Kirjoittaja Aihe: K1200RS -97 kytkin luistaa  (Luettu 10116 kertaa)

Poissa Jouni K

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
  • K1200RS
K1200RS -97 kytkin luistaa
« : 27.05.11 - klo:18:37 »
Noinh, tulihan se tuokin sitten eteen eli alkoi kytkin temppuilemaan. Rauhallinen kiihdytys ja kytkin toimii normaalisti mutta kun käännetään miehen lailla niin kuulostaa skootterilta eli kierrokset nousee mutta kiihtyvyys ei päätä huimaa.

Kysymys kuuluukin millainen projekti tuo levyn vaihto on ajallisesti ja pitääkö kone ottaa alas pakettina että pääsee kytkimeen käsiksi? Sitten tietysti jos se stefa vuotaa mites sen vaihto ajallisesti? En ala itse edes yrittämään vaan vien sen vaikkapa Kuvamp:lle...

Poissa Kunkku

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 53
Vs: K1200RS -97 kytkin luistaa
« Vastaus #1 : 29.05.11 - klo:22:36 »
   Olikohan tuo kytkinremontin kustannusarvio osineen 600€:n paikkeilla pari vuotta sitten. Karkeasti ottaen se on tuota luokkaa. Työtä on aika paljon.
   Kokeilepa luistattaa kytkintä paikallaan oikein kunnolla, niin että haju tuntuu selvästi. Miksi? Todennäköisesti syy on, kuten itsekin epäilit, vuotavan tiivisteen kautta levylle päässyt öljy. Sopivalla luistatuksella öljy voi palaa pois ja kytkin pitää taas normaalisti. Näin minä tein ja ajelin tyytyväisenä useamman kuukauden ja tuhansia kilometrejä ilman kytkimen luistamista. Talvella on sitten paremmin aikaa tehdä remonttia...
Tunnetusti vanha pieru ja muutenkin ikävä ihminen.

Poissa Jouni K

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 17
  • K1200RS
Vs: K1200RS -97 kytkin luistaa
« Vastaus #2 : 30.05.11 - klo:06:39 »
Pitääpä kokeilla tuo luistatushomma, vois tosiaan auttaa. Kiihdyttäessä 1-3 vaihteilla luistamista ei huomaa mutta 4 :sta ylöspäin pieniltä kierroksilta väännättäessä se tulee esiin muutamaksi sekuntiksieli levyllä tapahtuu luistamista. Huomasin myös että sieltä kytkimen sivuilta tihkuu jotain pois...  :'(

Kiitos neuvosta!

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: K1200RS -97 kytkin luistaa
« Vastaus #3 : 30.05.11 - klo:10:48 »
Muistelen, että merkkikorjaamon ohjeaika olisi 8 tunnin luokkaa. Mattimeikäläiselle päivä ei riittäne.. Edelleen muistinvaraista.. Vaihdeaski irtoaa jollain konstilla moottoria irrottamatta.
Noi vanhemmat K-sarjalaiset on tarkkoja mööttoriöljyn määrän suhteen. Ei pidä ylitäyttää yhtään, muuten stefa pettää ja sitten onkin öljyt on kytkimessä.
Sivutuella seisonnan jälkeiset savuttelutkin vähenee, kun pitää öljyn pinnan silmän puolivälissä. Öljyn määrä kannattaa tarkistaa vasta kun pyörä on seissyt keskituella ~ 10 min. Vielä varmempi, kun tarkistaa öljymäärän kylmänä - ennen ajoon lähtöä siis..

« Viimeksi muokattu: 31.05.11 - klo:10:56 kirjoittanut j@ck »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal