Kirjoittaja Aihe: Motoscan vs GS-911  (Luettu 13937 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Motoscan vs GS-911
« : 10.04.17 - klo:19:52 »
Hössähdin vanhoilla päivillä vielä kokeilemaan diagnostiikkaa bemarista. Latasin Motoscan-sovelluksen (bmw diagnostiika) kännyyn, hankin bemarin obd-piuhan ja sen päähän obd bluetooth mokkulan. Tähän mennessä oli rahaa palanut noin 70€. Testasin toiminnan, ok. Sitten sovellukseen lisenssi, jotta salat aukeavat. Ostin toiseksi kattavimman, noin 30€. Kattavin malli noin 50€, sillä voi tehdä koodauksia/asetuksia.

Mutta mitä ihmeitä tuo GS-911 tekee? Hintaahan sillä on kaiketi paljon enemmän. Tossa Motoscanissä on se etu, että vermeet voivat olla koko ajan kiinni ja kännystä voi katella dataa moottoria välillä sammuttamatta jos jotain ongelmaa iskee, känny kun löytyy taskusta ja bluetootti kommunikoi. Ja tien päällä voi vaikka diagnosoida muita tien poskeen jääneitä bemareita.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #1 : 10.04.17 - klo:21:57 »
Laitan vielä tarkennusta, koska tuli kyselyä.

Piuhan tilasin varmuuden vuoksi samasta puljusta kuin mistä tuo Android-sovelluskin on, wgsoft.de. Kuluineen maksoi 42.99€.
http://www.wgsoft.de/en/shop/obd-accessories/cables/bmw-motorrad-adapterkabel-10pin-auf-obd-2.html

Bluetooth mokkula Motonetistä, 34.90€. http://m.motonet.fi/fi/tuote/493148/OBD-II-testeri-Android-Bluetooth

Motoscan appin voi ladata ilmaiseksi Play Storesta, mutta varsinaista käyttöä varten pitää ostaa lisenssi sovelluksen sisällä samaisesta kaupasta. Ehkä kannattaa ostaa suoraan se paras versio, jos meinaa kuittailla huoltoja yms. Upgradenkin voi ostaa, mutta lopputulos on kalliimpi.

Ostamani lisenssi näyttää mm analogisten ja digitaalisten anturien datan, ja joitakin vermeitä voi ohjata, esimerkiksi ruiskut.

Joku voisi valaista tuota GS-mokkulaa?

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #2 : 11.04.17 - klo:10:24 »
Hössähdin vanhoilla päivillä vielä kokeilemaan diagnostiikkaa bemarista. Latasin Motoscan-sovelluksen (bmw diagnostiika) kännyyn, hankin bemarin obd-piuhan ja sen päähän obd bluetooth mokkulan. Tähän mennessä oli rahaa palanut noin 70€. Testasin toiminnan, ok. Sitten sovellukseen lisenssi, jotta salat aukeavat. Ostin toiseksi kattavimman, noin 30€. Kattavin malli noin 50€, sillä voi tehdä koodauksia/asetuksia.

Mutta mitä ihmeitä tuo GS-911 tekee? Hintaahan sillä on kaiketi paljon enemmän. Tossa Motoscanissä on se etu, että vermeet voivat olla koko ajan kiinni ja kännystä voi katella dataa moottoria välillä sammuttamatta jos jotain ongelmaa iskee, känny kun löytyy taskusta ja bluetootti kommunikoi. Ja tien päällä voi vaikka diagnosoida muita tien poskeen jääneitä bemareita.

GS-911 pystyy ajamaan diagnostiikka testit ja kalibroinnit, jos on jostain häikkää. Esim. pakokaasuläpän kalibrointi.
http://www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart
http://www.hexcode.co.za/products/gs-911/bmsk

Jos on jotain mekaanista vikaa niin, ei se testeri sitä vältämättä tunnista.
« Viimeksi muokattu: 11.04.17 - klo:10:35 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #3 : 11.04.17 - klo:12:59 »
Aika samanlaiselta näyttää. PC-käyttöliittymä on etu talliolosuhteissa.

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #4 : 11.04.17 - klo:20:13 »
Näyttäs siltä että tukee myös Nudaa  jumpie
Ensimmäisen 1 tkm huollon jälkeen ei ole käynyt missään merkkiliikkeessä niin mittaristossa palaa huoltoindikaattori koko ajan. Jos tuolla sais mahd. vikakoodit luettua ja huoltonäytön nollattua niin ois ihan kiva, eikä ole edes hinnalla pilattu.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #5 : 11.04.17 - klo:20:46 »
Kyllä nuo hommat pitäisi onnistua, mutta kallein lisenssi pitää olla huoltojen kuittaukseen. Vikakoodit se hanskaa halvemmallakin.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #6 : 12.04.17 - klo:17:28 »
Aargh, väärä tieto että laite voi olla kiinni koko ajan. Ecu syöttää sähköä diagnoosiplugiin vaikka virrat on katkaistu, ja akkuhan siinä loppuu kun bluetooth-mokkula pysyy päällä. Siinä ei ole valoja josta asian näkisi suoraan. Sangen valitettavaa, koska nyt käytännössä joutuu sammuttamaan välissä koneen jos haluaa katsoa dataa. Häiriö saattaa hävitä samalla.
« Viimeksi muokattu: 12.04.17 - klo:17:36 kirjoittanut hidas57 »

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #7 : 12.04.17 - klo:17:51 »
Akkulaturi on myöskin GS-911 käytettäessä oltava kiinni, kun sillä tehdään jotakin.
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #8 : 12.04.17 - klo:18:43 »
Ei tuo bluetooth mokkula hirveitä vie, mutta hiukan huono akku ja muutama päivä seisontaa, niin akku tyhjä. Jos paikallaan tutkii, pitää virrat olla päällä ja muut laitteet haukkaavat kyllä hyvin sähköä. Lambda ottaa jo ampeerin ja onhan siinä lamppuja ja muuta syöppöä.

Olen ottanut lisälaitteiden releen herätteen akun edessä olevasta plugista, joka pitää virrat päällä noin minuutin kun avaimesta katkaisee. Ainakin kerran aikaisemminkin oli akku omituisesti tyhjä ja epäilin ettei aikakatkaisu olekaan varma. Täytyy ehkä vielä varmistaa kuluuko virtaa jos tuo bluetooth on kiinni.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #9 : 12.04.17 - klo:19:56 »
Ja vastaus on että virtaa kuluu noin 35mA kun pyörän virrat on poikki ja bluetooth on piuhan päässä. Se ei kuitenkaan tietysti toimi tuossa tilassa, yhteys ei muodostu.

Pyörän oma virrankulutus levossa näytti olevan noin 1.5mA, pompsahdellen kuitenkin välillä. Mullahan on varashälytin, liekö se syyllinen, vaikka en sitä juuri käytäkään.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #10 : 17.04.17 - klo:10:56 »
Akkulaturi on myöskin GS-911 käytettäessä oltava kiinni, kun sillä tehdään jotakin.
Valaisetko hiukan, miksi laturi pitää olla kiinni?
GS-911:hän ehdottaa jo räpläyksen alkuun valojen sammuttamista, kaiketikin akun säästämiseksi.
Ainakin normaalit huoltohommat ja järjestelmätestaukset on sujuneet ilman apuvirtaa.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #11 : 17.04.17 - klo:12:45 »
Jos laitan GS-911 mokkulan kiinni tietokoneeseen, niin akun pitää olla täyteen ladattu. Jos jännite on liian alhainen, niin GS-911 ei suostu käynnistymään.  Pistän ensin akkulaturin suosiolla kiinni ja sitten vasta käynnistän GS-911 ohjelman tietokoneesta.
Bin laden

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #12 : 17.04.17 - klo:22:21 »
Jos laitan GS-911 mokkulan kiinni tietokoneeseen, niin akun pitää olla täyteen ladattu. Jos jännite on liian alhainen, niin GS-911 ei suostu käynnistymään. ...
Ok, hyvä tietää.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Moukari

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #13 : 13.09.20 - klo:11:57 »
Moi,  Mites motoscanilla onnistuu ohjelmointi K1200 vm05-->  ?  Itselläni ista:lla (ICOM NEXT) ESA:n calibrointi ajettuna herjasi että ei onnistu ja hävitti kaikki ESA:n logot LCD näytöstä. 

Nyt ilmeisesti pitäisi kertoa pyörälle että sinussa on ESA kiinni ja oletko ystävällinen ja otat sen käyttöön.




Poissa Hammar

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Motoscan vs GS-911
« Vastaus #14 : 13.09.20 - klo:16:53 »
Ei onnistu, vielä toistaiseksi ei pääse iskunvaimentimien kalibrointiin käsiksi.

Lähetetty minun SM-T825 laitteesta Tapatalkilla


 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal