Kirjoittaja Aihe: K1600 jarrupalat  (Luettu 28137 kertaa)

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #15 : 24.05.13 - klo:11:55 »
No ei mulla ainakaan K12R:ssä kulunut takapalat. Jossain 43tkm paikkeilla taisin vaihtaa palat ihan muuten vaan, samalla kun eteenkin, eikä nekään olleet lopussa. Vielä olisi mennyt todella pitkään takapaloilla. Taitaa mennä ajotavan piikkiin nuo kulumiset. Liikaa jarrua.   hesse_blum

Voit olla oikeassa.. Kuitenkin, tai siis ihan varmasti vanhemman K 12 RS:än takapalat oli loppu aina 20 tkm lukemilla, eikä jarrupolkimeen tarvinnut edes koskea (servo-integralit). K 12 ässän takapaloilla taisi sittenkin päästä pitemmälle. Muistankin nyt, että vaihdoin ässään  takapalat 30 tkm paikkeilla. Palojen loppuunkuluminen taisi johtua myös jumiutuneesta satulasta..
« Viimeksi muokattu: 24.05.13 - klo:11:59 kirjoittanut j@ck »

Poissa jowin

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #16 : 24.05.13 - klo:18:48 »
Kyllä minullakin LT:ssä takapalat kestivät liki 40000km, samanlaisella jarrujen käytöllä ja siinäkin on integral absit. Ilmeisesti GTL:n palat ovat pehmeämmät ja sen integralin jarrupainejakauma erilainen

Poissa piiisiepe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 201
  • r 1250 Adventure Rallye 2021 I
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #17 : 01.08.13 - klo:11:20 »
Joo. Käytimpä omaani 16 gt Augsburg saksasssa huollosssa. Syynä oli moottorinohjauksen keltaisen merkkivalon syttyminen. Pyörä johtojen jatkoksi ja diaknoosiksi käpy karporaaattorissa eli joku sähköhäiriö. Vika kuitattiin ja ei muutakuin menoksi. Mutta asiaan huoltomies tarkasti lisäksi öljyt, rengaspaineet ja jarrut. Takajarruista totesi, että olet vaihtanut brempon tarvikepalat. Juu äskettäin vaihdettiin kun lähdimme reissuun. Tähän huoltomies totesi. Ei olis kannattanut vaihtaa tarvikepaloja nämä ovat puolenkymmenen tuhannen km päästä vaihdossa. Haki hyllystä originaalit ja siinä mittaillessamme huomasimme, että originaalit ovat kakskertaa paksummat siis kulutuspinta. Mitä tästä taas opimme. Ei muutakuin marmoripyödän taakse ostoksille.
Ps tarvikepalat 49 euroo originaali 74euroo
Pss 50 min työstä ei huolto veloittanut mitään vaan toivotti hyvää matkaa.

Poissa Mare

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #18 : 10.02.14 - klo:17:53 »
30´000km huollossa takapalat uusiksi, vanhoissa alle 2 milliä pintaa jäljellä.En edes käytä takajarrua aktiivisesti, korkeintaan jossain puolipaniikissa tulee painettua.Kai näissä ohjautuu painetta,suuren elopainon vuoksi,melko reilusti taakse etujarrua käytettäessä.

Mare

Poissa Mare

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #19 : 08.02.15 - klo:13:58 »
Jutunaiheena taas jarrupalat.Tuossa yläpuolella onkin takapalojen vaihto vajaassa kolmessa kympissä, nyt kilsoja 47250 ja takapalat toisen kerran loppu,toisessa palassa 1mm pintaa ja etupalat melko valmiit, alle 2mm ohuin. Alkuperäiset Heinolla 280€ Eteen/taakse joten hain Motonetistä Ferodo sintteripalat, 123€ eteen/taakse. Onko kokemuksia? Oudon näköiset kun ei yhtään uraa missään palassa, yhtenäistä kitkapintaa, niin etu- kuin takapaloissakin.

Mare.

Poissa mattianki

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #20 : 23.02.15 - klo:17:54 »
TRW-Lucas etujarrupalat Aprilia-Yamaha
Sopivuudet:
- K 1600 GT/GTL 11-> taakse "orgaaninen" TRW-Lucas

TRW-Lucas sintteri etujarrupalat BMW
Sopivuudet:
- K 1600 GT/GTL 11-> eteen "sintteri" TRW-Lucas (tarve 2 sarjaa)

Rahaa on mennyt 100e ja kilometrejä 40 000km ympäri eurooppaa ja hyvin ovat toimineet.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #21 : 23.02.15 - klo:20:32 »
TRW-Lucas etujarrupalat Aprilia-Yamaha
Sopivuudet:
- K 1600 GT/GTL 11-> taakse "orgaaninen" TRW-Lucas

TRW-Lucas sintteri etujarrupalat BMW
Sopivuudet:
- K 1600 GT/GTL 11-> eteen "sintteri" TRW-Lucas (tarve 2 sarjaa)

Rahaa on mennyt 100e ja kilometrejä 40 000km ympäri eurooppaa ja hyvin ovat toimineet.

Kannatta liimata samalla jarrujen vinkumista vähentävät laput jarrupalojen taakse.
linkki: https://www.louis.de/en/artikel/antiquietschfolie-trw-f-bremsbelaege-inhalt-4-st/10004371?filter_bike_id=2193&list=48247982

Bin laden


Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #23 : 24.02.15 - klo:20:24 »
Entäs nuo
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Jarrujarjestelma/Jarrutuskitka/Jarrupalojen-asennussarja/Kitinanvaimennuslevyt-yleismalli-59201/

Joo hyvin kelpaa, leikkaa vaan sopivan muotoiseksi.  K1300S alkuperäisissä jarrupaloissa on kumipinta takana. Louisilta kun tilasin tarvikkeita, niin tuli ostettua niiltä samalla niitten laput.
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #24 : 25.02.15 - klo:12:45 »
Ai siinä oli jo alunperin tuollaiset kumit. Mulla ei ollut, mutta vähän tarvetta tuntuisi olevan Luukaksien kanssa, joten pistän hankintaan. Sittenpä näkee mitä niistä on jäljellä kun käy radalla koeponnistamassa.

Poissa Mare

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #25 : 22.02.16 - klo:16:07 »
Takajarrulevy. 65000 kilsaa mittarissa ja geeteen takalevy alle minimimitan,onko alkuperäiselle vaihtoehtoja tarjolla, ja mihin hintaan?
ps. nopea kuuklailu ei tuottanut mitään?
Mare

Poissa Mare

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #26 : 24.02.16 - klo:16:23 »
Ylläolevaan. Heinolla takalevy yli 420€-ei tule ihan heti tänne! Nettisoivuilla käytettyjä alkaen 150€. Mittaustapakikkailuja, mittasin levyn paksuuden Motonetin jarrulevytyöntömitalla jossa on pienehköt pyöreät mittaupäät, jolloin ne hakeutui syvimpiin uriin ja tulos oli alle alarajan (uusi 5,5 ja hylky4,9mm).Netissä myynnissä olevat (liikkeissä) oli mitattu digitönärillä niin että koko mittausala oli käytössä ja näin tulee mitattua kohoumien huiput, eli levyn paksuimmat kohdat. Oma takalevy oli näin mitattuna 4,9-5,0mm joten eiköhän se kesän mene, jos vaikka tulis tähänkin mopoon tarvikelevyjä myös taakse myyntiin.
ps. vaihdoin viime keväänä taakse sintteripalat ja sen jälkeen on takalevy urautunut, ilmeisesti kovempi pala syö levyä enemmän pehmeä orgaaninen, joka näissä on vakiona. Ainakin näissä Motonetin Ferodo sinttereissä on vähemmän kulutuspintaa kuin alkuperäispaloissa,eikä siten kestä sitäkään kuin originaalit, jotkä vaihdettiin 25200km ajettuna kun Ferodot kesti viime kesän, eli 17300km + ehkä jopa 20000km jos ajaisi aivan loppuun.
Pyörällä on nyt ajettu 64500km ja takalevy alkaa olla alarajalla, 4,9mm, joku joka on käyttänyt vain alkuperäispaloja (orgaaninen) voisi mittailla takalevyn paksuutta, niin selviäisi onko sintteri syyllinen vai loppuuko nämä vain näillä kilsoilla.
Mare

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #27 : 24.02.16 - klo:16:34 »
Huonosti on tarvikelevyä myynnissä. Tuo pyörä kun on huippumalli, niin huoltokulut sen mukaan, kai.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #28 : 26.02.16 - klo:23:12 »
Takajarrulevy. 65000 kilsaa mittarissa ja geeteen takalevy alle minimimitan,onko alkuperäiselle vaihtoehtoja tarjolla, ja mihin hintaan?
ps. nopea kuuklailu ei tuottanut mitään?
Mare


Mites tuolta :http://www.ebay.com/itm/BMW-MOTORCYCLE-REAR-ROTOR-BRAKE-DISC-K1600-GT-GTL-EXCLUSIVE-3421727542-/272104156626
Man cannot live on beer only.

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: K1600 jarrupalat
« Vastaus #29 : 26.02.16 - klo:23:41 »
Bremboja nykyisin on Louis.de sivuilla myös. Orggis valmistajan levyjä siis.
« Viimeksi muokattu: 26.02.16 - klo:23:45 kirjoittanut TommoKe »
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
eilen kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal