Kirjoittaja Aihe: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport  (Luettu 18484 kertaa)

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #30 : 18.12.10 - klo:14:22 »
^Höpsistä, 10 minuutin juttu laittaa mopo pakuun ja ei kun menoksi. Viime kesänä mopo oli pakussa parikin kertaa, kun piti yhdistellä mp- ja asuntovaunumatkailua  BMWsmile

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #31 : 18.12.10 - klo:15:15 »
Muistanko ihan väärin, nimittäin muistelen että tuhon olisi tullut BMW:ltä aiemmin jo joki ohjeistus rasvauksen osalta. On vissiin sitten jotain sattunut kun takaisin kutsun tehneet. Ainakin 8.9.2009 Rikumotorissa 20k huolto-ohjelmaruksilistaan on käsin lisätty takaiskarin linkun laakerin rasvaus ja ruksi laatikkoon
DrPaiN & K1200S -08

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #32 : 18.12.10 - klo:16:04 »
^Höpsistä, 10 minuutin juttu laittaa mopo pakuun ja ei kun menoksi. Viime kesänä mopo oli pakussa parikin kertaa, kun piti yhdistellä mp- ja asuntovaunumatkailua  BMWsmile

Mutku ei jaksa roudata kun mopo liikkuu sinne ominkin voimin sitte keväämmällä. Ellei se perän tuenta sitten morjesta siinä matkalla sinne BMWsmile Tuskinpa, onhan tolla ajettu tähänkin asti, eiköhän se nyt ainakin sinne asti kestä (kuuluisat viimeiset sanat).

Sanoivat huollossa, että nopee juttu, menee odottaessa kun vaan on aika varattu etukäteen. Eihän tuohon saa paljoa aikaa tärvättyä kun juuri mitään ei tarvitse purkaa, vanha pois ja uus tilalle. Enemmän aika taitaa mennä osan vaihdon vaatimaan byrokratiaan.
« Viimeksi muokattu: 18.12.10 - klo:16:07 kirjoittanut Geeäsäxähvä »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Anatooli

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #33 : 21.12.10 - klo:15:45 »
Toi kytkimen korjausjuttu on hyvä asia!

Mulla on 08 k1200s:stä jo takuu ohi, mutta olen aiheesta valittanut jo alle 30tkm kohdalla kun mittarissa on nyt jo neljäkymppiä. Mun tapauksessa vika ilmenee nopeissa paikaltaan kiihdytyksistä (esim. liikennevaloista) ja kun veto pitäis olla päällä niin kuuluu suunnilleen: "Iiiiiiuuuu!".

Kytkimen liikerata on myös hölmö (ja ei voi kuulemma säätää) kun se irrottaa varsin ylhäältä.

Tää on ihan ok juttu jos saa aiheeseen korjauksen kun jo etukäteen alkoi vttuttamaan, että joutuisi ehkä ensi kesänä laittamaan kytkimen melko tuoreeseen pyörään.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #34 : 22.12.10 - klo:13:48 »
Luulis tuon kytkimen hoituvan, kun siinä kerran on vikaa. Ei tarvii olla takuu-ikäinen.

Kytkinkahvan vaihto auttaa tuohon toiseen ongelmaan. Säädettävä kahva, jolla etäisyyden saa sopivaksi.

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #35 : 12.01.11 - klo:16:41 »
Onko kukaan jo saanut postilaatikkoonsa kutsua linkun vaihtoon ? hesse_blink
AKE:n sivuilla ei ainakaan vielä ole tietoa asiasta.
http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=1

Takaisinkutsujen määrän perusteella Beemeri on paljon mainettaan parempi ja viat harmittomampia kuin monissa muissa. Tosin mulla ei ole mitään hajua miten ja millä perusteella noi tiedot Trafin listoille joutuu ja suodatetaanko niitä jotenkin Trafin tai maahantuojien toimesta.
Luulisi että EU:ssa olis yhtenäinen käytäntö näissä asioissa eli jossain havaittu vika pitäisi automaattisesti korjata kaikissa EU maissa.
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #36 : 03.02.11 - klo:11:46 »
Kävin tiistaina tuon "koiranluun"  Heinolla vaihdattamassa. Ei ollut entisessä mitään vikaa, eikä ruostetta neulalaakereissa. Partasen Aimoa siinä jututin ja hän kertoi ettei yhdestäkään laakeroinnista ole toistaiseksi löytynyt vikaa. Nou hätä siis, jos vaihto jostain syystä viivästyy.

Oli myös takajarrusatulan liukutapit jumissa. Huomasin sen paloja vaihtaessani ja korjautin vian samalla reissulla. Takasatulan toiminta kannattaa varmistaa, jos itse paloja vaihtelette.

Samalla innostuin kysymään vaihtotarjousta uuteen ässään. Siellä on yksi punainen, jossa erehdyttävä hintalappu päällä, taisi olla 22.800. Siitä saa ensisilmäyksellä kuvan, että se olisi ko. pyörän hinta, mutta onkin alkaen hinta. Pyörässä olevat varusteet päälle, niin hintaa tuleekin >2500 eskoa lisää.
Liikaa.. 10.800 € välirahaa ei innosta. Jos olisi ollut hintalapun hinta varusteineen, niin olisin todennäköisesti, tai oikeastaan aika warmastikin uuden ässän omistaja.
« Viimeksi muokattu: 03.02.11 - klo:12:08 kirjoittanut j@ck »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #37 : 03.02.11 - klo:12:38 »
Tuo vaihtotarjous on luokiteltava normaaliksi, kun katselee vaihtopyörien hintoja. Aika nopsasti 10k€ lähtee näistä bemareista. Sitten ehkä vähän tasoittuu. Joten ajan vanhalla mutta hyvällä.

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #38 : 03.02.11 - klo:13:09 »
Tuo vaihtotarjous on luokiteltava normaaliksi, kun katselee vaihtopyörien hintoja. Aika nopsasti 10k€ lähtee näistä bemareista. Sitten ehkä vähän tasoittuu. Joten ajan vanhalla mutta hyvällä.

Sitähän tuo voivotteli se saksalainen kaveri, joka minulle tuon R:n myi. Sanoi maksaneensa siitä uutena vuonna 2006 16 000 enskaa ja myi sen minulle keväällä 2009 kahdeksalla ja puolella tonnilla. Puolet suli pois kolmessa vuodessa, mopolla ajettu 8 100 kilsaa. Kalliita oli kilsat, sano saksalainen.

On muuten mopot aika kivan hintaisia Saksalandiassa. Tuossa minunkin yksilössä on kaikki tarvittavat esat, vesat sun muut varusteet. Luistonesto on ainoa isompi juttu, mikä puuttuu. Silti uushinta Saksassa 16 000, tänä päivänä toki ehkä vähän enemmän. Hintaero Suomen vastaaviin lähenee kymmentä tuhatta.

Aiheesta: eipä ole postia näkynyt, vaikka oli puhetta, että ihan kutsu tulisi. No, eipä tuon väliä, kun sen tietää, mutta kaikki eivät varmaan tiedä.
« Viimeksi muokattu: 03.02.11 - klo:13:15 kirjoittanut Geeäsäxähvä »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #39 : 03.02.11 - klo:14:46 »
Tuo vaihtotarjous on luokiteltava normaaliksi, kun katselee vaihtopyörien hintoja. Aika nopsasti 10k€ lähtee näistä bemareista. Sitten ehkä vähän tasoittuu. Joten ajan vanhalla mutta hyvällä.

Sitähän tuo voivotteli se saksalainen kaveri, joka minulle tuon R:n myi. Sanoi maksaneensa siitä uutena vuonna 2006 16 000 enskaa ja myi sen minulle keväällä 2009 kahdeksalla ja puolella tonnilla. Puolet suli pois kolmessa vuodessa, mopolla ajettu 8 100 kilsaa. Kalliita oli kilsat, sano saksalainen.

On muuten mopot aika kivan hintaisia Saksalandiassa. Tuossa minunkin yksilössä on kaikki tarvittavat esat, vesat sun muut varusteet. Luistonesto on ainoa isompi juttu, mikä puuttuu. Silti uushinta Saksassa 16 000, tänä päivänä toki ehkä vähän enemmän. Hintaero Suomen vastaaviin lähenee kymmentä tuhatta.

Aiheesta: eipä ole postia näkynyt, vaikka oli puhetta, että ihan kutsu tulisi. No, eipä tuon väliä, kun sen tietää, mutta kaikki eivät varmaan tiedä.

Mitehän mahtaisi tulla hintaa jos noutaisi uuden pyörän Saksasta tai jostain muusta euromaasta. Autoissahan maahantuojan hinta on säädetty siten että uuden kulkupelin yksityinen tuonti ei kannata
(se siitä EU:n vapaasta kilpailusta ja tavaroiden liikkuvuudesta 32) mutta onko mopojen kanssa sama juttu?
Tehdastakuidenhan pitäisi EU- lainsäädännön mukaan olla voimassa kaikkialla euromaissa.

Edit: Ei oo takaisinkutsusta kuulunut vielä mitään..
« Viimeksi muokattu: 03.02.11 - klo:14:47 kirjoittanut Entelodontti »
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #40 : 03.02.11 - klo:15:04 »
Niin, puolet häipyy arvosta äkkiä, mutta euromäärä ratkaisee. Kalliista suomihintaisesta kulkupelistä tuo euromääräkin on suurempi. Jos bemarin saisikin uutena 16k€:lla, niin 10k€:n sulaminen kestäisi vähän kauemmin.  Scheisse.

Kuvan MP:ssa väittivät kutsun linkun vaihtoon tulevan kyllä, onhan tässä vielä aika korkeat nietokset. Ja vaikka ei tulekaan, niin eiköhän se silti hoidu.

Edit:
Vilkaisinpa vaihdokkien hintoja Saksassa. Aika huimia hintoja suhteessa uusiin. Tollasilla välirahoilla jos Suomessa selviäisi.
« Viimeksi muokattu: 03.02.11 - klo:15:15 kirjoittanut hidas57 »

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #41 : 03.02.11 - klo:15:20 »
Kävin tiistaina tuon "koiranluun"  Heinolla vaihdattamassa. Ei ollut entisessä mitään vikaa, eikä ruostetta neulalaakereissa. Partasen Aimoa siinä jututin ja hän kertoi ettei yhdestäkään laakeroinnista ole toistaiseksi löytynyt vikaa. Nou hätä siis, jos vaihto jostain syystä viivästyy.

Oli myös takajarrusatulan liukutapit jumissa. Huomasin sen paloja vaihtaessani ja korjautin vian samalla reissulla. Takasatulan toiminta kannattaa varmistaa, jos itse paloja vaihtelette.

Samalla innostuin kysymään vaihtotarjousta uuteen ässään. Siellä on yksi punainen, jossa erehdyttävä hintalappu päällä, taisi olla 22.800. Siitä saa ensisilmäyksellä kuvan, että se olisi ko. pyörän hinta, mutta onkin alkaen hinta. Pyörässä olevat varusteet päälle, niin hintaa tuleekin >2500 eskoa lisää.
Liikaa.. 10.800 € välirahaa ei innosta. Jos olisi ollut hintalapun hinta varusteineen, niin olisin todennäköisesti, tai oikeastaan aika warmastikin uuden ässän omistaja.
Joo...  minäkin ihan huvikseni kysäisin vaihtotarjousta viime keväänä kun mopo oli katteiden vaihdatuksessa. 17000 e olisi hyvittänyt silloin n.5000 km ajetusta K12S:stä ESA:lla yms eli perusmalliinkin väliraha olisi ollut 6000e. Saattaapi hyvinnii olla, että seuraava mopo ei ole Bemu?  cry

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #42 : 03.02.11 - klo:16:51 »
 offtopic

En tiedä kuinka noi mopoverojutut menee.
Mun mielestä ne ei eroa autojen verotuksesta?

Mä maksoin uudesta käsittääkseni kaikilla mausteilla varustellusta K1300R:stä noin 11,5 k€ ja siitäkin vielä jäi varmaan paikalliselle bemukauppiaalle jotain käteen.
Nyt 2009-mallisia myydään täällä hiukan alle 10k€..
Uuden K13S:n hinta näkyi nyt olevan noin 13k€.

 offtopic
Sanoivat että ainakaan K13R:ään ei muka tarvis vaihtaa koiranluuta. 
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #43 : 03.02.11 - klo:19:02 »
Tuo vaihtotarjous on luokiteltava normaaliksi, kun katselee vaihtopyörien hintoja. Aika nopsasti 10k€ lähtee näistä bemareista. Sitten ehkä vähän tasoittuu. Joten ajan vanhalla mutta hyvällä.

Jep, onhan se kalliissa kotimaassa normaali, tuo hintalapun hinta vaan hämäsi. Jotenkin siinä luki, että tämä pyörä 22.800, mutta hinta ei kuitenkaan pitänyt paikkaansa.

Hieman väärin muistin, eli väliraha olisi ollut 10.700 €. Samoin varusteiden hinnan kanssa, eli ne kustantavat 2077 €. Vaan siihen toimituskulut, niin ollaankin jo yli 2500 eurossa. Varusteista jäi silti puuttumaan pakollinen keskituki ja vähemmän pakollinen varashälytin. Ne päälle, niin menee varusteet + toimituskulut jo neljännelle tonnille.

Olishan se uusi ässä varmaan kiva, mutta niinpä on nykyinenkin  hali_peukku

« Viimeksi muokattu: 03.02.11 - klo:19:21 kirjoittanut j@ck »

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Takaisinkutsu K 1200 / 1300 R, S, GT, R Sport
« Vastaus #44 : 03.02.11 - klo:19:15 »
offtopic

En tiedä kuinka noi mopoverojutut menee.
Mun mielestä ne ei eroa autojen verotuksesta?

Uuden K13S:n hinta näkyi nyt olevan noin 13k€.


Maagista on..  Uuden K 13 ässän autoveroton hinta vakiovarustein ja ilman toimituskuluja on 17.457 €. Miten se voi olla noin selkeän paljon enemmän, kuin (ilmeisesti autoveroton) myyntihinta toisella puolella maapalloa? Osaako joku selittää hintaeroa?
« Viimeksi muokattu: 03.02.11 - klo:19:19 kirjoittanut j@ck »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal