Kirjoittaja Aihe: HP4 tullee loppuvuodesta  (Luettu 44090 kertaa)

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #15 : 20.09.12 - klo:17:51 »
No jos hinta on materiaalien mukaan, niin silloinhan asiat on kohdallaan. Miksi tollasessa ratapyörässä pitäisi olla jotain helekutin kallista materiaalia päällä? Ja täytyyhän jälkimarkkinoillekin jättää elintilaa.

Hieno laite, mutta ei sovellu lainkaan ak...vaimon kuljetukseen, valitettavasti. On siinä niin kivasti tekniikkapornoa että oikeen, lurps.

Minä valitsin naarmuuntuneiden muovi eller guttaperkkakatteiden tilalle Koenigsbergerin hiilikuituiset juuri kustannussyystä; olivat halvemmat.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #16 : 20.09.12 - klo:22:35 »
Eikös tuolla Ekan aiemmassa linkityksessä vakuuteltu että ainakin alaspoikka olisi carbonia?
Quot homines, tot sententiae.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #17 : 03.10.12 - klo:08:32 »
HP4 esitellään Ruotsissa 1.12. Eiköhän täällä samoihin aikoihin. Uutiskirjeen mukaan pyörän saatavuus ensi vuonna on hyvin rajoitettu 'valmistusmenetelmien' vuoksi. Hopihopi.

Poissa Mikkoyli

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 27
  • HP4, K16GT
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #18 : 03.10.12 - klo:22:19 »
Kölnissä istuin sen päällä ja hinnat siellä 20500 eur ja comp 23700 eur.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #19 : 19.10.12 - klo:21:19 »
Uudessa MP-Maailmassa on koeajorapsaa uutukaisesta.
Jiihoo antaa mulle selkään jos scannaan.
On se porno, nami!!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #20 : 20.10.12 - klo:11:17 »
Kuvittelen jo tilannetta missä tuo aktiivijousitus pelaa jopa  paremmin kuin öölinssin alustat.
Samalla kun heität racechronoon Kemoran kartan päälle, näppäilet pyörästä radalle soppelit alustan asetukset päälle ja menoksi.

Sama homma Superbikessa, insinjöörit tuunaa läppärillä alustan ratakohtaisesti ja senkus vaan syöttää arvot pyörälle kisaan mennessä, tulevaisuuttako?

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #21 : 20.10.12 - klo:14:41 »
Kuvittelen jo tilannetta missä tuo aktiivijousitus pelaa jopa  paremmin kuin öölinssin alustat.
Samalla kun heität racechronoon Kemoran kartan päälle, näppäilet pyörästä radalle soppelit alustan asetukset päälle ja menoksi.

Sama homma Superbikessa, insinjöörit tuunaa läppärillä alustan ratakohtaisesti ja senkus vaan syöttää arvot pyörälle kisaan mennessä, tulevaisuuttako?

Ongelmaksi tuossa voi muodostua se, että kuljettaja ei ole mikään tietokone, johon voisi soveltaa niitä standartisoituja arvoja. Ajotyylit ja niiden mukana alustan säätö poikennee huipputasolla kuljettajien kesken?

Aikoinaan oli Classic racer-lehdessä hyvä juttu Suzukin RR-pyöristä jostain 80-luvun taitteesta. Suzuki oli saanut uudet tietokoneet ja ohjelmiston ja sitten kun joku aikakautensa huippukuski (en nyt muista tähän hätään nimeä) tuli testaamaan uusia runkoja ja pyöriä ja valitti, että nämä on mahdottoman huonoja ajaa ja kierrosajatkin oli huonommat kuin vanhoilla malleilla.

Hänelle kuulemma kommentoitiin, että "tietokoneen mukaan näillä pitäisi pystyä ajamaan parempia aikoja", niin kukipa oli sitten sanonut, että antakaan sen tietokoneen sitten ajaa niitä... .)

Kysymyshän on varmaankin siitä, että jos kuski ei usko pyrään, nini tulosta ei synny vaikka sen teoriassa pitäisi olla vaikka kuinka hyvä.


Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #22 : 20.10.12 - klo:15:17 »
Ongelmaksi tuossa voi muodostua se, että kuljettaja ei ole mikään tietokone, johon voisi soveltaa niitä standartisoituja arvoja. Ajotyylit ja niiden mukana alustan säätö poikennee huipputasolla kuljettajien kesken?

Ihan totta ja tarkoitinki vähän siihen tyyliin, et säätää sen alustan rata/kuski- kohtaisesti ajamalla ja tallettaa muistiin, sitten löytyy eri radoille soppelit asetukset helposti.
Tai sitten niin älykäs systeemi, et perusasetuksilla ajamalla mopon tietsikka oppii oikeet alustan asetukset per rata per kuski ja sitten vaan muistiin, ihan ku powercommanderien autotune.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #23 : 20.10.12 - klo:17:34 »
Olishan tuo hp4 ehdottomasti kiinnostava, kakkosmopona. Odottelen kyllä saman tekniikan tuloa k13-luokkaan. Saattaa tulla jo ensi vuonna.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #24 : 20.10.12 - klo:18:08 »
Odottelen kyllä saman tekniikan tuloa k13-luokkaan. Saattaa tulla jo ensi vuonna.

Saariselällä Jänkhällä Jytisee tapahtumassa oli paikan päällä maahantuojan edustaja ja sanoi ettei ole tulossa isompia uudistuksia K13:seen.
Tiä sitten eikö ollu lupa puhua ettei jää tämän vuoden mallit myymättä.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #25 : 20.10.12 - klo:19:14 »
Tarkoitin 2014 malleja. 2013 on jo tiedossa, mutta seuraavasta ei tietoa, virallisesti, mutta ens kesänä tietoa tulee.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #26 : 20.10.12 - klo:19:15 »
MP-Maailman raportista rata-ajoon:

"Valitsin sport-asetuksen ja asetus on mieto, jousitus tuntuu aivan liian pehmeältä rata-ajoon.
Etujousitus pohjasi tiukoissa jarrutuksissa ja takapää vaelteli mutkien ulostuloissa todella levottomasti"


Race ja varsinkin slick asetus toimii jo paremmin, mut säätivät kuitenkin manuaalisesti keulan esijännityksen täysille, ym. vaimennusten runkausta.
Tästä päästään siihen, et uskoisin aktiivijousituksen olevan enemmän "tourinki-painotteinen", koska siihen käyttöön niitä eniten myydään.
Eli tarkoitan et säätöalue alkaa varmaankin aika "löysästä"/miedosta ja ratakäyttöön ruuvataan maksimit, jotta riittää.
Jos säätöalue alkais tavallaan ylempää ja olis enemmän ratapainotteinen, ei tourinkia viittis sellasella kivireellä ajaa kukaan.


Pitäskö myydä tehtaalta tilatessa jo race-aktiivialustalla(jäykemmät jouset, lisää vaimennusmahiksia, tarkemmat säädöt) ja tourinki-aktiivialustalla. idea3




Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #27 : 22.10.12 - klo:08:59 »
Mistäpä tuo elektroniikka tietää kuinka painava kuski on päällä, missä se ajaa sekä millaisin tavoittein. Sitä varten voi ruuvata mekaanisia säätöjä oikealle hehtaarille. Ja toisekseen, nuo ajomoodit on juurikin tarkoitettu eri käyttötilanteisiin, sport ei ole radalle, jos pitää mennä kovaa. Eiköhän sinne kuulu slick, jossa sitä luistonestoakin voi itse säätää +/-7?

Mutta yleisesti ottaenhan noiden kyykkyjen alustat tuntuu olevan järestää liian löysiä rata-ajoon suoraan tehtaan jäljiltä. Ehkäpä voisi perusasetus olla sellaiselle 80-90kg luuviululle (eikä 50-60kg), niin riittäisi helpommin säätövaraa molempiin suuntiin?

Tossa yks juttu lisää luettavaksi:
http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-bmw-hp4-track-review/21360.html
« Viimeksi muokattu: 22.10.12 - klo:09:08 kirjoittanut hidas57 »

Poissa Mikkoyli

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 27
  • HP4, K16GT
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #28 : 31.10.12 - klo:17:48 »
Siihen ehkä pystyy laittamaan perusasetukset perinteisellä tavalla jäykemmäksi, jos tarvitsee esim. pahiimillan jäykemmän jousen niin mikä sitä estäisi laittamasta. Enempi ihmettelen sitä, että keulassa ei pysty erikseen säätämään paluuvaimennusta vaan siihen tarvisi toisen lineaarianturin (n. 600-700 Eur), johon kuitenkin on johtosarjassa jo varauduttu. Jostain luin tämmöisiä. Outoa säästämistä niin kuin muovinen takalokarin pätkäkin. Mutta katu- ja harrastuskäytössä mahtaa riittää tuommoisenaan.  Näillä meidän huonoilla teillä DDC:stä on varmaan eniten hyötyä ja radalle tai kun ajaa kovempaa sitten napsauttaa slick-asennon päälle. Mahtavan helppoa, jos perussäädöt on kunnossa. Ei tarvi kivireellä ajella.
Oma pyörä valmistuu ensi viikolla. Competition-malli. Lisävarusteeksi oli ehdolla lämpökahvat, kyydityspaketti ja varashälytin. Otin vain lämpökahvat. Ja kilpi tulee HP-4 tietysti...

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: HP4 tullee loppuvuodesta
« Vastaus #29 : 01.11.12 - klo:10:27 »
Ilmeisesti johonkin kohtaan on vaan päätetty rima laittaa ja loput mahdollisina optioina erilaisissa paketeissa. Ratakäyttöön niitä varmaan tulee, jos nyt sitten tämä HP4 on se oikea aihio siihen.

Alkaahan tohon S1000RR:ään olevan jos jonkinmoista kittiä tarjolla muutenkin kisakäyttöön, esim kokonaisia moottoreita oheislaitteineen viritettynä valmiiksi eri kilpasarjoihin. WSBK moottoripaketti 215PS 25000€, IDM-paketti 210PS 13500€ jne.

Ei vissiin yhtään ole pitkä kevättä odotella...

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal