira (3 v) onnistui eilen telomaan polvensa, ja just tultiin lääkäristä. Nivelside poikki. Ei vakava, vaan hoituu leikkauksella. Lääkäri kysyi, kumpi vaihtoehto valitaan: otetaan koiran omaa kudosta, jolla korjataan. Hinta ~1000 €. Tai laitetaan titaaniosa, joka kestää paremmin, ja toipuukin nopeammin, ~1500,-. Titaania pistetään koiraan. Päätös oli selkeä.

Joo, toisilla on titaaniosaa mopoisaan. Meillä se kelpaa koirille. Jus ja just  633.
« Viimeksi muokattu: 05.04.11 - klo:16:51 kirjoittanut app »

Poissa Logger

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • BMW S1000RR
Vs: RR viriviriä
« Vastaus #17 : 05.04.11 - klo:18:52 »
Tässä Devilin rännissä on kaksi lambda-anturia. Arrowiin olisi saanut yhden. Onkos Akrassa sitten ollenkaan, vai hoidetaanko homma sen oman boxin kanssa toisella tapaa? Kuitenkin minä valitsin Devilin titaaniputket syystä että se saattaa olla toiminnallisestikin hyvä noiden haisteluantureiden myötä.

Yhden uuden Acran olen nähnyt. Siinä oli molemman anturit kytkettyinä. Viime kautena rakennetuissa pyörissä ilmeisesti harvemmin. Boksi tukee 0-2 anturia, eli soveltuu kaikille putkistoille.

Lainaus
Alustaa ja viriboksia lukuunottamatta olen jo nuo listan vermeet hankkinutkin, ja taakse tulee myös Öhlins. Etuputkia pitää vielä katsoa, kunhan ensin katson lompakkoon. Ne joutaa ensi kesällekin. Takaiskari on tietäväisten toimesta todettu tärkeämmäksi.

Tuohon alustan parantamisen tarpeeseen tässä pyörässä on paha sanoa mitään varmaa, kun kokemukset alkuperäisestä puuttuu. Edellisessä pyörässä oli pakko vaihtaa jouset jäykempiin ja huollattaa muutoin vakioalusta vuosittain, muutoin ei tullut ajamisesta oikein mitään. Takaiskari yleensä ensin vaihdetaan. Se 1-2 hengelle katuajoon säätyvä yleisjousi ei aina toimi, tai sen säätäminen on vaikeampaa.

Parasta tässä lajissa on se, että koko SM kärki jakaa tietoaan ja kokemuksiaan erittäin auliisti, kun vaan ymmärtää mennä sopivassa tilanteessa kysymään. Muutoinhan tässä menisi ikä, terveys ja rahat oppia hakiessa.

Lainaus
En malta olla kirjoittamatta tätä asiaan kuulumatonta sivuhaaraa, kun tuli tuo titaani jo matskuna esille. Meidän Nappi-koira (3 v) onnistui eilen telomaan polvensa, ja just tultiin lääkäristä. Nivelside poikki. Ei vakava, vaan hoituu leikkauksella. Lääkäri kysyi, kumpi vaihtoehto valitaan: otetaan koiran omaa kudosta, jolla korjataan. Hinta ~1000 €. Tai laitetaan titaaniosa, joka kestää paremmin, ja toipuukin nopeammin, ~1500,-. Titaania pistetään koiraan. Päätös oli selkeä.

Joo, toisilla on titaaniosaa mopoisaan. Meillä se kelpaa koirille. Jus ja just  633.

Yllättäviä menoja tulee aina. Omalla kohdalla jää tämän kesän kisat ajamatta, kun tuo piharemontti tuntuu olevan pohjaton kaivo.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal