Kirjoittaja Aihe: Säästövinkki - Renkaat  (Luettu 3188 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Säästövinkki - Renkaat
« Vastaus #30 : 13.09.10 - klo:15:11 »
 offtopic Start
JTK käsitteli aihetta sangen monipuolisesti. On toki tarpeen, että jotkut ostavat koko hoidon sieltä tutusta rengasliikkeestä, ja maksavat siitä pyydetyn hinnan. Me halvan perässä juoksevat maksamme vähemmän itse renkaista, mutta enemmän (usein tuplatkin) asennuksesta. Eli eikös tässä kompensaatio pelaa? Ei tarvii kauppiaan pitää niin kovin monenlaista tavaraa hyllyssä, kunhan nyt useimmiten löytyy edes ostajalle sopivaa kokoa. Hyvä myyjä ylipuhuu kyllä asiakkaalle sen hyllystä löytyvän. Jos joku haluaa pesiaalia hintaa/tavaraa, niin hankkikoon muualta, asennamme tuplahintaan. Tämä puolestaan ainakin suurkuluttajien kohdalla puoltaa omatoimisuutta asennuksessa, ja erityisesti ratarenkaissa.

Nähdäkseni autonrenkaiden kohdalla ei ole asennuksen hinnassa eroa liikkeen myymillä ja asiakkaan tuomilla.

Itse olen maksanut mp-renkaiden asennuksesta 30-70€ per setti. Korkein näkemäni listahinta ko työlle taitaa olla 90€. Auton renkaat asentuu 10€/kpl paikasta riippumatta. Molemmat hommat jätän erikoisliikkeille.

 offtopic End

Nähdäkseni käytettyjen ratarenkaiden käyttö katuajossa on lisääntymään päin, tai sitten rata-ajo on huimasti lisääntynyt. Vielä pari kesää sitten pystyi monestakin sporttipyörästä bongaamaan aivan normaalit chicken sripet, mutta nyt alkaa jossain bandiiteissakin olemaan niin rispektit renkaat että.  hedari

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Säästövinkki - Renkaat
« Vastaus #31 : 13.09.10 - klo:16:54 »
Nähdäkseni käytettyjen ratarenkaiden käyttö katuajossa on lisääntymään päin, tai sitten rata-ajo on huimasti lisääntynyt. Vielä pari kesää sitten pystyi monestakin sporttipyörästä bongaamaan aivan normaalit chicken sripet, mutta nyt alkaa jossain bandiiteissakin olemaan niin rispektit renkaat että.  hedari

 offtopic offtopic offtopic

Muistaakseni kaima (nopeahko sellainen) kommentoi että jengi maksaa 80e käytetyistä nakeista..
Ja kuulemma virneellä ei ole ylärajaa ajajan iästä huolimatta kun saa kunnolla reunoilta hiotut gummit alle.

Jokainen tavallaan.
Sitten kun Nasu on hieronut noi renkaansa keskeltä niin myydään ne Tollon tiimiin slikseiksi!
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Nasu

  • Vieras
Vs: Säästövinkki - Renkaat
« Vastaus #32 : 13.09.10 - klo:17:13 »
Nähdäkseni käytettyjen ratarenkaiden käyttö katuajossa on lisääntymään päin, tai sitten rata-ajo on huimasti lisääntynyt. Vielä pari kesää sitten pystyi monestakin sporttipyörästä bongaamaan aivan normaalit chicken sripet, mutta nyt alkaa jossain bandiiteissakin olemaan niin rispektit renkaat että.  hedari

 offtopic offtopic offtopic

Muistaakseni kaima (nopeahko sellainen) kommentoi että jengi maksaa 80e käytetyistä nakeista..
Ja kuulemma virneellä ei ole ylärajaa ajajan iästä huolimatta kun saa kunnolla reunoilta hiotut gummit alle.

Jokainen tavallaan.
Sitten kun Nasu on hieronut noi renkaansa keskeltä niin myydään ne Tollon tiimiin slikseiksi!

Niin no...noin päin se ei kyllä toimi. Siinä keskeltä tasaiseksi ajetussa renkaassa on melkoiset "kynnykset". Noita ihan enemmän pehmeitä taas kierrätetään paljonkin nopea-keskiryhmän välillä. Nopealle kuskille ei enää riitä pito, mutta keskiryhmässä mennään vielä tovi. Itse en katuajossa ainakaan saa ulosmitattua rengasta reunalle asti, varsinkaan vesisateella, mihin tässä nyt on viitattu, enkä usko että mittaa moni muukaan.
Omassa tapaukssani ostan ratamopoon sellaiset renkaat mitkä siellä toimivat, tosin sillä ajetaan sekä kadulla että radalla. Tämä toinen jää pelkästään nurkka-ajoon. Tuskin minä jäätelölle edes vesisateella viitsisin lähteä. Henkilökohtaisesti en myöskään välitä minkä näköiset ne renkaan reunat on, jos niitä nyt joku kyttää niin minussa on kyllä naista sanomaan etten niitä itse ole siihen kuntoon ajanut.  BMWsmile
Ennemmin minä tuolla rahalla ostan vaikka moottorinposkiin suojat cebariin, se todennäköisesti ennen nurin menee kuin jäätelökioskilla käynti mopo.  :mrgreen:

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Säästövinkki - Renkaat
« Vastaus #33 : 13.09.10 - klo:17:18 »
Jokainen tekee niinkuin tekee, niin rahoillaan kuin muutenkin. Mutta myös mielipiteet suotakoon, jokaiselle meistä. hesse_blink
Jotta keskustelun taso ei enää laskisi, niin lopetan osaltani tämän aiheen kommentoinnin. hali_peukku

OT: Radalla olen nähnyt niin nopeita banditeja että taisivat hankkia DIY-periaatteella "rispekt"-renkaat.  reps oops2
Quot homines, tot sententiae.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Säästövinkki - Renkaat
« Vastaus #34 : 25.11.11 - klo:15:34 »
Misukalta on tulossa myös uutuuksia vuodelle 2012, testejä odotellessa:


 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
tänään kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal