Kirjoittaja Aihe: K12S kytkin??  (Luettu 150668 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #15 : 09.04.10 - klo:11:34 »
Niimpä, kun monellakin raastavinta on se epäilys kytkimen luistamisesta. Jos kytkin luistaa kunnolla, niin selvähän se kun ajelee isolla vaihteella, runttaa kaasun auki ja tarkkailee kierroksia. Mutta jos luistaminen esiintyykin vain satunnaisemmin suurilla tehoilla (kun mieli tekisi mennä), eli suurilla kierroksilla/väännöillä. Tilanteet tapahtuu niin äkkiä ettei asiasta saa kunnolla selvää, lipsuiko se kummi vaiko mikäkö.  hedari  Mielenrauhasta saattaa joskus kannattaa maksaa se muutama kymppi. Tarkistakaamme siis kytkimien luistot viimeistään Kukkaismäen dynopalvelussa!

Itse menen taas kohta tuhlaamaan rahaa uuteen dynotukseen, kun tuli 'vähän' muutoksia virtauksiin.

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #16 : 09.04.10 - klo:12:19 »
Vähän jo OT, mutta kuten Repa tuossa totesikin niin kytkimen vetokohdalla ei ole juurikaan tekemistä sen kanssa, onko se loppu vai ei, varsinkaan näissä nestekytkimellä varustetuissa vehkeissä. Kytkin tarttuu aina suunnilleen samassa kohtaa, oli se loppu tai ei. Jos se on loppu, se jää vaan luistamaan ja sitä ei saa säädöillä paremmaksi. Vaijerikytkimessa kahvaan tulee vaan säädön jälkeen älytön vapaaliike, mutta kytkin luistaa silti. Nestekytkimessä ei tule edes tuota vapaaliikettä, se kun tavallaan ottaa väljät pois automatique.

Minun mielestäni BMW:n kytkin on aika hyvä. Tuossa minun Suzukissani kytkin tarraa kiusallisen alhaalla, varsinkin pidemmän seisonnan jälkeen se ei heti edes irrota kunnolla. Emännän Honda CBF 600 SA:ssa kytkin tarraa vasta viimeisen 2-3 mm:n matkalla, eli todella kiusallisen ylhäällä ja kytkimen luiston alue on todella kapea. Siltikään se ei jää luistamaan, vaikka mitä temppuja tekisi. Tuo Hondan kytkin on inhottava noiden muiden pelien jälkeen ennen kuin siihen taas tottuu, vaihdot menee ihan munille kun kytkin tarraa vasta ihan lopussa, kone kiljahtaa kun avaa kaasun liian aikaisin. Oli mielenkiintoista opettaa aloittelijaa ajamaan tuollaisella kytkimellä ja pujottelemaan keiloja, mutta hyvin pitkälti tuo on tottumiskysymys, vähän kun treenasi niin kyllä se siitä meni.

BMW:n kytkin on sopivasti noiden kahden väliltä, joskin hieman raskaskäyttöinen, mutta sehän ei ole mopon, vaan kuskin vika icon_rolleyes Baijerin (Berliinin) Insinööri ei tunnetusti suunnittele mopoja risuranteille vaan aidoille teutoneille. Minulla on vakiokahvat.
« Viimeksi muokattu: 09.04.10 - klo:12:22 kirjoittanut Geeäsäxähvä »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #17 : 09.04.10 - klo:12:26 »
Kaikkeen tottuu. Itse en pidä kytkintä hirveän jäykkänä. Vaikka onkin  tuo STM:n kytkin vahvimmilla tarjolla olevilla jousilla. Eli lienee vähän jäykempi kuin alkuperäinen. Voisi olla pahempikin.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #18 : 09.04.10 - klo:12:32 »
Antaakos nuo "juppikahvat" vähän apuja tuon kytkimen käyttöön? Enemmän vipua/paremmin suunniteltu kulma ja välitys?

Löysin muuten eilen ajohousujen taskusta viime syksyisen Puolustusvoimien lihaskuntotestiraportin ja siinä todettiin minun käsieni puristusvoiman olevan tasolla hyvä hesse_biggrin Se mitataan nykyisin kuntotesteissä, sillä on kuulemma jotain tekemistä ampumatarkkuuden kanssa.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #19 : 09.04.10 - klo:12:48 »
Antaakos nuo "juppikahvat" vähän apuja tuon kytkimen käyttöön? Enemmän vipua/paremmin suunniteltu kulma ja välitys?

Löysin muuten eilen ajohousujen taskusta viime syksyisen Puolustusvoimien lihaskuntotestiraportin ja siinä todettiin minun käsieni puristusvoiman olevan tasolla hyvä hesse_biggrin Se mitataan nykyisin kuntotesteissä, sillä on kuulemma jotain tekemistä ampumatarkkuuden kanssa.

En osaa sanoa, vaikuttaako kahvat voimantarpeeseen. Mulla ainakin kahvat ovat aika lyhyellä, eli voimantarvetta vaan lisätään tuolla asennolla. Joku muu voisi varmaan kommentoida tätä paremmin.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #20 : 09.04.10 - klo:14:34 »
Antaakos nuo "juppikahvat" vähän apuja tuon kytkimen käyttöön?

Just joo, vai "juppikahvat" tuli sitten eilen tilattua ennen näitä kirjoituksia "juppikahvat" Wunderlichiltä.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #21 : 09.04.10 - klo:14:49 »
Kytkimen keventämiseen oli jotain settiäkin myynnissä, totta kai. Hiukan raskaan oloinenhan kytkin on, vaikka tosiaan operoin omasta tahdostani sitä vain kahdella sormella.

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #22 : 09.04.10 - klo:14:59 »
Antaakos nuo "juppikahvat" vähän apuja tuon kytkimen käyttöön?

Just joo, vai "juppikahvat" tuli sitten eilen tilattua ennen näitä kirjoituksia "juppikahvat" Wunderlichiltä.

No onhan ne juppikahvat, köyhä kansa vaan sätkyttelee ilman slipareita, commandereita, kuituosia, juppikahvoja yms. gizmoja ihan vakiolla lehmällä, josta on vielä patteritkin loppuneet kevään aikana. Sitä ennen perä kusi allensa. Yhden paikan kun saa kasaan niin jo seuraava leviää. Ei ole helppoa tämä elämä ollenkaan kun rahat menee varaosiin eikä voi hankkia kaikkia juppiosia :mrgreen:

No, onhan mulla sentään SW-motechin teline takalaukulle ja Rebiken vaihdepoljinsetti (joka odottaa vieläkin asennusta)+yksi muu juttu, mutta sekin liittyy vaan mopon kunnossapitoon.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #23 : 09.04.10 - klo:15:00 »
Antaakos nuo "juppikahvat" vähän apuja tuon kytkimen käyttöön?

Just joo, vai "juppikahvat" tuli sitten eilen tilattua ennen näitä kirjoituksia "juppikahvat" Wunderlichiltä.

No onhan ne juppikahvat, köyhä kansa vaan sätkyttelee ilman slipareita, commandereita, kuituosia, juppikahvoja yms. gizmoja ihan vakiolla lehmällä, josta on vielä patteritkin loppuneet kevään aikana. Sitä ennen perä kusi allensa. Yhden paikan kun saa kasaan niin jo seuraava leviää. Ei ole helppoa tämä elämä ollenkaan kun rahat menee varaosiin eikä voi hankkia kaikkia juppiosia :mrgreen:

No, onhan mulla sentään SW-motechin teline takalaukulle ja Rebiken vaihdepoljinsetti (joka odottaa vieläkin asennusta)+yksi muu juttu, mutta sekin liittyy vaan mopon kunnossapitoon.

Kehtaatko sä ajaa tollasella riisutulla mallilla muutenkin kun pimeessä?

t. Repa

Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #24 : 09.04.10 - klo:15:01 »
Kytkimen keventämiseen oli jotain settiäkin myynnissä, totta kai. Hiukan raskaan oloinenhan kytkin on, vaikka tosiaan operoin omasta tahdostani sitä vain kahdella sormella.

Niin minäkin.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #25 : 09.04.10 - klo:15:06 »

Kehtaatko sä ajaa tollasella riisutulla mallilla muutenkin kun pimeessä?

t. Repa


En tiedä, täytyy laittaa harkintaan. Voisiko tuohon R:ään laittaa sellaiset lisävaloviritykset mallia Hardcore R 1200 GS Adventure Norkapp-Kapkaupunki-Tulimaa-Anchorage-Vladivostok ja Thulen kautta kotiin, niin voisi sitten ajella vaan pimeällä kun muut ei näe, että sehän on ihan vakio R?
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #26 : 09.04.10 - klo:15:11 »
Kytkimestä kun kerran puhutaan, niin voi että minnuu harmitti, kun pojat huomasivat siinä kytkinkopan päällä olevan mustan muovisen vakioläystäkkeen juuri hankkimani carbonlook-kaatumasuojan rinnalla  hedari hedari Tavataan yöajeluilla!

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #27 : 09.04.10 - klo:16:55 »

Kehtaatko sä ajaa tollasella riisutulla mallilla muutenkin kun pimeessä?

t. Repa


En tiedä, täytyy laittaa harkintaan. Voisiko tuohon R:ään laittaa sellaiset lisävaloviritykset mallia Hardcore R 1200 GS Adventure Norkapp-Kapkaupunki-Tulimaa-Anchorage-Vladivostok ja Thulen kautta kotiin, niin voisi sitten ajella vaan pimeällä kun muut ei näe, että sehän on ihan vakio R?

Kun noista valoista aloit kirjoittaan niin tuli siihen samaan ostoskoriin klikattua kirkaat etu / takavilkun lasit ja takavalo  hesse_blushing
Selvää säästöä kun samassa paketissa tulevat  hesse_ok   offtopic
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #28 : 09.04.10 - klo:18:09 »
Joka pojallahan noin nyt on sanomattakin.

t. Repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #29 : 09.04.10 - klo:18:12 »
Itse menen taas kohta tuhlaamaan rahaa uuteen dynotukseen, kun tuli 'vähän' muutoksia virtauksiin.

Mitä Dynotus ja mahdollinen säätö maksaa Suomessa?
Onko tossa sun mopossa enää pönttöö lainkaan vai millaisia muutoksia sä laitoit?
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal