Kirjoittaja Aihe: Jarrupalat  (Luettu 42041 kertaa)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #15 : 19.05.11 - klo:22:19 »
Vaihdoin etujarrupalat tuossa muutama viikko sitten Lucaksen uusiin palohon, kun entiset oli aika lopussa. Näyttää kitisevän nuo Lucaksen palat. Pitänee kokeilla viikonloppuna pistää vähän kuparitahnaa palojen taakse ja satulaan palaa vasten ja seurailla hiljeneekö.

Ootteko saaneet kitiseviä paloja hiljaiseksi muutan kuin paloja vaihtamalla erilaisiin?
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #16 : 22.05.11 - klo:21:50 »
Näyttihän nuo hiljenevän kuparitahnalla ainakin toistaiseksi. Sivelin vähän jarrusylinterin päähän (jarrupalan taakse) ja jarrusatulaan siihen kohtaan, jossa pala liukuu liikkuesssaan.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Olli

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 103
  • R1200GS -12
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #17 : 15.06.11 - klo:09:57 »
Miten tuo takajarrupaloja kiinni pitävä tappi irtoaa ? Sokka on pois jo. Etsinkö isomman vasaran vai mikä siinä pitelee ? K12S siis kyseessä.
Taidan pistäytyä Välimerellä.

Poissa Olli

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 103
  • R1200GS -12
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #18 : 15.06.11 - klo:13:56 »
Lähtihän se. Oikea vastaus oli : Isompi vasara  idea3
37000 km ajettu ja takapalat totaalisen loppu. Aika monta tiukkaa mutkaa on mahtunut ainakin viimeisen 22000 km osalle, jonka olen itse ässällä ajanut.
Taidan pistäytyä Välimerellä.

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #19 : 24.07.12 - klo:12:01 »
No tuli tänään vaihdettua palat 24tkm paikkeilla, helppo homma

Sisemmät palat olivat kuluneet niin ettei kulutus-uria juurikaan ollut jäljellä. Näyttää tuo rata-ajo syövän hieman nopeemmassa tahdissa pintaa pois. Olishan noilla vielä ajellut, mutta en halua tilanteeseen että ne loppuu jossain tiukassa jarrussa...

Aika suolanen hinta 160e palat eteen

No nyt meni etupalat taas vaihtoon, kaikki kulutus urat oli ihan pohjassa... Tällä kertaa en laittanut orkkiksia vaan Motorradin vanhan testin pohjalta lucaksen mcb748sv tarvike sintterit; sarja eteen 57,8e. (4kpl)
Eli orkkikset kesti vajaa 15tkm ja suolaisen kalliit olivat, ei voi mun kokemusten pohjalta kyllä suositella. Radallahan noilla on jonkun verran käyty, mutta on niillä kadullakin ajettu.

Takapaloja ei ole tarvinnut vaihtaa kertaakaan ja pintaa näyttää olevan.

http://gsri.info/forum/board1-technical-area/board20-chassis/board42-brakes/279-brake-pad-test/
« Viimeksi muokattu: 24.07.12 - klo:12:14 kirjoittanut DrPain »
DrPaiN & K1200S -08

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #20 : 24.07.12 - klo:20:31 »
Mä vaihdoin EBC:n palat (Stormilta) vaikka ei olleet loppu 45tkm kohdalla. Vaihdoin myös taakse. Eteen on kahta tyyppiä, joista nyt käytössä Extreme Pro. Hyvin pelaa, tehoa löytyy tarvittaessa. EBC:n sintteripalat taisi olla 70€ eteen ja nuo Prot 130€.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #21 : 02.05.13 - klo:07:22 »
Vaihdon talvella uudet palat eteen ja taakse. Samalla putsasin ja herkistelin jarrut.
TRW / Lucas ® sintratut jarrupalat ovat hyvät. Tunto palasi jarruihin. Nyt jarrutustuntuma on sama kuin VFR 1200 pyörässä.
Pikkasen on vielä matkaa huippu dukatien jarruihin.
Pikkasen mietitytti, kun vanhoissa paloissa jarrupalojenpäät olivat kuluneet viistosti? Onko muilla kulunut jarrupalat samalla lailla päästä viistosti?


http://www.louis.de/_20d7e82f9478477ff671febc64f9417449/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10044701&typ_id=0508

http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?action=gallery;sa=view;id=3384

aika hyviä vinkkejä:
http://www.louis.de/_20d7e82f9478477ff671febc64f9417449/index.php?topic=schraubertipp
« Viimeksi muokattu: 02.05.13 - klo:10:22 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #22 : 02.05.13 - klo:08:54 »
No bärkkele, nyt Luukakset tilaukseen että saa Vifferin jarrut ens viikon ajoharjoitteluun! Testituloshan näyttää hyvältä, yhtä hyvä ku Rempo.

Tilasin emc24.fi:stä, 25€ paketti, normihinta 41.60€. Eli kaiketi 2 settiä pitää olla, kuluineen siis 50€.

Kannattaa muuten tsekata emc:n synttäriviikon tarjous, -19% ajovarusteista yms.

Niin, ja ei ole palat tähän mennessä kuluneet viistoiksi.
« Viimeksi muokattu: 02.05.13 - klo:09:10 kirjoittanut hidas57 »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #23 : 02.05.13 - klo:14:29 »
Satoin huomaamaan pari tuotetta, jotka ilmeisesti ovat suositeltavia jarrupaloja vaihdettaessa.
Keraaminen tahna
Jarrurasva

Kuparitahnaa ei kuulemma pitäisi käyttää ABS-systeemien kanssa, koska metallipohjaiset tuotteet voivat sotkea anturin toimintaa.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #24 : 02.05.13 - klo:14:40 »
Satoin huomaamaan pari tuotetta, jotka ilmeisesti ovat suositeltavia jarrupaloja vaihdettaessa.
Keraaminen tahna
Jarrurasva

Kuparitahnaa ei kuulemma pitäisi käyttää ABS-systeemien kanssa, koska metallipohjaiset tuotteet voivat sotkea anturin toimintaa.

Olen käyttänyt kuparitahnaa ja välillä keraamista valkoista mömmöä, en ole kyllä huomannut eroa.

Sininen tuubi:  Ei kitkapinnoille eikä tiivistekumeille.
Kumeja varten on on omat voiteet tai sitten käytä jarrunestettä kumien puhdistamiseen.
« Viimeksi muokattu: 02.05.13 - klo:14:48 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #25 : 03.05.13 - klo:19:12 »
Ennakkoluulottoman kannattanee kokeilla myös Bilteman sintteripaloja.

Minun mielestäni pito ja tuntuma radalla oli ihan vastaava kuin kalliimmissakin sintteripaloissa. Sitä en tiedä, että syövätkö levyjä enemmän, mutta jos näissä pyörissä on joku hyvä ominaisuus, niin ainakin tarvikejarrulevyt ovat halvat... :)

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #26 : 04.05.13 - klo:19:40 »
Onko muilla kulunut jarrupalat samalla lailla päästä viistosti?

Mulla oli ainakin takapalat kuluneet vähän viistosti, etupaloista en muista.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa mchuurre

  • Jäämerenvalkoisentienvanhempikardaanijutaaja
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • K1200LT, K100RT bis, R1100GS, XL600V AKOW
    • http://www.elisanet.fi/marja-liisa.kukkonen/
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #27 : 04.05.13 - klo:19:56 »

Pikkasen mietitytti, kun vanhoissa paloissa jarrupalojenpäät olivat kuluneet viistosti? Onko muilla kulunut jarrupalat samalla lailla päästä viistosti?

BMW:n orggispalat on tarkoituksella viistottu päistään, lienee estämään kitinää tms.
"Kaikki näkyvä, on vain ajallista"
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
http://www.youtube.com/user/mchuurre/videos?view=0

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #28 : 04.05.13 - klo:20:11 »
orrkispaloissa on jotkut muoviset läpyskät takana
Bin laden

Poissa mchuurre

  • Jäämerenvalkoisentienvanhempikardaanijutaaja
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • K1200LT, K100RT bis, R1100GS, XL600V AKOW
    • http://www.elisanet.fi/marja-liisa.kukkonen/
Vs: Jarrupalat
« Vastaus #29 : 04.05.13 - klo:21:10 »
orrkispaloissa on jotkut muoviset läpyskät takana

Kitinän estoon nuokin...jos ei ole niin kuparitahnaa ja päät viistoon! hali_peukku
"Kaikki näkyvä, on vain ajallista"
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
http://www.youtube.com/user/mchuurre/videos?view=0

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal