Kirjoittaja Aihe: Kypärän lukitsemisesta  (Luettu 8669 kertaa)

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Kypärän lukitsemisesta
« : 10.04.10 - klo:11:38 »
Mulla ei ole R12S:ssä perä- eikä sivulaukkuja, joihin sais kamat suojaan ohikulkevilta tavarantarvitsijoilta. Kahvilla poikkeemiset ja vastaavat ei oo ongelma, kamat säilyy irrallaankin. Mutta isommissa tapahtumissa ja kaupungeissa, on toisinaan on paikkoja, joissa olisi mukava varmistella ainakin kypärän säilyminen paluumatkalle.
Tein kuvassa näkyvän kypäränlukitsemen syvätakilan vaijerista. Vaijerin päissä on puristusholkeilla tehdyt silmukat, toinen on ruuvin alla ja vapaan pään voi koukata satulankiinnikkeeseen. Vaijerin pujottaa kypäräremmin tupla-D-renkaiden läpi, satula paikoilleen ja kypärän mukaan saaminen vaatii ainakin työkalun. Toiselle kypärälle tein samantapaisen kyytiläisen penkin alle.

Pihdeillä tuo menee poikki, joten ei toimi oikeille rosvoille. Mutta satunnaisen tavaranlainaajan hommia hankaloittaa. Irtovaijerivirityksiäkin olen kokeillut mutta toi on aina mukana.
Paikka pitää valita tietty siten, ettei kypärä jää lähelle kuumia osia. Mutta R12S:ssä tuo onnistuu helposti.

Edit: Lisään tähän tuon Wirallisen tavan. Omatekemällä säästyy kyytiläisen penkin irroittamisen vaiva. Repalle kiitos varaosanumeron lisäämisestä.   
« Viimeksi muokattu: 13.04.10 - klo:13:27 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Kypärän lukitsemisesta
« Vastaus #1 : 10.04.10 - klo:19:37 »
Hyvä vinkki,Kiitos. shakehands
Man cannot live on beer only.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Kypärän lukitsemisesta
« Vastaus #2 : 12.04.10 - klo:20:39 »
LTssä tuli vastaava vaijeri alkuperäisen työkalupussin mukana. Itselläni on vastaava vaijerin pätkä ässässä satulan alla. Kun tarvii jättää kypärä pyörän yhteyteen, toisen pään lenkin saa satulan alla olevaan koukkuun kiinni. Koukku on heppoinen , mutta kai se ainakin satunnaisia kokeilijoita häiritsee. Mielestäni tuo koukku on juuri tätä hommaa varten.


t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Kypärän lukitsemisesta
« Vastaus #3 : 13.04.10 - klo:08:30 »
Ellen ihan väärin muista niin puimurilta voi ostaa ihan originaalin kypärävaijerin ainakin ässään..
Lienee hintalaatusuhde tutusti kohdillaan.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: Kypärän lukitsemisesta
« Vastaus #4 : 13.04.10 - klo:10:28 »
Onko teidän mopot jotain karvahattumalleja? Mun R:ssä ainakin tuollainen vaijeri penkin alta löytyi. Se koukku mihin se vaijeri pitäisi käyttöohjeiden mukaan laittaa kiinni on aika liikuttava, muovinen läystäke, joka hajoaa viisivuotiaan nykäisystä. Voihan sitä vaijeria toki käyttää muutenkin, mutta sitten tarvitsee sille oman lukon, sellaisen rakas päiväkirja-mallisen.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Kypärän lukitsemisesta
« Vastaus #5 : 13.04.10 - klo:12:30 »
Onko teidän mopot jotain karvahattumalleja? Mun R:ssä ainakin tuollainen vaijeri penkin alta löytyi. Se koukku mihin se vaijeri pitäisi käyttöohjeiden mukaan laittaa kiinni on aika liikuttava, muovinen läystäke, joka hajoaa viisivuotiaan nykäisystä. Voihan sitä vaijeria toki käyttää muutenkin, mutta sitten tarvitsee sille oman lukon, sellaisen rakas päiväkirja-mallisen.

Tuo vaijeri ei ymmärtääkseni kuulu ässän, äsrrän eikä gtn alkuperäisvarustukseen. Korjatkoon se ken paremmin tietää.

LT:n ja R1200S setteihin se ainakin löytyy. Varaosanumero on 46632347287.

LT:n settiin saa myös erillisen rautalangasta taivutetun koukun, joka ruuvataan johonkin sopivaan paikkaan satuan alla kiinni.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Kypärän lukitsemisesta
« Vastaus #6 : 13.04.10 - klo:12:36 »
Kypärä otetaan AINA mukaan, kun mennään syömään tai kahville. Mun kypärä istuu aina mun vieressä!  idea3

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Kypärän lukitsemisesta
« Vastaus #7 : 13.04.10 - klo:12:52 »
Kypärä otetaan AINA mukaan, kun mennään syömään tai kahville. Mun kypärä istuu aina mun vieressä!  idea3

Jokainen omalla tavallaan. Kyllä minä kypärän useimmiten sivu- tai takalaukkuun laitan, jos laukut ovat mukana. Jos eivät, niin sitten pääsääntöisesti kypärä kulkee mukana. Mutta joskus on kiva jättää se pois painamasta. Ja reissussa kun laukut ovat täynnä, niin eipä jää muuta vaihtoehtoa kuin tuo vaijerissysteemi.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Kypärän lukitsemisesta
« Vastaus #8 : 13.04.10 - klo:18:56 »
Onko teidän mopot jotain karvahattumalleja? Mun R:ssä ainakin tuollainen vaijeri penkin alta löytyi. Se koukku mihin se vaijeri pitäisi käyttöohjeiden mukaan laittaa kiinni on aika liikuttava, muovinen läystäke, joka hajoaa viisivuotiaan nykäisystä. Voihan sitä vaijeria toki käyttää muutenkin, mutta sitten tarvitsee sille oman lukon, sellaisen rakas päiväkirja-mallisen.

Tuo vaijeri ei ymmärtääkseni kuulu ässän, äsrrän eikä gtn alkuperäisvarustukseen. Korjatkoon se ken paremmin tietää.

LT:n ja R1200S setteihin se ainakin löytyy. Varaosanumero on 46632347287.

LT:n settiin saa myös erillisen rautalangasta taivutetun koukun, joka ruuvataan johonkin sopivaan paikkaan satuan alla kiinni.

t. Repa


Tarkistin vielä tuon vaijerihomman. Ei saa enää tilattua. Poistunut BMW:n valikoimista.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Kypärän lukitsemisesta
« Vastaus #9 : 12.05.10 - klo:11:53 »
Tuossa alla kuva alkuperäisestä ässän kypärä koukusta.






Ja tuossa sitten yksi helppo vaihtoehto kestävämmän ja helppokäyttöisemmän koukun käyttämiseksi.
Aihiona LT:n vastaava kypäräkoukku.






t. Repa

Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
eilen kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal