Kirjoittaja Aihe: PowerCommander V  (Luettu 53936 kertaa)

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #15 : 20.05.11 - klo:10:06 »
Onko teillä edelleen lambdat paikoillaan noiden boksien asentamisen jälkeen? Aukeaako teillä nyt kaasuläpät kokonaan pikkuvaihteilla eli otitteko ne rajoitukset pois?

Mullon hälytin penkin alla niin se vie tilaa boksilta jonkun verran. Aika ahtaan näköstä tuolla on tosiaan. Mullon ollu PC3 yhessä aiemmas pyörässä ja siinä asennus oli helppoa ku oli tilaa enempi. Pitää vähä tuumailla.
« Viimeksi muokattu: 20.05.11 - klo:10:09 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #16 : 20.05.11 - klo:10:25 »
Onhan se lambda paikallaan, mutta plugi on irti. PCIII:n kanssa ei voi jättää orig lambdaa toimintaan. PCV:n kanssa voi käyttää autotunea ja siihen kuuluvaa laajakaistalambdaa. Jos ei autotunea, lambda (plugi) irti.

Kaasuläppien liikkeen olen vapauttanut.

Mulla on PC laitettu penkin keskikohdan alla olevan metallikaaren alle. Pikkasen peltiä vääntäen, että mahtuu. S:ssä voi olla erilainen.

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #17 : 20.05.11 - klo:23:00 »
Joo,oma lambda on tallin hyllyllä. 13:een vaihdettu 1200 S:n käyrästö,jolloin pakoputken kuristusläppäkin jäi pois.Läpän kääntömoottori on paikoillaan,vaijeri vain pois.
Alkuperäisen lambdan paikalle Autotunen mukana tuleva laajakaistalambda,säätää koko alueella.
Kaasuläppien rajoitinta on siirretty holkeilla ja pidemmillä ruuveilla kauemmaksi.Lisäksi tuohon mopoon on ilmanotto väljennetty 2x36mm rei'istä 2x 80mm kokoiseksi,kartiosuodattimet siellä jo vakiona olivatkin. hesse_biggrin BMWsmile
Man cannot live on beer only.

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: kaasuläppien rajoituksen poisto
« Vastaus #18 : 26.05.11 - klo:07:56 »
Mitenkäs teidän mielestä tuo kaasuläppien rajoituksen poisto on vaikuttanut laitteen käytökseen käytännön ajotilanteissa?

Itseltäni on jäänyt tekemättä, kun noilla ratapäivillä tulee käytyä ja muutaman kerran olen saanut aikaiseksi sivuluisun kaasua avatessa ihan rajoitetullakin pelillä.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: kaasuläppien rajoituksen poisto
« Vastaus #19 : 26.05.11 - klo:08:01 »
Mitenkäs teidän mielestä tuo kaasuläppien rajoituksen poisto on vaikuttanut laitteen käytökseen käytännön ajotilanteissa?

Itseltäni on jäänyt tekemättä, kun noilla ratapäivillä tulee käytyä ja muutaman kerran olen saanut aikaiseksi sivuluisun kaasua avatessa ihan rajoitetullakin pelillä.

No ei mitään ongelmaa. Mulla on vielä pikakaasu, jolla läpät on muutenkin helppo aukaista. Tottumiskysymys, mutta sanoisin että tuntuma voimaketjuun on parempi, ja siten ajettavuuskin.  smiley_hitler-t

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #20 : 06.02.12 - klo:15:24 »
Tuli tossa googlailtua PCV- ja Autotune-kamaa. Tässä yksi aika edukas paikka justiin nyt:

http://www.auspufftuning.de/Autotune-Kit-AT-200-fuer-Powercommander-V-mit-einem-Lambdasensor

15 eeroa toimitus. Tuo on saksankielinen saitti, mutta aika selkeä silti. Paypal. PCV:tä vain RR:ään.
« Viimeksi muokattu: 06.02.12 - klo:15:30 kirjoittanut hidas57 »

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #21 : 07.02.12 - klo:13:13 »
On kokemusta PC (III) & K12S -yhdistelmästä. Pienillä kierroksilla kone muuttuu helkutisti paremmaksi ja tasaisemmaksi. Keskialueen vääntö on selkeesti parempi kuin orggiksena. Huipullakin arvot parani mukavasti (takarenkaalta 164hv ja 140Nm)

Omani säädettiin Oulussa Bikefoxilla, kun oli sovittu että sieltä tulee sekä laite että säätö, mutta eivät asenna. Ennen säätötyön aloittamista kysyttiin, haluanko eco- vai power-version. Painotettiin power-puolelle. Ainoa haittapuoli tässä valinnassa oli, että kulutus nousi 10%. Silti tyytyväinen.

Niin, filtterit on K&N:ltä ja putkena Akra.

Samoin minun ässä 2008 kesällä. Uskaltaisin oman kokemuksen ja myös kuulemani perusteella suositella. Mulla ei kyllä kulutus noussut, vaikka tehoja haettiinkin nypytyksen poiston lisäksi. Ainoa miinus on se se, että PC:n asennus pitää tehdä muualla. Tarkkaan enää muista, mutta karvan alle 160 hp ja samoin karvan alle 140 Nm löytyi vääntöä.
Pyörässä CE Remus katilla ilman killeriä ja konnat.

Penkitettiinkö sinun pyörä ennen säätöjä ja jos, niin millaisilla lukemilla..?
« Viimeksi muokattu: 07.02.12 - klo:13:15 kirjoittanut j@ck »

Poissa bunker

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K 1200S '08
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #22 : 17.08.12 - klo:22:50 »
K 1200S ja PC3, asennettu viime viikolla. Hintaa hommalle kertyi säätöineen 650eur. Maxhp 160.07, Max Nm 134.43, Maxrpm 10721 ja SAE J1349 corr.f. 0.994. Pönttö minun lisäksi Remus Revolution ilman killeriä. Asennuksen jälkeen nypytti edelleen ja kylmäkäynnistyksen tyhjäkäynti meni. Säädettiin uudelleen ja nyt nypyttää enään vähän lähellä tyhjäkäyntikierroksia (alle 1.500rpm).
Kulutus nousi matka-ajossa (4.000-5.000rpm) litralla. Toive oli: nypytys pois ja jos kulutuksesta saa jotain pois, niin se on lisäbonus (ei siis haettu lisätehoja).

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #23 : 18.08.12 - klo:09:26 »
Laitettu liian sakea seos kruisailuun, eli nuo kirrokset ja pikkukaasut 2-5%. Paljonko kulutti ennen ja jälkeen?  Oma pyöräni vaatii 5.5L  vaikka seos on nyt 14.3 (AFR) tuolla alueella. Kuulemma voisi laittaa 15 ja ylikin huollon mukaan. Autotune käytössä, sen kun laittaa AFR:n niin PCV säätää. Seoshan riippuu putkestakin, hengittävä putki vaatii myös polttoainetta ja sehän sen kulutuksen määrää.

Nypytystä tyhjäkäynnin pinnassa tuskin saa täysin pois. PC:n säätötarkkuus ei riitä, ja voihan siihen olla muukin syy.

Poissa bunker

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K 1200S '08
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #24 : 18.08.12 - klo:18:37 »
Ennen purkin asennusta kulutus oli keskimäärin vähän alle 6,5 ja purkin asennuksen jälkeen vähän alle 7,5 (kolme tankkausta purkin asennuksen jäkeen).

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #25 : 18.08.12 - klo:21:11 »
Aika iso kulutus. Maantieajoako? Itsellä on yleensä mennyt yli 6, mutta ei paljon. Nyt kokeilin säätää vähän pienemmän kulutuksen matka-ajoon. Puolisen litraa putosi kun laitoin pikkukaasuille matkakierroksille laihemman seoksen. Jotkut kuulemma pääsee alle 5L vakiopyörillä...

Mutta ei tosiaan kannata laittaa samaa seosta pikkukaasuille kuin mitä isoille, eli >20%. Isoille 13.2-13.5, pienille vaikkapa 14.4. Ryömintäkierroksilla voi myös olla joku 13.5

Poissa bunker

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K 1200S '08
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #26 : 19.08.12 - klo:17:42 »
Maantieajoa 120km ja kaupungissa 30km (myös ruuhka-ajoa).
Tankkauksen perusteella keskikulutus noin 7,3.

Poissa bunker

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K 1200S '08
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #27 : 19.08.12 - klo:17:55 »
Kävin lataamassa purkin softat ja tässä muutama ruutukopio liitteenä nykyisestä kartasta. Nuo kahvan sarakkeet 0 ja 2 on heitetty kypärästä kun valitin että nypyttää edelleen.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #28 : 19.08.12 - klo:21:07 »
Mulla pyörässä PCV + Autotune. Keskikulutus pitkällä reissula 4,8 l, 2 päällä, 3 laukkua täynnä tavaraa.
Tällä viikolla yksin täyspakkaus päällä n. 2400 km vaihtelevilla Norjan teillä, keskikulutus 5,0.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: PowerCommander V
« Vastaus #29 : 19.08.12 - klo:22:10 »
Hiukan vajaan 4000 km:n Norjan + Jänkhän reissulla koko matkan keskikulutus oli 4,9/100 km.
Ykspäällä + 4:n laukun setti täynnä tavaraa ja siirtymät ajettiin reippaasti.
Siis K 13 S ja PCV + Autotune.
Tuntuu nuo yli 7:n litran kulutukset normiajoon vähän suurelta.
Man cannot live on beer only.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal