Kirjoittaja Aihe: PMR radio  (Luettu 9924 kertaa)

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
PMR radio
« : 21.12.14 - klo:14:59 »
Aikaisemmin oli juttua siitä, että voisi tehdä oman ketjun PMR radiosta. Minä olen hankkinut TwinTalker 6800 radiot aikanaan. Tarjoustalosta ostin syksyllä 2,5mm adapterin. Sitten on mp3 soittimesta napatut korvakuulokkeet. Langattomasti en ole saanut ääntä kuulumaan kypäräpuhelimeen tyydyttävästi. sad2  

Pidempiä päiväreissuja varten tupakansytyttimestä saa virran PMR radioon. Radio voi olla tarpeen Atlantinvalli Jutauksen reissulla.
Nythän sitä on aikaa talvella näperrellä sähkövirityksiä ensikesän seikkailuihin.

49 jutaajaa ilmoittautunut Atlantinvalli Jutaukseen:

http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/280458-Atlantinvalli-Jutaus-2015/page3?s=e59da5b2672e40bec377dcb660ef92c3
« Viimeksi muokattu: 21.12.14 - klo:15:02 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa aLTa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 46
  • K1200 LT
Vs: PMR radio
« Vastaus #1 : 22.12.14 - klo:16:13 »
dere, itte olen myös miettinyt kuinka tuo pmr liityis luutuutilla esim minun kypäräpuhelimeen ? interphone F5. ei ole tullut testattua.. silloin päästäis suurempaan ryhmään. eli F5 ja pmr olis aina yhteydessä ja jos haluat huudella muille se vaatis tangentin käyttöä, kuuntelu onnistuis sujuvasti... muutoin nämä luutuutti puhelimet kuten F5 ja vastaavat ei sovi muin max 6 hlö:n porukkaan ja silloinkin kaikkien pitää tietään mitä tehdään. eli yhteyden muodostaminen ja ylläpitäminen isolla porukalla on vaativaa. lähinnä ongelmia tulee jos joku tippuu välistä pois, esim puhelin on kytketty myös mööpeliin ja joku soittaa, silloin  yksi F5 tippuu pois välistä ja ketju katkeaa. yhteyden muodostus uudelleen ajon aikana ei välttämättä onnistu heti. mut tällainen yhteys PMR-F5 vois olla aika hyväkin..
muutoin F5 on aivan verraton laite max 6hlö:n reissuissa. ei ilman voi elää enää.. hauskaa rupatella, ajo-ohjeita, (ohitustilanteet) monet tööttäykset on kuultu ohitettavilta ku ei ole muka ollut turvallista ilmeisesti.. mut ku kaveri edellä kertoo et tie vapaa... hali_peukku , parantaa turvallisuutta oikeasti ilman ohituksiakin kun voi varoittaa takana tulevia..

 (Olen tässä yrittänyt viritellä PMR radiota kypäräpuhelimeen langattomasti. Äänen olen saanut Sena kypäräpuhelimeen Bluetooth yhteydellä, ääni on vaan kovin hentoinen ja häiriöitä tulee jostain. Onko muilla PMR radioviritystä kypärään? On meinaan aika mielenkiintoista ajaa letkassa, jossa on varmaan yli 30 moottoripyörää.))
 onko sulla kyseinen midland G8E BT ?? ootteko kokeilleet muihin ku senaan ?? olis mielenkiintoista koettaa F5:seen kuis vörkkis...
« Viimeksi muokattu: 22.12.14 - klo:16:30 kirjoittanut aLTa »

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: PMR radio
« Vastaus #2 : 22.12.14 - klo:18:24 »
dere, itte olen myös miettinyt kuinka tuo pmr liityis luutuutilla esim minun kypäräpuhelimeen ? interphone F5. ei ole tullut testattua.. silloin päästäis suurempaan ryhmään. eli F5 ja pmr olis aina yhteydessä ja jos haluat huudella muille se vaatis tangentin käyttöä, kuuntelu onnistuis sujuvasti... muutoin nämä luutuutti puhelimet kuten F5 ja vastaavat ei sovi muin max 6 hlö:n porukkaan ja silloinkin kaikkien pitää tietään mitä tehdään. eli yhteyden muodostaminen ja ylläpitäminen isolla porukalla on vaativaa. lähinnä ongelmia tulee jos joku tippuu välistä pois, esim puhelin on kytketty myös mööpeliin ja joku soittaa, silloin  yksi F5 tippuu pois välistä ja ketju katkeaa. yhteyden muodostus uudelleen ajon aikana ei välttämättä onnistu heti. mut tällainen yhteys PMR-F5 vois olla aika hyväkin..
muutoin F5 on aivan verraton laite max 6hlö:n reissuissa. ei ilman voi elää enää.. hauskaa rupatella, ajo-ohjeita, (ohitustilanteet) monet tööttäykset on kuultu ohitettavilta ku ei ole muka ollut turvallista ilmeisesti.. mut ku kaveri edellä kertoo et tie vapaa... hali_peukku , parantaa turvallisuutta oikeasti ilman ohituksiakin kun voi varoittaa takana tulevia..

 (Olen tässä yrittänyt viritellä PMR radiota kypäräpuhelimeen langattomasti. Äänen olen saanut Sena kypäräpuhelimeen Bluetooth yhteydellä, ääni on vaan kovin hentoinen ja häiriöitä tulee jostain. Onko muilla PMR radioviritystä kypärään? On meinaan aika mielenkiintoista ajaa letkassa, jossa on varmaan yli 30 moottoripyörää.))
 onko sulla kyseinen midland G8E BT ?? ootteko kokeilleet muihin ku senaan ?? olis mielenkiintoista koettaa F5:seen kuis vörkkis...

Mulla on Sena FM-5 kypäräpuhelin.  Tilasin netistä bluethoot lähettimen, mutta ääni on hentoinen.
Suoraan kun laittaa piuhalla nappikuulokkeet niin PMR radiosta ääni kuuluu hyvin. PMR radio setin mukana tuli kunnon johtoviidakko. Ilman piuhoja kun on oppinut olemaan, niin niitä ei viitsi enää laittaa. Langaton systeemi on parempi.  Jutauksessa riittäisi, että pääsee kuulemaan radioliikennettä.

”Jutauksen aikana, liikkeessä ja kohteissa, on mahdollisuus yhteydenpitoon PMR-radioin, kanavilla 3 (446.03125 MHz), sekä 5 (446.05625 MHz, varalla). Huomioitava kuitenkin se, että ajossa liikennemuoto on lähinnä yksisuuntainen, koska muutoin kohteiden selostus ja ohjeistus jää suurelta osin osallistujilta kuulematta. Kaksisuuntainen liikennemuoto sallittu varo- tai hätäliikenteessä. Tarkempi ohjeistus / taajuusjako, annetaan briefingissä Kaamasessa. Oma keskenäinen radioliikenne toki on rajoituksetonta muilla kanavilla.”

Joulun jälkeisessä alennusmyynnissä voi tulla hyvä tarjous vastaan.  Eilen oltiin clas ohlson liikkeessä ja siellä oli PMR radioita myynnissä.
« Viimeksi muokattu: 22.12.14 - klo:18:26 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa aLTa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 46
  • K1200 LT
Vs: PMR radio
« Vastaus #3 : 23.12.14 - klo:17:12 »
Mistäs tuon lainasit.. empä ole nähnyt juttuja pmr.n käytöstä at.vallilla..
 Nii,,, , mut jos siinä pmr.ssä olis kunnollinen luutuutti? F5 toimii ihan hyvin muiden luutööttien kanssa. Pitäis kokeilla vaikka tuon midlandin kanssa.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PMR radio
« Vastaus #4 : 23.12.14 - klo:18:22 »
Itse kyllä laittaisin taustamelua vaimentavat kuulokkeet korviin. Ja siten että piuha menee edestä korvan yli ja takaa alas, pysyy paikallaan kun laittaa kypärän. Siis jos kuulonsuojauskin kiinnostaa, nuohan vaimentaa 15db luokkaa. Kuuluu varmasti, selkeä ratkaisu, eikä pluutuutit sekoile. Välihuudot ei tosin tuolla vielä ratkea...ja piuha siinä on.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: PMR radio
« Vastaus #5 : 23.12.14 - klo:21:17 »
Mistäs tuon lainasit.. empä ole nähnyt juttuja pmr.n käytöstä at.vallilla..
 Nii,,, , mut jos siinä pmr.ssä olis kunnollinen luutuutti? F5 toimii ihan hyvin muiden luutööttien kanssa. Pitäis kokeilla vaikka tuon midlandin kanssa.
Ensimmäisellä sivulla, Eka juttu tankkauksen jälkeen
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/280458-Atlantinvalli-Jutaus-2015?s=d5c4f3aae9c4631af9917daadd5fa2c2
« Viimeksi muokattu: 23.12.14 - klo:21:19 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa aLTa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 46
  • K1200 LT
Vs: PMR radio
« Vastaus #6 : 24.12.14 - klo:10:50 »
no niihän tuolla luki.. männynnä ohi tuo ajatus. visioni on edelleenkin yhdistää pmr yhdeksi osaksi luutuutketjua, samalla tavalla kuin kännykkä kin. eli voi olla 2-6 kypärä puhelinta ketjusta ja rinnalle pmr vielä.  tällöin meidän omillakin retkillä voisi laajentaa ryhmää kuudesta isommaksi

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: PMR radio
« Vastaus #7 : 12.01.15 - klo:18:08 »
Interphone F5 on ohjekirjan mukaan lisätulo ulkoiselle äänilähteelle. Kytke siihen kaapelilla PMR radio kiinni, niin johan alkaa kuulua. Itse ostin Sena S20 kypäräpuhelimen ja sen kanssa PMR radio toimii. Ei taida muut kikkailut oikein toimia. http://www.sena.com/product/intercoms/20s/
Bin laden

Poissa aLTa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 46
  • K1200 LT
Vs: PMR radio
« Vastaus #8 : 12.01.15 - klo:19:34 »
Interphone F5 on ohjekirjan mukaan lisätulo ulkoiselle äänilähteelle. Kytke siihen kaapelilla PMR radio kiinni, niin johan alkaa kuulua. Itse ostin Sena S20 kypäräpuhelimen ja sen kanssa PMR radio toimii. Ei taida muut kikkailut oikein toimia. http://www.sena.com/product/intercoms/20s/

Jep, Se on totta että voi kytkeä mp3/ynm härpäkkeitä F5:seen mutta ei käsittääkseni voi sitten yhtäaikaa kuulla luutuutilla.. Eli sammuttaa BT yhteyden, pitää kokeilla jollain. Jos näin on niin ei hyvä.. Tavoitteena saada pmr yhdeksi osaksi bt ketjua..

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: PMR radio
« Vastaus #9 : 12.01.15 - klo:21:04 »
Interphone F5 on ohjekirjan mukaan lisätulo ulkoiselle äänilähteelle. Kytke siihen kaapelilla PMR radio kiinni, niin johan alkaa kuulua. Itse ostin Sena S20 kypäräpuhelimen ja sen kanssa PMR radio toimii. Ei taida muut kikkailut oikein toimia. http://www.sena.com/product/intercoms/20s/

Jep, Se on totta että voi kytkeä mp3/ynm härpäkkeitä F5:seen mutta ei käsittääkseni voi sitten yhtäaikaa kuulla luutuutilla.. Eli sammuttaa BT yhteyden, pitää kokeilla jollain. Jos näin on niin ei hyvä.. Tavoitteena saada pmr yhdeksi osaksi bt ketjua..

Joo ei toimi yhtä aikaa Sena S 20 puhelimessakaan. Jos on isompi ryhmä niin voi käyttää vaikka zelloa. Se toimii älypuhelimen BT yhteyden kautta.
https://zello.com
Tein sinne huvikseen atlantinvalli kanavan. Jos on Soneran asiakas, niin datamaksut ovat varmaan samat kuin Suomessakin. Wifi toiminta matkaa en ole kokeillut, jos toimisi puhelimesta toiseen wifin avulla.
« Viimeksi muokattu: 12.01.15 - klo:21:06 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: PMR radio
« Vastaus #10 : 21.05.15 - klo:16:55 »
No nyt kun laitoin Sena S20 puhelimeen Universal Intercom Pairing asetuksen ja netistä tilaamani bluethoot lähettimen asetukset vahingossa kohdalleen, niin jopas alkoi toimimaan komeasti.  hesse_biggrin  Kyllä nyt kelpaa lähteä reissuun.
Bin laden

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal