Kirjoittaja Aihe: Booster plug vs Power Commander vs ?  (Luettu 17573 kertaa)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Booster plug vs Power Commander vs ?
« : 20.08.14 - klo:13:55 »
Kuinka paljon jengillä on hyviä kokemuksia Booster Plugista?
Löytyykö vertaialu pohjaa Power Commanderiin?

Plugi on halpa ja käyttäjät ilmeisen tyytyväisiä(?)
Sitä ei kuitenkaan voi ohjelmoida pyöräkohtaisesti, vai olenko ymmärtänyt ihan väärin että siinä on joku esiohjelmoitu kartta ja sillä hyvä?

PC vaatinee jonkin verran syvempää ymmärrystä ja dynotunteja?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Tumppi678

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • S1000XR(R1250RS,S1000XR,K12S,YZF600R,Suzuki PV)
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #1 : 20.08.14 - klo:18:11 »
Tuo boosterplug auttaa siellä alapäässä, huijaa käymään rikkaammalla ja näin käsiteltävyys paranee alakierroksilla.
Vähän joutuu purkaan kun laittaa kiinni, eron kyllä huomaa ????

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #2 : 20.08.14 - klo:19:26 »
Tais olla sama keksintö kiinni Penassa. Eron huomasi joo, ei tuntunut turhalle investoinnille.
Toisaalta jos olis menny rikki niin en oo varma olisinko huomannut.
Kyllä toi vekotin tuntui kaupunki ajelun nyypähtelyä vähentävän. Voisin ostaa uudelleenkin.

Muistelen semmostakin että kun GS-911 vekottimella mopon tietoja katselin niin toi liitettynä olis ulkolämpötilan arvo ollu useemman asteen matalampi kuin todellisuus.


OT. Jos olisin ilkeä, niin kysyisin aikooko kirjoittaja liittää plugin itseensä? Vai miksi tämä on kirjoitettu "ajovarusteet topikkiin?"  Sitäkään en kysy mihin meinasit lämpötilaan mittaavan anturin sijoittaa. Mutta ei tarvii vastata.


EDIT 22-08-2014 Mun mopossa olikin ACCELERATOR, saman oloinen vekotin.
« Viimeksi muokattu: 22.08.14 - klo:16:00 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #3 : 20.08.14 - klo:20:20 »
Buuster plug perustuu lämpöantureiden tietojen muuttamiseen, se tavallaan huijaa ecua

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #4 : 20.08.14 - klo:20:53 »
Buuster plug perustuu lämpöantureiden tietojen muuttamiseen, se tavallaan huijaa ecua

Eli 35 centin vastus riittää samaan hommaan :)

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #5 : 21.08.14 - klo:06:34 »
Kauppa perustuu petokseen horisko

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #6 : 21.08.14 - klo:10:57 »
Niinhän se kauppa aina perustuu.

Boosterin sivuilla kovasti kehutaan järjestelmän lineaarisuutta eri lämpötiloissa.
Itsellä ei mitän hajua paljonko tuossa olisi eroa jos siihen laittaisi normaalin vastuksen.

Lähinn mielessä jos vielä vanhusta alkaisi kilpavarustella niin voisi hiukan sirompaa pönttöä siihen ajatella.
Tällöin ehkä saisi Commanderista selkeesti etua.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #7 : 21.08.14 - klo:12:56 »
Booster Plugissa muutakin kuin pelkkä vastus, valmistajan mukaan. Kyllä se plugi oli hintansa väärti, mutta ei tiety vastaa likikään PC & penkki yhdistelmää.

Muistelen Rivikone-kuskien vakuutelleen että PC + penkki on hintansa arvoinen.   
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #8 : 21.08.14 - klo:16:38 »
Joo,kannattaa laittaa se PCV ja siihen se Autotune lisäksi.
Voi tehdä napin taakse "nuukakartan" ja POWERkartan,helppo vaihtaa ajossa tilanteen mukaan.
K1300S:ssä toimi hienosti.Nykyisessä japsiritkussa pääseekin ohjelmoimaan ruiskun,sytkän ym. suoraan omasta ECU:sta.(tää nyt vaan ihan OT)  :D
« Viimeksi muokattu: 21.08.14 - klo:21:53 kirjoittanut Bem-Ari »
Man cannot live on beer only.

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #9 : 22.08.14 - klo:16:27 »
Mikäli Booster Plugin tapasta miettii kannattaa rahat mielummin laittaa Accelerator palikkaan, samaa tavaraa mutta kolmasosa hinnasta.

Itseä hieman kiehtoisi kokeilla AF-XIED palikkaa, tuon kun pitäisi ainakin teoriassa toimia paremmin koska valehdellaan lambda-arvoa eculle. ADVriderin foorumilla löytyy piiitkä ketju missä avattu tuon saloja ja muutenkin mielenkiintoista luettavaa koskien bemarin moottorinohjausta. 

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #10 : 22.08.14 - klo:18:40 »
Mikäli Booster Plugin tapasta miettii kannattaa rahat mielummin laittaa Accelerator palikkaan, samaa tavaraa mutta kolmasosa hinnasta.

Hyvä nosto!
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Tumppi678

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • S1000XR(R1250RS,S1000XR,K12S,YZF600R,Suzuki PV)
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #11 : 22.08.14 - klo:20:04 »
Perskules kun nyt vasta tollasia tänne laittelette ja just pari viikkoo sit mopo oli palasina.... Grrrrrrr....  hedari

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #12 : 23.08.14 - klo:09:32 »
Nämä lämpötilahuijaukset tavoittelevat aina rikkaampaa seosta, joka mielletään poikkeuksetta paremmaksi. Samalla kulutuksenkin väitetään pienentyvän, siis laittamalla lisää bensaa palamaan. Jep.

Toki moottorin vetokäytös voi parantua jos syötössä on kovin laihoja kohtia. Tuollainen mokkula ei vaan tiedä mitenkään, että missä se laiha kohta on, joten polttoainetta lisätään varuilta joka kohtaan. Teorian mukaan toki vain vetotilanteessa, jolloin pätee 'open loop'. Pelkästään kylmän lämpötilan kartalla jatkuvasti ajettaessa polttoaineen kulutus olisi kyllä jo väistämättä suurempi.

Kun katselee vaikkapa oman pyörän PCV-karttaa, jossa pohjana on penkitys, niin todellisuudessa seoksen säätäminen parhaan tehon saamiseksi (tasainen ja optimaalinen AFR) vaatii huomattavasti monimutkaisempia säätöjä. Tarkoittaen paikoin polttoaineen lisäystä, mutta paikoin myös sen vähentämistä. Samalla voidaan pienille kaasuasennoille laittaa hiukan laihempi seos, jotta polttoainetta oikeasti säästyy kruisaillessa.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #13 : 03.04.17 - klo:23:58 »
Niin tai näin, BoosterPlug tuli hommattua ja alkaa olla paikoillaankin.
Mites siinä esitteessä sanottiinkaan, kymmenen minuutin homma  :D  Ehkä jollekin on, mulla näyttää menevän himppusen pitempään. Melkoisesti sai purkaa ja huomenna pitäisi laittaa vielä palikat takaisin paikoilleenkin. Jo täyden tankin tyhjentäminen lapolla vei oman aikansa..

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Booster plug vs Power Commander vs ?
« Vastaus #14 : 04.04.17 - klo:11:07 »
No oliko jokin tarve olemassa, siis jotain kakomista, nypytystä, paukkumista, siis jotain? Vaiko pelkkä toive että jos se olisi vielä parempi?

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal