Kirjoittaja Aihe: Öljyvuoto  (Luettu 2069 kertaa)

Poissa Jakke

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 16
  • K1300S
Öljyvuoto
« : 29.05.13 - klo:21:02 »
Käytin tänään Ässäni (-06) Heinolla Lahdessa. Asennettiin takaisinkutsuna nokkaketjun "rajoitin". Kotipihassa sadan kilometrin paluureissun jälkeen huomasin, että perä on ihan öljyssä - takarengas erityisesti oikealta puolelta. Pyörä on nyt tasaisesti tiputellut öljyä sanomalehdelle muutaman tunnin. Väistämättä tulee mieleen, että unohtuikohan pojilta joku kiristys työn tuoksinassa. Katteita en ole vielä aukonut.  Aikaisemmin öljyä ei ole ylimääräisiä kulunut, vuodoista puhumattakaan. Haluaisikohan joku kommentoida?
« Viimeksi muokattu: 30.05.13 - klo:22:25 kirjoittanut Jakke »

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #1 : 30.05.13 - klo:07:01 »
Kannattaa soittaa sinne huoltoon ja kertoa asiasta. Jos öljyä tulee takarenkaalle paljon, niin saavat huollosta tulla hakemaan pyöräsi sinne takaisin. Älä aja huoltoon öljyisellä takarenkaalla.
Bin laden

Poissa Jakke

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 16
  • K1300S
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #2 : 30.05.13 - klo:08:29 »
Kiitos neuvoista. Tähän suuntaan hieman itsekin pähkäilin.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #3 : 31.05.13 - klo:16:26 »
Tuossa kannattaa jo vaatia mopon nouto ja kuntoonlaitto.
Perustelkee vaikka sillä että huollon jälkeen ajaa mieluummin turvallisella pelillä.

Tuntuuko musta vaan vai onko näitä huoltokommelluksia nykyään enempi kuin aikaisemmin?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Jakke

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 16
  • K1300S
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #4 : 31.05.13 - klo:17:02 »
Kävivät eilen (to) hakemassa pyörän ja tänään (pe) lupasivat tuoda illalla takaisin. Oikenpuoleisen kopan tiiviste oli kuulemma laitettu huonosti paikoilleen...Pyysin nyt ainakin pesemään pyörän huolellisesti. Vastuullista työtä on asentajan homma. Kyllä kuitenkin Lahdessa ottivat vastuun sählingistä ja nopeasti on toimittu kaiken kuntoon saattamiseksi.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #5 : 31.05.13 - klo:18:44 »
Käytin tänään Ässäni (-06) Heinolla Lahdessa. Asennettiin takaisinkutsuna nokkaketjun "rajoitin". Kotipihassa sadan kilometrin paluureissun jälkeen huomasin, että perä on ihan öljyssä - takarengas erityisesti oikealta puolelta. Pyörä on nyt tasaisesti tiputellut öljyä sanomalehdelle muutaman tunnin. Väistämättä tulee mieleen, että unohtuikohan pojilta joku kiristys työn tuoksinassa. Katteita en ole vielä aukonut.  Aikaisemmin öljyä ei ole ylimääräisiä kulunut, vuodoista puhumattakaan. Haluaisikohan joku kommentoida?

Moi. Voitko kertoa mikä tämä "rajoitin" on.

Poissa Jakke

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 16
  • K1300S
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #6 : 31.05.13 - klo:21:56 »
Moi,

"Rajoitin" on yhtä kuin "yliheittosuoja", joka estää mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #7 : 01.06.13 - klo:00:28 »
Kävivät eilen (to) hakemassa pyörän ja tänään (pe) lupasivat tuoda illalla takaisin. Oikenpuoleisen kopan tiiviste oli kuulemma laitettu huonosti paikoilleen...

Näin sen kuuluukin toimia.
Virheitä sattuu eikä niistä kannata sen suurempaa meteliä nostaa jos ne myönnetään ja korjataan kuntoon.
Mikä ettei silloin käytä palveluja uudestaankin.

Pisteet huoltofirmalle.
Ihmisiä ne mopomekaanikotkin on.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #8 : 01.06.13 - klo:09:31 »
Moi,

"Rajoitin" on yhtä kuin "yliheittosuoja", joka estää mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.

Varmaankin tuon näköinen : Chain guide osa 17.

http://www.ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51574&catID=11&catname=Engine&bindName=CAMSHAFT,_CAMSHAFT_GEAR,_TIMING_CHAIN&bindCat=11_3805

Näitä lisättiin huolloissa jälkikäteen. Kannattaa tarkistaa, että omassa pyörässä semmoinen on.

Jotain juttua näistä on ollut.
« Viimeksi muokattu: 01.06.13 - klo:09:33 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa Jakke

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 16
  • K1300S
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #9 : 01.06.13 - klo:11:31 »
Olen spk:n kanssa samaa mieltä. Pisteet firmalle. Tekevälle sattuu ja Lahden osasto on toiminut tässä asiassa kaikkien hyvien tapojen mukaisesti. Luulen, että siellä harmittaa tämä episodi. Tuossa eilen ajattelin poistaa avautumiseni, mutta tähän on tullut sen verran kommentteja, että aloitusta on myöhäistä tehdä tekemättömäksi. Ymmärtänette kuitenkin närkästykseni pyörän päältä noustuani Lahden keikan jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 01.06.13 - klo:11:39 kirjoittanut Jakke »

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #10 : 01.06.13 - klo:11:57 »
Olen spk:n kanssa samaa mieltä. Pisteet firmalle. Tekevälle sattuu ja Lahden osasto on toiminut tässä asiassa kaikkien hyvien tapojen mukaisesti. Luulen, että siellä harmittaa tämä episodi. Tuossa eilen ajattelin poistaa avautumiseni, mutta tähän on tullut sen verran kommentteja, että aloitusta on myöhäistä tehdä tekemättömäksi. Ymmärtänette kuitenkin närkästykseni pyörän päältä noustuani Lahden keikan jälkeen.
Joo, hyvällekin sattuu vahinkoja, parhaat korjaa jälkensä.
Turha poistele viestejä, voithan lisätä aloitusviestin loppuun että huolto hoiti homman kuntoon.

Koska sama juttu voi käydä vaikka DIY-miehelle. Viestiketju toimii muistutuksena, pyörän kunnon tsekkaamisesta koeajon jälkeen aina kun itse tai joku muu tekee jotain.
Autohommissakin muistutellaan talvi-/kesäpyörien vaihdon jälkeen jälkikiristyksestä. Harvassa taitaa olla ne jotka niin tekevät


 offtopic
Muutenkin näitten luotettavien(?) vehkeiden kanssa on (olis) hyvä tsekkailla aikaajoin vuodot. Auto pysyy mutta mopo ei pysy pystyssä öljyisin / jäähdytysnesteisin kumein. Eikös pilotitkin tarkista ilma-aluksenkin ennen nousuja?
Quot homines, tot sententiae.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #11 : 01.06.13 - klo:13:35 »
Hyvä tarina, ei tällaisia mihinkään kannata poistaa.  bmw2_smilie

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #12 : 01.06.13 - klo:15:50 »
Moi,

"Rajoitin" on yhtä kuin "yliheittosuoja", joka estää mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.

Moi. Ei ukko bmw ole vielä keksinyt K12s:n sellaista "rajoitinta" tai "yliheittosuojaa" joka estäisi mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.
Täystuhona pidän esim. venttiilivaurion.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #13 : 01.06.13 - klo:18:06 »
Tuo ohjari tuleesen verta llähelle alaratasta ettei ketju mahdu hyppäämään hampaiden yli.

Vamaan, kun ketju on tarpeeksi kulunut ja hampaat kuluneet tulee toki ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 01.06.13 - klo:18:10 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: Öljyvuoto
« Vastaus #14 : 06.06.13 - klo:16:13 »
Moi,

"Rajoitin" on yhtä kuin "yliheittosuoja", joka estää mahdollisen moottorin täystuhon nokkaketjun lentäessä rattailta.

Varmaankin tuon näköinen : Chain guide osa 17.

http://www.ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51574&catID=11&catname=Engine&bindName=CAMSHAFT,_CAMSHAFT_GEAR,_TIMING_CHAIN&bindCat=11_3805

Näitä lisättiin huolloissa jälkikäteen. Kannattaa tarkistaa, että omassa pyörässä semmoinen on.

Jotain juttua näistä on ollut.

Moi. Tämä on taas yksi härpäke joka on jouduttu lisäämää, koska nokkaketjunkiristin ei ole toimiva, vaikka on lisätty tämä musta töttörö.
« Viimeksi muokattu: 06.06.13 - klo:20:39 kirjoittanut 1234 »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal