Kirjoittaja Aihe: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut  (Luettu 30489 kertaa)

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« : 26.07.13 - klo:16:57 »
Kerran teki pari viikkoa sitten sen että servot ei lähteneet lainkaan toimimaan. Ajelin parikymmentä kilsaa ABS-valot vilkkuen lähes kokonaan ilman jarruja... No se vika ei ole onneksi toistunut.
Mutta takajarrun servo kenkkuilee tällä hetkellä. Ei siis lähde lainkaan päälle... En tiedä sitten miten tuo vaikuttaa jarrujen toimintaan yleensä kun kerran ABS-valo vilkkuu punaisena, mutta etujarrun servo toimii (tehostaa) normaalisti.
Onko kellään kokemusta?
gozamite.com

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #1 : 26.07.13 - klo:21:39 »
Kerran teki pari viikkoa sitten sen että servot ei lähteneet lainkaan toimimaan. Ajelin parikymmentä kilsaa ABS-valot vilkkuen lähes kokonaan ilman jarruja... No se vika ei ole onneksi toistunut.
Mutta takajarrun servo kenkkuilee tällä hetkellä. Ei siis lähde lainkaan päälle... En tiedä sitten miten tuo vaikuttaa jarrujen toimintaan yleensä kun kerran ABS-valo vilkkuu punaisena, mutta etujarrun servo toimii (tehostaa) normaalisti.
Onko kellään kokemusta?

Onko pyörän akku kunnossa? Aikoinaan RT:n servojarrut oikuttelivat, kun akku vähän huonossa kunnossa. Yleensä valo lakkasi vilkkumasta, kun antoi käydä ensikäynnistyksen jälkeen muutaman minuutin jonka jälkeen sammutti/käynnisti ja lähti uudestaan liikkeelle. Virtaa ei huonokuntoisesta akusta riittänyt tarpeeksi käynnistyksen jälkeen, jotta ABS-jarrujen itsetestaus olisi mennyt läpi OK.

t. juke



Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #2 : 26.07.13 - klo:22:48 »
Jos akku on huono menee jarrut ns. "vikasietotilaan" eli ABS valo vilkkuu punaisena ja molemmat jarrut puuttu (etu ja taka), tämä kävi mulle siis kerran.
Nyt ABS-valo vilkkuu punaisena ja takajarrun servo ei toimi...
gozamite.com

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #3 : 28.07.13 - klo:22:16 »
Tänään ajettu 400km lenkki. Takajarru toimii nyt normaalisti ja hienosti. Niin pitkään kun jarruttelen pelkästään takajarrulla ei edes ABS-valo ala vilkkumaan.
Mutta etujarru sitten eri juttu, ensimmäinen jarrutus servo kyllä inisee ja tehostaa mutta jarrukahva tuntuu silti tunnottomalta eli jarrutustehoja ei ole... Kunnes yht' äkkiä lyö renkaan lähes lukkoon ja samantien ABS-valo alkaa vilkkua (plus punainen kolmio). Vilkkuu niin pitkään kunnes otan virrat pois päältä.
Ja vaikka ABS valo vilkkuukin, tuntuu jarrut nyt toimivan normaalisti (siis sen ensimmäisen jarrutuksen jälkeen).
gozamite.com

Poissa ylma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • BMW K1200S vm.2005
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #4 : 17.07.15 - klo:12:08 »
Vanhaan ketjuun jatkoa..


Itselläni ilmeni pyörässä vastaavanlaista vikaa parin päivän seisonnan jälkeen, tätä edelsi 500 kilsan lenkki ja sitten tosiaan parin päivän päästä jarrut kummittelee.
Liikkeelle lähtiessä ABS-valo vilkkuu sen aikaa että saa tehtyä tarkistelunsa. Noh sitten koetan jarruttaa etujarruilla sillä tuloksella ettei vauhti hidastu lainkaan.. Voimakkaampi puristus ja punainen kolmio syttyy palamaan ja ABS-valo vilkkuu neljä kertaa sekunnissa (ja tässä kohtaa jarrut toimivat likimain normaalisti).
Ongelma tässä on se että servo jää huutamaan ja huutaa kunnes pyörästä sammuttaa virrat.

Lueskeltuani foorumeita vaihdoin pyörään uuden akun  -  ei vaikutusta.
Jarrupalat eteen -  ei vaikutusta.
Ilmautin koko järjestelmän Oulun EMC-llä -  ei vaikutusta.
EMC:n diagnoosi on että servo on rikki mekaanisesti, mitä uskallan epäillä?! Miten se nyt ensin pelaa ja sitten parin päivän päästä jotain olisikin "mekaanisesti" rikki.
Epäilevät mekaanista vikaa koska diagnostiikka ei näytä mitään vikaa ja servo pyörii ja pärisee niinku normaalistikin..

Onko kenelläkään tullut vastaavaa vastaan?!
Uusi ABS-servohässäkkä maksaa tosiaan sen puolitoista tonnia ja asennus päälle..

Onko vaihtoehtona uusi boxi vai revitäänkö vanha mäjelle ja tehdään pärrään oikeat jarrut.


---

K1200S vm.2005


-Ylli

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #5 : 19.07.15 - klo:08:23 »
Aika vaikealta kuulostaa. Omassa kohta 92 tkm lasissa ja toimii jarrut. Akusta johtuva jännitteenalennus teki Grossglocknerilla vian. Servot hävisi. Mutta kunhan vähän kaasuttelin niin laturi latasi... olisiko joku kosketusvika...mutta kun on can väylä. En osaa sanoa.
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #6 : 19.07.15 - klo:08:55 »
Can-väylässä kulkee ohjaus ja mittaus tietoja, normaali sähkö on erikseen

Poissa ylma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • BMW K1200S vm.2005
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #7 : 19.07.15 - klo:09:08 »
Kyllä tosiaan vaikeata on. Jotenki ei mahu järkeen että servo pyörii ja tehostaa, muttei kuitenkaan pyörän omasta mielestä tehosta.
Tein eilen sellaisen tempun että otin ABS:n liittimen edestä irti ja tulos on sellainen että servo tehostaa eikä jää surisemaan vaikka miten jarruttelee.
ABS-jarruja ei luonnollisestikkaan ole ja aamulla motarilla kiihdyttäessä suttasi aika komiasti.. :D

Noh, enivei, koitan vielä etsiä vastausta tähän vikaan. Pitänee soitella etelään isommalle pajalle viikolla, josko siellä ois tullu vastaavaa vastaan. Vinkkejä hyvistä bmw-pajoista?

Ongelmahan on edelleen se ettei mikään osa näytä diagnostiikan mukaan olevan rikki ja mekaanisestikkin linjat ovat kunnossa kun pyörä kuitenkin nyt pysähtyy ja hitaasta vauhdista olen saanut etupyörän ihan lukkoon asti.
-Ylli

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #8 : 20.07.15 - klo:16:36 »
Kyllä tosiaan vaikeata on. Jotenki ei mahu järkeen että servo pyörii ja tehostaa, muttei kuitenkaan pyörän omasta mielestä tehosta.
Tein eilen sellaisen tempun että otin ABS:n liittimen edestä irti ja tulos on sellainen että servo tehostaa eikä jää surisemaan vaikka miten jarruttelee.
ABS-jarruja ei luonnollisestikkaan ole ja aamulla motarilla kiihdyttäessä suttasi aika komiasti.. :D

Noh, enivei, koitan vielä etsiä vastausta tähän vikaan. Pitänee soitella etelään isommalle pajalle viikolla, josko siellä ois tullu vastaavaa vastaan. Vinkkejä hyvistä bmw-pajoista?

Ongelmahan on edelleen se ettei mikään osa näytä diagnostiikan mukaan olevan rikki ja mekaanisestikkin linjat ovat kunnossa kun pyörä kuitenkin nyt pysähtyy ja hitaasta vauhdista olen saanut etupyörän ihan lukkoon asti.

R.M. Heino.

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #9 : 14.08.15 - klo:19:53 »
Onko Ylman vikaan tullut selkoa? Ainakin Saksan ebaysta saa bemarin osia tilattua purkamoista - uutta osaa halvempi ratkaisu ainakin.
« Viimeksi muokattu: 14.08.15 - klo:19:55 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa ylma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • BMW K1200S vm.2005
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #10 : 14.08.15 - klo:20:32 »
Iltapäivää,

Ei ole valitettavasti tullut selkoa. Itseasiassa just viis minuuttia sitten raahustin kartanolta sisään eväille kun taas alko vi%&##aa ku apassia. 32

Kokeilin uudella ohjeella korjaustoimia ja käytin paineenrajoitusventtiilit pois ja vaihdoin vielä ristiin siinä toivossa että aiemmin toiminut takapää siirtyisi eteen mutta ei.. Ohjeet löytyy kiinnostuneille tuolta: http://forum.hexcode.co.za/forum/index.php?topic=4.0
Tuossa kahlatessa löytyi muuten tosi pätevät ohjeet jarrujärjestelmän ilmaukselle, ohjeet tuolla erittäin selkeässä muodossa: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/service_abs3.pdf


..Toisaalta onhan tässä ilman jarrujaki pärjätty. 8)  Just tuossa pari viikkoa sitten kävin toteamassa Norjan vuonoissa asti että kyllä pärjätään ilman jarrujaki.  hali_rokrok

Noo vaan oishan se mukava saaha pelaamaan. Seuraavaksi aattelin irrottaa paineanturin jos ei muuta niin "säädän" vähän hienosäätölekalla. hesse_biggrin

-Ylli
-Ylli

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #11 : 14.08.15 - klo:23:25 »
Tuolla vaikuttais olevan käytettyjä abs-yksiköitä myynnissä
https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop/Parts.php?T=5&NU=10&M=50&Ct=GA&SbCt=BA_10_50_GA_90

Toimiiko jarruvalot normisti kummastakin eli etu- ja takajarrusta erikseen? Jumittavat mikrokytkimetkin voi sekottaa pakkaa.
« Viimeksi muokattu: 14.08.15 - klo:23:31 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa ylma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 18
  • BMW K1200S vm.2005
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #12 : 15.08.15 - klo:00:46 »
Kiitoksia vinkistä.  hali_peukku
Oon itekki ebaysta vilassu pari vaihtoehtoa hintaluokkaa 400-500 euroa.. Toiminnasta sitten aina tiiä.

Jarruvalot kyllä toimii molemmissa päissä oikein.

Nyt illan päätteeksi tein semmosen tempun että "rikkasin" edessä olevan ABS-anturin kauemmas kiekosta niin lopputulos on se että ABS-testi ei mene läpi ja näin ollen ei vikakaan mene päälle.
Näillä mennään tämä ajokausi. hali_rokrok


-Ylli
-Ylli

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #13 : 25.08.15 - klo:14:39 »
Tuolla foorumilla oli samankuuloinen vika vanhemmassa servojarrullisessa Bemarissa http://www.k-bikes.com/forums/showthread.php?t=31057

Joku korjattavissa oleva relevika. Servomoottori jää päälle eikä pysähdy.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K1200S ja oikuttelevat Servojarrut
« Vastaus #14 : 26.08.15 - klo:17:29 »
eikö se ole juurikin relevika niinkuin tossa aiemmin viitattiin,olisi ainakin halvin vaihtoehto kokeilun ja erehdyksen saralla....

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal