Kirjoittaja Aihe: K1300S kuumakäynnistysongelma  (Luettu 11071 kertaa)

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
K1300S kuumakäynnistysongelma
« : 11.07.15 - klo:21:28 »
Onkos täällä törmätty sellaiseen että kuumana 1300S:n kone starttaa varsin vaisusti, tai ei juuri ollenkaan? Saksan maalla kävi starttikatkaisin -ongelma eli ei startannut ollenkaan, mutta katkaisijan vaihdon jälkeen muutaman kerran on startannut lämpimällä koneella tosi vaisusti esim. tankkauksen jälkeen. Jenkkifoorumilla (i-BMW) on juttua asiasta, ja jonkin verran erilaisia ratkaisujakin. Osassa vaihdettu uusia akkukaapeleita, joskus pelkkä akun vaihto eri malliseen on riittänyt. Ongelmaa voisi ehkä kuvata kuin että yrittäisi startata lähes tyhjällä akulla...
« Viimeksi muokattu: 11.07.15 - klo:21:32 kirjoittanut JukkaE60 »

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #1 : 12.07.15 - klo:09:50 »
Sama ongelma tuli eteen viikko sitten Pärnussa. Kuumaa konetta ei saanut enää käyntiin, startti ei siis jaksanut pyörittää. Sitä ennen tapahtui muutaman kerran sellaista vaisua pyörittämistä, mutta lähti kuitenkin aina käyntiin. 
Vika oli yksinkertainen, eli akku oli kaputt.
Eipä ole moista tullut aiemmin eteen.. Yleensähän käy juuri päin vastoin, eli kylmänä ei jaksa pyörittää ja kuumana lähtee kuin palmujen alta. On muuten minun ensimmäinen Bemun akku, joka hyytyi reilussa parissa vuodessa.





Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #2 : 12.07.15 - klo:11:31 »
Euroopan helteissä tuo minullakin ilmeni, en muista että olisi aiemmin oireillut. Pitänee vaihtaa akku josko sillä korjaantuisi...

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #3 : 12.07.15 - klo:22:27 »
Jatketaan vielä vähän..

Soitin Pärnun hotellilta illalla Bemun liikkuvuuspalveluun, kun sellainen on kerran olemassa ja vielä vuoden voimassakin. Kerroin, että akku on mitä todennäköisimmin rikki ja tarvitsen uuden akun. Lupasivat, että apua tulee ja yhteistyökumppani soittaa hetken päästä, siis ennen kuin tulee paikalle.

Eipä kuulunut mitään, mutta parin tunnin päästä (oltiin jo menossa kaupungille syömään) kadulla tuli pieni hinausauto meitä vastaan. Selvisi, että meitähän se etsi ja ajoi autonsa hotellin pihaan. Kuviteltiin ja vähän ihmeteltiinkin, että ottaako pyörän kyytiin ja miksi.. Vielä mitä, kaivoi kaapelit esiin ja meinasi, että homma hoituu lisävirralla. Eli ihan päin peetä koko juttu, eihän me sieltä mihinkään oltu vielä silloin lähdössä. Ilmeisesti Bemun palvelun ja tämän hinausfirman välillä tapahtui jonkinmoinen väärinkäsitys.
Seuraavana päivänä soitin Heinolle ja varmistelin omaa diagnoosiani. Oikeaan osui, eikä ollut kuulemma ensimmäinen akku, joka käyttäytyy juuri näin - siis hyytyy kuumana.

Jatko menikin paremmin. Hotellissa oli yhden miehen orkesteri Heikki Lukkarinen, joka kertoi asentajatuttavastaan. Muutaman tunnin ja yhden kännykkäkuvan lähetyksen jälkeen kyseinen asentaja saapuikin paikalle uusi Boschin akku mukanaan. Hapotti sen siinä pihalla ja asensi jopa paikoilleen. Akku maksoi 45 € ja vaivanpalkaksi tarjosin 25 €, joka tuntuikin riittävän hänelle vallan hyvin.

Eli loppu hyvin.
« Viimeksi muokattu: 12.07.15 - klo:23:07 kirjoittanut j@ck »

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #4 : 13.07.15 - klo:07:29 »
Jatketaan vielä vähän..

Soitin Pärnun hotellilta illalla Bemun liikkuvuuspalveluun, kun sellainen on kerran olemassa ja vielä vuoden voimassakin. Kerroin, että akku on mitä todennäköisimmin rikki ja tarvitsen uuden akun. Lupasivat, että apua tulee ja yhteistyökumppani soittaa hetken päästä, siis ennen kuin tulee paikalle.

Eipä kuulunut mitään, mutta parin tunnin päästä (oltiin jo menossa kaupungille syömään) kadulla tuli pieni hinausauto meitä vastaan. Selvisi, että meitähän se etsi ja ajoi autonsa hotellin pihaan. Kuviteltiin ja vähän ihmeteltiinkin, että ottaako pyörän kyytiin ja miksi.. Vielä mitä, kaivoi kaapelit esiin ja meinasi, että homma hoituu lisävirralla. Eli ihan päin peetä koko juttu, eihän me sieltä mihinkään oltu vielä silloin lähdössä. Ilmeisesti Bemun palvelun ja tämän hinausfirman välillä tapahtui jonkinmoinen väärinkäsitys.
Seuraavana päivänä soitin Heinolle ja varmistelin omaa diagnoosiani. Oikeaan osui, eikä ollut kuulemma ensimmäinen akku, joka käyttäytyy juuri näin - siis hyytyy kuumana.

Jatko menikin paremmin. Hotellissa oli yhden miehen orkesteri Heikki Lukkarinen, joka kertoi asentajatuttavastaan. Muutaman tunnin ja yhden kännykkäkuvan lähetyksen jälkeen kyseinen asentaja saapuikin paikalle uusi Boschin akku mukanaan. Hapotti sen siinä pihalla ja asensi jopa paikoilleen. Akku maksoi 45 € ja vaivanpalkaksi tarjosin 25 €, joka tuntuikin riittävän hänelle vallan hyvin.

Eli loppu hyvin.

Kohtuu hintaiset akut Venäjällä hali_peukku Minkä merkkinen oli alkuperäinen akku ?
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #5 : 13.07.15 - klo:08:00 »
Jo ovat erikoisia akkuja keksineet laittaa. Tuntuu sähköpuolen komponenteissa olevan kautta linjan jotain ja jatkuvasti. Itsellä kun viimeksi 49€ akku sippasi aivan yllättäen ja pyytämättä, niin laitoin LiFePo-akun. Vähän enempi tuo kustansi Motonetissä, mutta lähtipä heti 4kg painoakin pyörän korkeimmalta kohtaa. Ja hyvin tuo on pelannut, kyllä virtaa lähtee. Pakkaskeliin tuollaista ei suositella, mutta ei ole mitään tarvettakaan. Nollakelissä kyllä pelaa.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #6 : 13.07.15 - klo:10:36 »
En tiedä valmistajaa, merkki on BMW. Ohessa myös pari kuvaa pyörän lukituksesta, näin olen pyörän säilyvyyttä pyrkinyt varmistelemaan ulkomailla reissatessa. Lisäksi tietysti mahdollisimman turvallinen paikka..

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #7 : 13.07.15 - klo:18:33 »
Vaihdettu vastoin alkuperäisen akun ohjetta ei geeliakku Yuasa YTX14-BS, lisäksi tuli vaihdettua Pirellin uudet enkelit alle joskaan en usko niillä olevan suoraa vaikutusta käynnistysongelmiin hesse_blum

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #8 : 14.07.15 - klo:14:53 »
Tulikin vastaan ulkomaan foorumilla alussa mainittua juttua kuumakäynnistyksen ongelmista, ja vieläpä aivan uusissa pyörissäkin. Liittyy jotenkin akulta starttimoottoriin menevään kaapeliin. Joillekin on laitettu lisäpiuha, ja joillekin aivan bemarin oma korjaussetti, käytännössä uusi kaapelointi hilpakkeineen, osanumerot linkin tarinassa. Olisko tässä jokin 'liian lyhyt kaapeli'-syndrooma tms?
K1300S hot start issues
« Viimeksi muokattu: 14.07.15 - klo:14:55 kirjoittanut hidas57 »

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #9 : 14.07.15 - klo:20:34 »
Starttikatkaisijasta on näemmä jo pidemmän aikaa ollut takaisinkutsu, eipä ole tullut esille. On vaan hiukan tulkinnallinen tuo valmistenumerolistaus...
http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Moottoripyörä&mark=BMW&model=


Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #10 : 20.07.15 - klo:00:12 »
Vannomatta paras, mutta ainakin tuo minun pyörässä ollut vika vaikuttaisi akkuvialta. Ei ainakaan ole temppuillut kertaakaan akun vaihdon jälkeen..

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: K1300S kuumakäynnistysongelma
« Vastaus #11 : 20.07.15 - klo:21:49 »
Vannomatta paras, mutta ainakin tuo minun pyörässä ollut vika vaikuttaisi akkuvialta. Ei ainakaan ole temppuillut kertaakaan akun vaihdon jälkeen..
Sama juttu, tänään testailin urakalla ja hyvin starttasi.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal