Kirjoittaja Aihe: K1200S 30 tuhannen huolto  (Luettu 57192 kertaa)

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Re: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #30 : 14.11.09 - klo:09:37 »
Joo, niin oli emännän Honsikissa (CBF600 SA) välit tiukalla, imu pitäisi olla 0,13-0,19 ja pako 0,19-0,25 niin imupuolella pienin välys oli 0,10 ja pakopuolella 0,15. Ei tuossa vielä palamisen vaaraa varmaan ole ollut, mutta selvästi liian tiukalle oli mennyt 24 000 säätövälillä. Ja viiem talvena Suzukissa sama homma. Eli kyllä niitä kannattaa tsekkailla, pienemmäksi ne menee ja sitä ei voi kuulla ennen kuin on liian myöhäistä. Ensi kauden jälkeen on puimurin ensimmäinen säätöväli täynnä, saas nähdä onko säädettävää.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #31 : 07.03.10 - klo:12:25 »
Ajokauden päätteekisi vaihdoin itse moottori- ja peräöljyt, öljynputsarin, sekä pesin ja öljysin Konnat. Marraskuun lopulla mopo pakuun valmiiksi purettuna =  siis ilman katteita, ja suunta Heinolle. Ei ne yhtään nikotelleet, vaikka pyörä olikin riisuttuna ja osa hommista jo tehty. Olihan tuossa tietty oma vaivansa kuljetuksineen, mutta eipä ollut 30 tkm huollon laskun loppusummakaan kuin 250 € luokkaa..
Tulpat vaihdettiin ja venat tarkastettiin. Kuten arvata saattoikin, venttiileissä ei ollut säätötarvetta. Kaikki imut 0,25 ja kaikki pakoset 0,35

Sillainkin voi säästää jopa kymppejä, kun vie omat delvacit  oops2
« Viimeksi muokattu: 07.03.10 - klo:13:31 kirjoittanut j@ck »

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #32 : 07.03.10 - klo:14:58 »
Olipahan 30 tuhannen kilometrin huollolla hintaa. Peräöljyn vaihdon kanssa 630 euroa.

Taidan tehdä seuraavan huollon itse, vaikak menee sitten useampi päivä. Eipähän tunnu Guzzien rakentelu suhteessa enää ollenkaan kalliilta...  grin
Kallistahan se mutta takuu pysyy (jos se on voimassa)! Itse en uskalla edes öljyjä vaihtaa. Mitäs jos sitä mokaa jollainlailla ja sitten on korjautettava tosi kalliisti? Bemareita ei ole tehty itsehuollettaviksi! Niillä ajavat ne joilla on varaa teettää huollot! Tosin; olen aina vaihtanut mopon uudempaan ennen 30000 kilsaa. Siinä "säästää"!  reps

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #33 : 07.03.10 - klo:19:55 »
Ajokauden päätteekisi vaihdoin itse moottori- ja peräöljyt, öljynputsarin, sekä pesin ja öljysin Konnat. Marraskuun lopulla mopo pakuun valmiiksi purettuna =  siis ilman katteita, ja suunta Heinolle. Ei ne yhtään nikotelleet, vaikka pyörä olikin riisuttuna ja osa hommista jo tehty. Olihan tuossa tietty oma vaivansa kuljetuksineen, mutta eipä ollut 30 tkm huollon laskun loppusummakaan kuin 250 € luokkaa..
Tulpat vaihdettiin ja venat tarkastettiin. Kuten arvata saattoikin, venttiileissä ei ollut säätötarvetta. Kaikki imut 0,25 ja kaikki pakoset 0,35

Sillainkin voi säästää jopa kymppejä, kun vie omat delvacit  oops2

Eikös täällä ole sanaton sopimus,ettei D-sanaa saa mainita foorumilla,voi aiheuttaa pahimmillaan hirveetä vääntöö.  reps   offtopic
Man cannot live on beer only.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #34 : 07.03.10 - klo:20:12 »

Eikös täällä ole sanaton sopimus,ettei D-sanaa saa mainita foorumilla,voi aiheuttaa pahimmillaan hirveetä vääntöö.  reps   offtopic

Onhan näistä D-jutuistakin voitava puhua, vaikka perättömien pemarien :mrgreen: omistajat saattaakin tuntea ittesä ulkopuolisiksi reps reps reps
Quot homines, tot sententiae.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #35 : 08.03.10 - klo:10:42 »
No, muotoillaan toisin.. Siis jos viitsii hommata öljyt itse jostain muusta kuin mopoliikkeestä, niin voi säästää melkoisesti. Kalleimmat öljyt taisi olla aikonaan Bike Worldissa, K 12 RS:n huollossa. Niin monta vuotta aikaa, etten muista enää hintaa, mutta jotain Honda-öljyä se kuitenkin oli ja maksoi mansikoita.
 
Sen jälkeen ja sitä ennenkin on lähes aina ömat öljyt mukana - olipa kyseessä sitte auton, tai mopon huolto. Muutaman kerran hommannut parinkympin pöntön öljyä, joka käy bensavehkeestä-dieseliin. Hinta on ihan toista kuin pikku purkeissa ostettuna. Joskus ajattelin, että tilaisin firmalle 200 l tynnyrin, mutta taitaa mennä käsittely ja säilytys turhan hankalaksi.

Vaan kyllä tuon mun 2-pyöräisen konetta ne ticavled on jo 20 tkm voidelleet.  happybikeday      
« Viimeksi muokattu: 08.03.10 - klo:10:44 kirjoittanut j@ck »

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #36 : 08.03.10 - klo:11:10 »
Kyllä, hinta on varaosaliikkeissä ihan muu kuin huollon laskussa, vaikka käyttäis Castrolia. Öljyähän saa Ainoaan Oikeaan Moottorityyppiin (bokseri horisko) vaihtojen välillä hiukan lisätäkin! Koska Insinööri kumarrus on sen öljyn pinnan vajoamisen tarkistuslasissa tarkoituksella laittanut (Ei vika, vaan ominaisuus jumpie). Joten öljyä voi olla kotonakin.
Mikäli noissa, japanilaishenkisissä, ylimääräisillä sylintereillä varustetuissa, luonnottomasti poikittain olevissa moottoreissa ei tätä lisäämistarv., siis ominaisuutta, ole, toivon ettei siitä täällä foorumillakaan liiemmin avauduttaisi, ainakaan tuolla R1xxxx osastossa. Öljyä lisätään niin vähän ettei sitä kannata kadehtia. :mrgreen:
Heilahduskäsi!
« Viimeksi muokattu: 21.06.10 - klo:22:21 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #37 : 08.03.10 - klo:11:41 »
Ei liene olemassa polttomoottoria, joka ei kuluttaisi öljyä. Jos öljy ei silmässä laske, se korvautuu jollain muulla. Myös öljyn lämpötila tarkastuksien aikana vaikuttaa asiaan yllättävän paljon. Se kun laajenee aika paljon lämmetessään. Ajotapa ja käytety öljykin vaikuttaa. Ja jos vaihtaa öljylaadun toiseen, on melko varmaa, että ekalla öljynvaihtovälillä masiina kuluttelee sitä aiempaa enemmän. Syynä asiantuntijoiden mukaan eri öljyjen erilainen lisäaineistus.

Näissä kuivasumppukoneissa öljynpinta nyt on muutenkin välillä alempana ja välillä ylempänä ihan riippuen siitä, miten sitä on koneeseen jäänyt. Mittaustapakin siis vaikuttaa, kuuma vai kylmä, heti ajon jälkeen vai mopon seistyä viikon tms.

Kyllä mun R:ään saa 10 000 öljynvaihtovälillä lorotella hyvinkin litran lisää öljyä, vaikka se ei sitä näkyvästi poltakaan, ts. ei pöllähdyksiä eikä haise öljylle. Minun mielestäni täysin normaalia ja käsikirjassa taidettiin puhua paljon suuremmastakin öljynkulutuksesta. Hyvähän se on, että osa öljystä vaihtuu tuolla tavalla, on Castrol GPS aika kuraa 10 000 jälkeen, ajattelinkin siirtyä 5000 vaihtoväleihin. BMW:n suodatin on mitättömän kokoinen pytyke, en ole ollenkaan vakuuttunut sen suodatuskyvystä. Öljy ja suodatin ei niin paljoa maksa, ei edes Caströöli, puhumattakaan...no tiedätte mistä hesse_wink2
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #38 : 21.06.10 - klo:22:14 »
Repalla on tosiaan huipputekstiä ja hyviä kuvia. Ken osaa se kertokoon! Hyvä juttu. Itse muuten käytin ässän toukokuussa tässä paljon puhutussa kolmenkympin huollossa ja Jyväskylässä se maksoi 640 egee. Ja venttilit oli ok, yleensä näin. Mutta kukaan ei uskalla jättää tarkistamasta...
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa keke72

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
  • BMW K1200S
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #39 : 20.09.10 - klo:15:30 »
Pakko kertoa oma kokemus noin viikon takaa 30 000km huollosta. Muuten meni huolto "ilmeisesti" ihan ok, mutta jäähdytysnesteet vaan tuli liikkeen pihalle koe-ajoreissun jälkeen. Koe-ajon suoritti liikkeen mekaanikko, huollon päätteeksi. Huollon suoritin pääkaupunkiseudun merkkiliikkeessä.

Pakko myöntää, että huollosta ei jäänyt oikein vakuuttava olo. Mitähän jännää seuraavassa huollossa sattuu...
BMW K1200S & Honda CBR1000RR

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #40 : 20.09.10 - klo:15:34 »
Pakko kertoa oma kokemus noin viikon takaa 30 000km huollosta. Muuten meni huolto "ilmeisesti" ihan ok, mutta jäähdytysnesteet vaan tuli liikkeen pihalle koe-ajoreissun jälkeen. Koe-ajon suoritti liikkeen mekaanikko, huollon päätteeksi. Huollon suoritin pääkaupunkiseudun merkkiliikkeessä.

Pakko myöntää, että huollosta ei jäänyt oikein vakuuttava olo. Mitähän jännää seuraavassa huollossa sattuu...
Missä liikkeessä huollatit?  oops2

Poissa Olli

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 103
  • R1200GS -12
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #41 : 20.09.10 - klo:16:08 »
Viime viikolla Oulussa 30 tkm huolto. Alle 400 euron jäi tarvikkeineen ja öljyineen.
Jarrunesteitä ei vaihdeltu, koska ne vaihdettiin muutama kuukausi aiemmin 20 tkm huollossa.
Hyvin pelasi palvelu emc:llä.
Taidan pistäytyä Välimerellä.

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #42 : 21.09.10 - klo:18:55 »
Viime viikolla Oulussa 30 tkm huolto. Alle 400 euron jäi tarvikkeineen ja öljyineen.
Jarrunesteitä ei vaihdeltu, koska ne vaihdettiin muutama kuukausi aiemmin 20 tkm huollossa.
Hyvin pelasi palvelu emc:llä.

Paljokos EMC:llä on tuntitaksa? Onko tuohon hintaan tosiaan venat tarkistettu? Eikös se melkeen 8h huolto ole kaikkinensa

edit:
Eikä taida tulpatkaan aivan ilmaset olla, eikös se ole muuttunut nykyisellään tuohon 30t ohjelmaan kuuluvaksi)
« Viimeksi muokattu: 21.09.10 - klo:19:08 kirjoittanut DrPain »
DrPaiN & K1200S -08

Poissa Olli

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 103
  • R1200GS -12
Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #43 : 21.09.10 - klo:21:11 »
Oletus yli 5 h / meni reilut 3 h. Tuntiveloitus on varmaankin normitasoa 70:n ympäristössä. Tulpat, öljyä + suodatin koneeseen ja EXP öljyä perään sekä jäähdytysnestettä ja jotain pientä. A4 lappu oli melkein täynnä rukseja, joten asentaja on ollut tehokkaana.
Taidan pistäytyä Välimerellä.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Re: Vs: K1200S 30 tuhannen huolto
« Vastaus #44 : 21.09.10 - klo:21:33 »
A4 lappu oli melkein täynnä rukseja, joten asentaja on ollut tehokkaana.

Tai nopee kynä =)
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal