Kirjoittaja Aihe: K1200S tulpat??  (Luettu 26023 kertaa)

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
K1200S tulpat??
« : 23.01.10 - klo:11:46 »
Moi!  Onko NGK KR9CI oikea vaihtoehto? hesse_blink

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #1 : 23.01.10 - klo:12:14 »
BMW:m huoltoromppu ehdottaa Bosch YR5 DDE.


t. Repa
 
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #2 : 23.01.10 - klo:19:27 »
Meinaatko vaihtaa tulpat itse?

t. Repa

« Viimeksi muokattu: 23.01.10 - klo:22:13 kirjoittanut jarska »
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #3 : 23.01.10 - klo:20:14 »
RM-Heinolta ostetussa alkuperäisessä paketissa BMW-nro 12 12 7 699 116 on sisällä NGK KR9CI iridium-tulpat.Tulppien vaihto sinänsä mielenkiintoinen homma,niinkuin Repa tuossa mainitsi.  innocent
Man cannot live on beer only.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #4 : 23.01.10 - klo:20:20 »

Uudelleen kysymys, eli tuossa tarvii varmaan purkaa melkosesti kun vaihtaa tulpat?  icon_rolleyes
« Viimeksi muokattu: 23.01.10 - klo:20:45 kirjoittanut jarska »

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #5 : 23.01.10 - klo:20:29 »
Samaa mietin kun foorumin mekaanikko miehetkään ei pidä pikku hommana  hesse_blink
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #6 : 23.01.10 - klo:20:36 »
Katteet edestä,ja vähän sivultakin,nesteet pois ja jäähdytin irti,joku aivolaatikkokin siinä oli vähän tiellä.En nyt enää ihan tarkkaan muista,kun vaihdoin tulpat viime keväänä,mutta kyllä se jonkunmoinen savotta oli.Jos ei ole ihan varma mitä tekee,niin kannattaa teettää huollossa.Se jäähdytysjärjestelmän ilmaus on vähän sellainen kinkkisempi juttu,jos ei oo sellaista imuria.Tästä ilmaushommasta oli Repalla hyviä kuvia jossain tuolla aikaisemmin.  horisko
Man cannot live on beer only.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #7 : 23.01.10 - klo:20:38 »
Oho,silläaikaa,kun rustasin vastausta,niin Jarskan kymysys hävis johonkin????  hesse_biggrin
Man cannot live on beer only.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #8 : 23.01.10 - klo:20:41 »
Niinkuin aiemmin on tullut mainittua niin pari pikkukujetta tuossa on:

Eli jäähdytysjärjestelmän ilmaus on suurin ongelma.
Puolien irroittaminen rikkomatta niitä sekä pistokkeen osalta että nosto tulppien päältä.
Huohotusputken irroitus venttiilikopan kannesta rikkomatta sitä.

Muuten rutiinijuttu.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #9 : 23.01.10 - klo:20:44 »
Oho,silläaikaa,kun rustasin vastausta,niin Jarskan kymysys hävis johonkin????  hesse_biggrin

No prkle ku valvojan tyranni meni ja poisti mun viestin, **ttu saa edes kirjottaa rauhassa. reps offtopic

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #10 : 23.01.10 - klo:21:59 »
Juu, kyllä. Kokemusta ei ole ko. toimenpiteestä, mutta intoa on niin kuin peräruiskeen antajalla Tuo imuvaihtaja ainakin pitää hommata. Tuossa mainitsitkin joistakin tarkkuutta vaativista asioista, kuten puolista yms. DIY ohjeet ei kyllä haittais ollenkaan.

« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:00:25 kirjoittanut Jussiboy »

Poissa Olli

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 103
  • R1200GS -12
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #11 : 24.01.10 - klo:18:11 »
Ei ole minulle tuttu laite mikään BMW entuudestaan. Vai että tulpan vaihdossa pitää purkaa koko laite ja laskea nesteet pihalle. Just joo. Hyvä että selvis jo nyt.  hesse_blink
Taidan pistäytyä Välimerellä.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #12 : 24.01.10 - klo:18:15 »
Ei ole minulle tuttu laite mikään BMW entuudestaan. Vai että tulpan vaihdossa pitää purkaa koko laite ja laskea nesteet pihalle. Just joo. Hyvä että selvis jo nyt.  hesse_blink


Älä nyt silti Olli säikähdä ja jätä bemari kauppoja sikseen, uskon että pojat laittaa tarkemmat ohjeet jossain vaiheessa. hesse_wink2

Poissa Olli

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 103
  • R1200GS -12
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #13 : 24.01.10 - klo:18:20 »
 grin  Kuulostaa tosiaan vähän samalta kuin Meganen ajovalopolttimon vaihto. Vai mikä kotilo se oli jossa ko toimenpide aloitettiin irroittamalla eturengas  hedari
No en minä muutenkaan kovin paljoa osaa itse noita pyöriä rassata, joten pitää nyt vielä pitää "kaikki ovet avoinna" merkin suhteen.
Taidan pistäytyä Välimerellä.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #14 : 24.01.10 - klo:18:41 »
Terve,
tää on mallikohtainen innocent homma, noissa R-sarjalaisissa on tulpat melkohyvin  hesse_yahoo luokse päästävissä. Tulppia on siis 4 kpl, toiset on melko helpossa paikassa, lähes näkyvissä, toisten kohdalla joutuu nöyrtymään ja kumartumaan pytyn alapuolelle. Nesteitä tarvitaan vasta horisko kun homma on valmis. (provo-osuus alempana?).
Ollille tiedoksi paijerilaiset on tehty siten että mahdolliset purku-&kasaushommat on osien hyvän sovituksen vuoksi helpompia kuin wokkipannuissa, paljon helpompia kuin italoissa ja paaaljon harvemmin tehtäviä kuin ameriikkalaisissa. (tässä tais olla provo-kohta?).
No, oikeesti saksalaisten huollot ei vaadi sen kummallisempia temppuja kuin japsit tai italot. Suosittelen vilpittömästi, ja jotain valmistajan luottamuksesta kertoo että uusiin annetaan 2 v takuun lisäksi luvataan 3 vuoden pituinen liikkuvuus turva. Näin oli ainakin 2008. BMWsmile
Quot homines, tot sententiae.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal