Kirjoittaja Aihe: K12S kytkin??  (Luettu 150922 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #30 : 09.04.10 - klo:20:30 »
Itse menen taas kohta tuhlaamaan rahaa uuteen dynotukseen, kun tuli 'vähän' muutoksia virtauksiin.

Mitä Dynotus ja mahdollinen säätö maksaa Suomessa?
Onko tossa sun mopossa enää pönttöö lainkaan vai millaisia muutoksia sä laitoit?

Paikallinen ottaa säädöstä 170€. Lisäksi menee puoli tankkia gasoa.

Ei siinä muuta mullistavaa ole kuin että nyppäsin killerin ja katin pois Akrasta, sekä korvasin alkuperäisen imusnorkkelin (minimihalkaisija 40mm) sellaisella 80mm torvella, joka imee samasta katteen reiästä kuin snorkkelikin. Eli edelleen vain yksi K&N, mutta ei muita esteitä. Palauttaminen vakioksi (johon on PC-säädöt killerin kanssa) käy asentamalla alkuperäiset osat paikalleen.

Etuna tuossa viritelmässä on pelkkään snorkkelin poistoon, että imuilma tulee katteen puhtaalta puolelta, eikä renkaan heittämä pöly/hiekka tule mukaan. Lisäksi imuääni on normaalin vaimea. Ilmansaannista tuskin on enää mikään kiinni. Ei tuntuisi kadottavan myöskään niin paljon alavääntöä kuin snorkkelin poisto kokonaan.

Täytyyhän se PCV+Autotune tietysti hankkia, niin ei sitten tarvii laukata jokaisen muutoksen jälkeen dynossa.

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #31 : 09.04.10 - klo:21:03 »
Olisikohan tässä kysymyksessä vain tuo lambda-anturi ja päästörajoitukset?
Päästömittaukset tehdään kait jossakin 5000...5500 kieroksen välillä. Ja silloin seoksen pitää olla laihalla, että menee testeistä läpi. Lambda-anturi pitää tästä huolen.

Reilun viiden tonnin jälkeen sitten ruutataan koneeseen reippaammin bensaa ja sehän tuntuu menohaluna.

Eli voipi olla kyse vain sittenkin perstuntumasta kytkimen asemasta.

Selviää vedätystestauksella.

t. Repa



 innocent  ashamed  Taitaapi mennä juuri tuohon katekoriaan, enpä saanut sitä enään "luistamaan"  innocent  Kivaa oli taas ajella BMWsmile   ja anteeksi, että vaivaan turhilla kysymyksilläni...   :mrgreen:  Nyt   hesse_kalja

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #32 : 09.04.10 - klo:21:17 »
innocent  ashamed  Taitaapi mennä juuri tuohon katekoriaan, enpä saanut sitä enään "luistamaan"  innocent  Kivaa oli taas ajella BMWsmile   ja anteeksi, että vaivaan turhilla kysymyksilläni...   :mrgreen:  Nyt   hesse_kalja

Ei meillä täällä ole olemassa turhia kysymyksiä, hyvä kun pelaa. hali_peukku

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #33 : 09.04.10 - klo:22:51 »
Joka pojallahan noin nyt on sanomattakin.

t. Repa

No niin on ja pitää olla BMW Motorrad Original Zusatzteile, ei mitään Kiinan tingeltangelia hesse_biggrin Muut lamput hommataan sitten Bilteman alennuskorista, vaikka onkin vaan katteista riisuttu lehmä.

http://hikipedia.info/wiki/Moottoripy%C3%B6r%C3%A4#Muut_py.C3.B6r.C3.A4tyypit
« Viimeksi muokattu: 09.04.10 - klo:22:57 kirjoittanut Geeäsäxähvä »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa puujahke

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #34 : 09.04.10 - klo:23:18 »
Heh, tahvo
Jos se ei luistanut mun ajossa, tuskin sunkaan :mrgreen:
Hyvin hengittävä karstaton peli se on horisko
Pikku kevennys näille elämää suuremmille ongelmavyyhdeille lyhenteellä BMW ja paljon  0003.gif

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #35 : 09.04.10 - klo:23:28 »
 0003.gif
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #36 : 10.04.10 - klo:00:30 »
Heh, tahvo
Jos se ei luistanut mun ajossa, tuskin sunkaan :mrgreen:
Hyvin hengittävä karstaton peli se on horisko
Pikku kevennys näille elämää suuremmille ongelmavyyhdeille lyhenteellä BMW ja paljon  0003.gif

 ;D  Hyvässäkin luultavasti kuluvat osat kuluu..  vai??   ;D  Juu ja lisää   0003.gif

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #37 : 21.06.10 - klo:19:37 »
Tere..

No niin uusia ongelmia kytkimen kanssa, nythän ei enää pykälät mene edes niin jouhevasti päälle kuin ennen ja alaspäin todella nihkeesti..

Paikallaan kun koitin pidellä tuota vaihdepäällä kytkin  vedettynä, niin tuo pyrkii eteenpäin pienillä nykäyksillä. 

Mikähän mahtaa olla nyt arvon raadin diaknoosi?

Ja juu  tekee tuota satunnaisesti ei aina..

 withstupid

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #38 : 21.06.10 - klo:22:09 »
Voiskohan olla ilmaa työsylinterissä? Onko kytkinnestesäilö täynnä nestettä?
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #39 : 21.06.10 - klo:22:31 »
Enpä oo tuota katsellut, ollut paskapäivä muutenkin..  Nykäsen melkosen kovan kännin nyt ja ihmettelen huomenna...   hesse_kalja

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #40 : 21.06.10 - klo:22:40 »
Vaihtoehtoja ei ole montaa:

-ilmaa työsylinterissa/letkussa
-jomman kumman, kahvan tai työsylinterin tiiviste vuotaa
-letku rikki jostakin (pintapunos rikki, kumi joustaa)
-roskia nesteen seassa (ei pitäisi olla mahdollista, mutta...)

Helpointa olisi tuo homma käydä niin läpi, että vaihtaa uudet nesteet. On hommana semmoinen vajaan kymmenen minuutin juttu. Tällöin ainakin ilmat poistuvat sylintereistä ja letkusta. hyvässä lykyssä pääsee niistä roskistakin eroon.

Letkun kunto on suurelta osin nähtävissä ihan silmämääräisesti. Kytkin pohjaan ja katsotaan pullistuuko mistään tai näkyykö teräspunoksissa poikkeamia. Tämä on kyllä mielestäni hyvinkin epätodennäköinen vika. Eikä letkua näe ihan koko matkalta.

Jos tiiviste vuotaa, sen saa selville kun mopo on käynnissä, kytkin painettuna pohjaan ja vaihde sisällä. Kytkinkahva pidetään painettuna ja odotetaan. Jos kaikesta huolimatta kone tahtoo ryömiä aina vain voimakkaammin eteenpäin, niin todennäköisesti kytkin järjestelmän paine karkaa tiivisteen ohi joko kahvassa tai työsylinterissä. Työsylinteri niinkuin kahvasylinterikin on vaihdettava kokonaisuudessaan, osia/tiivisteitä ei saa erikseen. Ainakaan BMWltä.  

Kokeilisin kuitenkin vielä lainata joltakulta tuollaista kunnon säädöillä olevaa kahvaa nesteiden vaihdon jälkeen ennen kuin alkaisin ostamaan uusia osia. Jos sillä toimii, niin niin sitten vain kahvat uusiksi.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa tahvo

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 351
  • R 1200 GS A, KTM 640 Adv.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #41 : 22.06.10 - klo:16:09 »
No niin, punokset/letkut tarkistettu  OK, nestettä on.  Mopo toimi aamusella ok.  Ajelin kuitenkin heinolle ja juttelin huollon kanssa, olivat sitä mieltä, että pieniä ilmakuplia kertynyt johonkin mutkaan ja lähtenyt isompana häiritsemään kytkimen toimintaa, ollut kuulemma samanlaisia muitakin tapauksia, ilma poistuu itsestään järjestelmästä ja homma jatkuu..  Kait se sitten näin voi olla  ashamed  Pääasia et mopo pelaa taas... 

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #42 : 22.06.10 - klo:18:05 »
Nestekytkimellisessä Apriliassa on ollu sitä vikaa, että ainakin kovemmassa rata-ajossa (kuumuus?)  kytkinnesteeseen tulee/voi tulla kuplia. Liekö sama tuossaki?

Epäilen, että kuplat ei kyllä poisu siieltä itsestään - ainakaan helposti.
« Viimeksi muokattu: 22.06.10 - klo:18:12 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #43 : 22.06.10 - klo:18:42 »
Nestekytkimellisessä Apriliassa on ollu sitä vikaa, että ainakin kovemmassa rata-ajossa (kuumuus?)  kytkinnesteeseen tulee/voi tulla kuplia. Liekö sama tuossaki?

Epäilen, että kuplat ei kyllä poisu siieltä itsestään - ainakaan helposti.

Kuulostaa aika erikoiselta Apriliassa. Jarruissa olisi ymmärrettävämpää, mutta kytkimessä? Ei ole oikein perustetta siihen.
Tuo kupliminen kovassa rata-ajossa jarruissa voisi perustua nesteen kiehumiseen, etenkin jos on vanhat jarrunesteet, joihin on imeytynyt vettä. Jarruthan käyvät kohtuullisen kuumana rata-ajossa. Kytkin taas on aina aika tasalämmin, moottorin lämpöinen...

Toinon asia onkin sitten nuo nesteet. BMW:ssä on muista moottoripyöristä ja ajoneuvoista poiketen öljyt tuossa järjestelmässä. Muissa hydraulikäyttöisissä kytkimissähän käytetään jarrunestettä. Ei kai tuolla pitäisi olla toiminnalle merkitystä, mutta ei sinne kyllä millään nesteellä kuplia pitäisi muodostua.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #44 : 22.06.10 - klo:21:59 »
Apriliapalstalla siitä on kohtuu paljonki juttua - tuli joskus luettua ku Milleä kattelin. Kohtuu yleinen pikkuvaiva. Muistelen, että jonkun analyysin mukaan asiaan vaikutti nestekanavan muoto kytkinsylinterin lähellä (nesteeseen tulee kytkimen työliikeen palautusvaiheessa alipainetta ja ei tartte kova lämpö olla niin kuplii) - en vaan muista oliko kahvassa vai kytkimen päässä - joka altisti kuplien muodostumiselle. Joku modi oli oikein tehtaallakin tehty siihen vaivaan. Minusta kuullosti ihan uskottavalta.
« Viimeksi muokattu: 22.06.10 - klo:22:03 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal