Kirjoittaja Aihe: K12/13R erot  (Luettu 14751 kertaa)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
K12/13R erot
« : 25.11.09 - klo:19:00 »
Onko muita ulkoisia eroja kuin äänenvaimennin?

Kuinkahan hyvin K12 lisähilppeet käy tonnikolmoseen?
Meinaan että jos tilailee hiukan pleksia sun muuta hilpettä..
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Re: K12/13R erot
« Vastaus #1 : 25.11.09 - klo:20:47 »
Lainaus käyttäjältä: "spk_1978"
Onko muita ulkoisia eroja kuin äänenvaimennin?

Kuinkahan hyvin K12 lisähilppeet käy tonnikolmoseen?
Meinaan että jos tilailee hiukan pleksia sun muuta hilpettä..

Kaikilta osin ei ole faktatietoa heti annettavaksi, mutta heittäisin lonkalta, että lähes kaikki osat käyvät suoraan.

Esim. kysymäsi tuulilasi käy suoraan R:ssä.
Erojahan on oikeasti vain sivukatteiden muodossa, sylinterin porauksessa ja iskunpituudessa, ruiskujen ohjauksessa, vilkkukytkimissä, jarruissa (tehostin puute K1300), ESA:ssa  ja vaihdepolkimen laakeroinnissa. Noin karkeasti.  Ja todennäköisesti kiinnityksetkin ovat samat esim. katteille. Eli ei sitä pyörää ole muutettu juurikaan. Sori, ajattelin pääasiassa vain ässän osalta noita eroja, mutta kyllä ärräkin menee samaan muottiin.
t. repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Re: K12/13R erot
« Vastaus #2 : 25.11.09 - klo:20:59 »
Paljon on puhuttu siitä miten K1200S ja K1300S erot ovat pienet, tai riippuu keltä kysyy.

Mites noitten K1200R ja K1300R kanssa noin ajolleen ja muuten, kellään kokemuksia molemmista?

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Re: K12/13R erot
« Vastaus #3 : 25.11.09 - klo:21:21 »
Mulla on kokemusta molemmista. 1300:sta tosin vain puolen tunnin koeajon verran. Vaikea varmaan arvata, että 1300:n vaihteet paukkuu vähemmän ja vekotin nykii vähemmän pintakaasulla  idea3 Muuten erot on mielestäni aika pieniä, molemmat on mielettömän tehokkaita ja kovia kiihtymään, vaikka 1300:ssa on vähän enemmän tehoa.
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:12:54 kirjoittanut jarska »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Re: K12/13R erot
« Vastaus #4 : 25.11.09 - klo:21:31 »
Jossain Biken numerossa oli tuo K1300R vastaan jotain muita pyöriä, muistelen että aika makeesti pärjäs jopa yammun uutta v-maxia vastaan kiihdytyksissä.

Perkule kun oon hukannut sen lehden.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Re: K12/13R erot
« Vastaus #5 : 25.11.09 - klo:21:46 »
Lainaus käyttäjältä: "jarska"
Jossain Biken numerossa oli tuo K1300R vastaan jotain muita pyöriä, muistelen että aika makeesti pärjäs jopa yammun uutta v-maxia vastaan kiihdytyksissä.

Perkule kun oon hukannut sen lehden.

Siinä testissä 1300R oli tehottomin,silti 5:stä kiihtyvyysmittauksesta 4:ssä nopein,huippunopeuksissa nopein ja parhaat jarrut.Eli Bemari kyykytti puhtaasti B-Kingin ja uuden V-Maxin.  hesse_yahoo
Man cannot live on beer only.

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Re: K12/13R erot
« Vastaus #6 : 26.11.09 - klo:11:36 »
Joo, ja Ärrä voitti siis koko vertailun. Tehottomin, mutta nopein. Kertonee jotain siitä, että se teho saadaan siirrettyä myös tien pintaan. Oliko B-Kingillä ja V-Maxilla ongelmana sitten joko sutiminen tai keuliminen tai molemmat, niitähän ainakaan vakiokuntoinen K-sarjalainen ei kovin helposti tee, ellei sitä siihen piiskaa. Kiihtyy vaan ihan sikana. Olen yleisemminkin huomannut, että testeissä puimurin mitatut teholukemat ovat olleet paljon lähempänä ilmoitettuja kuin monilla muilla merkeillä. Markkinointiosaston hevosia ei ilmoiteta niin montaa kisaan mukaan.

Myös ajo-ominaisuuksia, vakautta ja jarruja kehuttiin aika estoitta, ainoastaan keulan epämääräistä tuntumaa tiehen vähän moitittiin. Olen aikalailla samaa mieltä sekä hyvistä että huonista puolista. Keulan tuntuma tiehen on vähän ohut.

Kirjoitin eilen suunnilleen tämän sisältöisen viestin, mutta se on kadonnut jonnekin bittiavaruuteen. Se oli juuri ennen tuota Bem-Arin viestiä.

Muoks: on tosin ihan mahdollista, että olen sössinyt sen ite bittitaivaaseen.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Re: K12/13R erot
« Vastaus #7 : 26.11.09 - klo:14:03 »
Pisti silmään että tankin korkki on karvan vasemmalla puolella, ainakin siltä se näyttää.
Samoin tankin päälliset muoviosat on jännästi epäkeskoja.

Onko 12 sarjalaisessa sama juttu?

Kuinkahan tohon tankin rinkulaan saa tankkilaukkua kun se ei vaikuta olevan keskellä?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Jusa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Re: K12/13R erot
« Vastaus #8 : 17.08.10 - klo:16:54 »
Vaikea varmaan arvata, että 1300:n vaihteet paukkuu vähemmän ja vekotin nykii vähemmän pintakaasulla  idea3 Muuten erot on mielestäni aika pieniä, molemmat on mielettömän tehokkaita ja kovia kiihtymään, vaikka 1300:ssa on vähän enemmän tehoa.

Niin eikös tuota nykimistä ja kulkua pehmeemmäksi saa vanhemmistakin komentajalla/säädöllä ja samaan syssyyn putkisto tai lipari....?
Tällä hetkellä pyörätön, myin edellisen pois...

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K12/13R erot
« Vastaus #9 : 17.08.10 - klo:22:26 »
Niinhän nuo väittää, jotka ovat sellaisia mopoihinsa laittaneet. Commanderi siihen kai eniten vaikuttaa. Tiiä noista kun ei oo moisia gizmoja.

Vaihteistoa parantaa jonkun verran Rebiken vaihdepoljinmodaussetti. Sellaisen minäkin laitoin ja parani kyllä jonkun verran kun ylimääräiset välykset katosivat polkimesta.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K12/13R erot
« Vastaus #10 : 18.08.10 - klo:08:09 »
K12S:llä eilen haettiin pitkästä aikaa tuntumaa ja onhan erilainen ajaa kuin K13R!

K13 motti vetää ihan erilailla alajengoilla.
Ässä tuntuu pirusti pienemmältä ja kyykymmältä kuin R-versio.
Kytkin on kevyempi K12S:ssä vastaavasti jarrut on tunnottomat jos vertaa K13R:ään.

Opetteluks menee taas, ihme kyllä vilkut istu käsiin kertalaakista.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K12/13R erot
« Vastaus #11 : 18.08.10 - klo:10:52 »
Minä en ole ajanut K13R/S:llä kuin yhden kerran, tai siis kerran molemmilla. Alavääntöä väitetään olevan enemmän kuin K12-malleissa ja näin varmaan onkin, mutta mun mielestä jo K12R:n alavääntö on aika huikea. On oikeastaan ihan sama mikä vaihde on sisällä, aina se lähtee kun käskee. Isoilla vaihtella ja pikkukierroksilla äänet on nautittavat kun kahvasta kääntää. Ja 8 tonnin raja kun menee rikki niin sitten mennään kovaa. Edelleen puhutaan siis aivan vakiomoposta.
« Viimeksi muokattu: 18.08.10 - klo:10:54 kirjoittanut Geeäsäxähvä »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12/13R erot
« Vastaus #12 : 18.08.10 - klo:11:15 »
R:ssä on lyhyempi välitys. Vaikuttaa tuntumaan.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12/13R erot
« Vastaus #13 : 18.08.10 - klo:12:24 »
Minä en ole ajanut K13R/S:llä kuin yhden kerran, tai siis kerran molemmilla. Alavääntöä väitetään olevan enemmän kuin K12-malleissa ja näin varmaan onkin, mutta mun mielestä jo K12R:n alavääntö on aika huikea. On oikeastaan ihan sama mikä vaihde on sisällä, aina se lähtee kun käskee. Isoilla vaihtella ja pikkukierroksilla äänet on nautittavat kun kahvasta kääntää. Ja 8 tonnin raja kun menee rikki niin sitten mennään kovaa. Edelleen puhutaan siis aivan vakiomoposta.

Just olin kirjoittamassa samaa. Tuo vännön tuntuma muuttuu kummasti kun muuttaa tiheämpiin välityksiin. Niin kuin R:ssä on tehty.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K12/13R erot
« Vastaus #14 : 18.08.10 - klo:13:28 »
No niinpä olikin, en tullut ajatelleksi, että välityksissä on eroa. Eipä tuo silti huippuihinkaan paljoa vaikuta, saksalaisen perinpohjaisen rekisteriotteen mukaan R:n huiput on 262 km/h, eli kulkee ihan mukavasti huippujakin vaikka välitys on lyhyempi.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal