Kirjoittaja Aihe: 10tkm huolto  (Luettu 22243 kertaa)

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #15 : 27.09.10 - klo:11:19 »
Eikä -06 k1200gt, vaikka "auto auttoi takaa".... knuppel2

Poissa Pepsi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • S1000RR
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #16 : 27.09.10 - klo:19:52 »
Tänään tulikin postissa "recall" kirje eli kehoitus tuoda mopo huoltoon jossa
tehdään nuo JaRRskan mainitsemat huohotin ja kaatumistunnistin työt.

Lainaus
"...breather tube for crankcase will be replaced and a drop sensor retrofitted"

20tkm huoltoon vielä vähän matkaa, eli tulee ylimääräinen huoltoreissu.

Edittiä, kirjeessä ollut selitys
"In the event of the motorcycle being dropped on the left side, engine oil can enter
the airbox through the crankcase breather if the engine is running.
If this oil runs into the combustion chamber when the motorcycle is lifted upright the result can be engine damage (pressure surge due to presence of non combustion chamber)."
« Viimeksi muokattu: 27.09.10 - klo:20:00 kirjoittanut Pepsi »

Nasu

  • Vieras
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #17 : 30.09.10 - klo:10:20 »
Hiukan nolo homma laittaa vasta jälkikäteen tuo halpa kaatumistunnistin yleisenä huoltotoimena. No parempi edes myöhään.

Pitäiskö näissä puimureissa muuten olla tollanen palikka, siis vakiona, muissakin kun RR:ssä?
Voin nyt kokemuksesta kertoa, että ainakaan F ei sammu jos kellahtaa kyljelleen.  :mrgreen:

Mä nyt ihan oikein soitin Heinolle ja kysyin. Selvittivät asian ja tosiaan BMW:ssä ei moista anturia ole, eikä edes saa muihin kuin 1000RR:ään. Kaikkea se saksalainen insinööri osaa, muttei ihan turvallisuuteen vaikuttavia asioita. No eipä se bensamittarikaan mikään loistava toteututs ole, mutta että ei kaatumistunnistinta.  ashamed

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #18 : 30.09.10 - klo:10:43 »
Bemaristit ei kaatuile!
Paitsi noi RääRää-miehet, mutta ne menee muutenkin omilla kierrosluvuillaan.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Pepsi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • S1000RR
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #19 : 30.09.10 - klo:13:15 »
Just
Ja RR:llä jos kaatuu niin mahdollinen konerikko on huolista pienin

Nasu

  • Vieras
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #20 : 30.09.10 - klo:13:26 »
Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #21 : 30.09.10 - klo:16:18 »
Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.

Ja tuskin tartteekaan, eikait mopon valmistaja ole vastuussa holtittomasta/osaamattomasta ajelusta?

Kyllähän tuo anturi on vaan konetta suojelemassa ei kuskia.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #22 : 30.09.10 - klo:16:54 »
Josko oletetaan että mopo lähtee lapasesta vaikka 100km/h vauhdista niin kuinka kauan kestää kun kone sammuu? Jos vaihde pysyy päällä niin rengas kyllä stoppaa siihen paikkaan mutta mopon liukuessa renkaan pyörimisen aiheuttama riski lienee pieni verrattuna muihin voimiin joita kuskiin kohdistuu jos jää alle?

Tai jos heittää highsiderit niin mopo aika usein pysyy pystyssä vaikka kuski saattaa olla mopon allakin.

Eli sillä hetkellä kun lähtee lapasesta tulee välittömästi:
- Kytkeä vaihde vapaalle jolloin renkaan aiheuttamat voimat ovat pienimmillään. (ei voi vaatia että kaikki pystyy pitään kytkimen pohjassa) horisko
- Katkaista virta ottamalla avaimet virtalukosta. Ne kannattaa heittää sitten pois ettei laskeutumisessa tule riskiä avaimien aiheuttamiin vahinkoihin.
- Tottakai olis hyvä vielä tarkistaa että öljyroppu on kireässä mutta antaa sen nyt olla koska todennäköisesti mopo päätyy pitkähkölle radasta?

Näiden jälkeen vasta otetaan käyttöön ne Ibbottin Spread out, relax, count to ten liikesarjat.

Pidetään tästä kiinni ensikesän ratapäivillä.
JTK tarkistaa että kaikilla on kyseiset taidot. Varmuuden vuoksi reenataan tätä bokserimoottorisella mopolla joka on ikäänkuin kaatumiseen tehty. Ratapäivän järjestäjä järjestää bokserimopon.
« Viimeksi muokattu: 30.09.10 - klo:16:57 kirjoittanut spk_1978 »
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #23 : 30.09.10 - klo:17:03 »
Josko oletetaan että mopo lähtee lapasesta vaikka 100km/h vauhdista niin kuinka kauan kestää kun kone sammuu? Jos vaihde pysyy päällä niin rengas kyllä stoppaa siihen paikkaan mutta mopon liukuessa renkaan pyörimisen aiheuttama riski lienee pieni verrattuna muihin voimiin joita kuskiin kohdistuu jos jää alle?

Tai jos heittää highsiderit niin mopo aika usein pysyy pystyssä vaikka kuski saattaa olla mopon allakin.

Eli sillä hetkellä kun lähtee lapasesta tulee välittömästi:
- Kytkeä vaihde vapaalle jolloin renkaan aiheuttamat voimat ovat pienimmillään. (ei voi vaatia että kaikki pystyy pitään kytkimen pohjassa) horisko
- Katkaista virta ottamalla avaimet virtalukosta. Ne kannattaa heittää sitten pois ettei laskeutumisessa tule riskiä avaimien aiheuttamiin vahinkoihin.
- Tottakai olis hyvä vielä tarkistaa että öljyroppu on kireässä mutta antaa sen nyt olla koska todennäköisesti mopo päätyy pitkähkölle radasta?

Näiden jälkeen vasta otetaan käyttöön ne Ibbottin Spread out, relax, count to ten liikesarjat.

Pidetään tästä kiinni ensikesän ratapäivillä.
JTK tarkistaa että kaikilla on kyseiset taidot. Varmuuden vuoksi reenataan tätä bokserimoottorisella mopolla joka on ikäänkuin kaatumiseen tehty. Ratapäivän järjestäjä järjestää bokserimopon.
;D  Voin tarjota tuon bokserin käypästä korvausta vastaan teitille..   hesse_kalja

100:sen vauhdissa tuo koneen sammuminen taitaa olla yhdelle sun toiselle aika toisarvonen juttu, mut voipa se mopo kaatua hitaastakin vauhdista.
« Viimeksi muokattu: 30.09.10 - klo:17:05 kirjoittanut tahvo »

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #24 : 30.09.10 - klo:17:59 »
Josko oletetaan että mopo lähtee lapasesta vaikka 100km/h vauhdista niin kuinka kauan kestää kun kone sammuu? Jos vaihde pysyy päällä niin rengas kyllä stoppaa siihen paikkaan mutta mopon liukuessa renkaan pyörimisen aiheuttama riski lienee pieni verrattuna muihin voimiin joita kuskiin kohdistuu jos jää alle?

Tai jos heittää highsiderit niin mopo aika usein pysyy pystyssä vaikka kuski saattaa olla mopon allakin.

Eli sillä hetkellä kun lähtee lapasesta tulee välittömästi:
- Kytkeä vaihde vapaalle jolloin renkaan aiheuttamat voimat ovat pienimmillään. (ei voi vaatia että kaikki pystyy pitään kytkimen pohjassa) horisko
- Katkaista virta ottamalla avaimet virtalukosta. Ne kannattaa heittää sitten pois ettei laskeutumisessa tule riskiä avaimien aiheuttamiin vahinkoihin.
- Tottakai olis hyvä vielä tarkistaa että öljyroppu on kireässä mutta antaa sen nyt olla koska todennäköisesti mopo päätyy pitkähkölle radasta?

Näiden jälkeen vasta otetaan käyttöön ne Ibbottin Spread out, relax, count to ten liikesarjat käyttöön.

Pidetään tästä kiinni ensikesän ratapäivillä.
JTK tarkistaa että kaikilla on kyseiset taidot. Varmuuden vuoksi reenataan tätä bokserimoottorisella mopolla joka on ikäänkuin kaatumiseen tehty. Ratapäivän järjestäjä järjestää bokserimopon.

Joo´o joop  hesse_blink

Arvoisa kirjoittaja lienee unohtanut että joukostamme löytyy niitäkin, jotka eivät ole suorittaneet edes level I:tä, saati level X:ää.

Joka kokee tarvitsevansa, voinee talvi-iltojen iloksi askarrellapaskarrella tappokytkimen (kill switch) a´la mönkkäri, trial tms. maastoajoneuvo. Ei liene paha rasti lisätä esim. sivujalan kytkimen piiriin (tai sammutusnapin piiriin). Tappokytkin tankoon ja narun toinen pää ranteeseen tms., niin varmistuu moottorin sammuminen siinä vaiheessa kun kuski irroittautuu pyörästä.

Pokseri on laitteena liian sofistikoitunut, innovatiivinen ja herkkä laite nihilistien kokeiluihin. hesse_blum

Quot homines, tot sententiae.

Nasu

  • Vieras
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #25 : 30.09.10 - klo:19:41 »
Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.

Ja tuskin tartteekaan, eikait mopon valmistaja ole vastuussa holtittomasta/osaamattomasta ajelusta?

Kyllähän tuo anturi on vaan konetta suojelemassa ei kuskia.

Tuota, kyllä Heinonkin kaveri oli sitä mieltä että sen kytkimen tarkoitus ennemmin on kuskia suojaamassa kuin moottoria. Ihmetteli myös asiaa kun selvisi ettei muissa malleissa sellaista ole. Japanin vehkeissä ja muissakin tollanen on ollut jo vuosia. No eipä tuo silti nyt mikään maailmaa kaatava asia ole, ollaan ilman kun moista kerran ei tuohon tekniikan riemuvoittoon ole saatavilla.

Eikä ne kaadot ja kaatumiset aina ole kiinni holtittomasta / osaamattomasta ajosta. Itse en ole kokenut, mutta nuo kotiloiden liikkeetkin välillä ovat melko mielenkiintoisia liikenteessä.

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: 10tkm huolto
« Vastaus #26 : 30.09.10 - klo:19:44 »
Niin en mä siitä koneesta niin, mutta jos näillä kaatuu, niin ois syytä ja toivottavaa ettei tosiaan jää vaikka alle, se rengas kun siinä voipi tehdä kätösestä tai jalkaterästä selvää vaikkei ketjuja olekkaan. Ihmettelen kyllä aika suuresti ettei näissä ole moista, saksalaiset kun yleensä ovat niin laatu ja turvakriteeriensä kanssa tarkkana. Ei oo varmaan tarvinnut vielä kenenkään nakkeja maksaa.

Ja tuskin tartteekaan, eikait mopon valmistaja ole vastuussa holtittomasta/osaamattomasta ajelusta?

Kyllähän tuo anturi on vaan konetta suojelemassa ei kuskia.

Tuota, kyllä Heinonkin kaveri oli sitä mieltä että sen kytkimen tarkoitus ennemmin on kuskia suojaamassa kuin moottoria. Ihmetteli myös asiaa kun selvisi ettei muissa malleissa sellaista ole. Japanin vehkeissä ja muissakin tollanen on ollut jo vuosia. No eipä tuo silti nyt mikään maailmaa kaatava asia ole, ollaan ilman kun moista kerran ei tuohon tekniikan riemuvoittoon ole saatavilla.

Eikä ne kaadot ja kaatumiset aina ole kiinni holtittomasta / osaamattomasta ajosta. Itse en ole kokenut, mutta nuo kotiloiden liikkeetkin välillä ovat melko mielenkiintoisia liikenteessä.

No ei tokkiinsa ole, pahoittelut holtittomasta/osaamattomasta kirjoittelusta.   ashamed  :mrgreen:

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal