Kirjoittaja Aihe: K1200S tulpat??  (Luettu 26437 kertaa)

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #15 : 24.01.10 - klo:20:11 »
Ei ole minulle tuttu laite mikään BMW entuudestaan. Vai että tulpan vaihdossa pitää purkaa koko laite ja laskea nesteet pihalle. Just joo. Hyvä että selvis jo nyt.  hesse_blink

No,ei saa pelästyä.Oon jonkunverran huollellu noita tuttujen pyöriä ja täytyy sanoa,että ei se tulppien vaihto johonkin SV-Suzukiinkaan ihan nopea toimenpide ole.Ja näillä S:n iridiumeilla ajetaan helposti se 30 000km.Sehän on normimotoristilla sellanen 3:n vuoden periodi.
Ei muuta,kun vääntämään kauppaa BMW:stä.Pyörät on hienoja ja kuskit hauskaa porukkaa näemmä.  hesse_biggrin BMWsmile 03Biker
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:20:14 kirjoittanut jarska »
Man cannot live on beer only.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #16 : 24.01.10 - klo:20:53 »
Eikös noille iridiumeille luvata 60.000 km? Mulla on nyt 40.000 km mittarissa enkä aikonut vielä vähään aikaan vaihtaa niitä.




t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #17 : 24.01.10 - klo:21:06 »
Eikös noille iridiumeille luvata 60.000 km? Mulla on nyt 40.000 km mittarissa enkä aikonut vielä vähään aikaan vaihtaa niitä.




t. Repa

Joo,mä vaihdoin ne ihan muuten vaan,kun tarkastin venttiilinvälykset 30 000 huollossa.Kyllä ne 30 ajetut tulpat oli silmämääräisesti katsellen ihan virheettömät,eli turha vaihto sinänsä.Oli muuten välyksetkin ihan OK.  BMWsmile 03Biker
Man cannot live on beer only.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #18 : 24.01.10 - klo:21:08 »
Juu, kyllä. Kokemusta ei ole ko. toimenpiteestä, mutta intoa on niin kuin peräruiskeen antajalla Tuo imuvaihtaja ainakin pitää hommata. Tuossa mainitsitkin joistakin tarkkuutta vaativista asioista, kuten puolista yms. DIY ohjeet ei kyllä haittais ollenkaan.



Lyhyesti:
Irroita sivukatteet ja alakate. Tarvitset torxeja.
Laske jäähdytysnesteet ulos.
Irroita jäähdyttimen sähköjohto
Irroita jäähdytin rungosta (pikalukitus) ja letkuista (pikaklemmarit).
Vedä jäähdyttimen päälllä oleva ohjainlevy pois.



Irroita huohotinputkenpäähän tuleva kurttuputken pikaliitin.
Irroita huohtinputken torxit.
Nosta huohotinputki pois. Huohotinputkesta menee venttiilikopan kanteen kolme putkea, joissa on O-rengastiivistys. Nuo O-renkaat ovat tiukat. Nosta putkea varovasti. Se on ohutseinäinen ja helppo rikkoa tässä vaiheessa.
nyt pääset käsiksi puoliin. Löysää puolan pistokkeen kiinnityslippa (tosi ohut, erittäin helppo rikkoa) ja vedä pistoke irti. Siihen ainoaan suuntaan, jonne eivät kädet eivätkä työkalut mahdu!
Nosta puolat ylös. Ne ovat tiukat. Niissä on urat nostotyökalulle. BMW:llä on oma erikoistyökalu tätä varten, mutta tuohon tekee helposti lattaraudasta työkalun itsekin. Ja nousevat ne siirtoleukapihdeilläkin, joskaan en itse käyttäisi niitä. Alla kuvassa näkyy puola ja sen nosto-ura.



Nyt pääset tulppiin käsiksi, kunhan käsillä vain on räikkä, pitkäjatkovarsi ja tulppahylsy.
Vaihda tulpat ja pane kaikki takaisin kasaan.
Tuosta jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta on pari kuvaa tuolla 30.000 km huolto -viestiketjussa.

t. repa


 
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #19 : 25.01.10 - klo:21:35 »
Ohhoh,tuon parempia ohjeita tuohon hommaan ei saa kyllä mistään.On se ÄIJÄ tuo Repa,noi kuvat on hyviä. signyesmaster
Man cannot live on beer only.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #20 : 26.01.10 - klo:10:41 »
Kyllä meidän pitäis joskus ylipuhua tuo Repa johki miittiin huoltokouluttajaksi. bowdown

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #21 : 26.01.10 - klo:12:46 »
Kiitoksia D(B)IY-ohjeista.
 Onko iridium-tulppien kestoikä 60 000km? Onko venttiiliensäätö ja tulppien vaihto pantu samaan 30 000km:n huoltoon työn järkeistämisen takia? onkoonkoonko... withstupid
Mulla on 2005:n Ässä ja venttilit on tarkistettu 22000Km:ssä tulppia ei ole vaihdettu, nyt on mittarissa 40 000km, kannattaiskohan olla sittenkin särkemättä ja hommata silläkin rahalla kunnon  0600.gif 

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #22 : 26.01.10 - klo:15:30 »
Venttiilien tarkastus oli aiemmin 30.000 km kohdalla ja tulppien vaihto 40.000 km kohdalla, jos oikein muistan. Työ on tasan sama molemmissa hommissa eli järkeistämisen kannalta ne kannattaa tehdä kerralla.

Miksi ihmeessä sinulla on venat tarkastettu 22.000 km kohdalla?


Jos sinulla on iridiumit koneessa, ei niitä noiden kilometrien jälkeen kannata miettiä tulppien vaihtoa pätkääkään. Toisaalta ei tuo hommana monen tunnin juttu ole eikä ehkä haittaisi tuo venttilivälysten tarkastaminenkaan. Ilmaus on ainut mikä ottaa aikaa, muu käy aika sutjakkaasti.


t. Repa



Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: K1200S tulpat??
« Vastaus #23 : 26.01.10 - klo:17:12 »
 Olikos näissä ensimmäisissä Assissä venttiilien säätö/tarkistus muistutus uutena?
Mulla oli pyörän papereissa venttiilien tarkistus-pöytäkirja. Todella kiva käytetyn omistajana, kun ensimmäinen omistaja on säilyttänyt jokaisen lipun ja lapun.

Taidan jättää tulppa operaation seuraavaan talveen, mitäpä sitä ehjää korjaamaan...

Poissa Pekkavee

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Iridiumia K1200S pyörään
« Vastaus #24 : 13.05.11 - klo:21:27 »
Ostin yhteen K1200S, 2005,  pyörään Motonetistä tulpat.
NGK KR9CI, hinta 13.50 euroa/kpl.
Iridiumit Bemariin

Eikös noi Iridiumit enempää nykyään maksa?
Sitä en sitten tiedä onko ne parempia kuin jotkut muut.

Tarkoitus on tehdä 30.000 km huolto huomenna.

Pekka
 hesse_wink2 hesse_wink2 hesse_wink2
PS. Ostin muuten Motonet Vantaan varaston tyhjäksi. Niillä oli just 4 kpl varastossa noita iridiumeja, jonka olin tarkistanut netistä. Ja saldo piti paikkansa.  hesse_blum
« Viimeksi muokattu: 15.05.11 - klo:17:26 kirjoittanut Pekkavee »

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Iridiumia K1200S pyörään
« Vastaus #25 : 13.05.11 - klo:23:38 »
Aika tiuhaan vaihdat tulppia. Eikös noille luvata 60 tkm vaihtoväliksi. Muistelen lukeneeni tämmöistä joskus, vaikka BMW suositteleekin 40 tkm huollossa tulppien vaihtoa.

T. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Pekkavee

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Iridiumia K1200S pyörään
« Vastaus #26 : 13.05.11 - klo:23:51 »
Aika tiuhaan vaihdat tulppia. Eikös noille luvata 60 tkm vaihtoväliksi. Muistelen lukeneeni tämmöistä joskus, vaikka BMW suositteleekin 40 tkm huollossa tulppien vaihtoa.

T. Repa

No BMW huolto-ohje sanoo, että tulpat pitää vaihtaa 30.000 km välein.
Huoltolomake  BMW K1200 S
Ei kai ne sitten ota huomioon, että Iridiumit voisi kestää pidempään.
Ja en nyt tiedä edes mitkä tulpat siinä pyörässä on nyt.

Kiitos vinkistä, jos ne iridiumit voisi sitten jatkossa vaihtaa vaikka 60.000 km välein. Siinähän säästyy jo aika monta euroa.

Pekka
 hesse_blink hesse_blink hesse_blink
« Viimeksi muokattu: 15.05.11 - klo:18:17 kirjoittanut Pekkavee »

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: Iridiumia K1200S pyörään
« Vastaus #27 : 14.05.11 - klo:00:10 »
Siinä samalla kun purkaa puoli mopoa 30:n huollon yhteydessä niin kannattaa ne kynttilätkin uusia samalla, ei ne niin kalliita ole.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Pekkavee

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Iridiumia K1200S pyörään
« Vastaus #28 : 14.05.11 - klo:00:16 »
Siinä samalla kun purkaa puoli mopoa 30:n huollon yhteydessä niin kannattaa ne kynttilätkin uusia samalla, ei ne niin kalliita ole.

Joo toi 30.000 km huolto on aika iso homma. Venttiilivälykset ja kaikki.

Pekka
 icon_rolleyes icon_rolleyes icon_rolleyes
« Viimeksi muokattu: 15.05.11 - klo:17:33 kirjoittanut Pekkavee »

Poissa Pekkavee

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Iridiumia K1200S pyörään
« Vastaus #29 : 14.05.11 - klo:23:17 »
Aika tiuhaan vaihdat tulppia. Eikös noille luvata 60 tkm vaihtoväliksi. Muistelen lukeneeni tämmöistä joskus, vaikka BMW suositteleekin 40 tkm huollossa tulppien vaihtoa.

T. Repa

Ne tulpat siinä pyörässä olivat jotkut ihan tavalliset tulpat.
Alkuperäiset kai.
Hyvässä vaihtokunnossa, ja laitettiin ne iridiumit tilalle.

Pekka
 hesse_blink hesse_blink hesse_blink
« Viimeksi muokattu: 15.05.11 - klo:00:39 kirjoittanut Pekkavee »

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
eilen kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal