Kirjoittaja Aihe: Ässällä kaks päällä?  (Luettu 5757 kertaa)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Ässällä kaks päällä?
« : 12.11.19 - klo:14:30 »
Miten ootte pärjäilleet Ässällä kaks päällä reissussa? Mitä modeja?

En oo aiemmin tehny kyseisellä pyörällä kaks päällä pidennettyjä vkoloppuja pidempiä retkiä. Ois loppukeväästä/alkukesästä tarkotus suunnata Eurooppaan kyytiläisen kans. Mietin tässä pitääkö hommata parempi penkki ja auttaako se ees kyytiläisellä kauheasti -mullahan oli joskus samanlainen pyörä aiemminkin ja siihen Topsellerien penkki, jonka tyhmyyksissäni annoin pyörön mukana pois. Samoten pitäis kai alkaa katteleen takalaukkutelinettä ja -laukkua.

Mieluusti kuulisin kokemuksia kaks päällä reissaamisesta Ässällä tai Ärrällä. Vai pitääkö se alkaa RTtä vaihteleen :-)
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: Ässällä kaks päällä?
« Vastaus #1 : 14.11.19 - klo:08:18 »
Meillä on hyvin pärjätty (vaikka ei toki ole tehty kuin max. viikon reissuja kotimaassa n. 300-400 km/päivässa) niin, että on takalaukku ja repsikalla säädettävät jalkatapit, jolla on saatu polvikulmaa hieman pienemmäksi.
Kaikki riippuu tietty kyytiläisen pituudesta. Takalaukku on erittäin hyvä, koska silloin kyytiläinen voi välillä "oikaista" hieman itseään nojaamalla reilusti laukkuun.
Satula on vakio, mutta se ei ole kiitosta saanut liukkautensa takia. Hankinnassa olisikin geelipenkki, mutta ei  ole ainakaan käytettynä kukaan tarjonnut.
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Ässällä kaks päällä?
« Vastaus #2 : 14.11.19 - klo:09:30 »
Takalaukun tilailinkin telineineen eilen Saksasta (Krauser), kun oli tarjouksessa. Joskus aiemmassa Ässässä olikin vuosia sitten Givin takalaukku, SW-Motechin teline sekä Topsellerien geelipenkki.

Topsellerien penkki vaikutti hyvältä ja olikin hyvä kyytiläiselle, mutta kuskille, tai ainakin minulle (pitkäjalkainen 186), ei niin hyvä. Polvikulma jyrkkeni vakiopenkkiin verrattuna kuskilla, koska vakiokorkuisena Topsellerien penkki on hiukan matalampi kuin alkuperäinen penkki ja lisäksi pehmyt eli sinne uppoaa ainakin sentin - kaks. Kyytiläinen tykkäs. Penkki ei ollut myöskään liukas ja perse ei kyllä puutunut.

Marraskuun ajan Topsellerien penkit on juuri nyt tarjouksessa. Mietin tuota taas itsekin, mutta tällä kertaa ilman geelejä. Semmosen sais alle 300 euron toimituskuluineen ilman vanhan antamista vaihdossa.

Liukkausongelma vakiopenkissä ratkeaa aika hyvin käyttämällä nahkahousuja.
« Viimeksi muokattu: 14.11.19 - klo:09:59 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Ässällä kaks päällä?
« Vastaus #3 : 14.11.19 - klo:12:04 »
Geelipenkistä (se Topsellerie) jäi semmonen kuva itellä, että kuumalla se hiostaa enemmän ja kylmällä tuntuu kylmältä vrt. vaahtomuovitäyte. Hondassa (Blade) mulloli Hondan oma comfort-istuin eCushion ja siinei ollu geeliä, mutta joku normia laadukkaampi vaahtomuovitäyte. Perse ei puutunu siinä koskaan ja se oli aika hyvä.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: Ässällä kaks päällä?
« Vastaus #4 : 14.11.19 - klo:21:58 »
Aikoinaan rouvan kanssa ajeltiin 12 ja 13 Ässällä semmoisia 500-600 km päivämatkoja.Hyvin meni ihan vakiosatulalla.
Goretexeillä hieman liukas takapenkki,mutta se tämän foorumin Repan liukueste auttaa asiaan.
Bemarin jälkeen kyytsätty rouvaa Kawan ZX-14:lla ja Triumpin 12 Tiikerillä,näistä kuulemma Bemari oli paras.
Ensi kauteen lähdetään sitten Bemun K13 GT:llä,kylmien tyyppien mukaan ihan loistava takapenkkiläisellekin.Tosin tuossa juuri teetetyt Baehrin satulat.
Man cannot live on beer only.

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: Ässällä kaks päällä?
« Vastaus #5 : 19.11.19 - klo:18:35 »
Meillä on hyvin pärjätty (vaikka ei toki ole tehty kuin max. viikon reissuja kotimaassa n. 300-400 km/päivässa) niin, että on takalaukku ja repsikalla säädettävät jalkatapit, jolla on saatu polvikulmaa hieman pienemmäksi.
Kaikki riippuu tietty kyytiläisen pituudesta. Takalaukku on erittäin hyvä, koska silloin kyytiläinen voi välillä "oikaista" hieman itseään nojaamalla reilusti laukkuun.
Satula on vakio, mutta se ei ole kiitosta saanut liukkautensa takia. Hankinnassa olisikin geelipenkki, mutta ei  ole ainakaan käytettynä kukaan tarjonnut.

Useita euroopan turneita tehty vaimon kanssa K12S:llä, pisin Gibraltarille, reissulle tuli mittaa muutamaa kilometriä vailla 10.000km. Loistava pyörä matkailuun, paremmin maistuu kyytiläiselle kuin FJR.

Poissa meri

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • BMW K1200S
Vs: Ässällä kaks päällä?
« Vastaus #6 : 19.11.19 - klo:21:04 »
Viime kesä oli minulle ensimmäinen K12S:llä, kilometrejä tuli yhteensä 10 tuhatta.
Rouvan kanssa kahden ajelimme Etelä-Ruotsin turneella 4000 kilometriä. Hyvin meni, pyörä muuten vakio paitsi kyytiläisen jalkatappeja alensin 50 mm. Pisin päivämatka Naantali-Oulu n. 650 km, eikä mitään ongelmia vaikka ikää meillä yhteensä yli 130 vuotta:)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Ässällä kaks päällä?
« Vastaus #7 : 20.11.19 - klo:11:56 »
Viime kesä oli minulle ensimmäinen K12S:llä, kilometrejä tuli yhteensä 10 tuhatta.
Rouvan kanssa kahden ajelimme Etelä-Ruotsin turneella 4000 kilometriä. Hyvin meni, pyörä muuten vakio paitsi kyytiläisen jalkatappeja alensin 50 mm. Pisin päivämatka Naantali-Oulu n. 650 km, eikä mitään ongelmia vaikka ikää meillä yhteensä yli 130 vuotta:)

Minkälainen jalkatappien alennussarja on kyseessä?
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa meri

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • BMW K1200S
Vs: Ässällä kaks päällä?
« Vastaus #8 : 20.11.19 - klo:14:53 »


Minkälainen jalkatappien alennussarja on kyseessä?

https://www.motorcycleparts-hornig.com/BMW-K-1200-S/Alu-High-grade-Steel/Vario-Plate-Adapter.html

Yllä Hornig' in kotisivun linkki, sieltä tilasin kuvan mukaisen setin 50 mm:in  " veivillä"  ja alumiinin värisen astinosan. Helppo oli asentaa ja hyvin kestää tukevammankin mummun astua:)

Poissa macceS

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 123
  • BMW K1300S -14 (30th edition)
Vs: Ässällä kaks päällä?
« Vastaus #9 : 20.11.19 - klo:14:56 »


Minkälainen jalkatappien alennussarja on kyseessä?

https://www.motorcycleparts-hornig.com/BMW-K-1200-S/Alu-High-grade-Steel/Vario-Plate-Adapter.html

Yllä Hornig' in kotisivun linkki, sieltä tilasin kuvan mukaisen setin 50 mm:in  " veivillä"  ja alumiinin värisen astinosan. Helppo oli asentaa ja hyvin kestää tukevammankin mummun astua:)

Samat on mullakin, mutta vaan Suomesta Motodealista hankittu...
macceS

www.mkkv.fi
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio

"Four wheels to move your body, two wheels to move your soul!"

ex. BMW K1300S (2012)
ex. Triumph Trophy SE
ex. BMW K1200R Sport (2008)
ex. Honda ST1300
ex. Ducati M695
ex. Suzuki M800

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal