BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => S1000RR => Keskustelua pyörästä => Aiheen aloitti: Carbon - 30.05.13 - klo:22:16

Otsikko: Kytkinvaijerin vaihto
Kirjoitti: Carbon - 30.05.13 - klo:22:16
 En ole kyllä mikään mekaanikko näiden mopojen suhteen mutta vaihdoin tossa äsken rääräähän kytkinvaijerin. Uuusi maksaa 50e, ei niin kallis vekotin mutta miksi siinä pitää vaihtaa myös vaijerin vaippa ? Vaipan "välikannakkeet" ovat tankin alla ja muutenkin se pitää pujottaa siten että katteet pitää purkaa. Eikö vois olla sellaista vaijeria jossa päätyklunssi olis joten taittuva tai sen sais kiinnitettyä kunhan vaijerin ensin lykkää vaippaan ? Mulla meni tunti kun sen vaihdoin, pelkkä vaijerin vaihto olis 5 min ?
Otsikko: Vs: Kytkinvaijerin vaihto
Kirjoitti: hidas57 - 31.05.13 - klo:07:39
Ai siinä on vaijeri kytkimelle. Se on vissiin yleinen sporttipyörissä. Touring malleissa, ainakin isommissa, on hydraulinen välitys.

Mikä esti pelkän sisuksen vaihdon, jokin päätemutikka? Onhan sellaisia kai erikseenkin. Noo, nyt sulla on täysin uusi ja notkea vaijeri, plus rutkasti asennuskokemusta.
Otsikko: Vs: Kytkinvaijerin vaihto
Kirjoitti: EsosRS - 01.06.13 - klo:20:43
Sama puuha o orottamas ... mut vaa vanhaa R1100RS -93:een. Vaijeri o tilattu ja saapunukki. Se vaa tarttee hakkee tualt 70 kilsaa pohjose suunnalt. Ja hintaa sil siin karva alle viiskyt egee  sad2.
Ajoharkoissaki torettii se kytkime käytö nahkeus, joho toivottavast vaijeri + vaipa uusinta tua toimivuutee ... juahevuut  cheesy2

Jasso ... tunti tarttee ainaski varat aikaa. Onneks o suajane paikka satteelt. Hyttyskarkotet vaa riittävästi nahkal  cool2