Kirjoittaja Aihe: 1200S käynnistyshäiriö  (Luettu 6684 kertaa)

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
1200S käynnistyshäiriö
« : 26.09.09 - klo:20:26 »
No niin,kyllä tää 1200S taitaa olla hyvä peli,kunnei kukaan oo sitä täällä mollannu.Oma pyörä teki tällä kaudella 3 kertaa sellaisen tempun,että seistyään taivasalla vesisateessa (rankassa),niin lähti ensin hyvin käyntiin.Kävi epätasaisesti hetken (3-4sek),sitten sammui.Virrat pois ja uudestaan tulille,sama juttu.Tämä toistui 3-4 kertaa,sitten jäi käymään ja toimi normaalisti.Normaalin pesun jälkeen ei ole milloinkaan ollut moisia oireita.Sumuttelin kahvojen katkaisijoihin jotain multisprayta ensiavuksi,en tiedä oliko niissä vikaa (tappokytkin),mutta ihan niinkuin olisi auttanut ??.
Tuolla orgin puolella oli ollut vähän samoja ongelmia.Jotenkin vaan tuntuu,ettei se tappokytkin voi olla niin avonainen rakenteeltaan että sinne kosteus/muut aineet pääsisi sisään.  hesse_cool
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:11:08 kirjoittanut jarska »
Man cannot live on beer only.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Re: 1200S käynnistyshäiriö
« Vastaus #1 : 27.09.09 - klo:17:01 »
Voisko se vetää vettä jotenki ilmanputsariin tms.?
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Re: 1200S käynnistyshäiriö
« Vastaus #2 : 27.09.09 - klo:19:19 »
En tiedä,jotenkin tuntuisi sähkövialta.Voisikohan sadevesi päästä jotenkin virtalukkoon siitä avaimenreiästä?Tai sitten siinä ajonestojärjestelmässä on joku kosteudelle arka paikka?Kumma,kun mopo ei painepesunkaan jälkeen ole oikutellu mitenkään.Viimeksi sitä starttailtiin Saariselällä varmaan 5-6 kertaa,kun oli yöllä lionnu vesisateessa.Sen jälkeen on toiminut taas kuin ihmisen mieli.  hesse_blink
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:11:09 kirjoittanut jarska »
Man cannot live on beer only.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
« Vastaus #3 : 07.03.10 - klo:12:42 »
Joo, ainakin minun pyörässä on noita ongelmia esiintynyt. Jos seisoo kunnon sateessa yön, niin menee jopa parikymmentä kilsaa, ennen kuin alkaa käydä kunnolla ja pysyy tyhjäkäynnillä. Pesun jälkeen samat ongelmat, mutta ei ehkä yhtä voimakkaina.
Viime huollossa asiasta mainitsin, mutta eivät löytäneet vikaa, eikä ollut jäänyt mitään vikailmoituksiakaan muistiin.

Saa nähdä (jos nuo lumet edes ikinä sulaa) auttoiko tulppien vaihto asiaan..

Eikö kenelläkään muulla ole ollut K 12/13 ässässsä vastaavia kosteus-käyntihäiriöitä?

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
« Vastaus #4 : 07.03.10 - klo:14:11 »
K13S sai viime kesänä niskaansa surutta  vettä, sekä pesussa  että reissussa + väliin kovaa hellettä, ei mitään oireita, ainakaan vielä.

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
« Vastaus #5 : 07.03.10 - klo:15:29 »
Noita oireita ei itselläni ole ollut, mutta tulisi kyllä ensimmäiseksi mieleen sivuseisontatuen katkaisija. Niissä on ollut arkuutta kosteudelle jonkin verran. Ja sadevesi valuu parkissa suoraan katkaisijan yli.

Ilmanputsariin ei kyllä mene vettä satamalla. Pesurilla sinne sa vettä kun oikein yrittää. Eli tämä ongelma on poissuljettu.

Voi ne olla nuo katkaisijatkin, mutta en usko ihan heti. Ovat kahvan sisällä kumitutilla suojattuja. Eli ei ne spraytkään sinne katkaisijaan pääse, vaikka miten suihkuttelisi. Toisaalta, onhan BMW saanut leivottua noita katkaisijaongelmia K13:seenkin, niin kai niitä katkaisijaongelmia noissa K12:sissakin voi vastaan tulla.


t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
« Vastaus #6 : 07.03.10 - klo:18:03 »
En oikein usko sivutuen kytkimeen, mutta toisaalta täytyypä tuokin mahdollisuus eliminoida. Sivutuen kytkin on kyllä kertaalleen vaihdettu, syystä että silloin matkanteko loppui kokonaan..
Myös kahvojen ja virtalukon teippausta / pussitusta pesun ajaksi kokeilin, ei mitään vaikutusta oireisiin. Pesun jälkeen käy hetken aikaa ihan normaalisti, sitte tupsahtaa sammuksiin. Tätä jatkuu paikallaan käytellessä niin kauan, kunnes flekti on lähtenyt pariin kertaan pyörimään. Jos lähtee ajamaan, niin oireet häviää muutaman kilsan matkalla..
Pyörässä PC, pitääkö vikaa etsiä siltä suunnalta..? Tosin sekin boksi on paikassa, johon ei vettä juurikaan pääse ja huollossa tsekkasivat PC:n johtoliitoksetkin.
Sadekelillä, siis rankkasateessakin ajellessa ei mitään oireita. Ongelmat esiintyy vain ja ainoastaan yön yli sateessa seisomisen ja pesun jälkeen..
« Viimeksi muokattu: 07.03.10 - klo:18:10 kirjoittanut j@ck »

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
« Vastaus #7 : 07.03.10 - klo:19:05 »
Jos rankkasade ajaessa ei vaikuta niin lämmin moottori haihduttanee kosteuden ja ajoviima pitää lopuista eron.
Yön aikana johonkin pääsee kosteutta siirtymään. ECU/PC? jossain siellä moottorin lämmön lähellä se syy lienee?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
« Vastaus #8 : 06.04.10 - klo:13:43 »
Taisi olla vika tulpissa.. Tuossa perjantaisen ajolenkin päätteeksi pesin pyörän, eikä mitään oireita enää - tai ainakaan toistaiseksi. Huollossa eivät löytäneet mitään vikaa, eli tulpanvaihto lienee auttanut.  happybikeday
Tarina jatkuu, jos oireet palaavat

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: 1200S käynnistyshäiriö
« Vastaus #9 : 06.04.10 - klo:18:48 »
Olisikohan päässyt tulpanjohdon liitin löystymään. Liitin on tiivisteellinen mini liitin, joka joudutaan irroittamaan tulpanvaihdon yhteydessä. Voisi päästää kostealla läpi, jos pistoke ei ole pohjassa.

Toivottavasti ongelmat hävisivät kokonaan.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal