Kirjoittaja Aihe: K12S kytkin??  (Luettu 150719 kertaa)

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: kytkinkori
« Vastaus #285 : 05.11.12 - klo:19:27 »
MOi. Kytkimestä. Kun joudutaan pitkäksiaikaan liikenne ruuhkaa, alkaa öljynlämpö nousta, jolloin öljynpaine   saattaa laskea tyhjäkäynnillä. Tällöin kytkin alkaa käydä kuivana. Kytkin irrottaa huonosti, tarttuu kiinni narahtelemalla, lämpötila sekä kuluminen kasvaa. Jäähdytysnesteen lämpö pidetään kurissa puhaltimella, mutta moottoriöljyä jäähdytetään ajoviimalla. Kytkin saa voitelun ja jäähdytyksen moottoriöljystä. Kytkinkorin neulalaakerilta poistuva öljy voitelee ja jäähdyttää kytkin ja välilevyt, tämä öljy riittää mahdollisesti vain kytkimen takapäähän ( edellä mainitussa tilanteessa). Mielipiteeni on että kytkin käy kuivana.

Tässä muutama kuva. Näillä muutoksilla toivon saavani kytkimen lähemmäs japanilaista.
-Kytkimen etupään öljysuutin        
-Kytkinsylinteri K16

Nämä toimenpiteet eivät parantaneet kytkimen toimintaa. Tässä vaiheessa luulin että kytkinkorin neulalaakerille tulee öljyä. Kaikki tietävät että kuiva laakeri on äänekäs.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #286 : 06.11.12 - klo:10:06 »
Eiköhän noissa vaan ole enempivähempi laatupoikkeamia. En ole havainnut mitään sen kummempaa eroa japanialaisiin. Ehkä jäykkyydessä on, siis bemarin kytkin vaatii enempi voimaa. Mutta muuten en osaa moittia nykyistä kytkintä mitenkään. Ottaa tasaisesti ja pitää kun pitää. Ykkösen laitto toki kloksahtaa, mutta itsetuntoni ei ole niin heikko että siitä harmistuisin. Kyllä näillä mennään, oma pyörä on vaan tien päällä niin hyvä edelleen.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #287 : 07.11.12 - klo:23:00 »
Moi. Mielestäni, jos Sinun mopossa kytkin on ollut huono yksilö, olisi se varmaankin vaihdettu uuteen K1200 kytkimeen, eikä K1300. Mielestäni laatupoikkeamat tehdään tuotannossa, ja suunnittelu virheet muualla. Uskoisin että jos laadullisia poikkeamia tehdään, tehdään ne muualla kuin Saksassa. En itsekään rassaisi tätä mopoa, jos ajaminen sillä olisi perseestä. Itselläni on ollut ajomopona BMW vuodesta -79 lähtien.
« Viimeksi muokattu: 23.01.13 - klo:20:13 kirjoittanut 1234 »

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: kytkinkori
« Vastaus #288 : 06.04.13 - klo:19:22 »
 Näillä muutoksilla toivon saavani kytkimen lähemmäs japanilaista.
-Kytkimen etupään öljysuutin        
-Kytkinsylinteri K16
[/quote]

Nämä toimenpiteet eivät parantaneet kytkimen toimintaa. Tässä vaiheessa luulin että kytkinkorin neulalaakerille tulee öljyä. Kaikki tietävät että kuiva laakeri on äänekäs.
[/quote]

Moi. Olen yrittänyt saada kytkintä lähemmäs japanilaista. Tämä kaikki on ollut turhaa. BMW suomi on ilmoittanut seuraavaa. Lainaus: "Saksalainen on kuitenkin suunnitellut rakenteen kytkimen osalta toisin kuin Japanilainen. konstruktio ei ole varsinainen märkäkytkin vaan voitelu tapahtuu öljysumulla".Lainaus kiinni. Kytkinkorin neulalaakerin voitelu. Lainaus: " Tuon akselin porauksen sijainti on vastaava kuin muissa saman sarjan laitteissa". Lainaus kiinni.  Eivät ottaneet kantaa onko poraus oikein.

Lainaus: "Kytkimestä kuuluu paljon huhua ja keskustelua, toki niitä on uusittukin, mutta yleensä levyjen kuluneisuuden takia.
kytkin lasketaan kuluvaksi osaksi ja moottoripyörän käyttö määrää kulumistahdin / keston. Kolahduksia syntyy ja niitä kuuluu normaalisti näissä laitteissa. Normaalit välykset sakaroiden ja korin välillä reiluissa kiihdytyksissä, korin jouset voivat pitää ääntä.Toisissa isommin toisissa pienemmin". Lainaus kiinni.  Tässä osa BMW. kirjeestä.
 

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: kytkinkori
« Vastaus #289 : 07.04.13 - klo:10:12 »
Näillä muutoksilla toivon saavani kytkimen lähemmäs japanilaista.
-Kytkimen etupään öljysuutin        
-Kytkinsylinteri K16

Nämä toimenpiteet eivät parantaneet kytkimen toimintaa. Tässä vaiheessa luulin että kytkinkorin neulalaakerille tulee öljyä. Kaikki tietävät että kuiva laakeri on äänekäs.
[/quote]

Moi. Olen yrittänyt saada kytkintä lähemmäs japanilaista. Tämä kaikki on ollut turhaa. BMW suomi on ilmoittanut seuraavaa. Lainaus: "Saksalainen on kuitenkin suunnitellut rakenteen kytkimen osalta toisin kuin Japanilainen. konstruktio ei ole varsinainen märkäkytkin vaan voitelu tapahtuu öljysumulla".Lainaus kiinni. Kytkinkorin neulalaakerin voitelu. Lainaus: " Tuon akselin porauksen sijainti on vastaava kuin muissa saman sarjan laitteissa". Lainaus kiinni.  Eivät ottaneet kantaa onko poraus oikein.

Lainaus: "Kytkimestä kuuluu paljon huhua ja keskustelua, toki niitä on uusittukin, mutta yleensä levyjen kuluneisuuden takia.
kytkin lasketaan kuluvaksi osaksi ja moottoripyörän käyttö määrää kulumistahdin / keston. Kolahduksia syntyy ja niitä kuuluu normaalisti näissä laitteissa. Normaalit välykset sakaroiden ja korin välillä reiluissa kiihdytyksissä, korin jouset voivat pitää ääntä.Toisissa isommin toisissa pienemmin". Lainaus kiinni.  Tässä osa BMW. kirjeestä.
[/quote]

BMW:ltä on tullut selkeitä suoraselkäisiä vastauksia ja faktaa.
Kytkimiä on vaihdettu ja ne kolisevat jos kolisevat. Ja kuluvat toisinaan.
Yllättäen.

Mitä muuta odotit vastaukseksi?

Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #290 : 07.04.13 - klo:10:13 »
Ehdotitko bemarille parempaa konstruktiota, johon nyt tuli vastaus? Vai mikä tässä on vielä kesken?

Oma kytkin toimii edelleen hyvin vaikka en tiedä miksi.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #291 : 07.04.13 - klo:11:13 »
vastaus Repalle.

Moi. Odotin että vastaavat vaikka seuraavasti. Älä ole huolissasi, kun sinun korinlaakerille ei tule öljyä, ei sitä tule muidenkaan saman sarjan vehkeisiin. Pahoittelemme että olemme markkinoinneet tätä märkäkytkimenä. Jos haluat että kaikille laakereille tulee voitelu osta uudempi mopo, siinä saattaa kaikki laakerit saada voitelun.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #292 : 07.04.13 - klo:11:26 »
Ehdotitko bemarille parempaa konstruktiota, johon nyt tuli vastaus? Vai mikä tässä on vielä kesken?

Oma kytkin toimii edelleen hyvin vaikka en tiedä miksi.

Moi. En ehdottanut ,enkä kertonut että omanmopon korille / kytkimelle tulee voitelua. Toivoin että olisivat neuvoneet ostamaan tällä ja tällä varaosanumerolla olevan neulalaakerin sisäholkkin, jossa on voitelureikä porattu sellaiseen kohtaan että öljy pääsee kulkemaa laakerille. Kesken ei ole omalta kohdalta mitää. Eikun 28.04.13 tasaperseajoa kohti Tbilisiä.
« Viimeksi muokattu: 07.04.13 - klo:13:30 kirjoittanut 1234 »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #293 : 07.04.13 - klo:13:45 »
Aha, tämä selvä.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
eilen kello 10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal