Kirjoittaja Aihe: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen  (Luettu 30798 kertaa)

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #30 : 28.10.13 - klo:20:03 »
Tyhjäkäyntiin liittyen sattui silmiin sakujen palstalta K1300S ongelmat moottorin sammumisesta tyhjäkäynnillä ja esim. kun kytkin vedetään pohjaan, sekä epävakaa tyhjäkäynti. Näytti olevan kaikenlaista kokeiltu/vaihdettu ja toimivimmaksi oli todettu ruiskurungon vaihto. Siinähän tulee mukana tietääkseni kurkut läppineen, ruiskut ja ... TPS. Tuollaista pakettia heiluttelivat minunkin silmien edessä Kuvalla...vaan vaihdettiinkin vain TPS nyt ensin, koska siitä oli lopulta selkeä indikaatio testerissä. Toistaiseksi sehr gut.
Varmaan aika halpa vaihtaa ruiskurunko...niinku kokeeksi.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #31 : 28.10.13 - klo:20:36 »
Kyllä siitä tonnilla selviää, plus työt.  BMWsmile

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #32 : 29.10.13 - klo:05:44 »
Hmmm...se käy syystä tai toisesta rikkaalla,ja yrittää korjata sitä,siitä aaltoilu,pienet pyörivät massat aiheuttaa sitten sammumisen.Tuossa oli Urpalaisen Ranun kanssa puhetta,jos ei vikakoodia niin tyhjäkäynnin säätöyksikön viides letku huonosti tai ei ollenkaan tukittu,tai sitten on uudempi säädin modattu vanhanmallin koteloon,ei tule syystä tai toisesta toimimaan,nämä kuulemma yleisimmät syyt,siis jos ei vikakoodia :o

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #33 : 29.10.13 - klo:09:19 »
Rikkaalla? Kuulostaa tutulta. Oliko oikein mittarilla katottu seos?

En ole mistään lukenut, että tilanne olisi jättänyt vikakoodeja. Sakujenkin huollot vaihtelee vaan niitä näitä ja apuja ovat saaneet lopulta ne joilla ruiskurungot hilpakkeineen on vaihdettu, kuten mainitsin.

Mielenkiintoista että mainitsemallasi kaverilla on luetella nuo 'yleisimmät syyt', vaikka muilla tietäjillä homma on hakuammuntaa. En tullut katsoneeksi miten se viides 'letku' toimii säätimessä, mutta jos se vuotaa, niin käsittääkseni kone saa liikaa ilmaa, joten seos pitäisi olla laiha tyhjäkäynnillä.

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #34 : 29.10.13 - klo:11:38 »
Etkö sinä tiedä kuka on Urpalaisen Ranu,yks maan parhaimpia jollei paras bmw tietäjä,sitäpaitsi minä en puhunut omasta pyörästäni,vaan yleensä airrevSe viides letku ei ole euroopassa käytössä,se kuuluu jenkkien systeemeihin
« Viimeksi muokattu: 29.10.13 - klo:11:43 kirjoittanut mara h »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #35 : 29.10.13 - klo:12:13 »
Juu en tiedä kaveria, enkä mitenkään sinällään lyttää teorioitansa. Kerroin vain mitä olen aiheesta lukenut muiden kokemuksia, Saksassa. Huollot eivät tiedä syytä, mutta osia riittävästi vaihtaen onkelma voi korjaantuakin.

Eli tulkitsen niin, että mainitsemasi seoksen rikkauskin oli ns. valistunut arvaus tai tieto, näistä pyöristä yleensä.

Niin, se viides 'letku' on meidän laitteissa tulpattuna kuvien mukaan. Aukihan sitä reikää ei voi jättää.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #36 : 29.10.13 - klo:16:29 »
Juu en tiedä kaveria, enkä mitenkään sinällään lyttää teorioitansa. Kerroin vain mitä olen aiheesta lukenut muiden kokemuksia, Saksassa. Huollot eivät tiedä syytä, mutta osia riittävästi vaihtaen onkelma voi korjaantuakin.

Eli tulkitsen niin, että mainitsemasi seoksen rikkauskin oli ns. valistunut arvaus tai tieto, näistä pyöristä yleensä.

Niin, se viides 'letku' on meidän laitteissa tulpattuna kuvien mukaan. Aukihan sitä reikää ei voi jättää.

Moi. Siihen viidenteen voisi laittaa lyhennetyn tankinhuohotusletkun (saasteletku)

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #37 : 29.10.13 - klo:21:45 »
Moi. Onko kukaan ajatellu laittaa K1200 ilmakoteloon vaikka 2kpl resonaattoria. Rauhottamaa joutokäynnin aaltoilua.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #38 : 30.10.13 - klo:09:26 »
Kannattaisin start/stop-automatiikkaa, jolla tyhjäkäynti vältetään tykkänään. Stop-osiohan jo on ollut testikäytössä osassa pyöriä, joten tarvitaan enää start-osio ja muutaman vuoden kenttätestit maksavien asiakkaiden toimesta.  BMWsmile

Poissa xnikula

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • BMW K 1200 R 2007 Keltainen
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #39 : 31.10.13 - klo:09:03 »
No nyt sain tarkistettua tuon tyhjäkäynnin. Oli parantunut edellisestä, mutta ihan pientä aaltoilua oli vieläkin. Se tosin on kai pyörän ominaisuus?

Mutta edelleen ihmetyttää tuo pyörän oma käynnistystarkistus. Eli Omistajan Käsikirja sanoo seuraavaa: "Käynnistystarkistus käynnistyy automaattisesti sytytysvirran kytkemisen jälkeen. Tällöin tarkistetaan, että varoitusvalot ja varoitussymbolit toimivat. Monitoiminäyttöön ilmestyvät peräkkäin seuraavat:" ja sitten lista kaikista varoitusvaloista.

Kun käynnistän oman pyörän, näyttöön tulee lukemaan isolla: CHECK!

Eli ei mene ihan ohjekirjan mukaan, mutta osaako joku sanoa mitä tuo tarkoittaa? Eli onko kaikki tarkastettu ok vai pitääkö pyörän omistajan viedä pyörä tarkastutettavaksi ja korjauttaa vika?

Kiitos hyvästä keskustelusta!

ps: ensimmäisen pyörän omistajana; mitäs kaikkea huoltoa pyörä vaatii talvisäilöön? Perusputsauksen ja akun irroituksen/latauksen lisäksi. Kiitos.
BMW laatua ????

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #40 : 31.10.13 - klo:10:02 »
Kun kytken virrat päälle, niin pelkkä chek minunkin mopon näyttöön tulee ja on aina tullutkin, kaikki siis ok .

Eipä talvisäilytys tuon kummempia, vähän miten haluaa ja miltä tuntuu.. Minulla on ollut tapana vaihtaa vähintäänkin moottoriöljyt aina ajokauden päätteeksi (jos ei ole äskettäin vaihdettu) ja viime vuosina on tullut lisättyä stabilaattoria bensan sekaan. Nyt joutuu kyllä lataamaan akun, kun pyörä on seissyt käyttämättömänä kaapelit kiinni jo kuukauden..
« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo:10:07 kirjoittanut j@ck »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 30tkm huolto ja muut viat korjaukseen
« Vastaus #41 : 19.11.13 - klo:10:41 »
Huomasin tyhjäkäyntiaihetta sivuavan jutun Saksan Motorradissa. Siinä kerrottiin 2010 mallin Yamaha R1:n takaisinkutsusta, jonka syynä on epästabiili ja liian korkea tyhjäkäynti. Jutussa mainitaan ECU:n saavan antureilta virheellistä tietoa, vaikka läpät ovat kiinni. Antureita ei tarkemmin eritellä, mutta korjauksena tehdään johtosarjan vaihto, koska virheellisellä johtosarjalla on tarinan mukaan liian korkea vastusarvo.  hesse_blink

Melko mielenkiintoista. Yleensä johdin joko läpäisee helposti sähköä tai ei läpäise ollenkaan, välimuotona ns. räpsyt, joissa nuo kaksi edellistä vuorottelevat.

Ellei sitten tässä tapauksessa uuden johtosarjan mukana tule jotain muutakin, esimerkiksi antureita.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal