Kirjoittaja Aihe: 40.000 km huolto  (Luettu 25084 kertaa)

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #15 : 10.03.11 - klo:09:33 »
Pitäisköhän sun samalla vaihtaa kireämmät venttiilinjouset. Vois seurata venttiilit paremmin nokkaa ja pysyä paikoillaan. Lueskelin oman mopon korjauslevyä eilen ja tuossa HP2 Sportissa vaihdetaan 50tkm huollossa myös venttiilin jouset. Mitähän tulee sekin määräaikaishuolto maksamaan. On vissiin tänä kesänä edessä.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #16 : 10.03.11 - klo:10:47 »
Kyllä se varmaan olisi oikea ratkaisu tässä tapauksessa.
Olen vaan miettinyt noita venttiilin kiinnityskiiloja, että mitähän ne tykkäävät tiukemmista jousista.
Kiilat ovat oikeasti aivan ala-mittaiset tämmöiseen vehkeeseen.
Jos panee kireämmät jouset, niin kiilat ovat kovemmalla rasituksella koko ajan.

Pitäisi varmaan teettää jollakin nanotekniikan firmalla lujemmat kiilat samalla.

t. repa

Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #17 : 10.03.11 - klo:11:25 »
Saattaahan niissä kiiloissa olla ongelmana myös se, että liian löysät jouset eivät junttaa niitä tarpeeksi ja pääsevät elämään ja kulumaan. Ei muuta kuin vahvemmat jouset ja kiilat vaan, niin pääset tuostakin murheesta.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #18 : 10.03.11 - klo:19:31 »
Ei ole kiiloissa kulumisen jälkiä.
Mutta ovat venyneet kuin purukumi.

t. Repa

Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #19 : 13.03.11 - klo:11:16 »
Aamuinen käynti sienimetsässä toi esiin uusia, hieman taiteellisempia lajikkeita.



Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #20 : 13.03.11 - klo:16:41 »
Kappas. Venttiilit on saaneet kipeetä! Ei muuta kuin uutta tialle ja vanhoista teet teelusikat? bowdown 03Biker
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #21 : 13.03.11 - klo:19:21 »
Kappas. Venttiilit on saaneet kipeetä! Ei muuta kuin uutta tialle ja vanhoista teet teelusikat? bowdown 03Biker

Meillä käytetään vain hopealusikoita. Pitää keksiä jotakin parempaa käyttöä.


Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #22 : 17.04.11 - klo:21:07 »
Ja tältä tuo huolto näytti eilisaamuna.





Nyt on kone paikoillaan ja komentaja asennettuna.
Putkisto muuten kiinni, mutta pakosarjan pultteja tarttee hommata lisää.
Ja airboxikin jäi vielä irti, kun en muistanut ostaa uusia klemmareita imukurkkujen kiinnitykseen.

Eli homma jäi kesken.

Jospa sitten vaikka pääsiäisenä jatkaisi.
« Viimeksi muokattu: 17.04.11 - klo:21:09 kirjoittanut Repa »
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #23 : 18.04.11 - klo:07:47 »
Näyttää rähmäisillä silmillä katsottuna Datsunin OHC moottorilta :) En ole aikaisemmin nähnyt Ässän konetta moottoripukissa näyttää todella kätevältä "pikku huoltoihin".

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #24 : 18.04.11 - klo:11:11 »
Näyttää rähmäisillä silmillä katsottuna Datsunin OHC moottorilta :) En ole aikaisemmin nähnyt Ässän konetta moottoripukissa näyttää todella kätevältä "pikku huoltoihin".

Jep. Ihan kuin datsunin. Tosin vaihteisto on tuossa mukana. Ja käyttöasennossahan kone on kaikkea muuta kuin pystyssä. Toisin kuin datsunissa...

Mutta pukki on mainio pikkuhuoltoihin

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #25 : 18.04.11 - klo:15:57 »
Muistelin, että mitä pitikään muistuttaa, myöhässä tosin. No sehän se oli, että kai hoksasit punnita ja tasapainottaa liikkuvat osat, männät ja kiertokanget, kun pata oli ilmeisesti ihan levällään jo valmiiksi? Vaikuttaa käyntiin uskomattomalla tavalla. Varsinkin sopivia kohtia keventäen...

Rivien välistä luin, että lohko on nyt ainakin kolmetoistasatanen?

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #26 : 18.04.11 - klo:19:38 »
Muistelin, että mitä pitikään muistuttaa, myöhässä tosin. No sehän se oli, että kai hoksasit punnita ja tasapainottaa liikkuvat osat, männät ja kiertokanget, kun pata oli ilmeisesti ihan levällään jo valmiiksi? Vaikuttaa käyntiin uskomattomalla tavalla. Varsinkin sopivia kohtia keventäen...

Rivien välistä luin, että lohko on nyt ainakin kolmetoistasatanen?

Ei tarvi keventää. Enkä aikonut tasapainottaakaan, vaikka niinhän se kone pitäisi rakentaa kun sen kunnolla tekee.
Alakertaa en avannut ollenkaan, kun en saanut alakerran pultteja. Ovat olleet tilauksessa jo kohta kolmisen kuukautta.

Tämä kone on vuoden ollut ajossa eikä siinä muissa osissa näkynyt mitään moitittavaa, joten päätin ottaa riskin ja olla purkamatta.
Eli kampiakseli ja kiertokanget/männät ovat olleet lohkossa paikallaan. Muut osat olivat irti.
Toivottavasti vääntää vähän mukavemmin kuin tuo vanha. Eihän tuossa paljon kuutioita lisää tule, mutta jokunen kuitenkin.







 
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #27 : 18.04.11 - klo:21:14 »
Tuossa mietin noita kuutioita.

K1200S koneessa on 1157 ccm

K1300S koneessa on 1293 ccm

Eli 136 ccm enemmän = 11.8% lisää

Tämän pitäisi tehdä suoraan 167 hp * 111.8% = 186.6 hp.

Mutta K1300S koneesta on otettu "vain" 175 hp. Eli heppoja on hukattu väännön hyväksi.

Oletan, että yksi tärkeimmistä syistä on loivempi pakonokka joka on K13S/R koneessa 256 asteinen K12S/R 268 asteisen asemasta.

Eli pikku vinkkinä tehointoilijoille. Pankaa K12S:n nokkia K13S koneeseen ja dynosta tulee parempia huippulukemia. Tosin alavääntö sitten kärsii hiukan.
   
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #28 : 26.05.11 - klo:21:51 »
Nyt on tullut vartuttua kampikammion / kampiakselin pultteja muutama kuukausi. Eikä ole löytynyt.

Kävin Heinolla eilen kyselemässä pultteja ja kuinka ollakaan, pulttien kohdalla on tapahtunut jokin konstruktiomuutos. Pulteille on uudet varaosanumerot.

Uusilla numeroilla pultteja löytyy Saksasta ja nehän pantiin oitis tilaukseen. Tullee viikon päästä.

Joskohan kohta saisi kakkoskoneen kasaan?

Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 40.000 km huolto
« Vastaus #29 : 27.05.11 - klo:09:38 »
Nonii, ja nyt osat kirjevaakaan, plus tasapainotus?

Olisi ainakin kiva tietää kuinka lähellä nuo bemarin osien painot ovat toisiaan. Kiertokanget ja männät nyt ainakin. Noistahan on suht helppo niistää pois siten, että kaikki tehdään kevyimmän mukaan, jos nyt heittoja onkaan.  BMWsmile

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal