Kirjoittaja Aihe: c4 vai system7  (Luettu 7590 kertaa)

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
c4 vai system7
« : 16.09.17 - klo:18:39 »
Alkaa tämä ajokausi olla jo loppupuolelle ja on taas talvi aikaa varusteiden vaihtoon.
Vanha schuberth c3 täyttää pian 9 vuotta ja kaipaa varmasti eläkkeelle.
Avattava kypärä on mulle ainoa vaihtoehto ja niistä olen tutustunut lähinnä uuteen schuberth
c4 ja BMW system 7 malleihin.
Kommunikaatiovehkeet saa asennettua schuperttiin heittämällä ja bemariin perinteisesti koko kypärän purkamalla, maahantuojan asennusta suositellaan. Turussa biketeam kertoi kommunikaatiopaketin hinnaksi
reilut kolmesataa plus asennus 1,5 t eli melkein toinen kypärän hinta. Schupertissa on kaiuttimet ja mikki jo valmiina eli tulee enään komm...etin hinta eli 180.-.
Schupertti kypäränä hieman kalliimpi mutta ko...i halvempi ja helpompi asentaa.

Löytyykö täältä näiden kypärien käyttäjiä tai muuten asian perehtyneitä.
Saa tietenkin vaan kertoa mielipiteensä vaikkei mitään tietäisikään hesse_biggrin
Tietoa ja mielipiteitä siis kaivataan että ensi kaudeksi saadaan päähän uusi, hiljainen, tyylikäs,
kevyt ja mukava kypärä käyttää.

Mukava lauantaita 03Biker

Pro...., whisky and rock!!!

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #1 : 17.09.17 - klo:07:52 »
Kyseisistä kypäristä ei mitään kokemusta, mutta sekä valmiiksi asennetut kaiuttimet että jonkun muun asentamat hieman mietityttää, koska harvemmin nuo saa kerrasta oikeaan paikkaan. Jos kaiuttimet ovat jo sentinkin väärässä paikassa niin ero äänenvoimakkuudessa maantienopeuksissa on merkittävä.

Mikäli omassa HJC:ssa asentaa Scalan kaiuttimet tehtaan kaivertamiin syvennyksiin niin saa pitää kypäräpuhelimen voimakkuutta 100% ja silloinkaan ei kuule reissukaverin puhetta yli 100 km/h nopeuksissa. Nyt kun on ite isontanut kolot niin että kaiutimet saa oikeaan paikkaan niin 50% äänenvoimakkuus riittää, ja jos "nupit vääntää kaakkoon" niin pystyy puhumaan vielä 180 km/h nopeuksissa vaikka ajelee nakupyörällä.

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #2 : 17.09.17 - klo:19:13 »
hyvä tietää tämäkin, ei ole paljon kokemusta näistä audioista.
kaikki muu kypärän käyttö menee kyllä edelle kypärän valinnassa.
mutta kun kypärä valittu ja ostettu niin pääsee tutustumaan näihin kommunikaatio vehkeisiin.
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #3 : 17.09.17 - klo:20:07 »
Uusi kypärä on minunkin hommattava ensi kaudeksi. Vasta 6 v vanha C3, mutta alkaa olla aika kärsineen näköinen. Kertaalleen reissussussa tuon purkanut ja pessyt, kun alkoi haista ketun syötiltä. Noi luurit asentaa suuperttiin kyllä itsekin, pientä malttia ja tutustumista vaan ensin..
Oliskohan näistä muuten mihinkään, ainakin hinta olisi mieleen. https://www.e-ville.com/fi/3191-kyparapuhelimet

Poissa piiisiepe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 201
  • r 1250 Adventure Rallye 2021 I
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #4 : 18.09.17 - klo:10:33 »
Joo. Vanha potta bemarin system 6 vaihtui 8 vuoden palveluksen jälkeen schuberth e1. Lyhyen noin 1000km ajon jälkeen on hiljaisempi ja muutenkin paree ku entinen. Ite ainakin tykkäisin jos olisi c4 puhelin ominaisuudet tässä e1.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #5 : 18.09.17 - klo:14:10 »
Hiljainen, tyylikäs ja kevyt avattava kypärä, hmm. Painoltaan nuo kalliimman pään kypärätkin ovat junnanneet paikoillaan jo vuosia. Kypäräpuhelimen kanssa ei taida mikään päästä lähelle puoltatoista kiloa, ellei ole jokin carbon-malli. Toiset ovat kyllä hiljaisempia, mutta mitään erityistä efforttia sen eteen ei ole ollut. Hiljaisuus riippuu aika paljon ajettavasta pyörästäkin, siis tuulisuojasta tai sen puutteesta. Vanhassa kypärässä fyllit ovat kasaan painuneet, jolloin uudella on helppo homma olla vähän hiljaisempi. Kuitenkin vasta kunnon suojainkupit ja/tai vastamelusysteemi tekisivät kypärästä hiljaisen. Mutta sitten oltaisiin pitkälti yli tonnin hintaluokassa kaikkineen, tyylikkäin maalauksin varsinkin. Sitten jos se naarmuuntuu tai herättää rosmon mielenkiinnon, uskaltaako edes käyttää! hesse_blink 

Itsellä aktiivikäytössä vain Shoei Neotec ja HJC Max Evo. Ensin mainittu ihan perushyvä, ei super, ja jälkimmäinen 100-150g kevyempi mutta jäänyt vähemmälle käytölle, meteliä enempi eli vaatii tulpat lyhyelläkin ajolla omissa pyörissä. 

Noh, ei tästä tietty mitään apua valintaan ollut, kunhan länkytin, kuten tavallista.  hesse_blum

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #6 : 19.09.17 - klo:20:36 »
Shuupertti olisi helppo valinta juuri näiden audio valmiuksien takia ja mielestäni kaikkien palikoiden
pitää olla kypärän sisällä, nämä ulkopuoliset mötikät on hirveitä hali_rokrok
Mikki olisi hyvä olla myös rakenteissa kuten shuupertissa, onkohan system 7 myös näin?
Eikö kenelläkään ole vielä system 7 käytössä?

Hidas 57 mainitsema vastamelu systeemi olis ihan mahtava, en tiedä onko vielä tarjolla missään.
Tulppia en ole oppinut käyttämään kun ei ole mielestäni ollut tarvetta.
Kun tässä vielä vähän länkytellään niin ehkä nekin nähdään 03Biker
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa piiisiepe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 201
  • r 1250 Adventure Rallye 2021 I
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #7 : 20.09.17 - klo:08:37 »
Joo. Toihan system 7 näyttäs aika kivalta kun siitä saa avokypäränkin. Leukaosan kokonaisuudessaan saa pois. Pulinaboksi näyttäs olevan aika valmiiksi laitettuna. Keskusyksikkö laitetaan vaan sille varattuun koloon. Tosin näyttäs olevan melko kallis (jotain 450 juuroo). 

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #8 : 20.09.17 - klo:20:12 »
Minä sain kyllä Biketeamista tiedon että kypärässä ei olisi valmiina mitään vaan audiopalikka paketti
n. 300e plus asennus 1.5t eli paljon hesse_blink
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #9 : 21.09.17 - klo:08:35 »
Minä sain kyllä Biketeamista tiedon että kypärässä ei olisi valmiina mitään vaan audiopalikka paketti
n. 300e plus asennus 1.5t eli paljon hesse_blink

Jep. Jotenkin tuntuu, että BMW / Schuberth kypärien hinnat luureineen alkavat ylittää kipukynnyksen. Ja kun mekin tarvitaan 2 kypärää + 2 audiota, niin huh.. Täytyykin messuilla katsella, jos vaikka löytyisi mieleinen edullisempi vaihtoehto.
Vaikka ulkopuolinen audiomötikkä "hirveä" oliskin, niin kyllä sellaisen kanssa toimeen tulee. On noissa nykyisissä Suupertteihin asennetuissa 2012 mallin bemun luureissakin mötikkä ulkopuolella, eikä siitä mitään haittaa ole ollut.

Jotenkin muuten käsittämätöntä, että pelkkä visiiri pinlockeineen maksaa C3 kypärään lähes 120 €. Esim. Bilteman kalleimman (avattavan) kypärän hinta on 99 € ja tuohon uusi visiiri pinlockilla maksaa 20 €. Kypärissä on toki eroja, mutta jotain en vaan ihan ymmärrä  >:(
« Viimeksi muokattu: 21.09.17 - klo:08:43 kirjoittanut j@ck »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #10 : 21.09.17 - klo:10:33 »
Se hinnoittelu on sitä 'premiumia'.

Itse tykkään vaihtaa visiirin heti kun siihen on tullut isompia naarmuja tai se on mennyt harmaaksi (kuten menee jos ei aja ison pleksin takana, joka sitten puolestaan harmaantuu)). Pinlock on vielä todella helppo naarmuttaa. Silmälasit kun on, niin heijastelevia pintoja riittää, eikä harmaantunut/naarmuinen muovi näkökentässä paranna asiaa. Sitten on vielä saatavuuskysymys. Bemarin tavara on melkein netistä tilattava täyteen hintaan, jolloin tulee toimituskulutkin päälle. Osin tästä syystä jäi aikanaan system5 hyllyyn pölyyntymään.

Että siksi noilla idän ihmeillä ajelen. Kypäriä ja osia löytyy edullisesti netistä etenkin talviaikaan. Viime talvena kaksi tilasin ja toinen meni jo pashaksi radalla. Mutta maksoinkin siitä vaan reilut 200€, kun puoleen hintaan ostin.

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #11 : 21.09.17 - klo:20:12 »
Hintavia ovat kyllä nämä Premiumit
Pitää talven aikana seurata kuinka paljon näiden premiumien hinnat tippuvat jos tippuvat.
Tällä hetkellä halvin yksivärinen c4 on viidensadan pinnassa.
Jos 500.- kypärää käyttää sen vajaat 10 vuotta niin ei siitä kauheasti vuotta tai kilometriä kohti tule.
Audiot on vielä tietysti päälle mutta ne on vapaaehtoista exstraa enkä ole itse vielä varma niiden tarpeellisuudesta.

Pro...., whisky and rock!!!

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #12 : 22.09.17 - klo:09:38 »
No yleensä premiumin hinta ei merkittävästi putoa talvellakaan, ellei ole vanhempaa mallia. Ja saattaapi olla jopa jotain sännöstelyä valmistajien taholta.

Itseltään voi kysyä, että onko se uusin malli varmasti niin paljon parempi kuin edellinen, joita saa halvemmalla. Tämä siis jos hinnalla on merkitystä.

Poissa piiisiepe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 201
  • r 1250 Adventure Rallye 2021 I
Vs: c4 vai system7
« Vastaus #13 : 22.09.17 - klo:12:41 »
Joo. Kyllä taitaa olla valmistajilla ohjeistusta hinnoitteluun kun netissäkin hinnat pyörivät aikalailla samoissa lukemissa.
« Viimeksi muokattu: 22.09.17 - klo:12:45 kirjoittanut piiisiepe »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal