Kirjoittaja Aihe: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus  (Luettu 25716 kertaa)

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #15 : 24.05.13 - klo:07:20 »
Ei tosiaan oo varmasti ihan helppo purkaa ja kasata vrt. normi teleskooppikeula,kun kuvien hässäkkää kattoo. Eikä varmasti ihan halpakaan. Minkähän hintanen on pistää koko kierros palloniveliä ja linkkuja uusiksi?

Onhan tuossa rakenteessa onneksi etujakin - varsinkin maantieajossa. Ja toistaiseksi on toiminut mallikkaasti.

Laitoin omaan ässään toissa talvena etupään molemmat pallonivelet, törkeen hintaset, muistaakseni reilusti yli 100€/kpl. Vaihdoin itse tallissa ja ainoat
erikoistyökalut joita käytin oli 45mm ja 55mm lyöntiavaimet jotka lainasin töistä. Huoltorompun ohjeilla pikkuhiljaa ihmetellen eteenpäin.
Ja tuli etupäästä aivan erilainen, toiseen niveleen oli päässyt vettä ja oli jäykistynyt.

Onko pestessä käytetty painepesuria?

Luultavasti oli. Aika erikoiselta tuntuu että muuten vesi olisi mennyt kumikauluksesta sisään. Tosin painepesurillakin on saanut sohia melko tarkasti
nivelen seudulle, on se sen verran piilossa.
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #16 : 24.05.13 - klo:07:28 »
Ei tosiaan oo varmasti ihan helppo purkaa ja kasata vrt. normi teleskooppikeula,kun kuvien hässäkkää kattoo. Eikä varmasti ihan halpakaan. Minkähän hintanen on pistää koko kierros palloniveliä ja linkkuja uusiksi?

Onhan tuossa rakenteessa onneksi etujakin - varsinkin maantieajossa. Ja toistaiseksi on toiminut mallikkaasti.

Laitoin omaan ässään toissa talvena etupään molemmat pallonivelet, törkeen hintaset, muistaakseni reilusti yli 100€/kpl. Vaihdoin itse tallissa ja ainoat
erikoistyökalut joita käytin oli 45mm ja 55mm lyöntiavaimet jotka lainasin töistä. Huoltorompun ohjeilla pikkuhiljaa ihmetellen eteenpäin.
Ja tuli etupäästä aivan erilainen, toiseen niveleen oli päässyt vettä ja oli jäykistynyt.

Onko pestessä käytetty painepesuria?

Luultavasti oli. Aika erikoiselta tuntuu että muuten vesi olisi mennyt kumikauluksesta sisään. Tosin painepesurillakin on saanut sohia melko tarkasti
nivelen seudulle, on se sen verran piilossa.

Moottoripyörän peseminen painepesurilla pitäisi lailla kieltää. Kokemuksesta voin sanoa. Ihmeellisiä sähkövikoja, laakerivikoja jne. 32
« Viimeksi muokattu: 24.05.13 - klo:09:30 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #17 : 22.08.13 - klo:14:23 »
Menin ostamaan uuden Bike-lehden ja siinä ilmoitusosastolla Raumalla oleva Oitracon oy mainostaa tekevänsä 'BMW:n ESA-järjestelmien muutokset -> WESA', 'uutuutena WESA-X'. Nuo päivitykset perustuvat kaiketi Wilbersin tekniikkaan, koska sitä mainostavat. Laitoin kyselyä heille aiheesta. Luonnollisesti täysin uudet osat ovat aika hintavia, mutta katsotaan nyt onko edes tarjontaa muihin kuin GS-malleihin, joihin päivitys on ollut mahdollista jo parisen vuotta.

Edit: Oitragon jo vastaili, että toukokuussa olisivat Wilbersillä väittäneet työskentelevänsä K12/K13-mallien ESA-kehityksen parissa. Vielä ei siis ole enempää tietoa näiden mallien osalta. Valmistahan näyttäisi olevan GS/RT/R12R/K16-malleihin, kun kuukkelilta kysyin.
« Viimeksi muokattu: 22.08.13 - klo:14:57 kirjoittanut hidas57 »

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #18 : 09.10.13 - klo:06:39 »
Höh,törmäsin jossain ebaussa sellaseen assiaan,että bemarin keulaan öhlinssi on halvempi kun white poweri,uusia molemmat,740€ ja830€,jos uusinta tarve tulee,saattaa seuraava iskari alkaa ö-kirjaimella ajelu

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #19 : 09.10.13 - klo:08:27 »
Kellä ei ESA:aa ole, ja vaikka olisikin muttei siitä välitä, niin silloinhan noita iskareita voi vaihdella ja tietysti sen mukaan mistä kirjaimista tykkää.  smiley_hitler-t

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #20 : 09.10.13 - klo:18:05 »
Höh,törmäsin jossain ebaussa sellaseen assiaan,että bemarin keulaan öhlinssi on halvempi kun white poweri,uusia molemmat,740€ ja830€,jos uusinta tarve tulee,saattaa seuraava iskari alkaa ö-kirjaimella ajelu
Moi. Onkos Sinulla takana Ö tai WP iskari.

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #21 : 09.10.13 - klo:19:35 »
Ei armaan kumpikaan,en ole tutkinut onko se sassi vai joku muu,mistä moinen

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #22 : 09.10.13 - klo:21:25 »
Ei armaan kumpikaan,en ole tutkinut onko se sassi vai joku muu,mistä moinen
Moi. Kun kirjoitit " jos uusinta tarve tulee,"  Pähkäilin että tarve voisi olla muu kuin rikkoutuminen tai totaalinen väsyminen. Voisi olla ajoominaisuuksien parantaminen. Oletin että jos näin niin pitäisikö parannus aloittaa takaanta.
Itselläni takapäässä Ö vaimennin. Jousen esijäännitys kuten alkuperäisessä, sisään menono,  paluuvai- mennuksen säädöllä ja lisäsäiliöllä. Toimii hyvin eikä väsy.   

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #23 : 10.10.13 - klo:06:06 »
Juu,ei se rikkoutuminen ole vaihdon ainoa syy,paitsi siinätapauksessa se on pakko 8)

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #24 : 29.11.13 - klo:12:51 »
Törmäsin netissä tommoseen ulkomaan virmaan Firefox Racing, joka oikein sivuillaan: mainostaa ESA huoltoja. Huoltajia löytyy suomestakin, mutta laitoimpahan ny linkin.
« Viimeksi muokattu: 29.11.13 - klo:12:54 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #25 : 09.08.18 - klo:14:37 »
Käytettynä ostamassani k13S:sä suoraan ajaminen oli hyvin hankalaa, hiljaisessa nopeudessa, pyörä vaelsi ja jatkuvasti joutui korjaamaan, edellisessä k12s ajettu 125tkm ei mitään ongelmaa. Ihmettelin myös etupään jäykkyyttä, laiton palloniveliin hiukan peräöljyä injetioneulalla, johan parani. Talvella pallojen vaihto edessä. Kotiinkannettuna molemmat pallot www.motorradteile-service.de hintaan 134,85. Jos jollain tarvetta niin tietää mistä tilata hiukan edullisempaan hintaan, varmaan muitakin paikkoja löytyy.
« Viimeksi muokattu: 09.08.18 - klo:14:39 kirjoittanut hopeanuoli59 »

Poissa melli

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 26
Vs: K 1200/1300 S,R ja GT etujousitus
« Vastaus #26 : 12.09.19 - klo:10:09 »
Laitanpa tähän ketjuun vinkin etuiskarista.

Pyörä on K1300S vm 2009 ja tuli pieni (siis oikeasti pieni) pusu kesäkuussa minkä johdosta etupäätä laitettiin kuitenkin uusiksi korjaamolla isosti.

Pyörä on ESA-mallia mutta sattumoisin korjaaja tilasi ei-ESA -version pyörään ensiksi ja sovittiin että kesälomien jälkeen siihen laitetaan ESA eteen. Ehdin tuolla ensimmäisellä iskarilla tekemään kesälomareissun ja vähän muuta, noin 5 tkm lienee ajettu.

Nyt on ESA paikallaan ja tuo vähän ajettu korjaajalla ylimääräisenä. Jos moinen kiinnostaa niin "nettohintaan" kuulemma luopuu, en tiedä paljonko se rahassa mahtaa olla. Mahdollisesti myös se minun alkuperäinen kuoleentunut iskarikin löytyy jos niitä haluaa korjauttaa (olettaen että se on pusun jälkeen käyttökelpoinen.)

Itselläni ei tässä siis isompaa roolia kuin että laitan tiedot asiasta foorumille, lisätiedustelut Motoxi Pori / Japi (lienee huoltopuolen numero).

P.S. Joku automaatti näyttää pukkaavan uusia käyttäjiä tasaiseen tahtiin palstalle...

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal