Kirjoittaja Aihe: Rengaslämppärit  (Luettu 23958 kertaa)

Poissa Logger

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • BMW S1000RR
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #15 : 24.03.11 - klo:19:29 »
Jos ratapäivät kiinnostaa, niin alkuun kannattanee alle laittaa sellaiset renkaat, joissa on pehmeämpi seos laidoilla. Kestävät kadulla ja pitävät radalla. Vauhdin kasvaessa sitten seosrenkaat ja renkaanlämmittimet.

Seosrenkaat kestävät ajoa minkä kestävät, mutta eivät pidä siitä että ne jäähtyvät välillä. Renkaat on siis hyvä pitää lämppäreissä koko päivä ajamisten välissä. Lisäksi lämmitettyinä ne kuluvat huomattavasti vähemmän, joten lämppärit maksavat itsensä takaisin aika nopeasti -ja pito on tietysti maksimaalinen heti ensimmäisessä mutkassa. 

Esim. SM-kuskien paljonkäyttämä Dunlopin pehmeäseoksinen eturengas kesää normiharrastajalla koko kesän ja pito on käsittämättömän hyvä.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #16 : 25.03.11 - klo:13:31 »
Mites-mites kun kuitenkin suurin osa ajoa on maantiellä, jossa usein on märkää ja kummin lämmöt pysyy aika alhaisina? Siis noita oikeita ratarenkaita meinaan, että tuskin kannattaa. Taitaa olla parempi silloin pysyä ihan katurenkaissa?

Lämppäri antaa varmaan katurenkaalle liikaa lämpöä, kuten tuossa aiemmin mainittiin.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #17 : 25.03.11 - klo:17:05 »
Logger varmaankin tarkoitti seoskumeilla näitä, millä mä olen viime kesänä ajellut, eli Supercorsa SP, ja Supercorsa BSB. Näissä näkee oikeassa valaistuksessa, että pari senttiä renkaan kantin uloimmasta osasta on ihan eri väristä kumia.
En ole huomannut maantiellä mitään ihmeellistä näissä, ja syy taitaa olla justiinsa se, että kadulla tien pintaan koskettava osa on kylmänä pidoltaan hyvä, kun taas radalle mennessä, ekoissa mutkissa oikein pelästyi alussa, kun määrätyn kallistuskulman jälkeen alkoi hakea voimakkaasti. Ihan kun rengas olisi tyhjentymässä, tai jotain.
Kantit kesti nyt 400-450 km viimeisellä takarenkaalla, kun keskeltä (maantieajoa Kemoraan ja takas + muut tieliikenne-ajot yht. n. 2500 km) oli aivan uuden veroinen.

Nyt on ostettuna oikeita ratarenkaita (Supercorsa SC), joiden kanssa on hyvä olla lämppärit. Pystyy näillä kadullakin ajamaaan, kun on ne urat katulaillisuutta varten. Sateella on edettävä erittäin varovasti tällaisilla. Gigserin kanssa menin nurin sateessa toissa syksynä liikenneympyrässä, vaikka oli ensiasennusrenkaat. Uskomattoman vähän pitää märällä asfaltilla.

Poissa Logger

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • BMW S1000RR
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #18 : 26.03.11 - klo:01:18 »
Jep, juuri tuollaisia katurenkaita pehmeämmillä reunoilla tarkoitin. Valitettavasti mieleeni ei tullut sillä hetkellä yhtään esimerkkiä, joten viestini jäi hieman epäselväksi.

Tuollaisen 2-seosrenkaiden ominaisuudet riittänee hyvin vielä ratapäivien keskiryhmän vauhteihin, kunhan muistaa ajella ne lämpimiksi parin kierroksen ajan.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #19 : 26.03.11 - klo:07:28 »
Samaan asiaan mutta eri suunnalta:
Paljonkos rataketut pitää paineita renkaissa?
=> vaikuttaa aikalailla renkaan lämpiämiseen..

Mulla on 26 PSI takana ja 28 edessä ratapäivillä.
Bareina vissiin vastaa noin 1,8 ja 1,9?
Mopo on iso ja kankea K13R ja renkaina Dunlopin Qualifier RR.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Logger

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 25
  • BMW S1000RR
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #20 : 26.03.11 - klo:09:50 »
Mulla on 26 PSI takana ja 28 edessä ratapäivillä.
Bareina vissiin vastaa noin 1,8 ja 1,9?
Mopo on iso ja kankea K13R ja renkaina Dunlopin Qualifier RR.

Huh. Tuntuu todella alhaisilta paineilta. Varsinkin eturenkaassa. Mittaa paineet HETI ajon jälkeen. Lämpiminä uskoisin oikean paineen olevan lähellä 2.3 baria.
Niin edessä kuin takanakin.

Netin rajattomasta "tietolähteestä" löytyi suositus "Track: front 2.20 bar (31 psi), rear 2.05 bar (29 psi)" mikä tuntuisi aika uskottavalta kylmäpaine suositukselta.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #21 : 26.03.11 - klo:10:50 »
Paineet nousee edessä 3-4PSI ja takana 3PSI.

=> Sellasta 29-30PSI näyttää heti ajon jälkeen.
Persdyno tuntuu huomattavasti paremmalta noilla paineilla eli oon luottanut siihen.

Kokeilin alhaisempiakin paineita mutta jos menee tosta pahasti alle niin järjestäen alkaa täristää mutkissa.

Vastaavasti kadulla käytössä on reilusti ylipaineet.
38-40PSI eteen ja 40-43PSI taakse. Tuntuu toimivan ja kuluu selkeesti hitaammin.
=> Täällä tiet on mallia Pohjois Amerikka eli tahtoo mennä turhan helposti kulmikkaaksi kun ei noita liittymiäkään jaksa koko aikaa ajaa.
« Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo:10:53 kirjoittanut spk_1978 »
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #22 : 26.03.11 - klo:23:51 »
Jep, juuri tuollaisia katurenkaita pehmeämmillä reunoilla tarkoitin. Valitettavasti mieleeni ei tullut sillä hetkellä yhtään esimerkkiä, joten viestini jäi hieman epäselväksi.

Tuollaisen 2-seosrenkaiden ominaisuudet riittänee hyvin vielä ratapäivien keskiryhmän vauhteihin, kunhan muistaa ajella ne lämpimiksi parin kierroksen ajan.

Ja sitten on vielä ennen puhdasta kilpaseos kumia nämä pirellin sp:t, metzen k3:t yms jotka toimivat paremmin kuin kovat katukoppurat ja ovat huolettomammat kuin kilpaseokset...
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

Carbon

  • Vieras
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #23 : 14.07.11 - klo:22:22 »
Tuota tuota...lämppäreistä  ei ole vähään aikaan kirjoiteltu. Olen itse ollut juupas eipäs pitkän aikaa. Olen tämän kesän kuunnellut, katsellut ja haistellut eri forumeita ja miesten ja naistenkin ( terv Nasulle hyvistä kommenteista ) ajatuksia ko aiheesta. Mulla oli vielä viikko sitten Metzelerin 2 ct pilot powerit. Jurvassa ei mitenkään ihmeellinen kaasun avaus vaihtoi mun aatamiomenan ja sydämen paikkaa muutamaksi sekunniksi. Takanen lähti pitkään liusuun, luulin jo kaatuvani.
Siinä kun matkustajana olin ja odottelin asfaltin lähenemistä, jokin keltainen vilkahti mittareissa ja pyörä oli taas pystyssä !
Olo oli vähän kaksjakoinen. Pettynyt renkaan pitoon munkinlaisella vauhdilla, sitten taas tosi tyytyväinen Bemun luiston / sutimisenestoon ! DTC pelasti mun jo toisen kerran tänä kesänä.
Nyt aion kokeilla Pirellin superporsasta LÄMPPÄREILLÄ !! Tuli tänään kotiin sellaiset IRC punaiset. RR kuitenkin on aikas kallis pyörä. Jos sen saa vielä turvallisemmaksi
 ajatellen kaatumisia, vaurioita pyörään ja itsensä loukkaamista, kuitenkin vain 3-400 e panoksella ?
Jos nuo lämppärit ei miellytä, toimi tms pettymys, niin eiköhän nuo joku muu osta joka haluaa kokeilla tai jonka edelliset meni rikki ja haluaa nopeasti uudet ?
Veikkaisin kyllä että kuuluu kategoriaan: kun on kerran saanut, sitä haluaa lisää....
Sano sääkin app nyt äkkiä jotain...

Nasu

  • Vieras
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #24 : 14.07.11 - klo:22:53 »
Mitkäs superporsaat laitoit alle? SP vai SC ja mitä seosta?
Kerros sitten testiajojen jälkeen mielipiteet.
Kuulemma hyviä rinkuloita. Itsellä on Contin raceattack medium seosta, ne ainakin on hyviä pidoltaan lämpiminä. Seuraavaksi taitaa tulla jotain Dunloppeja.

Carbon

  • Vieras
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #25 : 14.07.11 - klo:23:50 »
Taitaa nuo olla sc mediumit. Syhyttää kokeilemaan. Kommentteja tulee..

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #26 : 14.07.11 - klo:23:52 »
Tuota tuota...lämppäreistä  ei ole vähään aikaan kirjoiteltu. Olen itse ollut juupas eipäs pitkän aikaa. Olen tämän kesän kuunnellut, katsellut ja haistellut eri forumeita ja miesten ja naistenkin ( terv Nasulle hyvistä kommenteista ) ajatuksia ko aiheesta. Mulla oli vielä viikko sitten Metzelerin 2 ct pilot powerit. Jurvassa ei mitenkään ihmeellinen kaasun avaus vaihtoi mun aatamiomenan ja sydämen paikkaa muutamaksi sekunniksi. Takanen lähti pitkään liusuun, luulin jo kaatuvani.
Siinä kun matkustajana olin ja odottelin asfaltin lähenemistä, jokin keltainen vilkahti mittareissa ja pyörä oli taas pystyssä !
Olo oli vähän kaksjakoinen. Pettynyt renkaan pitoon munkinlaisella vauhdilla, sitten taas tosi tyytyväinen Bemun luiston / sutimisenestoon ! DTC pelasti mun jo toisen kerran tänä kesänä.
Nyt aion kokeilla Pirellin superporsasta LÄMPPÄREILLÄ !! Tuli tänään kotiin sellaiset IRC punaiset. RR kuitenkin on aikas kallis pyörä. Jos sen saa vielä turvallisemmaksi
 ajatellen kaatumisia, vaurioita pyörään ja itsensä loukkaamista, kuitenkin vain 3-400 e panoksella ?
Jos nuo lämppärit ei miellytä, toimi tms pettymys, niin eiköhän nuo joku muu osta joka haluaa kokeilla tai jonka edelliset meni rikki ja haluaa nopeasti uudet ?
Veikkaisin kyllä että kuuluu kategoriaan: kun on kerran saanut, sitä haluaa lisää....
Sano sääkin app nyt äkkiä jotain...

Varmasti yllätyt positiivisesti lämmmitetyllä sc 02 seoksella kun lähdet. Pehmenee tuntuma radan pintaan ja helpottuu meno. Ajoin ensimmäisellä takarenkaalla 180 kierrosta. Toisen otin pois aikaisemmin. Näille taitaa olla parempi alle 80 asteen lämpö. Mulla on 75 asteinen termostaatti näissä, ja Pirellit se piti todella siistinä loppuun asti. Dunlopeille pitäis olla enemmän lämpöä.
« Viimeksi muokattu: 14.07.11 - klo:23:53 kirjoittanut app »

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #27 : 15.07.11 - klo:01:29 »
Tuota tuota...lämppäreistä  ei ole vähään aikaan kirjoiteltu. Olen itse ollut juupas eipäs pitkän aikaa. Olen tämän kesän kuunnellut, katsellut ja haistellut eri forumeita ja miesten ja naistenkin ( terv Nasulle hyvistä kommenteista ) ajatuksia ko aiheesta. Mulla oli vielä viikko sitten Metzelerin 2 ct pilot powerit. Jurvassa ei mitenkään ihmeellinen kaasun avaus vaihtoi mun aatamiomenan ja sydämen paikkaa muutamaksi sekunniksi. Takanen lähti pitkään liusuun, luulin jo kaatuvani.
Siinä kun matkustajana olin ja odottelin asfaltin lähenemistä, jokin keltainen vilkahti mittareissa ja pyörä oli taas pystyssä !
Olo oli vähän kaksjakoinen. Pettynyt renkaan pitoon munkinlaisella vauhdilla, sitten taas tosi tyytyväinen Bemun luiston / sutimisenestoon ! DTC pelasti mun jo toisen kerran tänä kesänä.
Nyt aion kokeilla Pirellin superporsasta LÄMPPÄREILLÄ !! Tuli tänään kotiin sellaiset IRC punaiset. RR kuitenkin on aikas kallis pyörä. Jos sen saa vielä turvallisemmaksi
 ajatellen kaatumisia, vaurioita pyörään ja itsensä loukkaamista, kuitenkin vain 3-400 e panoksella ?
Jos nuo lämppärit ei miellytä, toimi tms pettymys, niin eiköhän nuo joku muu osta joka haluaa kokeilla tai jonka edelliset meni rikki ja haluaa nopeasti uudet ?
Veikkaisin kyllä että kuuluu kategoriaan: kun on kerran saanut, sitä haluaa lisää....
Sano sääkin app nyt äkkiä jotain...


PSH!
Jos et ite noita käytä, niin mulle sit!
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #28 : 15.07.11 - klo:07:23 »
Mulla oli vielä viikko sitten Metzelerin 2 ct pilot powerit.

Tää ny on jo sellanen rengassiitos et ei ihmekkään jos ei pidä. hesse_blum

Mulla taitaa olla vielä lämppärikausi melkosen kaukana...uskon...ehkä.. icon_rolleyes

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Rengaslämppärit
« Vastaus #29 : 15.07.11 - klo:08:02 »
Mulla oli vielä viikko sitten Metzelerin 2 ct pilot powerit.

Tää ny on jo sellanen rengassiitos et ei ihmekkään jos ei pidä. hesse_blum

Noo, eikös ne samaa tehdasta kuitenkin ole Misukan kanssa?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
eilen kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal