Kirjoittaja Aihe: parannus ehdotukset  (Luettu 37155 kertaa)

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #60 : 20.01.12 - klo:21:02 »
MOi. Kiitos perttip. Mukavaa iltaa.

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #61 : 18.02.12 - klo:17:56 »
ESA sydeemiin useampia säätövaihtoehtoja,liian kapea-alainen... sportti asetus ei ole tarpeeksi jämäkkä ja toiseen päähän menee jo liiankin pehmeeksi. idea3
Kolmenkympin huolto menossa, nappasin etuiskarin (ESA) pöydälle ja kiristin esijännitystä ihan reilusti, tuli selkeästi jämäkämpi. Kesällä sitten radalla nähdään että paraniko. Helppo juttu jos on syyläri pois edestä.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #62 : 18.02.12 - klo:19:33 »
ESA sydeemiin useampia säätövaihtoehtoja,liian kapea-alainen... sportti asetus ei ole tarpeeksi jämäkkä ja toiseen päähän menee jo liiankin pehmeeksi. idea3
Kolmenkympin huolto menossa, nappasin etuiskarin (ESA) pöydälle ja kiristin esijännitystä ihan reilusti, tuli selkeästi jämäkämpi. Kesällä sitten radalla nähdään että paraniko. Helppo juttu jos on syyläri pois edestä.

Tarttukaan ja vastatkaas viisaammat, mulla ei tietoa vaan "kaverilta kuultua": esijännityksen kirraaminen ei jäykistä jousta, vaan muuttaa painumaa. Jousi painuu kasaan saman verran tietyllä kuormituksella, jos jäykkyys ei riitä niin jousi on syytä vaihtaa jäykemmäksi. Näin valisti minua asiasta alan mies taannoin, kun iskareita huoltoon toimitin. (Tai sitten ymmärsin väärin)
Progressiivisista jousista en osaa sanoa, kuinka paljon esijännitys vaikuttaa. Todennäköisesti niissäkin pätee pitkäli sama fysiikka.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #63 : 18.02.12 - klo:22:53 »
ESA sydeemiin useampia säätövaihtoehtoja,liian kapea-alainen... sportti asetus ei ole tarpeeksi jämäkkä ja toiseen päähän menee jo liiankin pehmeeksi. idea3
Kolmenkympin huolto menossa, nappasin etuiskarin (ESA) pöydälle ja kiristin esijännitystä ihan reilusti, tuli selkeästi jämäkämpi. Kesällä sitten radalla nähdään että paraniko. Helppo juttu jos on syyläri pois edestä.

Tarttukaan ja vastatkaas viisaammat, mulla ei tietoa vaan "kaverilta kuultua": esijännityksen kirraaminen ei jäykistä jousta, vaan muuttaa painumaa. Jousi painuu kasaan saman verran tietyllä kuormituksella, jos jäykkyys ei riitä niin jousi on syytä vaihtaa jäykemmäksi. Näin valisti minua asiasta alan mies taannoin, kun iskareita huoltoon toimitin. (Tai sitten ymmärsin väärin)
Progressiivisista jousista en osaa sanoa, kuinka paljon esijännitys vaikuttaa. Todennäköisesti niissäkin pätee pitkäli sama fysiikka.
Kyllä tossa varmaan totuus piilee? Vastaava kuvio on takaiskarissa / jousessa, jos sitä esijännytystä kiristää niin kyllä se jäykistää (nostaa takapäätä). Paras vaihtoehto on varmasti vaihtaa saman pituinen jäykempi jousi.Fakta on kuitenkin että k12S:n etupää on letku/löysä varisinkin jos käy radalla ajamassa,muuten jousitus on todella hyvä ja helposti säädettävä ESA,suosittelen!

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #64 : 19.02.12 - klo:07:53 »
ESA sydeemiin useampia säätövaihtoehtoja,liian kapea-alainen... sportti asetus ei ole tarpeeksi jämäkkä ja toiseen päähän menee jo liiankin pehmeeksi. idea3
Kolmenkympin huolto menossa, nappasin etuiskarin (ESA) pöydälle ja kiristin esijännitystä ihan reilusti, tuli selkeästi jämäkämpi. Kesällä sitten radalla nähdään että paraniko. Helppo juttu jos on syyläri pois edestä.

Tarttukaan ja vastatkaas viisaammat, mulla ei tietoa vaan "kaverilta kuultua": esijännityksen kirraaminen ei jäykistä jousta, vaan muuttaa painumaa. Jousi painuu kasaan saman verran tietyllä kuormituksella, jos jäykkyys ei riitä niin jousi on syytä vaihtaa jäykemmäksi. Näin valisti minua asiasta alan mies taannoin, kun iskareita huoltoon toimitin. (Tai sitten ymmärsin väärin)
Progressiivisista jousista en osaa sanoa, kuinka paljon esijännitys vaikuttaa. Todennäköisesti niissäkin pätee pitkäli sama fysiikka.

Mää mekaniikasta mitään ymmärrä mutta eikös tuo riipu jousen tyypistä?
Niitähän on progressiivisia ja sitten...ööö  lineaarisia?? hesse_blink

Mä kiristin kanssa K13R:n jousta ja parani kyllä kerrasta.

Nyt kun on huolto menossa niin pystyykö vaihtamaan muuta sälää iskarin sisällä?
Olikos noi WP:n knuppel2 valmisteet?
Elektroniikka säätää reboundia? Mutta saako sisäkaluja vaihtamalla paremmin omaan ajoon sopivan pelin?
Jos saa niin oon heti mukana tuunaamassa.
« Viimeksi muokattu: 19.02.12 - klo:09:58 kirjoittanut spk_1978 »
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Carbon

  • Vieras
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #65 : 19.02.12 - klo:08:58 »
Aina kun minä istun pyörän päälle siinä on ESA mukana hesse_blushing
Joskus toimii joskus ei....... :grin:

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
parannus ehdotukset
« Vastaus #66 : 19.02.12 - klo:10:07 »
Jaa-a, tällanen 90-kiloinen ei kaipaa lisää jäykkyyttä, keskiasento passaa. Eihän tuo keularatkaisu mihinkään radalle ole tehty, kuin ei koko pyöräkään.

Sakemannit sanoo jäykemmän K13-alustan säätöjen olevan kova-kovempi-kovin.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #67 : 19.02.12 - klo:12:31 »
Jaa-a, tällanen 90-kiloinen ei kaipaa lisää jäykkyyttä, keskiasento passaa. Eihän tuo keularatkaisu mihinkään radalle ole tehty, kuin ei koko pyöräkään.

Kiva sillä silti on radallakin reenata.
Etenkin kyykyn jälkeen keula tuntuu aika holtittomalta.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #68 : 19.02.12 - klo:12:57 »
Jaa-a, tällanen 90-kiloinen ei kaipaa lisää jäykkyyttä, keskiasento passaa. Eihän tuo keularatkaisu mihinkään radalle ole tehty, kuin ei koko pyöräkään.

Kiva sillä silti on radallakin reenata.
Etenkin kyykyn jälkeen keula tuntuu aika holtittomalta.
Niin eihän se mikään ratapyörä ole vai pitääkö olla ettei ominaisuuksia voisi yrittää parantaa. Etupää vaan ei tiukoissa jarruissa herätä luottamusta. Tämän pyörän iso vahvuus on ESA alusta, keppiveto sekä kohtuu tehokas moottori. Parempaa sport/tourinki pakettia en tiedä. hesse_wink2

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #69 : 19.02.12 - klo:14:52 »
Jaa-a, tällanen 90-kiloinen ei kaipaa lisää jäykkyyttä, keskiasento passaa. Eihän tuo keularatkaisu mihinkään radalle ole tehty, kuin ei koko pyöräkään.

Kiva sillä silti on radallakin reenata.
Etenkin kyykyn jälkeen keula tuntuu aika holtittomalta.
Niin eihän se mikään ratapyörä ole vai pitääkö olla ettei ominaisuuksia voisi yrittää parantaa. Etupää vaan ei tiukoissa jarruissa herätä luottamusta. Tämän pyörän iso vahvuus on ESA alusta, keppiveto sekä kohtuu tehokas moottori. Parempaa sport/tourinki pakettia en tiedä. hesse_wink2

Ei se ehkä "herätä luottamusta", mutta kyllä se aikamoisia jarrutuksia sietää. Enemmän olen ollut hulissani siitä sähköisestä jarrutehostajasta. Minusta ihan hyvä ratapyörä tällaiselle amatöörille. Harvemmin tekee mitään yllättäviä liikkeitä ja muuntuu matkavarustuksesta ratakäyttöön sangen nopeasti ja ilman sen suurempia työkaluja lukuunottamatta rengaspainemittaria.

Renkaissa joutuu tekemään komprommissin jommankumman käytön suhteen. Sääli että noita ässän vanteita ei saa kovin halvalla käytettynäkään.

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #70 : 21.02.12 - klo:18:07 »
Hyvät jarrut ässässä on. Ainoan kerran servojarrut ovat oikkuilleet Itävallassa, kun akun jännite laski niin alas että herkes servoamasta. Moottorijarrutusta ja enämpi kaasua niin akku lataantui ja no problem. Kun tehostettuun jarruun on tottunu niin vaikea ajaa normijarruilla. Ja ne absit,...jes. bowdown
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #71 : 22.02.12 - klo:06:02 »
Kun ajoin ekan kerran K12S:llä niin jarrukokemus oli jokseenkin mykistävän hyvä.
Sitten tuli K13R jossa servoja ei ollut.
Voimaa ei tietenkään ole niin paljoa mutta jarrutuntuma on parempi.
Sen jälkeen paluu servollisiin oli aika outo.
Pikkuisen kesti totutella niihin, voimaa niistä ei kyllä puutu niin kauan kuin servot toimii.
Lähinnä pelottaa mitä tapahtuu kun ne ei toimi.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: parannus ehdotukset
« Vastaus #72 : 22.02.12 - klo:11:08 »
Mulla ne servojarrut ovat oikutelleet pari kertaa ilmeisesti liian alhaisen jännitteen vuoksi, mutta kyllä siinä on ollut ne pari kertaa liikaa. Täytyy vaihtaa akkua usein ja toivoa parasta.

Vaihtaisin nämä jarrut tehostamattomiin milloin tahansa. Ei tuosta tehostamisesta ole mitään niin oleellista hyötyä, että se korvaisi ne mahdolliset ja todelliset haitat mitä siitä aiheutuu. Kahvatuntumakin on lievästi sanottuna epämääräinen. Jarrutusteho kyllä riittänee, tehostimella tai ilmankin.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal