Kirjoittaja Aihe: PowerCommander V  (Luettu 54354 kertaa)

Poissa bunker

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K 1200S '08
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #30 : 20.08.12 - klo:08:49 »
Käsittämättömiä kulutuslukemia... taitaa menna orkkis pönttö ja siihen sopiva kartta PC3:n sivuilta asennukseen.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #31 : 23.08.12 - klo:15:06 »
No johan on arvot bunkerilla, kaikki plussalla ja paljon. Mulla on plussaa vain isoilla kaasuilla ja kierroksilla. Avoin Akran hexagonal racing. Eri vaihteilla eri kartat, mutta ohessa 4-vaihteelta, kun sillä usein säädetään. Autotunen tekosia. On mulla pari penkissäkin tehtyä karttaa, PC3:lle. Niissä ei ole oikein otettu huomioon cruising-ajoa 2-5% kaasuilla, arvot on jätetty nollille. Autotunen laitoin säätämään tuonkin alueen, ja paljon sinne tuli miinusta järestään, kuten kuvasta näkyy.

Onko tuolla säätäjällä ollenkaan säätöpenkkiä yms? Tuollainenhan näyttää jenkkikartoilta, joita saa Dynojetin sivuilta.
« Viimeksi muokattu: 23.08.12 - klo:15:25 kirjoittanut hidas57 »

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #32 : 25.08.12 - klo:17:09 »
Pari tyhmää kysymystä:
Mitä noi arvot taulukossa ovat? AFR:n ymmärrän. PCV:ssä Autotunen kera se ilmeisesti asetetaan halutuksi ja säätelee itse tavoitteeseen. Mutta en ymmärrä esim. miinus merkkisiä lukemia, selittäkää tyhmälle mitä se tarkoittaa? Olisin kiinnostunut PC:n asennuksesta -05 K12S:ään ja etukäteen olis kiva jos vähän aukeis noi kartat itelle.

Tarkoituksena olis tilata ja asentaa PC itse, ladata "joku vaan" kartta ja säädättää penkissä ammattilaisella.
Ilmeisesti PCV+Autotune paketti sopii myös -05 S:ään, eli jos sitä meinaa niin pitänee tilata se K13S:n paketti kun -05 tarjotaan vain PCIII:sta.

-Jami
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #33 : 25.08.12 - klo:19:42 »
Ilmeisesti PCV+Autotune paketti sopii myös -05 S:ään, eli jos sitä meinaa niin pitänee tilata se K13S:n paketti kun -05 tarjotaan vain PCIII:sta.

Minun K12S:ssä vm-08 juurikin tuo PCV+Autotune paikalla.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #34 : 25.08.12 - klo:20:16 »
Kyllä, PCV+Autotune käy myös vanhempiin. Tuossa kartassani olevat luvut edustavat korjausprosentteja pyörän omaan ohjaukseen, koska sitä noilla palikoilla korjataan. Jos siis lukema on -10, niin PC pienentää, eli laihentaa syöttöä 10%. Autotunen kanssa voidaan asettaa halutut AFR tavoitearvot, tyypillisesti välillä 13-14.5, riippuen mitä halutaan missäkin kohdassa. Autotune säätää ruiskutusta siten että noihin AFR-arvoihin päästää. Sen tuloksena syntyy korjausprosenttitaulukko.

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #35 : 26.08.12 - klo:12:03 »
Kiitos vastauksesta, tämä selvensikin asiaa.
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa bunker

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K 1200S '08
Vs: PowerCommander III USB
« Vastaus #36 : 29.08.12 - klo:19:30 »
Nyt on orkkis pönttö alla ja uudet kartat PCIII:ssa. Maantiekulutus putos 6 litraan satasella.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #37 : 29.08.12 - klo:19:46 »
No kartta on edelleenkin kummallisen näköinen tuolla alapäässä. Miksi 0% sarakkeeseen on laitettu tavaraa noin matalille kierroksille? Ylemmille kierroksille sinne voisi laittaa miinusta, mutta noille alemmille nolla on ok, paitsi halutessaan voi laittaa tyhjäkäyntialueelle vähän plussaa, esim +5%. Ja varman päälle pelatessaan 2-5% kaasuille vähän plussaa aivan pikkukierroksille.

Pienillä kaasunasennoilla pitäisi olla pääasiassa miinusta, mutta en tiedä mihin tuo kartta perustuu, joten turha viisastella enempää. Mutta ihan varmaa on, että kulutus putosi jo huimasti, eikä muut ominaisuudet kärsineet, vai? Rikkaampi seos ei ole aina ratkaisu...

Onhan lambda irroitettu, onhan? Siis piuhan plugi irti. Se on siinä n. 40cm lambdan yläpuolella kaapelissa.
« Viimeksi muokattu: 29.08.12 - klo:20:14 kirjoittanut hidas57 »

Poissa bunker

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K 1200S '08
Vs: PowerCommander III USB
« Vastaus #38 : 29.08.12 - klo:20:22 »
Purkki asennettu Prätkäpajalla ja se eka kartta tehty penkissä kun Remuksen pönttö oli paikallaan. Näissä K 1200S:ssä on ongelmana nypytys matalilla kierrkoksilla (alle 3.000), sen takia plussaa tuolla alapäässä.
Oletan että kytkivät lambdan irti.

Kävin juuri tankkaamassa (tripissä 171km, eilen Alastarosta haipakkaa himaan) ja tankkiin meni 9.6l eli noin 5.6 sataselle.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #39 : 29.08.12 - klo:22:08 »
Ei mitään järkeä laittaa 0% sarakkeeseen nypytyksen poistamiseksi mitään. Silloin on kaasu kiinni. Ainoastaan tyhjäkäyntiin voi 0% kaasuilla vaikuttaa, sekä moottorijarrutukseen, kun kierrokset on yli tyhjäkäynnin. Kartassasi ei ole mitään varsinaisesti matka-ajoa varten, pelkät nollat. Noin voi tehdä jos ei ole mitään tietoa. Väitän että miinusta pitää olla kun kaasu on 2-5% ja kierrokset 2000-4000. Tämä siksi, että jos lambda on irti, kuten pitää, niin moottorinohjaus antaa liikaa, eli plussaa.

Uskallan väittää ettei mikään slipari vaadi noin paljon plussaa kuin kartassasi oli, alapäässä. Näkihän sen jo kulutuksesta. Radalla menee tuppi nurin noin paljon.

No kulutus voi olla silti suht ok tuolla nykyiselläkin kartalla.
« Viimeksi muokattu: 29.08.12 - klo:22:16 kirjoittanut hidas57 »

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #40 : 29.08.12 - klo:22:41 »
Mullon vakiossa k1200s:ssä kulutus tyypillisesti noin 5,5 l/100km huitteilla. Kylmemmillä säillä lähenee 6 litraa, lämpimillä 5:ttä ja radalla hitaassa ja keskiryhmässä joku 7 litraa tai vähä päälle.

Aika lujaa saa päästellä ja ohitella, jos menee yli 6.

Nypytteleehän tuo hiukan, mutta on tuo vähenny kun softia on päivitetty huollossa. Taajamassahan nuo nypyttelyt häiritsee hiukan, mutta säätöpoksin ostokynnys ei oo vielä ylitetty.
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #41 : 30.08.12 - klo:14:38 »
Omaan ässääni laitan PC III:n kunhan se tulee. Asennan itse ja käyn säädättämässä Oulussa. Parin viikon päästä on
kokemusta kuinka äijän kävi....
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #42 : 30.08.12 - klo:17:17 »
Kerrohan minkälainen tuli sitten, kun ehit. Ja onko vakiovaimennin vai joku muu jne.

mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #43 : 09.09.12 - klo:20:52 »
Nojoo, tuli sitten se PC laitettua ja säädettyä ja tässä vähän fiiliksiä:

Eli homma meni niin että tilasin boxin (PCIII) ja asensin itse. Oli yllättävän iso työ kun ensimmäistä kertaa asialla.
Ässässä Remuksen vaimennin dB-killerillä ja vakiosuodattimet.
Boxissa joku peruskartta ladattuna jolla sitten ajelin Ouluun.
Pyörä säädettiin Bikefoxilla ja mielenkiintoista oli seurata KK:n ihailtavan ammattimaista työtä!

Säädön jälkeen alakierrosten nypytys hävisi lähes kokonaan, ihan pieni "aaltoilu" mielestäni jäi mutta riittävästi saatiin pois.
Kierrosten 3000-n.5500 väli tuli todella miellyttäväksi, vääntää tasaisen hienosti. Ja siinä seudulla mun ajelut pääasiassa liikkuu. Korkeilla kierroksilla en vielä ole testaillut mutta huipputehoja en oikeastaan hakenutkaan lisää. Uskon että siellä toimii myös hyvin.

Reissuun olen muuten tyytyväinen mutta pientä vaivaa (ja suurta taloudellista haittaa  :'() aiheutti säätöpäivän aamulla huomattu tyhjä rengas, naula perskeles. Renkaalla ajettu n.600km. Ei kun TAAS uusi rengas alle.
No, näitä sattuu tässä harrastuksessa.
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa Teppo

  • Ylläpitäjä
  • Sport jr.
  • *****
  • Viestejä: 48
  • TR3
    • Koti
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #44 : 09.09.12 - klo:21:51 »
Nojoo, tuli sitten se PC laitettua ja säädettyä ja tässä vähän fiiliksiä:

Reissuun olen muuten tyytyväinen mutta pientä vaivaa (ja suurta taloudellista haittaa  :'() aiheutti säätöpäivän aamulla huomattu tyhjä rengas, naula perskeles. Renkaalla ajettu n.600km. Ei kun TAAS uusi rengas alle.
No, näitä sattuu tässä harrastuksessa.

Naulan tekemä reikä on viisasta ja turvallista paikata ns. kamelinpaskalla. EI maksa juuri mitään ja kestää.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal