Kirjoittaja Aihe: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut  (Luettu 30491 kertaa)

Poissa TMy

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 15
  • K1200S -05
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #15 : 16.10.15 - klo:00:25 »
Onhan tarkistettu etujarrukahvan alla olevan mikrokytkinen ja jarrukahvan välinen toiminta?
Jos mikrokytkin reagoi ennen kuin kahvan painaminen nostaa painetta syttyy hälyvalo.
Niillä mennään mitä on saanut tai ottanut.

Poissa ylma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • BMW K1200S vm.2005
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #16 : 23.02.16 - klo:20:30 »
Iltasta päivää!

Palataampa taas aiheeseen kun alkaa aurinkokin jo näkyä taivaalla.. :)
Otin pyörästäni menneenä sunnuntaina ABS-yksikön irti.

Yksikkö pöydälle ja "älypuolen" kansi pois.
Tämän alta näkyykin jo moottorien navat. Ja eikun 12 volttia molempiin moottoreihin.. tättäräräää.. rumpujen pärinää.
Tulos:
Etupiirin DC-moottori rikki hesse_biggrin  hali_peukku . Ma olen niin iloinen! :D
Eli problem solved. Uus moottori haussa ja eka tarjouskin tuli tänään.

Päivittelen tilannetta kun uus moottori tulee. hesse_mbounce
-Ylli

Poissa ylma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • BMW K1200S vm.2005
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #17 : 10.03.16 - klo:15:18 »
Päivää taas!

Nyt kävi niin että iski piru mertaan.
Moottoritoimittaja joka uutta moottoria tarjosi kertoi ettei hänen tarjoamansa moottori olekkaan juuri sellainen jota alunperin tiedustelin..
Noh tätä nimenomaista kysyttyäni selvisi muutaman päivän vartoilun jälkeen että KAG:n valmistama moottori tehdään yksinoikeudella loppuasiakkaalle ja tämän loppuasiakkaanhan voi arva.. :D

Seuraava kysymys onkin että onko kenelläkään äkkiseltään tiedossa firmaa jossa käämitään DC-moottoreita?
En ihan äkkiseltään viitsi ostaa käytettyä ABS-yksikkökää siihen 700 euron hintaan millä porukka näitä netissä kauppaa..
Kun näissäkin kuitenkin ovat juuri ne samat moottorit jotka mahdollisesti jossain vaiheessa porsivat. :)

-Ylli

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #18 : 10.03.16 - klo:17:49 »
"No johan myrkyn lykkäsi"!
Mutta jos vaan kelpaa, niin minulta löytyisi "nimellistä" korvausta vastaan käytetty Servojarruyksikkö,
-06 mallin GT:stä. (Elektoniikkayksikkö  -05 mallin S:stä)  

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #19 : 10.03.16 - klo:22:43 »
Oulussa voi kysästä kans ammattikoululta käämityksestä onnistuuko ja millä aikataululla.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa ylma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • BMW K1200S vm.2005
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #20 : 10.03.16 - klo:22:44 »
Pitääpä kysästä sieltäkin. :)
-Ylli

Poissa ylma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • BMW K1200S vm.2005
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #21 : 31.03.16 - klo:20:17 »
Hellou!

No nyt on taas jarrut kunnossa. Paljon kiitoksia Pertille! Varaosa oli yhtä paineanturia lukuunottamatta täysin ehjä ja siinä sitten osia ristiin vaihdettuani sain toimivan paketin rakennettua ja nyt jarrut toimivat. :)


Sitten tulikin uusi vika.. >:(
Tämä nyt ei sinänsä enää itse jarruaiheeseen liity, mutta kerrotaan nyt kumminkin kun tuli ilmi jarrujen korjauksen jälkeen tiiä vaikka joku keksisi syyn?
Vehje käy korvakuulolta kolmella ja savuttaa ja bensa haisee.
Ensimmäiseksi epäilin tulppia joten tyhjensin koneesta nesteet ja otin tulpat pois.. Kaikki iskevät kipinää, noh ostin kumminkin uudet tulpat kun kerran niin suuri vaiva piti nähdä tulppien irrottamiseksi. Tulos: Savuttaa ja käy kolmella edelleen.

Arvauksia siinä järjestyksessä missä vian oletan olevan:
-Jokin polttoainesuutin jumissa.
-Jokin polttoainesuuttimen johto vaurioitunut.
-Jokin venttiili kantaa.

Onko kenelläkään valistuneempaa tietoa mistä vikaa kannattaisi hakea?
Taustoista vielä sen verran että syksyllä kävi kunnolla kun vein lämpimään talveksi. Tankissa ollu 1/3 98 bensaa.

-Ylli

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #22 : 31.03.16 - klo:23:14 »
Puola mennyt. Kun käynnistät pyörän suihkuta vesisprayta pakoputkien juureen ja se, joka jää pisimpään kosteaksi ei iske kunnolla kipinää. Varmista vika vaihtamalla viereisestä pytystä puola ristiin. Puola maksaa reilun satkun.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa ylma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • BMW K1200S vm.2005
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #23 : 02.04.16 - klo:22:55 »
Kyllä siitä tosiaan oli sitten loppuin lopuksi puola mennyt rikki.
Tänään kylmän koneen kun käynnisti niin ensin kävi neljällä ja sitten yksi pytty putos pois.
Otin kaikki tulpat irti ja puolat johtoihin roikkumaan ja tulpat päihin, kaikki kuparijohtimella runkoon ja konetta pyörittämään.
Tuloksena se että kolme neljästä iskee kipinää ja edelleen kun puolan paikkaa vaihtoi niin siirtyi vika. Piti vielä varmistaa asia eri tulpilla ja tulos sama.

Nyt sitten vaan puolaa tilaamaan.
Pohdin tässä vaan että pitäskhän samaan syssyyn tilata ebaysta neljän setti satasella käytetystä vermeestä? Luulis että on noista nyt varmasti vähintään puolet ehjiä jos vielä väittävät että ehjästä on irroitettu...?

Esimerkkinä vaikkapa tuo setti:

http://www.ebay.de/itm/BMW-K1200-GT-R-S-Zundspulen-kompl-coils-complete-bobines-bougiedoppen-4-stuks-/151846086796?hash=item235abb688c:g:H68AAOSwl9BWGy1N



-Ylli

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #24 : 03.04.16 - klo:10:36 »
Vähän ot, mutta puolista mieleen.. Superbista hajosi ensimmäinen puola n. ½ vuotta sitten. Sen jälkeen 10 tkm sisään meni kaksi muuta ja nyt on kaikki uusittu. Skodan puolille tulee näköjään tunnit täyteen 110-120 tkm lukemilla.
Mikä lie ässän puolien kestoikä keskimäärin..?
On kyllä pikkusen helpompi vaihtaa puolat Skodaan, kuin ässään - 5 min homma..

Poissa ylma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • BMW K1200S vm.2005
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #25 : 03.04.16 - klo:15:48 »
Samaa mietin itsekkin.. Nyt on neljä puolaa tulossa. happybikeday
-Ylli

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #26 : 03.04.16 - klo:21:28 »
96000 km lasissa ja ei ole puolia mennyt. Polttoainetankin filmiantureita on jo kolmas menossa. Helppo vaihtaa. Tunnin homma. Molemmat vilkun katkaisijat olen myös uusinut. Sähkövikaa on enemmän kuin japseissa. Edellisessä pyörässä Yamahassa (YZF600R) ei ollut vikoja. 72000 km taisi olla lasissa kun vaihdoin ässään. Mutta on 1200 ässä ihan eri luokkaa maantiellä kuin kuussatanen. Ja ne ketjujen rasvaukset ja ketjun + rattaiden vaihdot. Kardaani on mahtava juttu...huoleton. Eikä lonksu ässässä. Aivan huoleton. Mutta toivotaan että vehkeet kestää...pidetään kuin kukkaa kämmenellä.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #27 : 04.04.16 - klo:20:24 »
Jarruista puheen ollen, kyllä täytyy sanoa, että pääsylinteriä vaihtaen paranee. Ainakin jos laittaa Brembon RCS19:n. Uusimmissa pyörissä noita vastaavia alkaa ollakin, ehdoton parannus. Pelkät palat vaihtaen, ihan mihin tahansa, ei saa kuin 20% siitä mitä tehokas sylinteri antaa. Jaa mistä? Carpimoto.it. Tavara edullista ja tulee nopeasti.

Poissa Speed King

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #28 : 09.04.16 - klo:19:58 »
Jarruista puheen ollen, kyllä täytyy sanoa, että pääsylinteriä vaihtaen paranee. Ainakin jos laittaa Brembon RCS19:n. Uusimmissa pyörissä noita vastaavia alkaa ollakin, ehdoton parannus. Pelkät palat vaihtaen, ihan mihin tahansa, ei saa kuin 20% siitä mitä tehokas sylinteri antaa. Jaa mistä? Carpimoto.it. Tavara edullista ja tulee nopeasti.

Vaikuttaa kiinnostavalta. Sopivatko nuo myös gen 1 servojarrulliseen versioon?

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #29 : 10.04.16 - klo:10:37 »
Pääsylinteri ei käsittääkseni ota kantaa servoihin. Carpimoton sivuille voi syöttää pyörämallin ja se kertoo sopivat osat.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal