Kirjoittaja Aihe: Akun lataus K1200S + vastaavat  (Luettu 909786 kertaa)

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Akun lataus K1200S + vastaavat
« Vastaus #75 : 10.04.10 - klo:17:42 »
Ekana talvena ei ollut kaapeli irti ja akku menikin sitten keväällä vaihtoon. Sitten kokeiltiin kaapeli irti+cetek ja kesti seuraavaan kevääseen, mutta syksyllä 2 viikon katoksessa seisottamisen jälkeen ilman lisävirtaa ei enää startannut.

Jos jollain olisi heittää vinkki oikein hyvästä ja kestävästä akusta, niin otan kiitollisuudella vastaan. Muuten ostan seuraavankin akun Motonetistä tai Biltemasta, jos niillä kerran ajaa suurinpiirtein saman kuin kalliimmillakin pattereilla.

Suurin ongelma minulla on varmaan se, että pyörän käyttö on aika satunnaista lukuunottamatta yhtä pidempää reissua vuodessa ja ratapäiviä tulee useita. Jotenkin vähän mietityttää, että ehkäpä tuo jarrutehostinkin näyttelee jotain osaa siinä akun lyhyessä kestoiässä?

Guzzissa minulla ja monella muulla on Hawker Odyssey akku ja ne muuten kestää. Keskimääräinen käyttöikä on muiden Guzzi-harrastajien kesken tehsyn gallupin mukaan sellaiset 5-7 vuotta. Ei tartte ladata talvella eikä irrottaa kaapeleita ja keväällä lähtee lataamatta kuin "palmun alta". Näistä akuista ei vaan löydy sopivan kokoisia ässään.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Akun lataus K1200S + vastaavat
« Vastaus #76 : 10.04.10 - klo:18:14 »
Mun mopo on talvet laturissa tallissa, muutama startti talven aikana sille kuulemma tehdään.

Kesällä ajo erittäin epäsäännöllistä.
Kerta pari radalla ja sellaista sekavaa ajoa, joskus reissu joskus ei.
Pääosa kilsoista tulee 5 viikon aikana.

Ikinä ei ole ollut ongelmia akun kanssa.
Mopo -06 vm K1200S.

Oon kyllä kuullut että akkuja on talven aika sipannut, kai se munkin mopo nukkuu koko kesän kuolleena kun kerran elvistelen ettei ongelmia ole.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Akun lataus K1200S + vastaavat
« Vastaus #77 : 10.04.10 - klo:19:09 »
En minäkään missään muissa pyörissä ole näin lyhytikäisiin akkuihin törmännyt. En oikein usko, että jarrutehostimella on mitään tekemistä asian kanssa, vahvahappoisuudella (starttiakku) todennäköisemmin.

Löytyykö Biltemasta vastaavaa suurtehoakkua? Jos laittaa normaalin akun, vaikuttaakohan toimintaan jotenkin? Alkaako joku laite, vaikkapa se jarrutehostin oikuttelemaan? Joku syy BMW:llä on ollut tehoakun valintaan kuitenkin.

t. repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: Akun lataus K1200S + vastaavat
« Vastaus #78 : 11.04.10 - klo:17:10 »
Jos ei olisi noita sinänsä erinomaisia servojarruja niin saletisti ostaisin jonkun Bilhelveten akun. En kuitenkaan halua ottaa sitä riskiä, että jarrut katoaa halpisakun takia, eli kai se vaan pitää kaivaa kuvetta ja ostaa joku merkkiakku.
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: Akun lataus K1200S + vastaavat
« Vastaus #79 : 12.04.10 - klo:21:28 »
Jos ei olisi noita sinänsä erinomaisia servojarruja niin saletisti ostaisin jonkun Bilhelveten akun. En kuitenkaan halua ottaa sitä riskiä, että jarrut katoaa halpisakun takia, eli kai se vaan pitää kaivaa kuvetta ja ostaa joku merkkiakku.

Ei ne mulla pelannut sen paremmin sillä ekalla ja alkuperäisellä akullakaan. Jos jostain löytäisi alkuperäisestä akusta muutakin specsejä kuin amppeeritunnit, niin vertailu olisi helpompaa.

Poissa Geeäsäxähvä

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 292
  • K1300S, GSX 750 F
Vs: Akun lataus K1200S + vastaavat
« Vastaus #80 : 13.04.10 - klo:23:53 »
Kameraden,

Nyt se akku taas toimii. Ostin natsimakasiinin 7 euron laturin ja laitoin yöksi latautumaan. Latauksen jälkeen lepojännite oli n. 13 volttia. Eli ihan niin kuin Repa tuossa aiemmin kirjoitti, tavallisella laturilla elpyi.

Sen jälkeen BMW:n älykääpiölaturiin kiinni, muutama tunti meni, jonka aikana laturin valot vilkkuivat vaihtelevasti punaisen, keltaisen ja vihreän välillä ja sen jälkeen tuo juppilaturi näytti, että akun varaustila on 3/3. Eli toistaiseksi näyttäisi toimivan. Saa nähdä miten kauan. "Älylaturi" ei näköjään sovellu tyhjentyneen akun lataukseen. Mittasin muuten, että mitä sieltä oikein tulee, niin jännite tulee todella lyhyinä pulsseina ja se vaihtelee välillä 2-15 volttia.
« Viimeksi muokattu: 14.04.10 - klo:21:54 kirjoittanut Geeäsäxähvä »
K1300S & 1992 Suzuki GSX 750 F

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Akun lataus K1200S + vastaavat
« Vastaus #81 : 14.09.13 - klo:20:14 »
Päivitetäänpä hieman tätä ketjua.

Ohessa kuva siitä, miten kävi sähköfillarin (lyijy)akuille. Unohdin akut lataukseen n. kuukaudeksi ja täystuhohan siitä seurasi. Kyseessä fillarin oma automaattilaturi, joka piti voida huoletta jättää latailemaan akkuja... Mutta kun ei olekaan tarpeeksi automaattinen, eli vaikka ledi muuttuu vihreäksi, niin eipäs lopetakaan latausta kokonaan (mittasin) Halpispyörä, halpisakut ja halpislaturi, mutta kuitenkin..

No, akut on nyt uusittu, maksoivat viidesosan pyörän hinnasta  oooh  
Pitäisi löytää kellokytkin, jonka voisi säätää olemaan päällä 0-24 tuntia... Tavallinen mekaaninen ei käy, kun sellainen kytkee sähköt päälle uudelleen..
Tietäiskö joku sellaista kohtuuhintaista pistorasiaan laitettavaa kellokytkintä, jolla saisi irtikytkennän tietyn ajan kuluttua, eikä se kytkisi sähköjä automaattisesti päälle enää uudestaan? Pakko tuohon on joku viritys keksiä, kunnollinen automaattilaturi maksaa saman kuin koko fillari.
Kuvasta puuttuu yksi akku, eli 36 v vehkeestä on siis kysymys. Ei ole Cetekilläkään 36 v laturia, menee ammattipuolelle..
« Viimeksi muokattu: 14.09.13 - klo:20:27 kirjoittanut j@ck »

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: Akun lataus K1200S + vastaavat
« Vastaus #82 : 14.09.13 - klo:20:31 »
Päivitetäänpä hieman tätä ketjua.

Ohessa kuva siitä, miten kävi sähköfillarin (lyijy)akuille. Unohdin akut lataukseen n. kuukaudeksi ja täystuhohan siitä seurasi. Kyseessä fillarin oma automaattilaturi, joka piti voida huoletta jättää latailemaan akkuja... Mutta kun ei olekaan tarpeeksi automaattinen, eli vaikka ledi muuttuu vihreäksi, niin eipäs lopetakaan latausta kokonaan (mittasin) Halpispyörä, halpisakut ja halpislaturi, mutta kuitenkin..

No, akut on nyt uusittu, maksoivat viidesosan pyörän hinnasta  oooh  
Pitäisi löytää kellokytkin, jonka voisi säätää olemaan päällä 0-24 tuntia... Tavallinen mekaaninen ei käy, kun sellainen kytkee sähköt päälle uudelleen..
Tietäiskö joku sellaista kohtuuhintaista pistorasiaan laitettavaa kellokytkintä, jolla saisi irtikytkennän tietyn ajan kuluttua, eikä se kytkisi sähköjä automaattisesti päälle enää uudestaan? Pakko tuohon on joku viritys keksiä, kunnollinen automaattilaturi maksaa saman kuin koko fillari.
Kuvasta puuttuu yksi akku, eli 36 v vehkeestä on siis kysymys. Ei ole Cetekilläkään 36 v laturia, menee ammattipuolelle..

http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=9228

Tuon saa kytkettyä max 8h, kerkiikö siinä ajassa lataamaan täyteen....


Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: Akun lataus K1200S + vastaavat
« Vastaus #83 : 14.09.13 - klo:20:37 »
Kiitokset pikaisesta vastauksesta  kumarrus  Tuo saattaisi periaatteessa riittää, pitääkin käydä Partcossa heti maanantaina.
Enpä osannut etsiä oikealla hakusanalla, turva-ajastinhan se..
« Viimeksi muokattu: 16.09.13 - klo:14:04 kirjoittanut j@ck »

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal