Kirjoittaja Aihe: K1200S venttiilikopan tiiviste  (Luettu 4108 kertaa)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
K1200S venttiilikopan tiiviste
« : 11.06.20 - klo:12:24 »
Onko Ässässä kuminen venttiilikopan tiiviste, jonka voi käyttää uudestaan venojen tarkistuksen jälkeen vai paperinen (tms.), joka täytyy vaihtaa joka avaamisen jälkeen?
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa bemari-ari

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 22
  • K 1200 S-07
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #1 : 11.06.20 - klo:16:09 »
Kuminen, joka voidaan käyttää uudelleen. Omassa Ässässä on vielä alkuperäinen ja aj.110 tkm.
Mutta poikkeuksiahan voi olla.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #2 : 12.06.20 - klo:12:12 »
Arvelinkin, että vois olla kuminen. Pitää koittaa mennä entisellä.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #3 : 15.06.20 - klo:08:23 »
Meinasitko itse tsekata välykset? Aika homma purkaa kaikki edestä. Mutta tehtävissä on. Itse olen käyttänyt liikkeessä nämä 30000 km huollot joissa mm. venttiilin välysten tarkastukset. Paljon on minun pyörään osia vaihdettu, mutta vesipumppu on orkkis. Se menee kohta 7500 km päästä vaihtoon 150000 km kohdalla.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #4 : 15.06.20 - klo:10:11 »
Joo - ajattelin kokeilla. Edellistä Ässää tuli käytettyä pääosin huollossa, tosin siitä vaihtelin puolat ja samalla tutustuin mitä vaatii purkaa. Tätä nykyistä aattelin värkätä ite niissä rajoissa, mitä kykenen. Jos vaatii säätämistä vien tod näk pajalla, kun vaatii nokka-akselien irrotusta. Entisessä ei tarviinnut säätöä tosin  100 tkm mennessä.

Onko sulla Jussipolo vielä tarttenu säätää venoja kertaakaan vai onko menny tarkistuksilla?

mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #5 : 15.06.20 - klo:10:15 »
Joo - ajattelin kokeilla. Edellistä Ässää tuli käytettyä pääosin huollossa, tosin siitä vaihtelin puolat ja samalla tutustuin mitä vaatii purkaa. Kun syylärin saa edestä pois tilaa vaikuttais olevan ihan kohtalaisesti vaikkapa verrattuna aiempaa Firebladeen. Tätä nykyistä aattelin värkätä ite niissä rajoissa, mitä kykenen. Jos vaatii säätämistä vien tod näk pajalla, kun vaatii nokka-akselien irrotusta. Entisessä Ässässä ei tarvinnut säätöä tosin 100 tkm mennessä.

Onko sulla Jussipolo vielä tarttenu säätää venoja kertaakaan vai onko menny tarkistuksilla?
Edellisen Ässän jälkeen mulloli välillä Fireblade Honda ja siinoli tosi ahdasta tarkistaa venat. Bemarissa vaikuttais olevan tilaa kohtuu hyvin, kunhan saa syylärin purettua edestä pois.
« Viimeksi muokattu: 15.06.20 - klo:10:29 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa bemari-ari

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 22
  • K 1200 S-07
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #6 : 15.06.20 - klo:11:11 »
Ei ole meikän Ässässä tarvinnut säätää kertaakaan ja nyt se 110 tkm mittarissa. Hiukan hämmästyttää kun tallissa on muita pyöriä
joissa välyksiä pitää melkeinpä vahtia.

Vähäisillä korjauksilla muutenkin mennyt- ei ole normi kulutusosien lisäksi korjattu kuin ABS-pumppu ja kerran bensamittarin liuska.
Lisäksi tehtaan jatkotakuutyöt.
 Huoltojen kanssa oon kyllä aika tarkka. No joo menihän viime kesänä jäähdyttimen alaosa tukkoon kaikenlaisesta töhnästä.

On muuten yllättävän kovatöinen homma, ongelmakohta on nimenomaan alaosassa ja vaatiin hiukan purkutöitä. Näillä km-lukemilla
kannattaa asia tarkistaa niin ei tule yllätyksiä reissuilla. Mullakin oli ihan tukossa hyönteisistä ym. töhnästä ja erityisesti jäähdyttimen
takapuolella. Runsaalla liuottimella ja vesipesulla alkoi päivä taas paistamaan jäähdyttimen rivoista.

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #7 : 17.06.20 - klo:15:44 »
No joo. Enpä usko että on tarvinnut venttiilien välyksiä säätää. Mutta kun en ole itse tehnyt. Mulle on 6 kpl bensaliuskoja vaihdettu. Surkeaa laatua.
Kaikki sytkäpuolat on nyt vaihdettu kerran. Varmaan ok. Laturi ja startti pelaa hyvin, on jo pelottanut milloin ne kajahtaa...
Mutta matka jatkuu...
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #8 : 22.06.20 - klo:11:17 »
 BMWsmile Hyvin oli vielä venat spekseissä 60 tkm kohalla. Oli ihan keskellä säätöarvoja. Samalla uuet öljyt, ilman- ja öljynputsarit, tulpat ja jäähdytysnesteet ja jarrunesteet. Peräöljyt ja jarrupalat taakse vaihtui muutama vko aiemmin. Tuosson ihan hyvin tilaa operoida, kun ottaa syylärin pois edestä vrt. esim. Fireblade -08, joka oli aivan sairaan ahdas. Syyläri olikin aika tukossa tiepiestä ja hyönteisistä, vaikka oonkin sitä koittanu pestä normipesujen yhteydessä.

https://photos.app.goo.gl/S386bpVsR3ajCqpD8
https://photos.app.goo.gl/wfGfrqa9vNwecWYVA
https://photos.app.goo.gl/pAzPKNudYnjaX1jW8
https://photos.app.goo.gl/KnSoCDQVVxesaw4z9
 BMWsmile
« Viimeksi muokattu: 22.06.20 - klo:11:20 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa bemari-ari

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 22
  • K 1200 S-07
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #9 : 22.06.20 - klo:13:32 »
Hyvältä kuulostaa. Katteiden yms purkuhommat on saksalaisissa yleensäottaen helpompia jollain tapaa
selkeimpien rakenteiden ja nippeleiden takia kuin japseissa.
Syylärin alaosa näyttää kuvassa hyvin samanlaiselta töhnäpesältä kuin omassani. Sikäli erikoista että
itse kiinnitin myös huomiota normipesun yhteydessä syyläriin kun tiesin taipumuksen tukkeutua mutta
niin vaan alkoin lämmöt olemaan korkealla.
Hiukan salaperäinen tämä syylärin alaosan takaosa hesse_wink2

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #10 : 22.06.20 - klo:13:39 »
Rengas varmaan heittää siihen syylärin alareunaan paskaa ja flekti vielä imee lisävauhtia. Pesun yhteydessä ooon koittanu käyttää hyönteisen irrotusspraytä ja letkulla suihkia syylärin läpi. Silti paskaa näyttää kertyvän tukkeeksi asti.

Hondassa oli tosiaan 3 sortin muovinastoja katteissa ja niitä rikkoutu muutama joka kerta purkaessa ja kasatessa vrt. yhenlaiset torx-ruuvit Bemussa, jotka kestää isältä pojalle.
« Viimeksi muokattu: 22.06.20 - klo:13:43 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa zzhot

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #11 : 23.06.20 - klo:09:01 »
Eipä noita venan välyksiä tarvi kovin tiuhaan vahtia.Tein ensimmäisen säädön 198000 km kohdalla.7säätöpalaa hain biketeamista ja muutaman vaihdoin ristiin.Eiköhän noilla mennä seuraavat 200tkm .Vesipumppu hajonnu kerran syylärin kuran takia.Toki muitakin vikoja ollu vähän liikaakin,mutta yli200tkm mittarissa ja hyvin kukkuu.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #12 : 23.06.20 - klo:09:54 »
Pitkästi oot kelannu kyllä jo, 200 tkm  :D

Edellinen -05 mallinen alko vilkutteleen 100 tkm kilsan nurkilla satunnaisesti ABS-valoja. Siihen tehtiin kyllä aika paljo pävityksiä alkuvuosina jakopäähän jne. Kohtuu hyvin se kuitenki pelas mulla olon ajan siihen saakka.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: K1200S venttiilikopan tiiviste
« Vastaus #13 : 23.06.20 - klo:13:19 »
Eipä noita venan välyksiä tarvi kovin tiuhaan vahtia.Tein ensimmäisen säädön 198000 km kohdalla.7säätöpalaa hain biketeamista ja muutaman vaihdoin ristiin.Eiköhän noilla mennä seuraavat 200tkm .Vesipumppu hajonnu kerran syylärin kuran takia.Toki muitakin vikoja ollu vähän liikaakin,mutta yli200tkm mittarissa ja hyvin kukkuu.

142000 km mulla ja hätyyttelen kohta 200000 km. Kyllä sinne päästään. Vesipumppu orkkis vielä, mutta 150000 km huollossa tänä vuonna se uusitaan. Käytän prätkän Jyväskylässä KVR:llä. Kari vehniäinen racing. Nurmi MP:n hän osti itselleen. Vehnä on tuttu mun työhommista, rata- ja jääkuskeja.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal