Kirjoittaja Aihe: Ostoaikeissa K1200S -05  (Luettu 36388 kertaa)

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Ostoaikeissa K1200S -05
« : 29.02.12 - klo:08:53 »
Terve kaikille. Olen uusi foorumilainen ja nyt ois kiikarissa ensimmäinen BMW motorrad tarkemmin K1200S -05 39tkm tuontipyörä. Pohjatietoa on kerääntynyt jo runsaasti tältä ja usealta muulta foorumilta, sekä nettivideoista yms tietolähteistä. Pyörä on tarkoitus hakea tulevana lauantaina, joten viimehetken vinkit on arvokkaita. Tässä muutamia juttuja jotka omassa mielessä tärkeimpinä tarkastaa, etenkin kun pyörää ei pääse koeajamaan. Jos jotain lisää tulee mieleen, niin nakkaa vinkkiä.

- Huoltohistoria / check / Huollot tehty samalla BMW diilerillä Saksassa, eli oletettavasti pyörä ollut yhdellä omistajalla. Kilometreissä ei epäilyttävää.
- Nokkaketjunkiristin / myyjä vaihtaa ennen ostoa uudempaan malliin. Alkuperäiselläkään ei tiedossa ongelmia tässä suhteessa. Eli ei ylimääräistä ääntä ja verrokkipyörä GT malli pitää isompaa rallatusta. Eli luottamusta löytyy ostoa ajatellen. Ei tiedossa onko erikseen asennettu ylihyppäyssuojaa.
- Kytkin / Ei rallatusta kuultavissa myyjän mukaan. Omalla korvalla vielä tarkastus paikanpäällä.
- Vaihdepoljin / Tarkoitus asentaa laakeroitu modi asap.
- Perä / Paikanpäällä välyksien testaus ja vuotojen tarkastus.
- Moottorin käynti/tyhjäkäynti / paikanpäällä kuuntelua ja testausta. Tiedossa, että jossain vaiheessa näissä on kierrokset jääneet hetkeksi ylös kaasun löysäämisen jälkeen. Ilmeisesti softalla korjattu.
- Muuten normaalit tarkastukset. Onko kaaduttu, kulutusosat ja yleissilmäys.
- Myyjä on liike ja lupaa ajokauden takuun.

Mikäli kaupat syntyy, niin bemari päätynee talveksi olohuoneeseen odottelemaan lumen sulamista.

Kiitos jo etukäteen ja hienoa, että tällainen foorumi on perustettu!


Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #1 : 29.02.12 - klo:09:49 »
Onko pyörä  kotimaassa myynnissä ja jos, niin missä ja mikä on hinta? Ainakaan nettimotosta en ihan vastaavaa löytänyt. Kyllähän tuo ajokauden takuu tietty hyvä asia on, jos kyseessä  kotimainen oikea liike, eikä mikään T:mi jussi-pussi. Myös ulkomaisen liikkeen kanssa takuuasioissa asioiminen saattaa olla haastavaa. Miten vaan, mutta joka tapauksessa ne takuuehdot kannattaa lukea suurennuslasin kanssa.

Eipä tuossa varmaan mitään ihmeellisiä vikoja ole, tai sitten on. Näyttäis olevan aika kirjavia kokemukset K 12 S ja R malleista. Itse ajoin 08 ässällä 40 tkm käytännössä ilman murheita ja ihan täyskuntoisena meni vaihtoon - eli mitäpä muuta voisin kuin suositella  hali_peukku Toisaalta monella muulla on ollut samoilla kilometreillä kaiken näköistä.
 
Sähköinen jarrutehostin taisi poistua 07 malleista alkaen ja jos käytettyä hankkisin, niin ihan varmuudeksi taitaisin sellaista ilman tehostinta olevaa katsella.  On aika arvokas paikka korjata ja hintaero hieman uudempaan katoaa helposti mahdolliseen servoremonttiin. Toisaalta aiemmalla 2002 K 12 RS:llä ajoin 60 tkm ja servojarrut oli siinäkin, eikä niissä mitään koskaan ollut.

Tuon ikäisestä alkaa jo nähdä miten ja missä sitä on säilytetty. Huomaat ulkoisista merkeistä eri pyöriä vertailemalla helposti, onko pyörä seissyt suojassa, vai taivasalla.

Jos noista Nettimoton 05-06 ässistä jotain harkitsisin, niin kolme ilmoituksen perusteella mielenkiintoisinta olisi ID 1267601 (tax free tallinna), ID 1128410 ja todella vähän ajettu ID 1267840. Uudempia sieltä ei näytä tällä hetkellä löytyvänkään.
Lisäksi ison painoarvon antaisin myös varusteille, eli onko ESA, ASC, laukut jne..
« Viimeksi muokattu: 29.02.12 - klo:13:10 kirjoittanut j@ck »

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #2 : 29.02.12 - klo:10:05 »
Pyörä on kotimaassa ja myyjä Seinäjoella Hotmotor. Koska kaupat on ns. sovittu, niin pyörä on poistettu aktiivisesta myynnistä. Hinta on samaa luokkaa nettimotossa olevien kanssa. Takuu on todella tärkeä ja senkin vuoksi ostan mieluummin liikkeestä kuin yksityiseltä.

Taitaa olla aika yleistä asiassa kuin asiassa, että ne joilla vehkeet toimii ei pidä siitä meteliä. Ne joilla ei toimi saa sitäkin suurempaa huomiota. Jollain foorumilla oli kysely muistaakseni K12S vaihdelaatikon ongelmista. Karkeasti näytti olevan noin 10% vikaantuneita ja näistä varmasti suurinosa on noita sarjan alkupään koneita. Eli oma ajatus on, että jos pyörä on kestänyt tähän asti ilman isompia, niin periaatteessa pitäisi olla niitä parempia yksilöitä.

Tehostimesta en niin paljoa tiennytkään. Onko mahdollista testata jotenkin ostotilanteessa?

Kiitos vastauksestasi.  :)

EDIT:
Tässä yksi linkki missä käyttäjien palautetta vikaantumisasteesta. http://www.visordown.com/road-tests-used/buyer-guide-bmw-k1200-and-k1300/14413-2.html

Lainaus tuolta:
Lainaus
Of 104 K1200 owners, 47 reported no problems, 27 had just one, 24 had two or three and two had loads.

« Viimeksi muokattu: 29.02.12 - klo:10:20 kirjoittanut HaK77 »

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #3 : 29.02.12 - klo:13:41 »
Servojen testaamisesta en osaa sanoa kuin että toimii, tai sitten ei.. Ehkä joku osaa antaa parempia neuvoja? Kilometreistä sen verran, että noissa lukemissa ja niiden jälkeen joillekin niitä vikoja on ilmaantunut. Perää, kytkintä, jakopäätä jne.. Akkujahan noista menee joillan joka vuosi. Jotain tuolta aiemmista viesteistäkin löytänet.

Varmista myös, että recall-korjaukset on tehty. Yhtäkkiä tulee mieleen käynnistykseneston antennirinkula, takajousituksen linkku sekä nokkaketjun kiristin.

Tästä tulikin mieleen.. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä kuuluu +-100 tkm ajetuille K 12 ässille ja ärrille.
Ja kun kilometreistä tuli puhe, niin onpa ihmeen vähän ajettuja nuo Nettimoton 05-06 ässät ja ärrät - jotkut ehkä jopa epäilyttävän vähän..
Siis jos 6-7 v vanhassa pyörässä on mittarissa 30-40 tkm, niin se ei tee kuin +-5000 km / vuosi.  Jotenkin kun olen kuvitellut, että isommilla Bemuilla ajetaan keskimäärin >10 tkm vuodessa.
« Viimeksi muokattu: 29.02.12 - klo:14:02 kirjoittanut j@ck »

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #4 : 29.02.12 - klo:15:45 »

Tästä tulikin mieleen.. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä kuuluu +-100 tkm ajetuille K 12 ässille ja ärrille.
Ja kun kilometreistä tuli puhe, niin onpa ihmeen vähän ajettuja nuo Nettimoton 05-06 ässät ja ärrät - jotkut ehkä jopa epäilyttävän vähän..
Siis jos 6-7 v vanhassa pyörässä on mittarissa 30-40 tkm, niin se ei tee kuin +-5000 km / vuosi.  Jotenkin kun olen kuvitellut, että isommilla Bemuilla ajetaan keskimäärin >10 tkm vuodessa.

Niinhän sitä luulisi. Tuohon ajokilometri-hommaan kun ei vaan päde automaattisesti se "10 tuhatta" vuodessa". Monilla on nykyisin useampia pyöriä, joten kyllä ne kilometritkin jakaantuu useammalle pyörälle.

Joillakin tulee lisäksi väliin sellaisia vuosia, että niillä vehkeillä ei ajeta juuri lainkaan työ tai yms. esteistä johtuen.

Minuakin kiinnostaisi kuulla, jos joku on ylipäänsä ajanut näillä Bemuilla yli sen 100 tuhatta ilman isompia remppoja. Eivät taida kestää...  hesse_wink2

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #5 : 01.03.12 - klo:07:33 »
Kiitti vinkeistä!

Kilometreistä tässä yksilössä huomasin sellaisen, että enimmät kilometrit on tullut kun pyörä ollut uudehko. Viimesimmät vuodet vähemmällä ajolla ts. luonnollisen oloinen syy myydä pois.

Tuo nettimoton 3600tkm ajettu ois kyllä todella kiinnostava vaihtoehto, mutta mun kauppaan liittyy vaihto, niin en nyt lähde hötkyilemään toisen perään. Huomattavasti hinnakkaampikin on, tosin hyvä perusteet, koska varusteetkin todella kattavat.

Onko tuosta takajousituksen linkusta jossain lisätietoa? Miten sitä on muutettu jos kerran recall vaihtoja tehty?

EDIT: Googlettamalla löytyi: http://nhthqnwws111.odi.nhtsa.dot.gov/acms/docservlet/Artemis/Public/Recalls/2010/V/RCDNN-10V488-5725.pdf

"Koiranluu" ilmeisesti katkeaa neulalaakerin jumiutumisen seurauksena. Uusi malli hiukan tukevampi sekä lisätty huolto-ohjelmaan laakeroinnin rasvaus 20tkm välein. Tuntuis kaikinpuolin järkevälle korjaukselle. Täällä lisää juttua
Kuvassa vanha ja uusi koiranluu.
« Viimeksi muokattu: 01.03.12 - klo:08:10 kirjoittanut HaK77 »

Poissa MotoAuto

  • Sport
  • *
  • Viestejä: 51
  • K1300r
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #6 : 01.03.12 - klo:08:06 »
No mun pyörä menee Porin pyörä ja mopoon myyntiin...
Uudet renkaat, kaikki laukut, uudet jarrupalat, juuri huollettu, linkku vaihdettu jne.

ajettu 54 tkm, ns. Suomipyörä

Jos kiinnostaa niin soita: nolla, 2*neljä, nolla 858403

PS. Merkki ei luultavasti vaihdu  bmw2_smilie
K1300r
K1200s
Ikuinen optimisti...ja lapsi

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #7 : 01.03.12 - klo:10:25 »
Onko tuosta takajousituksen linkusta jossain lisätietoa? Miten sitä on muutettu jos kerran recall vaihtoja tehty?

Tervetuloa mukaan foorumille ja TÄÄLLÄ oli myös jotain juttua linkusta.

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #8 : 01.03.12 - klo:11:30 »
Kiitos! Jotenkin olen onnistunut missaamaan tuon keskustelun vaikka aikalailla muuten koko foorumi tullut kahlattua läpi.  withstupid

Näin sitä oppii.  :)

Poissa veetee

  • HP
  • *
  • Viestejä: 340
  • Z 1000 SX Blue
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #9 : 01.03.12 - klo:19:00 »
Terve kaikille. Olen uusi foorumilainen ja nyt ois kiikarissa ensimmäinen BMW motorrad tarkemmin K1200S -05 39tkm tuontipyörä. Pohjatietoa on kerääntynyt jo runsaasti tältä ja usealta muulta foorumilta, sekä nettivideoista yms tietolähteistä. Pyörä on tarkoitus hakea tulevana lauantaina, joten viimehetken vinkit on arvokkaita. Tässä muutamia juttuja jotka omassa mielessä tärkeimpinä tarkastaa, etenkin kun pyörää ei pääse koeajamaan. Jos jotain lisää tulee mieleen, niin nakkaa vinkkiä.

- Huoltohistoria / check / Huollot tehty samalla BMW diilerillä Saksassa, eli oletettavasti pyörä ollut yhdellä omistajalla. Kilometreissä ei epäilyttävää.
- Nokkaketjunkiristin / myyjä vaihtaa ennen ostoa uudempaan malliin. Alkuperäiselläkään ei tiedossa ongelmia tässä suhteessa. Eli ei ylimääräistä ääntä ja verrokkipyörä GT malli pitää isompaa rallatusta. Eli luottamusta löytyy ostoa ajatellen. Ei tiedossa onko erikseen asennettu ylihyppäyssuojaa.
- Kytkin / Ei rallatusta kuultavissa myyjän mukaan. Omalla korvalla vielä tarkastus paikanpäällä.
- Vaihdepoljin / Tarkoitus asentaa laakeroitu modi asap.
- Perä / Paikanpäällä välyksien testaus ja vuotojen tarkastus.
- Moottorin käynti/tyhjäkäynti / paikanpäällä kuuntelua ja testausta. Tiedossa, että jossain vaiheessa näissä on kierrokset jääneet hetkeksi ylös kaasun löysäämisen jälkeen. Ilmeisesti softalla korjattu.
- Muuten normaalit tarkastukset. Onko kaaduttu, kulutusosat ja yleissilmäys.
- Myyjä on liike ja lupaa ajokauden takuun.

Mikäli kaupat syntyy, niin bemari päätynee talveksi olohuoneeseen odottelemaan lumen sulamista.

Kiitos jo etukäteen ja hienoa, että tällainen foorumi on perustettu!

Tervetuloa porukkaan. Ja jos haluat henk kohtaisia neuvoja ja tavata samanmallisilla ajavia niin ilmoittaudu toukokuussa järjestettäville Joutsan koulutuspäiville.

« Viimeksi muokattu: 01.03.12 - klo:22:55 kirjoittanut veetee »
Vauhti korjaa virheet.

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 907
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #10 : 01.03.12 - klo:19:26 »
Lainaus: Myyjä on liike ja lupaa ajokauden takuun.

Tämä on hyvä juttu. Eihän se ole kuin ajaa mahdollisimman paljon ensi kesänä ja korjauttaa murheet myyjän piikkiin. Noilla kilometreillä ei kyllä huolletulla pyörällä ole ongelmia. Itselläni oli ostaessa (yksityiseltä) 30500 km ja eipä juuri mitään ole ollut. Vaihdeanturi ja tankin bensanäytön anturi. Yht. 500€. Töineen. Ja minun piikkiin. Mutta vika tulee tai ei. Mutta silti ässä on omaa luokkaansa, en vaihtaisi jaappanilaiseen enkä italiaanoon. Hanki tai kadut. BMWsmile hesse_kalja
« Viimeksi muokattu: 01.03.12 - klo:21:41 kirjoittanut Jussipolo »
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #11 : 02.03.12 - klo:08:15 »
Kiitos kaikille vinkeistä ja mukavasta vastaanotosta foorumille. Nyt tuntuu entistä enemmän, että 7 bemarin autohistorian jatkoksi pyörä sopii oikein hyvin.  :)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #12 : 02.03.12 - klo:09:55 »
Kiitos kaikille vinkeistä ja mukavasta vastaanotosta foorumille. Nyt tuntuu entistä enemmän, että 7 bemarin autohistorian jatkoksi pyörä sopii oikein hyvin.  :)

Täällä onkin mukavaa, rehtiä ja reilua porukkaa shakehands...ainoat ylilyönnit tulee diktatuurimaiselta ylläpidolta. :mrgreen:

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #13 : 03.03.12 - klo:21:22 »
Tervetuloa.

Jos et laita siihen turboa niin ota ainakin katteet pois. Saat paremman näköisen ;)

K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Ostoaikeissa K1200S -05
« Vastaus #14 : 03.03.12 - klo:22:28 »
Nonih. Nyt tuli ongelmia.. Ässä olohuoneessa ja suupielet korvissa! Olutta siemaillessa on mukava katella kerrankin kunnon ohjelmaa, eikä tarvi avata ees telkkaria!  hesse_yahoo

Nyt vaan koitetaan totutella ajatukseen, et tämmönen tuli sitten hankittua. Katsotaan katteita ja muita virityksiä sitten kun alku järistyksestä on selvitty.  :)

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal