Kirjoittaja Aihe: HP2 Sport sammuu ajosta  (Luettu 17775 kertaa)

Poissa petri

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 11
  • HP 2 SPORT
HP2 Sport sammuu ajosta
« : 29.07.12 - klo:11:46 »
HP2 Sport -09 sammuu toisinaan ajosta,(lämpimänäkin), on muuten melko vaarallista kaupunkiliikenteessä/risteyksissä.
Merkkihuolto tehnyt mittauksia yms säätöjä parhaansa mukaan, ei vaan mylly siitä tokene, kait on vaikee juttu korjata, mutta alkaa jo pikkuhiljaa ..tuttaa. Tota on jatkunut nyt jo 3 kesää. Sammuminen tapahtuu harvoin ja enimmäkseen pienestä vauhdista kytkimen irroittaessa, kone ei jääkään tyhjäkäynnille. Tyhjäkäynti saattaa vaihdella kaasusta päästettäessä 1100-1300 välillä, pääosin toki on 1200rpm. Ajettu aina 98okt polttoaineella.
Onko vastaavia kokemuksia. hedari

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #1 : 29.07.12 - klo:12:46 »
Kuulostaa kovin tutulta.
Tosin ilmiö oli K13R:ssä.

Korjaantui tyhjäkäyntiventtiilin / läppärunkojen putsauksella.
Onkohan poksereissa näitä sitten kaksi?

Samaa ongelmaa on ollut K-sarjalaisissa enempikin.
Likaantuneet läpät ja tyhjäkäyntiventtiili todettu melkein aina syypääksi.
Ilmeni tyypillisesti valoihin tullessa kun veti kytkimen pohjaan niin pannu kuoli.
Pärähtää kyllä heti perään käyntiin kun tarjoaa kipinää.
Eli venttiili ei päästä tarpeeksi ilmaa läpi / avaa tarpeeksi nopeasti.

Tästä on ollut hiukan juttua jossain foorumilla aiemminkin.

Mulla oli toinenkin ongelma joka liittyi kuumassa ajamiseen, starttinappulan "kärjet" aukes lämpölaajenemisen seurauksena. Pannu sammui pari kertaa noin 250km/h vauhdista..  onneksi tippui aina välivapaalle. lähti käyntiin kunhan kaasukahvan piirilevy hiukan jäähtyi.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #2 : 29.07.12 - klo:19:04 »
HP2 Sport -09 sammuu toisinaan ajosta,(lämpimänäkin), on muuten melko vaarallista kaupunkiliikenteessä/risteyksissä.
...
Sammuminen tapahtuu harvoin ja enimmäkseen pienestä vauhdista kytkimen irroittaessa, kone ei jääkään tyhjäkäynnille. Tyhjäkäynti saattaa vaihdella kaasusta päästettäessä 1100-1300 välillä, pääosin toki on 1200rpm. Ajettu aina 98okt polttoaineella.
Onko vastaavia kokemuksia. hedari
Oma R12S (2008) teki samoin kahtena ekana kesänä, yht. 3-5 kertaa. Aina kylmänä. Kun lähti liikkeelle ja joutu kytkintä puristelemaan lähimmässä risteyksessä tai vaikka laivasta ulos ajaessa. Valitin parissa ekassa huollossa, jossa eivät löytäneet mitään. Eivätkä olleet kuuleetkaan moisesta. Lämpöisenä ei oo itsestään sammunut.
Useampi kerroista oli heti sen jälkeen kun olin tankannut slhellin veepoveria  hesse_blink (normisti aapeeseen 98). Mutta pariin kesään ei ole ko. oiretta esiintynyt.
En oikeasti usko sammuilun V-powerista johtuvan, jäi vaan mieleen kun täällä maan kolkalla ei ko. ainetta myydä. Edelleen tankkaan V-poweria, aina kun kohdalle osuu.

Yhteenveto: Oireet tuttuja mutta vika esiintyi ekan 15000 km aikana noin 3-5 kertaa. Nyt taulussa 54 tkm ja toimii hali_peukku (koputtaa puutta)
Toivottavasti vika löytyy ja kun löytyy niin kirjotathan tänne missä propleemi oli.

Edit: juu, ja meni mallin osalta OT:ksi mutta oire osui.
« Viimeksi muokattu: 29.07.12 - klo:19:17 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa petri

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 11
  • HP 2 SPORT
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #3 : 29.07.12 - klo:20:42 »
Jep, Kun selviää ja toivottavasti selviää, ilmoitan kyllä syyn.
Kylmänähän tää on aina tosi vaikee ja käy vähän kuinka sattuu, mutta lämpimänä ei kuuluisi yhdenkään pyörän moottorin sammua.
Onko tietoa HP:n jarrulevyistä, Brembon omat levyt toimitetaan ilman niitä "Kelluntapaloja" ja on hulppeesti halvemmat kuin BMW:n(Brembot), onko palat siis irroitettavat ja toisiin levyihin sopivat ? Kokeilin alustavasti irroitusta, muttei tuntunut ainakaan kovin helposti irtoavan levyn ollessa paikalla . Alkuperäiset levyt alkaneet jonkinverran ravistaa kovemmissa jarrutuksissa, saanut ehkä kuumana vettä tms.

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #4 : 29.07.12 - klo:20:57 »
Jossain näin piparkakkulevyjä myynnissä. Ajattelin semmoiset laittaa, kun joskus tulee ajankohtaiseksi. Olisikohan niissä valmiina kiinnitystarpeet...
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa petri

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 11
  • HP 2 SPORT
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #5 : 26.12.12 - klo:11:16 »
Moi,
Loppusyksysti sai HP sitten uudet läppärungot, siitä kiitos BMW:lle Ja RM Heinolle.
Keväällä vasta pääsee testaamaan muuttuiko miksikään, toivottavasti, ja toivottavasti nyt pysyy käynnissä myös pelkällä moottorivoimalla, ilman rullausapua. Sitten sitä ollaankin ongelmissa jos ei toimi vieläkään.
Pikku ongelmista huolimatta HP ollut matkapyöränäkin ihan OK, vaikkei olekaan juuri laukuille tilaa.
Hyvin sillä on jaksanut ajaa pitkiäkin päivämatkoja repun kans (Kriega R30), pienempi reppu ei taida pitkille reissuille oikein riittää, siis ei mulla ainakaan.
Sadevehkeet on kyllä ollut lisäksi tankin päällä Kriegan US10 laukussa, kiinnitettynä saman valmistajan tankki adapterilla,toimiva systeemi, kelpo tuotteita, ei pahaa sanottavaa.


Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #6 : 30.12.12 - klo:16:11 »
Joko uudet läpät on kiinni?
Sanoiko huoltomies mitään vanhojen puhtaudesta?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa petri

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 11
  • HP 2 SPORT
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #7 : 01.01.13 - klo:13:17 »
Emme puhuneet sen paremmin vanhojen läppärunkojen kunnosta, niitä kun oli säädetty jo aiemminkin.
Ei kuitenkaan tiettävästi ollut testerin mukaan merkittäviä eroja tyhjäkäynnissä/käynnissä uusien läppärunkojen ollessa paikalla, koeajo oli myös minimaalinen huonoista syys keleistä johtuen, jos nyt oikein muistan huoltomiehen sanoneen.
Ja vika kun kuitenkin (ja onneksi) ilmenee vain harvoin. Eikä varmasti ole huollon eikä maahantuojan vika tuo sammuminen. Vaan sen "pikku" tehtaan siellä taustalla, vaikka laittais kokonaan uuden moottorin apulaitteineen, ei varmaan tuntuis missään.
Tyhjäkäynti vaeltaa kylmänä ja käynti ontuu välillä kuin puuttuis kipinä/polttoaine tai molemmat yhtäaikaa (ehkä normaalia tälle koneelle).Lämpöisenä käy erilailla, oikein hyvinkin. Käytössä sitten vasta näkee kuin toimii, ja toivottavasti toimii.
BMW:t -00 R850R, -05 K1200S, -09 HP2 Sport, saakohan tuo lista vielä jatkoa ??? alkais kohta olla aika, ehkä K1300S tai S1000RR , HP4 kun ei oikein passaa kukkarolle.
Pidän kuitenkin vielä -06 YAMAHAN R1:sen tallissa varalla, ja sehän käy kuin kello, oli sitten kylmä taikka kuuma.
n.3kk ajokauteen, kyllä se tästä iloksi muuttuu, ja tulee uudet mukavammat puheenaiheet.

Poissa petri

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 11
  • HP 2 SPORT
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #8 : 04.05.13 - klo:20:48 »
Moi,
Ajokausi on sitten avattu Touringin ahveniston ratavuorolla, pyörähän se pysyi menomatkalla käynnissä rapiat 100km ja sitten vasta sammui ekakerran , ja kohta uudestaan liikennevaloissa vapaalla tyhjäkäyntiä käydessä.
Hyvä puoli sentään on se, että sain lähes heti vertaistukea, kun paikalla oli toinenkin samanlainen HP joka myös sammuu.
Nyt viimeistään on päästy yli niistä puheista , ettei muilla oo ollut mitään käyntiongelmia.(Kaikki ne sammuu ?)
Ensiviikolla sitten katsotaan mikä on merkkihuollon ja maahantuonnin kanta.
Täytyy sanoa että tää alkaa jo pikkusen rauhallistakin kaveria vi...taa.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #9 : 05.05.13 - klo:05:05 »
Ensiviikolla sitten katsotaan mikä on merkkihuollon ja maahantuonnin kanta.
Täytyy sanoa että tää alkaa jo pikkusen rauhallistakin kaveria vi...taa.

Ilmoittele mikä on maahantuojan kanta, kyllä tuo mopo tarvii saada pysyyn käynnissä.
Siinä on nuo Buimurin omat kahvat jotka on aiheuttaneet ongelmia aikaisissa K13-malleissa.
Ehkä pyytäisin vaihtamaan oikean kahvan, eikös siinä ole virtakytkin?
Veikkaisin että kyllä tuolle ostaja löytyy, varmaan vaihdossa voisi saada S1000RR:nkin, niitäkin on saatavilla Öhläreillä...
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #10 : 05.05.13 - klo:10:37 »
Mulla oli tyhjäkäyntiongelmia tossa k12r:ssä, eikä syytä löytynyt. Kerran meni hermot ja päätin syöttää sille injector cleaneriä (kerosiini) tuhtina annoksena, eli melkein tyhjään tankkiin koko pullo. Jonkin matkaa ajelin ja tuli kunnon kakistelua, sekä kone sammui kun veti kytkimen pohjaan. No pysähdyin ja starttasin, sekä kunnolla jenkaa. Kone alkoi käydä hyvin, eikä ole sen jälkeen ollut ongelmaa. Tankin tyhjensin nyt keväällä täysin, varmuuden vuoksi, koska huolto sitä aiemmin ehdotti.

Tyhjäkäyntiventtiilikin kerran putsattiin ja heti huollon jälkeen alkoi kakominen ja tyhjäkäynti oli vuoristorataa. Eli tuohon en usko. Mutta tuo kerosiini on helppo kokeilla...

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #11 : 03.02.14 - klo:23:32 »
Moi,
Ajokausi on sitten avattu Touringin ahveniston ratavuorolla, pyörähän se pysyi menomatkalla käynnissä rapiat 100km ja sitten vasta sammui ekakerran , ja kohta uudestaan liikennevaloissa vapaalla tyhjäkäyntiä käydessä.
Hyvä puoli sentään on se, että sain lähes heti vertaistukea, kun paikalla oli toinenkin samanlainen HP joka myös sammuu.
Nyt viimeistään on päästy yli niistä puheista , ettei muilla oo ollut mitään käyntiongelmia.(Kaikki ne sammuu ?)
Ensiviikolla sitten katsotaan mikä on merkkihuollon ja maahantuonnin kanta.
Täytyy sanoa että tää alkaa jo pikkusen rauhallistakin kaveria vi...taa.

Tuliko tähän ikinä mitään selvyyttä?

Itse ajoin ensimmäisellä HP2 Sportilla reilut 40 tkm ja tälläkin about 10 tkm ilman moista ongelmaa.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa petri

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 11
  • HP 2 SPORT
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #12 : 02.07.14 - klo:07:08 »
Terve taas,
Pyörä sammuu edelleen, käytiin katsomassa Man saaren katuratakisoja ja ajettiin siellä järkyttävissä ruuhkissa useita päiviä, pyörän sammuessa useasti. Ei siis pysy käynnissä aina vaikka koittaisi pitää kierroksiakin isommalla (n.1500 rpm) esim. liikennevaloissa, saattaa "yskäistä" ja sammua.Kierroksilla kyllä toimii upeasti.Hitaassa ajossa 20-50km/h saattaa tussauttaa oikeanpuolinen sylinteri läppärunngon suuntaan, tuntuu nimittäin saappaan läpi jalkaan, vasen ei mielestäni tee sitä, sylinteri tosin edempänä ja jalka ei ota läppärungon kumiin kiinni. kilometrejä tuli n.3800 ja sammuminen tapahtui kaikista moottorin lämmöistä, ajoin myös tankillisen 95 pensalla lähtiessä, sillä ei toimi oikein mitenkään, ilmeisesti kuitenkin pitäisi toimia. Mutta eihän tässä hätiä, koitettu korjata vasta 4,5 kesää.
Asiaa selvitetään nyt muutakin kuin merkkihuollon kautta, todennäköisesti teen "jonkinlaisen" yhteydenoton
tehtaalle Saksaan, katsotaan sitten mitä vastaavat.Tää on kaveripiirissäkin jo sellainen puheenaihe joka otetaan esiin lähes aina. Hauskaa kesää, pitäkää pyörät käynnissä.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: HP2 Sport sammuu ajosta
« Vastaus #13 : 03.07.14 - klo:08:27 »
Niin no, mullahan oli samankaltainen ongelma omassa K12R:ssä ja loppuviimein havaittiin kerran testerissä, että nollakaasulla ECU sai kaasun asennoksi 100%, eli seos erittäin rikas. Käynti oli huonoa myös pienillä kaasuilla, isoilla meni aivan hyvin. TPS-anturi vaihdettiin, itse pyysin, ja on toiminut. Samoja antureitahan näissä käytetään. Ei ole kallis kokeilu.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal