Kirjoittaja Aihe: Mikä rengasmerkki/tyyppi?  (Luettu 134043 kertaa)

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« : 04.10.09 - klo:20:56 »
Toi Jarska kertoi tuolla 13S:n puolella tilanneensa Contin Sport Attackit pyöräänsä.Tuossa kesällä asentelin kavereille Contin renkaita jonkunmoisen määrän ja kahteen 1000:n japanialaiseen muoviluotiin laitettiin noi Sportit.Palautteen mukaan toimivat oikein hyvin sekalaisessa ajossa,vaikka Biken testissä hännille jäivätkin.Omaan 12S:n asensin kokeeksi Conti Road Attackit eteen ja taakse.Hyvin ovat toimineet ja ihan ohjeen mukaisilla paineilla ajeltu.Takanen alkaa olemaan hieman kantilla 4500km ajon jälkeen (pääosin matka-ajoa).Misukan Pilot Road 2CT oli kulutuskestävyydeltään ehkä parempi.Ratahommiin varmaan on parempiakin renkaita kun noi RA:t,mutta meillä ei oo ollut tarvetta.  horisko
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:11:10 kirjoittanut jarska »
Man cannot live on beer only.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Re: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #1 : 04.10.09 - klo:22:59 »
Edelliset kumit olivat Michelinin Pilot Powerit.
Olivat pyöreät ja ihan toimivat normaalissa arkiajossa.
Kestoikä sekä edessä että takana tasan 8.000 km.

Nyt alla Roadtec Z6 ja kilometrejä takana liki 12.000. Ovat vielä hyvät. Mutta ajokin on ollut jonkin verran rauhallisempaa kuin aiemmin.

Eli ratakokemusta ei ole, reunoja myöten kanttauksia ei ole ja kiihdytyksissä on pitoa riittävästi. Ainut vika on se, että kuluvat keskeltä icon_wink
Normaaliajoon minulle sopivat.

t. Repa
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:11:10 kirjoittanut jarska »
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Re: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #2 : 10.10.09 - klo:12:38 »
Lainaus käyttäjältä: Repa
Edelliset kumit olivat Michelinin Pilot Powerit.
Olivat pyöreät ja ihan toimivat normaalissa arkiajossa.
Kestoikä sekä edessä että takana tasan 8.000 km.

Nyt alla Roadtec Z6 ja kilometrejä takana liki 12.000. Ovat vielä hyvät. Mutta ajokin on ollut jonkin verran rauhallisempaa kuin aiemmin.

Eli ratakokemusta ei ole, reunoja myöten kanttauksia ei ole ja kiihdytyksissä on pitoa riittävästi. Ainut vika on se, että kuluvat keskeltä icon_wink
Normaaliajoon minulle sopivat.

t. Repa

Mulla oli sama misukat alla ja ne kului aika villisti.
8000 kesti, viimeiset millit lähti ihan hujauksessa, oli kyllä aika matalilla paineilla ja täydessä kuormassa.

Z6:sta on sitten ihan eri tarina kuin Repalta.
Ei kulu keskeltä millään.
Monzassa poikettiin kahvilla, siitä tuli 2 päällä 5500km, etenkin Saksan pätkät ja Ruotsi + Tanska kokolailla reipasta kyytiä.
Kuluu keskeltä huomattavan vähän! Lieneekö syynä että takanakissa ei oo kuviota keskellä lainkaan.
Paineet 3,3 ja 2,7 tien päällä ja 2,2 radalla.
Radalla kuluu aika kyytiä reunoilta, huomaa että on raskas mopo alla..

Tietysti jos Repa avaa hanoja tien päällä niin kai ne kuluu moisella väännöllä...
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:11:11 kirjoittanut jarska »
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Re: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #3 : 12.10.09 - klo:14:15 »
Lainaus käyttäjältä: "spk_1978"

Z6:sta on sitten ihan eri tarina kuin Repalta.
Ei kulu keskeltä millään.
Monzassa poikettiin kahvilla, siitä tuli 2 päällä 5500km, etenkin Saksan pätkät ja Ruotsi + Tanska kokolailla reipasta kyytiä.
Kuluu keskeltä huomattavan vähän! Lieneekö syynä että takanakissa ei oo kuviota keskellä lainkaan.
Paineet 3,3 ja 2,7 tien päällä ja 2,2 radalla.
Radalla kuluu aika kyytiä reunoilta, huomaa että on raskas mopo alla..

Tietysti jos Repa avaa hanoja tien päällä niin kai ne kuluu moisella väännöllä...

Aika kovilla paineilla ajelet. Mulla on normaalit suosituspaineet (2.9/2.5) käytössä. Olen kyllä kokeillut kovempiakin paineita, mutta ole en havainnut mitään eroja ajossa tai kulumisessa. Joten päädyin suosituspaineisiin takaisin.

Tuo Z6 on ilmeisen kova rengas keskeltä. Vähäinen kuluminen hämmästyttää.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Speed King

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Re: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #4 : 13.01.10 - klo:11:33 »
Mezelerin M1:set kestivät noin 4000 km, nyt alla on reunoiltaan erikoisvahvistetut Mezin M3 -kumit, ja ne alkavat olla finaalissa kun takana on noin 7000 km. Molemmilla seteillä on ajettu useita ratapäiviä, mutta radallahan ne eivät keskeltä kulu. Radalla huristelun jälkeen renkaat tuntuivat toimivan paremmin kuin ennen radalle menoa.

Kylmänä vuodenaikana takana on about 2,6-8 ja edessä 2,3-4 (siis aika vähän painetta). Kun kelit lämpenevät lisään muutaman kymmenyksen painetta. Lämpimällä radalla etusen paineen on voinut laskea 2,1:een ja takarenkaan 2,3-2,2.

Mezlerit ovat hienot renkaat varsinkin uudehkona. Tuo M1 muutti kuluessaan luonnettaan aika paljon (huonoon suuntaan). Kumpikin rengas tarjoaa erittäin loogisen ajettavuuden mutkissa ja rutkasti pitoa. Heikoimmillaan ne ovat touring -tyyppisessä ajossa.

Ohessa näkyvä rupi syntyi M3-takarenkaaseen rata-ajon jälkeen, kun pyörä oli sivuseisontatuella rosoisella pinnalla. Pikkukivet painoivat kuvansa renkaaseen.
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:11:11 kirjoittanut jarska »

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #5 : 11.03.10 - klo:12:14 »
Minä tilasin Saksasta Mezelerin Racetec interact K-kolmoset.

Taakse ajattelin kokeilla 190/55 kokoa sen vakion viiskymppisen sijaan, kun se noin pikaisesti katsottuna näyttäisi mahtuvan pyörimään.

Nyt on alla Michelinin pilot power 2ct:t, jotka on muuten hyvät, mutta kun viime kesänä esiintyi muutama takapyöräluisu radalla, niin täytyy kokeilla josko nuo Mezelerit olisi paremmat.

Kestoa kun saisi jonkin 6-7 tuhatta, niin riittää ensi kesän ajeluihin, kun mitään pitkää reissua ei ole tiedossa.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #6 : 11.03.10 - klo:12:27 »
Tuo M3 onkin sellainen, että jos ei saa sitä reunoilta kulumaan ja keskelle tulee tasaista, niin menee aika ittumaiseksi ajella. Hakee niin pirusti tietä ja jokainen kallistus aiheuttaa epämiellyttävän tunteen renkaan/pyörän karkaamisesta, vaikkapa ihan liikenneympyröissä ajaessa. Eli havainto renkaan 'paranemisesta' rata-ajon jälkeen pitää varmasti paikkansa. Radallahan sitä alkuperäistä pyöreyttä voi palauttaa.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #7 : 11.03.10 - klo:14:02 »
Radallahan sitä alkuperäistä pyöreyttä voi palauttaa.

Tai lisätä.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Olli

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 103
  • R1200GS -12
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #8 : 20.05.10 - klo:10:35 »
Nyt on Continental Road Attack 2:t alla. Kyseessä siis paranneltu versio Road Attackista. Seuraava kuukausi näyttää melko hyvin, että millainen rengas tämä uutuus on.
Taidan pistäytyä Välimerellä.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #9 : 20.05.10 - klo:11:16 »
Pikkasen googletin yhtenä päivänä Misukan Power Puren tiimoilta, eli löytyykö kokemuksia tai testiä. Jotain löytyi ja sen perusteella voisi uskoa olevan hyvä rengas jopa radalla viihtyville. Joku porukka, joka kiertää rataa aktiivisestikin, oli sitä mieltä että nyt ei välttämättä tarvii eri settiä mukaan radalle, vaan maantierenkaalla voi selvitä molemmissa. Pito radalla erityisesti mutkista kiihdytettäessä oli kuulemma aivan ratarenkaiden luokkaa. Pure:ssa ollaankin kokonaan pehmeämmän seoksen puolella jo aika pienessä kallistuksessa, eli myös mutkaan mentäessä ja sieltä poistuttaessa.

Tampereella poiketessa katselin Power Puren takarengasprofiilia ja vähän enemmän näytti olevan V-muotoinen kuin aiemmat. Kuvioltaan kyllä aivan kelvollisen katurenkaan näköinen.

Onhan näitä muitakin uusia hyviä moniseosrenkaita nyt tullut tarjolle. Aika hyvin ovat saaneet keston ja pidon yhdistymään.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #10 : 20.05.10 - klo:14:14 »
Jaaha, saksalainen PS-lehti on testaillut sporttirenkaita saaden seuraavia pisteytyksiä:

Kuivalla:
Pirelli Diablo Rosso Corsa: 136
Dunlop Sportsmart: 129
Conti Sport Attack: 127
Metzeler Sportec M5: 125
Bridgestone BT 016: 117
Michelin Power Pure: 115

Märällä:
Michelin Power Pure: 88
Dunlop Sportsmart: 86
Metzeler Sportec M5: 81
Conti Sport Attack: 80
Pirelli Diablo Rosso Corsa: 76
Bridgestone BT 016: 67

Yleisesti:
Dunlop Sportsmart: 215
Pirelli Diablo Rosso Corsa: 212
Conti Sport Attack: 207
Metzeler Sportec M5: 206
Michelin Power Pure: 203
Bridgestone BT 016: 184

Misukan (2CT) arvaamattomuus kuivalla kelillä jatkuu testin mukaan. Ei ole tiedossani millä pyörällä on testattu, mutta nuo kopsasin S1000RR.de-sivustolta.

Dunlop Sportsmart vaikuttaa nyt siis olevan keulilla.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #11 : 20.05.10 - klo:22:13 »
Noilla Road Attackeilla tullut kurvailtua,ihan ok kumit.
Uudessa K 1300 S:ssä näkyy olevan ensiasennuksena nuo Contin Sport Attackit.Samanlaiset väännetään huomenna yhden foorumilaisen
Ässään alle.Varmaan laitetaan raporttia,sitten kun saadaan vähän kilometrejä noihin.Nyt ainakin tuntuu ihan hyvälle,onhan noissakin joku
lämpökäsittelyjuttu keski-ja reuna-alueiden välillä.
Man cannot live on beer only.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #12 : 20.06.10 - klo:12:58 »
Herätellääs rengaskeskustelua..

K12S:n originaali takanakitus on 190/50.
Onko kukaan kokeillut 190/55 profiilista tai 180/55 kokoista kumia?
Pysyykö toi 180 edes vakiovanteella vai tarviiko nekin uusia?

Vissiin ainakaan Ilmbergerin huggerin alle ei 190/55 kokoinen rengas mahdu?

Kiva ois kuulla myös kommentteja paljonko erilainen 55`-profiilinen on viiskymppiseen verrattuna?

Kai noiu Sport Attackit menee alle elokuussa mutta minkä kokoiset?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #13 : 20.06.10 - klo:19:54 »
Dunlopin uusi Sportsmart on niittänyt eri testeissä mainetta sekä radalla että kadulla, eikä ole paha kulumaan. Sitä voisi joku kokeilla... Siinä on reunat kuviottomuudessaan ratarenkaan kaltaiset.

Ovat muuten viranomaiset hyväksyneet Saksassa K12-sarjaankin 190/55-kummeja. Hyvinhän se normaalivarusteisessa mahtuu pyörimään.

Ja Z6 kuluu kyllä keskeltäkin, jos antaa hanaa.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Mikä rengasmerkki/tyyppi?
« Vastaus #14 : 21.06.10 - klo:07:26 »
Dunlopeja oon funannu kanssa.
Monet on kehuneet niitä kevyemmissä mopoissa radalla ja jotenkin tykkään siitä urattomasta reunasta.
(Kuka niin pitkälle kanttaa jos vettä on kuitenkaan??)

Pidin Z6:sta hyvänä matkarenkaana Ässässä mutta yllättävän paljon sitä parjataan.
i-bmw.com foorumilla ovat ässässä saaneet kankaat näkyviin alle 4000km.
Keskellä kun ei ole kuviota niin kulumistakin on hankala arvioida.

Meikäläisen kaasuranteella ei kyllä kulu noin nopeesti, oisko renkaan laadussa hajontaa?

Z6 keskustelua
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal