BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Aiheen aloitti: mp71 - 06.07.20 - klo:13:26

Otsikko: Pleksien vaihtelua
Kirjoitti: mp71 - 06.07.20 - klo:13:26
Oon kokeillu muutamanlaisia pleksejä tässä nykyisessä ja aiemmassakin Ässässä. Olen 186 pitkä ja minulle tuo vakiopleksi ei ole koskaan kunnolla toiminut erityisesti 2-päällä ajettaessa.

Tällä hetkellä minulla on vakiopleksissä kiinni viimeisimpänä hankintana Puigin pieni deflektori ja sen tuntuu antavan toistaiseksi parhaiten turbulenssitonta kyytiä sekä 1- ja 2-päällä ajettaessa https://photos.app.goo.gl/VWFvXeqiahZcYYrV9 ja https://photos.app.goo.gl/TJ4vAZ9u2Lw8qKb96 ainakin Suomen nopeuksissa.

Vakiopleksi toimii yksin ajaessa ihan kohtuullisesti vakionakin. Kaks päällä ei toimi minulla häävisti, vaan tärinää tulee ja kypärä heiluu.

Olen kokeillut myös tuplakuplaa https://photos.app.goo.gl/PiDp6VNt8FWY3Bsr7, joka yksin ajettaessa toimii itselläni myös aika hyvin, varsinkin kovemmissa vauhdeissa ja keventää menoa vrt. vakiopleksi. Kaks päällä ei toimi yhtään vaan kypärä heiluu ja tärisee. Lisäksi minulla on MRA Vario Touring -pleksi säädettävällä lipalla (6 asentoa) https://photos.app.goo.gl/aiEE466h7PRzNubs9 ja https://photos.app.goo.gl/kBN7q3pNSZyTJV7v7
Toimii kohtuu hyvin varsinkin 2-päällä, mutta aiheuttaa motarinopeuksissa sopivalla sivutuulella keulaan hermostunutta pikku liikettä, jota ei ole muilla plekseillä.

Kypärinä ollut Shoein NXR ja Schuberth C3.
Otsikko: Vs: Pleksien vaihtelua
Kirjoitti: Sytky - 15.05.22 - klo:18:25
K1300S:ään on matkan varrella asennettu vaikka minkäläisia pleksejä ja lippoja.

Shuberth C4 pron hankinnan jälkeen ainoastaan alkuperäisen kokoinen MRA savupleksi on käyttökelpoinen. Muilla plekseillä tulee kuulovaurio, eikä kypäräpuhelinta voi hyödyntää lainkaan.

Säätö loppui nyt ja kypärää voi käyttää hesse_wink2
Otsikko: Vs: Pleksien vaihtelua
Kirjoitti: mp71 - 16.05.22 - klo:11:30
Oma pituus varmasti vaikuttaa myös paljon. Olin Ässään aika tyytyväinen tuplakuplalla ja myös vakiopleksillä yksin ajaessa. Siinä vaiheessa taas kun matkustaja tuli kyytiin (itse 186 cm, matkustaja 173) aerodynamiikka järkkyi pahasti ja kuskin kypärään tuli järjetön määrä turbulenssia, josta eroon pääsemiseen en keksinyt ratkaisua - säädettävä deflektori auttoi toki jonkin verran. Pahin nopeus oli ehkä 120 mittarinopeus. Eri kypärämallit ei mulla tuossa tilanteessa tuoneet suurta eroa.