Kirjoittaja Aihe: parannus ehdotukset  (Luettu 37117 kertaa)

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #15 : 18.12.11 - klo:18:44 »
MOi. Onko K12S heikko
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:16:55 kirjoittanut 1234 »

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #16 : 18.12.11 - klo:21:31 »
Mulle ei kyllä aukea, mitä hra 1234 meille yrittää kertoa. Olen kai ainoa joka suoraan sanoo,  withstupid mutta mielestäni jutut ovat vailla päätä ja häntää..
« Viimeksi muokattu: 18.12.11 - klo:21:33 kirjoittanut j@ck »

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #17 : 19.12.11 - klo:06:14 »
MOi. Onko K12S heikko. Löysin seuraavaa. Suomessa myyty ja rekisterissä K12S vm-2005 kelta/musta 10.11.2011 ajettu 117.000 km. Rekisteri osoite Kotka.
Selvitetyt korjaukset.
-Jakopäänketju vaihdettu Suomessa samallaiseen hammasketjuun, ei rattaita, sekä lisätty se ihmepurkki.
-Sytytys kela vaihdettu Suomessa   
-Perävaihde vaihdettu keski euroopassa (BMW tullut oma aloitteisesti hinnassa vastaan)
-Vesipumppu vaihdettu keski euroopassa (Olisi selvitty pelkällä tiivisteellä)

Kytkintä eikä kytkinkoria korjattu tai vaihdettu.

Juu. Ihan paska. Kaikki tietää. 2005 alkupään mallit oli susia. Vaihdettii kardaaneita ja laatikoita. Kytkin toimii. Miksi pitäs vaihtaa?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #18 : 19.12.11 - klo:17:28 »
MOi. Onko K12S heikko. Löysin seuraavaa. Suomessa myyty ja rekisterissä K12S vm-2005 kelta/musta 10.11.2011 ajettu 117.000 km. Rekisteri osoite Kotka.
Selvitetyt korjaukset.
-Jakopäänketju vaihdettu Suomessa samallaiseen hammasketjuun, ei rattaita, sekä lisätty se ihmepurkki.
-Sytytys kela vaihdettu Suomessa   
-Perävaihde vaihdettu keski euroopassa (BMW tullut oma aloitteisesti hinnassa vastaan)
-Vesipumppu vaihdettu keski euroopassa (Olisi selvitty pelkällä tiivisteellä)

Kytkintä eikä kytkinkoria korjattu tai vaihdettu.

Juu. Ihan paska. Kaikki tietää. 2005 alkupään mallit oli susia. Vaihdettii kardaaneita ja laatikoita. Kytkin toimii. Miksi pitäs vaihtaa?

En nyt ihan paskaksi sanoisi. 2005 minulla ja vajaa 60 donaa ajettu. Vaihdeanturi ja tankin filmi vaihdettu. Nämä ei estäneet ajamista.  Niinkuin uusi kiristinkin. Olisi mennyt eteenpäin vanhallakin. Se on vain aina sillä lailla, että uusi malli ja kokemukset karttuu. Pyörä on ensi vuonna 7-vuotias mutta uskon että taival jatkuu ja minä tykkään siitä. Kyllä niitä menee ihan uusistakin vehkeistä!!!! rules2

Että ei heti haukuta kaikkia malleja! Vaikka et varmasti henkilökohtaisesti ketään tarkoitakaan.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #19 : 19.12.11 - klo:19:52 »
Ihan pikkuriikkistä sarkasmin tynkää oli tuossa kirjoittamassani kommentissa. oops2

Alkupään ässät oli kyllä melkoisia puolivalmisteita.
Koko mallin julkistuskin myöhästytettiin kuukausitolkulla kun ei paikat kestäneet. Ekat linjalta lähteneet koki aikamoisia takaisinkutsuja, mutta näinhän tuotekehitys aina on mennyt.

Mulla oli K12S -06-mallia, paras ajamani matkasportti isolla erolla Busaan ja Kwaakun vastaavaan.
K13S vois olla Ärräkokemuksien perusteella parempi kuin edeltäjänsä mutta mennään nyt Ärrällä vaihteeksi.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #20 : 19.12.11 - klo:20:27 »
MOi.
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:16:56 kirjoittanut 1234 »

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #21 : 19.12.11 - klo:22:41 »
Mulle ei kyllä aukea, mitä hra 1234 meille yrittää kertoa. Olen kai ainoa joka suoraan sanoo,  withstupid mutta mielestäni jutut ovat vailla päätä ja häntää..


No eiköhän tuossa aika selvästi kerrota,että -05 mallin Ässälläkin pääsee melko huimia kilometrimääriä melkein ilman murheita.Tuo 1234:n jutussa mainittu peränvaihto varmaankin johtui silloisesta "ikuisesta" peräöljystä.
Eihän millään japsipyörällä tuollaisia määriä ajeta ainakaan vähemmillä korjauksilla.Pidetään vaan Bemarin lippua korkealla. BMWsmile

Mun mielestä 1234 tuntuu olevan asioista erittäin hyvin perillä,kaverin kirjoitusten pieni epätarkkuus tulikin jo tuolla aikaisemmin selvitettyä.Olisi mielenkiintoista tietää,onko hänellä mahdollisesti jonkinlainen BMW-mekaanikon tausta tms.  bowdown
Tuo maininta perävälityksen reiän jäähdyttävästä vaikutuksesta on varmasti totta.Asiaa mietiskeltiin viime kesänä parinkin foorumilaisen kanssa.Piti vähän mittailla lämpötiloja pitkän ajon jälkeen ja sitten tulpata tuo reikä ja tehdä vertailevat mittaukset.Jotenkin se vaan jäi,mutta ehkäpä ensikesänä.  BMWsmile

Ei sitten herneitä,tarkoitus ei ole arvostella kenenkään kommentteja,kunhan kerroin oman mielipiteeni. shakehands
Man cannot live on beer only.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #22 : 20.12.11 - klo:16:16 »
MOi. Bem-Ari. Mielelläni kerron. Ei ole BMW mek. taustaa. 2 kertaa käynnyt BMW kaupassa tilaamassa ja noutamassa. 2kertaa huollossa Noin 2000km ja noin 10000km. Takuuna saannut neljä osaa, 1kpl Banjoliitin, 2kpl Cu-rengas, 1kpl öljysäiliön korkki. Nyt kun olen avannut omaa intimiteettiäni, Voisitko Sinä kertoa, kuka ei saa ottaa herneitä, sekä sivunvalvojana voisit kertoa miksi ei saa arvostella kommentteja, mutta kirjoituksia saa arvostella.
 

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #23 : 20.12.11 - klo:16:45 »
MOi. Olen katsellut täällä olevia kuvia. Joku on teipannut takavannetta ja tulpannut perävaihteen akseliputken reijän. Tietenkin jokainen saa tehdä pyörälleen mitä haluaa, Avonaisen akseliputken tarkoitus on jäähdyttää perävaihdetta. Tämä ei varmaan ole teippaajalle uusitieto koska kuvaa on katsottu 44 kertaa.

Ihan vaan tiedoksesi - K 16 GT:n akseliputkessa ei ole reikää  BMWsmile Tuskin siellä on samanmoista putkeakaan kuin ässässä ja ärrässä.. Jos olisi, niin olisi varmaan se reikäkin, jota en todellakaan olisi tulpannut  hali_peukku Vai liimasinko tuon bemulätkän epähuomiossa tyhjän päälle..? Jos näin, niin eiköhän painovoima sen kevääseen mennessä pudottane  hesse_blum

Ja hei, ei mulla sinua ja kirjoittamiasi sen enempää ole tarvetta arvostella. Ihmettelen vaan, ovatko juttusi ihan mutua, vai onko niillä jotain todellisuuspohjaa.. Kerro siis ihmeessä, mistä kaiken tiedät? Ovatko juttusi ammatti-ihmisen kertomaa, omaa kokemusta vuosikymmeniltä, vai mitä mistä tietosi ja taitosi ovat peräisin? Kiinnostanee muitakin..

P.s. En ole koneiden kanssa ropannut syvällisemmin 25 vuoteen, mutta jotain ymmärrän ja muistan minäkin.

P.s.s. Vaan eiko olekin ruma pintavalu tuossa perämurikassa.. Ja nuo punaiset (heijastavat) vanneteipit ei oikeasti näytä yhtään samoilta kuin salamalla oletussa kuvassa. angst

« Viimeksi muokattu: 22.12.11 - klo:10:51 kirjoittanut j@ck »

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #24 : 20.12.11 - klo:20:01 »
MOi.
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:16:57 kirjoittanut 1234 »

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #25 : 21.12.11 - klo:14:02 »
Olen purrut hammasta ja olla kirjoittamatta. Pakko kuitenkin todeta etten olisi lainkaan huolissani Suomen olosuhteissa jonkun perämurikan jäähdytyksestä vaikka olisi vuorivillalla päällystetty. Muutamalla Euroopan turneella jopa +38 ulkolämmöissä ajaneena tai Texasin kesässä +40, niin mopoissahan flekti huutaa ja lämmöt yli 100 koneessa aina kun vauhtia on alle 50.

Jotenkin tuntus että jos ne perät ei pauku siellä, saadaan me tarroittaa akseleita aika huoleti. Meilähän ajellaan suurin osa kautta alilämmössä verrattuna noiden mopojen suurvolyymimarkkinoihin.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #26 : 21.12.11 - klo:18:13 »
^Olet todennäköisesti erittäin oikeassa. Kuitenkin muistan joskus ässän reikäperää katselleena ajatelleeni, että ehkä sillä reiällä joku tarkoitus on. Saattaahan se olla, että on vaan hra BMW halunnut tehdä jotain vähän erikoisemman näköistä  signyesmaster BMWsmile
Vaan ehkä se tosiaan on yhtä tarpeellinen kuin K 16 vaimentimien kuusi reikää, joista kaksi on käytössä  hesse_blum hesse_blum

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #27 : 22.12.11 - klo:06:51 »
Reiällä on aina tarkoitus. horisko
Voisi sanoa että jotkut reiät jopa pyytävät tukkimaan.

Toiset taas kuten tämä Buimurin K12/K13 perämurikka toimii varmaan molemmilla tavoilla.
Itsellä on avoimena, mutta ei se ainakaan yli 50 asteen ulkoilmoissa vielä ole poikinut.

Kauhean kätevä se reikä ainakin on kun käyttää huoltopukkia siinä.
Noissa matkapeleissähän on kai keskituet sun muut niin ei moista pukkia tartte.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #28 : 22.12.11 - klo:08:29 »
Muistan joskus jonkun insinöörin sanoneen että putki samalla halkaisijalla on jopa vahvempi taipumista vastaan kuin samaa kamaa oleva umpijööti. Lisäksi umpijöötiin nähden painoa saadaan putkirakenteella pois, vieläpä jousittamatonta massaa. En yhtään epäile jäähdytystä yhtenä lähtökohtana, mutta noin maalaisjärjellä kaksi aiempaa ovat olleet todennäköisesti tärkeämpiä ominaisuuksia Herr Ingenieurin piirrustuslaudalla.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #29 : 22.12.11 - klo:16:01 »
Tämän ingenjöörin muistikuvien mukaan tuo painonsäästö lienee just se syy, kuten todettiinkin jo. Väsymistä (väsymismurtumista) vastaan se ontto voi olla parempi kuin umpinainen samanhalkaisijainen akseli. Tietty taas jos halkaisijaa pikkasen kasvattaa niin jäykkyys lisääntyykin heti reippaammin ja onttona silti massaa voi olla reilusti ohuempaa umpinaista vähemmän. Olikohan suunnilleen niin (heikkojen lujuusopin mustikuvien perusteella), että jos paksuutta tulee materiaaliin 20% lisää niin jäykkyys tuplaantuu.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal