Kirjoittaja Aihe: 1200GT surullinen tarina ABS:stä  (Luettu 4968 kertaa)

Poissa Rex100

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 6
  • Bandit1200 -05, K1200GT -07
1200GT surullinen tarina ABS:stä
« : 02.08.18 - klo:14:43 »
No, vuosi sitten päätin vaihtaa -07 GT:n peräöljyt. Homma meni muuten hienosti, paitsi kun kiristin jarrusatulan takaisin, niin takarenkaan ABS kaapeli jäi ruuvin väliin puristuksiin ja aiheutti ABS vian, jonka huomasin koeajolla. Nohevana sitten kuorin kaapelia vähän ja tinasin jatkon, jonka eristin hyvin. Ja ihme, ABS virhe katosi. Ajelin melkein koko kesän no problem. Kunnes pitkän sateessa ajetun pätkän jälkeen ABS valo syttyi uudestaan. Ajattelin että vaikka kaapeli on eristetty hyvin, on sinne saattanut mennä kosteutta. Loppu kesänä ABS syttyi ajoittain, mutta oli välillä pitkiäkin aikoja pois. Vesisatteessa ajolla ei oletettavasti ollut lopulta mitään osaa asiaan.
Tänä keväänä ongelma tuli aina vaan useammin, kunnes se oli käytännössä jatkukvasti päällä.
Päätin tilata ebaystä uuden takarenkaan pyörimisanturin, kun oletin että vika on kuitenkin korjaamassani kaapelissa. Mutta, uusi anturi ei tilannetta muuttanut.
Nyt kun laittaa virrat päälle (uuden anturin kanssa), niin valo ei vilku enään ollenkaan, vaan palaa heti pysyvästi.
Luin ABS vikakoodit. Siellä oli takapyörän pyörimis vika, jonka sain kuitattua pois, mutta sen lisäksi koodit 5DF0 ja 5DF1, jotka viittaa ABS pumppu vikaan. Akun olen irrottanut ja ladannut, ei muutosta.
Kysymys onkin, että onko tuolla kaapeli episodilla jotain osuutta ongelmaan, vai onko vain sattumaa että ABS yksikköön on tullut pumppuvika "samoihin aikoihin" ?
Missä se ABS yksikkö muuten sijaitsee, pitääkö koko pyörä purkaa että siihen pääsee käsiksi ?

Poissa bemari-ari

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 22
  • K 1200 S-07
Vs: 1200GT surullinen tarina ABS:stä
« Vastaus #1 : 04.08.18 - klo:08:15 »
Varmaakin ABS-yksikkö tullut tiensä päähän (ABS-moottorin hiilet loppu). Tässä lisäinfoa http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=1162.30
ABS-pumppu ei ole hankalassa paikassa satulan alla, bensatankki pitää irrottaa.
« Viimeksi muokattu: 04.08.18 - klo:08:23 kirjoittanut bemari-ari »

Poissa Rex100

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 6
  • Bandit1200 -05, K1200GT -07
Vs: 1200GT surullinen tarina ABS:stä
« Vastaus #2 : 22.04.19 - klo:19:29 »
Joo ABS moottorissa oli vika. Oli helppo löytää, vasemman puolen kate pois, niin ABS yksikkö on edessä kuin tarjottimella. Ei tarvi ottaa tankkia tai purkaa muutenkaan, katetta lukuunottamatta. Lähetin yksikön Sercap Huoltopalvelut Oy:lle korjattavaksi. Tuli takaisin viikossa ja maksoi pari sataa. Ruuvasin takaisin kiinni. Tässä mallissa ei ole erillisiä ilmausruuveja ABS yksikössä, vaan ilmaus suoraan kahvalta renkaalle (ja polkimelta renkaalle). Ei paha homma ollenkaan.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal